Grote twijfels over alles, wie herkent zich hierin?

15-08-2018 10:53 11 berichten
.
anoniem_647626e1ef954 wijzigde dit bericht op 26-11-2018 16:31
99.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien ligt het aan jouw karakter, maar ik twijfel nog, dus pin mij er niet op vast.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
inkepinkje schreef:
15-08-2018 11:01
Misschien ligt het aan jouw karakter, maar ik twijfel nog, dus pin mij er niet op vast.
Haha ja het ligt zeker aan mijn karakter, dat zit ook gewoon echt in me
Alle reacties Link kopieren
honeymoonavenue schreef:
15-08-2018 11:03
Haha ja het ligt zeker aan mijn karakter, dat zit ook gewoon echt in me
Oplossingsgericht als ik ben zou ik adviseren om je twijfels preventief in twijfel te trekken. :D
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
inkepinkje schreef:
15-08-2018 11:08
Oplossingsgericht als ik ben zou ik adviseren om je twijfels preventief in twijfel te trekken. :D
Jaa dat doe ik ook al, ik vraag me ook al zovaak af waarom twijfel ik nu? Maar dat gevoel blijft er toch altijd wel een beetje..
Alle reacties Link kopieren
honeymoonavenue schreef:
15-08-2018 11:11
Jaa dat doe ik ook al, ik vraag me ook al zovaak af waarom twijfel ik nu? Maar dat gevoel blijft er toch altijd wel een beetje..
Je twijfelt toch omdat je zo bent?
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
Cogito ergo sum.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
waarom twijfel je? Je hoeft de lat niet zo hoog te leggen, het is namelijk helemaal niet erg om iets minder goed te doen of zelf fout of niet te kunnen.

Accepteer dat je een gewoon een normaal mens bent moet goed maar ook minder goede eigenschappen en zelf een paar vervelende.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hoe twijfel je en waarover?
Zijn er dingen waar je niet over twijfelt?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Dat twijfelen zelf is volgens mij inderdaad een karaktertrek, zoals anderen hier ook aangeven.
Ik heb dat zelf ook; mijn hele leven al. (Is best vermoeiend soms ;-) )
Karaktertrekken zijn lastig te veranderen.

Maar waar wel iets aan te doen valt, is aan het feit dat je je daar druk over maakt en dat je daar gedeprimeerd door raakt.
Dat afleren van het me druk maken over dingen die al lastig genoeg zijn van zichzelf, is iets wat ik de laatste jaren zelf aan het leren ben.

Dat kun je doen door in situaties waarin je je druk maakt tegen jezelf te zeggen dat dat geen nut heeft.
Je buigt je "negatieve" gedachten als het ware om naar meer neutrale gedachten.

Iets als een lastige karaktertrek is er nu eenmaal.
Je kunt daar allemaal negatieve oordelen over zitten hebben. Maar je kunt er ook voor kiezen om dat niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit anders geweten. Als kind twijfelde ik al over alles en was extreem onzeker. Voor een deel zal het mijn karakter zijn en voor een deel negatieve ervaringen die het versterkt hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven