Whatsapp groepje meiden

16-08-2018 18:32 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

Ongeveer een half jaar heb ik een appje met een groepje meiden waarvan ik merk wanneer ik een bericht plaats, of niemand reageert of iedereen veel later. Dit heb ik al tweemaal aangegeven en nog niet echt een duidelijke verklaring gekregen alleen maar dat ze druk waren. Ik heb zelf het gevoel dat ik er echt niet bij hoor en ze mij gewoon niet eerlijk willen en kunnen zeggen dat ze mij er niet bij willen. Toch hebben we meerdere keren afgesproken en was het erg gezellig, maar ik blijf mezelf zorgen maken. Om deze reden wil ik niet direct volledig uit de app gaan, maar ik weet niet of het mij nou persé zoveel opvalt en ik problemen maak om niets. Hebben jullie tips of adviezen voor mij? Alvast bedankt voor de moeite.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou proberen me er niet zo druk om te maken. Gewoon niet reageren meer daar, meelezen kan altijd.
Alle reacties Link kopieren
binkie schreef:
16-08-2018 18:33
Ik zou proberen me er niet zo druk om te maken. Gewoon niet reageren meer daar, meelezen kan altijd.
Bedankt Binkie, misschien is er ook geen reden om zorgen te kweken. Maar ik zou niet met mensen om willen gaan die mij eigenlijk niet mogen of geen klik voelen. Dus is dat echt de oplossing?
Er is een verschil in soorten vrienden. Je hebt goede vrienden waar je alles aan kwijt kan en die net zoveel in jou investeren als andersom.
En je hebt vrienden die wat meer betekenen dan kennissen en waar je het oprecht leuk mee kan hebben, maar waar het contact wat meer sporadisch is en de investering een stuk lager ligt.

Dit groepje klinkt als nr 2. Ze vinden je vast leuk, maar niet leuk genoeg om veel in te investeren.
Op zich geen probleem als je er allemaal zo in staat. Dan doe je gewoon af en toe iets leuks met deze meiden, maar houd je het contact wat oppervlakkig
Zit je met veel meiden in het groepje? Dan is het waarschijnlijk niet express, veel meiden hebben het ook echt niet door en vallen gewoon in als ze er weer zijn. Of is er binnenkort misschien weer een keer afspraak in het echt en kun je eventueel dan vragen.

Wat je inderdaad kan doen is gewoon poosje in meelees stand gaan en dan merk je vanzelf of ze jou missen en of hoe het voor jezelf voelt om gewoon even die afstand te nemen.
Zelf heb ik ook zo'n groepje waar ik gewoon even paar dagen niet ben, even afstand is soms gewoon ook prima.

Mijn ervaring is beetje dat op de app en in het echt heel anders kan overkomen zeg maar.
En wat hapu ook zegt hou het zelf gewoon oppervlakkig, klinkt inderdaad als een meer kennissen dan als al echte vriendinnen.
anoniem_358196 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 18:47
8.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je zou je eigen gevoel moeten durven volgen.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
16-08-2018 18:42
Er is een verschil in soorten vrienden. Je hebt goede vrienden waar je alles aan kwijt kan en die net zoveel in jou investeren als andersom.
En je hebt vrienden die wat meer betekenen dan kennissen en waar je het oprecht leuk mee kan hebben, maar waar het contact wat meer sporadisch is en de investering een stuk lager ligt.

Dit groepje klinkt als nr 2. Ze vinden je vast leuk, maar niet leuk genoeg om veel in te investeren.
Op zich geen probleem als je er allemaal zo in staat. Dan doe je gewoon af en toe iets leuks met deze meiden, maar houd je het contact wat oppervlakkig
Zo had ik het zelf nog niet bedacht. Opzich niet verkeerd natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Rurow schreef:
16-08-2018 18:44
Zit je met veel meiden in het groepje? Dan is het waarschijnlijk niet express, veel meiden hebben het ook echt niet door en vallen gewoon in als ze er weer zijn. Of is er binnenkort misschien weer een keer afspraak in het echt en kun je eventueel dan vragen.

Wat je inderdaad kan doen is gewoon poosje in meelees stand gaan en dan merk je vanzelf of ze jou missen en of hoe het voor jezelf voelt om gewoon even die afstand te nemen.
Zelf heb ik ook zo'n groepje waar ik gewoon even paar dagen niet ben, even afstand is soms gewoon ook prima.

Mijn ervaring is beetje dat op de app en in het echt heel anders kan overkomen zeg maar.
En wat hapu ook zegt hou het zelf gewoon oppervlakkig, klinkt inderdaad als een meer kennissen dan als al echte vriendinnen.
Nou eerlijk gezegd kennen we elkaar nog niet supergoed en is er soms al een week niet ge-appt dus dat is ook wel een punt. Ik ben gewoon als persoon denk ik wat gevoeliger wat dit betreft omdat ik er vervelende ervaringen mee heb.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
16-08-2018 18:45
Je zou je eigen gevoel moeten durven volgen.
Dat kan, maar eigen gevoel hoeft niet direct een oplossing te bieden. Ik heb dit gevoel meer door eigen ervaringen en uit angst zou ik er voor weg willen lopen.
Alle reacties Link kopieren
e-vanilla schreef:
16-08-2018 18:36
Bedankt Binkie, misschien is er ook geen reden om zorgen te kweken. Maar ik zou niet met mensen om willen gaan die mij eigenlijk niet mogen of geen klik voelen. Dus is dat echt de oplossing?
Je merkt het snel genoeg of die dames je wel of niet mogen/klik hebben als je niet meer reageert.
Alle reacties Link kopieren
Werk aan je zelfvertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
binkie schreef:
16-08-2018 18:57
Je merkt het snel genoeg of die dames je wel of niet mogen/klik hebben als je niet meer reageert.
Ik heb dus niet echt een pijler daarin. Hoe merk je via Whatsapp nou of één persoon van de 3 je niet mag. Puur omdat die persoon één keer niet reageert lijkt me ook zo wat..
Alle reacties Link kopieren
Het is maar een appgroep... Als het in het 'echt' wel goed aanvoelt, dan is er niks aan de hand. Mensen trekken zich echt veel te veel aan van dat online contact.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
16-08-2018 18:58
Werk aan je zelfvertrouwen.
Zou dat het zijn? En hoe kan je daar nou aan werken. Ik ben mezelf, eerlijk en ik weet wat ik wil. Ik wil er alleen geen tijd in verspillen. Voor de groep niet en voor mezelf niet.
Alle reacties Link kopieren
Perkele schreef:
16-08-2018 19:00
Het is maar een appgroep... Als het in het 'echt' wel goed aanvoelt, dan is er niks aan de hand. Mensen trekken zich echt veel te veel aan van dat online contact.
Ik zou willen zeggen inderdaad f*ck alles online. Maar dat is wel waar de tijd heen gaat en je zou daar ook gewoon jezelf willen zijn..
Waarom zit je in een groepje met mensen die je niet goed kent? Wat bindt jullie?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-08-2018 19:07
Waarom zit je in een groepje met mensen die je niet goed kent? Wat bindt jullie?
We hebben elkaar allemaal online ontmoet omdat het tegenwoordig lastig is op een latere leeftijd mensen te leren kennen, zo is de app ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
e-vanilla schreef:
16-08-2018 19:01
Zou dat het zijn? En hoe kan je daar nou aan werken. Ik ben mezelf, eerlijk en ik weet wat ik wil. Ik wil er alleen geen tijd in verspillen. Voor de groep niet en voor mezelf niet.

Tijd verspillen? Dat klinkt erg berekenend en net of dat jij beter bent dan de rest.

Waarom moeten mensen snel reageren? Gaat het om leven of dood, of is het gewoon gekletst. Reageren ze op anderen wel snel? Of zeggen de anderen "graag even voor vanavond reageren".

Vriendschap kan je niet afdwingen, en niet iedere vriendschap is het zelfde. Jij hebt waarschijnlijk een ideaal plaatje in je hoofd, en alles wat daar van afwijkt is niet goed, en ga jij dus direct aan jezelf twijfelen.

Het app groepje is dus niet meer en niet minder dan een app groepje. Je appt af en toe naar elkaar. Soms dagen niet, en dan weer wat vaker. Wat is daar mis mee?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
16-08-2018 19:33
Tijd verspillen? Dat klinkt erg berekenend en net of dat jij beter bent dan de rest.

Waarom moeten mensen snel reageren? Gaat het om leven of dood, of is het gewoon gekletst. Reageren ze op anderen wel snel? Of zeggen de anderen "graag even voor vanavond reageren".

Vriendschap kan je niet afdwingen, en niet iedere vriendschap is het zelfde. Jij hebt waarschijnlijk een ideaal plaatje in je hoofd, en alles wat daar van afwijkt is niet goed, en ga jij dus direct aan jezelf twijfelen.

Het app groepje is dus niet meer en niet minder dan een app groepje. Je appt af en toe naar elkaar. Soms dagen niet, en dan weer wat vaker. Wat is daar mis mee?
Dat ideale plaatje waar je het over hebt, heb ik totaal niet. Ik ben gewoon bang dat ik iets verkeerd doe of ik gekwetst ga worden. Meer echt niet. En als de oplossing is meer tijd te geven en minder te verwachten, so be it :-)
Jullie kennen elkaar nog kort, geef het nog even de tijd. Misschien komt er nog meer een klik met eentje, misschien ook niet.
Klets gewoon mee als de kletsen, neem eventueel initiatief voor nieuwe afspraak en kijken hoe daarop gereageerd wordt?

Zelf vond ik het ook een periode heel lastig dat er naar mijn gevoel weinig gereageerd werd op mij maar lag echt aan mezelf. Heb een pestverleden van vroeger, sneller onzeker.

Ben er zelf anders in gaan staan en zie het nu als gezellig om soms even te kletsen of even te reageren, en verder is het vooral gewoon small talk in de app.
Alle reacties Link kopieren
e-vanilla schreef:
16-08-2018 18:59
Ik heb dus niet echt een pijler daarin. Hoe merk je via Whatsapp nou of één persoon van de 3 je niet mag. Puur omdat die persoon één keer niet reageert lijkt me ook zo wat..
Misschien moet je er niet te zwaar aan tillen. Punt is vaak dat berichten via what's app heel anders overkomen dan hoe ze life gezegd zouden worden. Maar het is lastig hoor zulke dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven