Geen empathie?

04-09-2018 02:33 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
*dit is een account van een vriendin, mochten mensen gaan loepen..

Pas geleden ben ik vreemd gegaan, ik heb een relatie van een half jaar, met veel twijfels of ik desbetreffende jongen wel écht leuk vind. Een week geleden ben ik vreemd gegaan, waar ik eigenlijk totaal geen moeite mee heb. Ik schrik hier zelf van, dat ik mij niet schuldig voel. Ik ga het binnenkort
Ook uitmaken met mijn vriend, omdat ik het niet eerlijk vind naar hem toe, maar toch snap ik niet dat ik geen greintje verdriet/spijt of wat dan ook heb van wat ik heb gedaan.. soms vraag ik mij af of ik gewoon minder empathie heb dan ander mensen (een vriendin wees mij daar een keer op). Ik maak mij niet snel zorgen om anderen, wel ben ik best betrokken, stel ik vragen en ik wil ook wel weten hoe het met iemand gaat. Toch vind ik mezelf vaak soort van ‘vlak’, zonder gevoel.. herkent iemand dit?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-09-2018 15:10
Reden: Gebruikt account van iemand anders, maatregelen genomen.
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gebrek aan een geweten wellicht? Herken het in ieder geval niet.
Alle reacties Link kopieren
Weleens getest op autisme?
Met dit zelfinzicht kun je niets anders dan nu stappen zetten voor hulp.
Dit klinkt niet goed.
Beter dit nu aanpakken voordat je meer mensen kwetst.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij anti-sociale trekjes?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Misschien ben je wel psychopaat. Geeft niet als je er goed mee om gaat.

https://www.theguardian.com/commentisfr ... psychopath
Alle reacties Link kopieren
Is het :idee: een narcistische persoonlijkheidsstoornis?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je het binnenkort uitmaken? Wees eerlijk en doe het nu.

En ik denk dat je niets voor hem voelt...anders had je wel wat gevoelt qua schuld.
Zo, de diagnoses vliegen je hier om de oren.
Alle reacties Link kopieren
strontvlieg schreef:
04-09-2018 08:01
Zo, de diagnoses vliegen je hier om de oren.
wat dacht je van de diagnose "slecht mens"?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-09-2018 08:08
wat dacht je van de diagnose "slecht mens"?
Dit. En zelf een account aanmaken was teveel moeite? Ik zou dit als vriendin niet bepaald prettig vinden.
...
Dat vreemdgaan als zo slecht wordt bestempeld is voornamelijk iets van deze tijd en cultuur.
Echt wreed is het namelijk niet.

Het hoeft niets met empathie te maken te hebben.

Misschien wil je onderbewuste gewoon de knoop doorhakken en je op deze manier vertellen dat je niet veel voor je huidige relatie voelt.
Alle reacties Link kopieren
Of misschien ben je niet verliefd op je vriend/houd je niet van hem en vind je het daarom niet erg om vreemd te gaan.

Zijn er andere situaties waarin je merkt dat je minder empathie hebt dan anderen?
Alle reacties Link kopieren
Sommige zetten het gewoon letterlijk in een tekst. Ik ben niet verantwoordelijk voor een ander zijn geluk en welbevinden dat gaat mij ver. Ik kom uit de zorgsector en mijn instelling is heel anders, gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je eens laten testen op autisme inderdaad.
Niet lullig bedoelt
Alle reacties Link kopieren
Blondie222 schreef:
04-09-2018 08:16
Sommige zetten het gewoon letterlijk in een tekst. Ik ben niet verantwoordelijk voor een ander zijn geluk en welbevinden dat gaat mij ver. Ik kom uit de zorgsector en mijn instelling is heel anders, gelukkig.
Aldus de persoon die recent nog een topic opende over hoe geil ze het vond om stiekem vreemd te gaan in een hotelkamer.

seks/ik-wil-seks-achter-de-rug-om-van-m ... #p28777499

Bijzonder mens.
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 04-09-2018 08:42
16.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, herken ik helemaal. En ik ben over het algemeen heel betrokken. Ik voel het alleen niet.

Ik ben een dominant introvert denker, dat is standaard. Maakt je verder geen slecht mens of zo.
En hoe zou jij het vinden als het jou overkwam?

Dat jij degene bent die bedrogen wordt?

Vertel het je vriend maar zo snel mogelijk.

Als je al geen gevoel meer voor hem had was het netter als je had gewacht met naar bed gaan met een ander.
Hij zal nu wel verdrietig en teleurgesteld zijn in jou, en vooral boos.

Hoe voel je je nu over jezelf?
Vind je het oke van jezelf?
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
04-09-2018 08:33
Ja, herken ik helemaal. En ik ben over het algemeen heel betrokken. Ik voel het alleen niet.

Ik ben een dominant introvert denker, dat is standaard. Maakt je verder geen slecht mens of zo.
een mens maakt keuzes, en in de basis is niemand een slecht mens. Alleen 'smoezen' verzinnen als "ik kan niet anders, ik heb geen empathie", is hetzelfde als roepen: "ik kan niet anders, ik ben een slecht mens".
shisha schreef:
04-09-2018 08:15
Dat vreemdgaan als zo slecht wordt bestempeld is voornamelijk iets van deze tijd en cultuur.
Echt wreed is het namelijk niet.

Het hoeft niets met empathie te maken te hebben.

Misschien wil je onderbewuste gewoon de knoop doorhakken en je op deze manier vertellen dat je niet veel voor je huidige relatie voelt.
Een ander iets aandoen wat je zelf niet wil meemaken...
Ik vind bedrog wel wreed.
Alle reacties Link kopieren
Het siert je totaal niet laten we t daar op houden.
Dat jij er niet van wakker ligt wat je een ander aan doet als je vreemd gaat wil niet zeggen dat het geen pijn doet.
shisha schreef:
04-09-2018 08:15
Dat vreemdgaan als zo slecht wordt bestempeld is voornamelijk iets van deze tijd en cultuur.
Echt wreed is het namelijk niet.

Het hoeft niets met empathie te maken te hebben.

Misschien wil je onderbewuste gewoon de knoop doorhakken en je op deze manier vertellen dat je niet veel voor je huidige relatie voelt.
Als je verwacht dat je je partner kan vertrouwen en die belazert je: dat is gewoon wreed.

Vertrouwen kan met 1 actie totaal afgebroken worden en kost dan vaak jaren om te herstellen. Het kan diepe wonden veroorzaken. Soms onherstelbaar.

Wie kan je nog vertrouwen, als degene die je het dichtst nastaat en van wie je het niet zou 'mogen' verwachten je bedriegt? Tegen je liegt?

Het zal jou maar overkomen...

Belachelijk dat je vreemdgaan goedpraat.
Alle reacties Link kopieren
Dat betekent alleen maar dat je niet veel van die anderen houdt.

Misschien alleen op een soort consumptie-manier. Je pakt wat je leuk/lekker vindt en verder interesseert je niet. Als je zelf niet veel te bieden hebt (zoals roem of rijkdom) zullen die mensen jou ook vrij makkelijk laten vallen als het erop aankomt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
04-09-2018 08:36
een mens maakt keuzes, en in de basis is niemand een slecht mens. Alleen 'smoezen' verzinnen als "ik kan niet anders, ik heb geen empathie", is hetzelfde als roepen: "ik kan niet anders, ik ben een slecht mens".
Ik denk niet in goed en slecht wat betreft persoon, dat ken ik niet. Ik beoordeel mensen op hun acties en dan zelfs nog vaak oordeel ik niet, omdat ik de omstandigheden niet ken.
Alle reacties Link kopieren
TO had blijkbaar niet echt een goede klik met haar vriend. Kan gebeuren. Geen reden tot zorg lijkt mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven