Mijn vaste vrije dag

18-09-2018 12:27 51 berichten
Net een nieuwe nick aangemaakt voor dit topic.
Ik heb elke week op Donderdag een vrije dag , al jaren lang.
Waarop ik niets plan , bij hoge uit zondering , als het echt al niet anders gaat dan ga ik naar een afspraak. .en dan ook nog vroeg mogelijk.
Wil graag de hele dag voor mijzelf , gewoon lekker doen wat ik zelf wil.
Maar zodra iemand mij wat vraagt , of t nu op die dag zelf is of een dag of wat ervoor. .dan is het voor mij al gelopen. .en is "de dag" waar ik elke week weer naar uit kijk alweer gelopen.
Op 1 of andere manier, wordt het dan verstoord.
Erover praten met mijn omgeving heeft al menig woordenwisseling en onbegrip opgeleverd. .want Ja ik heb ten slotte elke week vrij volgens hun.
Voor mij is die dag heel belangrijk , doordat we samen veel familie , kinderen en kennissen hebben , waardoor ik vaak genoeg weg ben.
Op die dag kan ik lekker alleen zijn , hoef met niemand te praten enz enz

Nee ik ben geen autist en heb ook geen syndroom van asperger. .ben op beide getest.
Ben alleen introvert en krijg soms teveel van alles om mij heen , waardoor ik even op die vrije dag moet bijkomen.

Iemand die dit herkent ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet aan kinderen beginnen als ik jou was ;-)

Ik herken het! Op het moment dat er een afspraak staat heeft de dag een invulling en is je vrijheidsgevoel aangetast.
Alle reacties Link kopieren
Je mag toch gewoon nee zeggen, ook al heb je niks gepland? Als mensen dan blijven doordrammen dan is dat toch echt hun probleem, jij mag bij je nee blijven. Als je dat echt moeilijk vindt, zeg je gewoon dat je niet kan. Ik mag aannemen dat die mensen niet zo drammerig en controlerend zijn dat je dan ook nog verantwoording af moet leggen over waarom je niet kan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dan zeg je toch dat je dan al wat hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe verpest als iemand de dag ervoor iets wil doen de dag zelf? Verder kan je natuurlijk gewoon nee zeggen of dat je al andere plannen hebt
Was ook het eerste waar ik aan dacht; neem vooral geen kinderen. Lijkt me zaaaaaalig elke week een hele dag voor mij alleen. Zonder enige verplichting, getetter aan mijn hoofd van wie dan ook.

Onmiddellijk eigen voornemen: datum prikken voor in elk geval 1 dag ergens deze komende tijd.

Ik herken het verder ook. Als ik ergens op ene dag een afspraak heb, voelt het alsof ik de hele dag aan het wachten ben op die afspraak en is alles wat ik ervoor of erna doe tijdsinvulling of zo.
Ik herken dat niet. Maar zou gewoon leren nee zeggen. Dat lost het hele probleem op!
Nee ik kan niet op donderdag. Nooit! Gewoon oefenen.
Mijn leven is 100% leuker geworden sinds ik nee kan zeggen. Nee ik kan niet. Punt. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft ze wel gewoon kinderen en zitten zij dan op school/BSO/kinderdagverblijf et cetera, zodat ze in principe die dag voor zichzelf heeft en daar ook waarde aan hecht. En ja, dan kan er wel eens iets gebeuren waardoor je geen dag voor jezelf hebt, maar ik kan me voorstellen dat dat anders is dan mensen die per se willen afspreken en vinden dat ze je vrije dag mogen claimen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik herken het.
Je moet bijtanken op die dag.
En het is helemaal prima dat je die dag nodig hebt. Want dat is belangrijk voor je.
Blijf dat ook zo zien. Een ander kan wel dit of dat zeggen maar jij weet dat je die dag nodig hebt om op te laden om zo weer beschikbaar te zijn op de andere dagen.
Dus blijf goed voor jezelf zorgen en leave thursday as you day ( me day :) )
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel een beetje. Zelfs als je appjes krijgt of gebeld wordt kan je daar mee in je hoofd blijven zitten. En wordt misschien je gevoel van vrijheid die dag al beperkt.

Misschien kan je proberen je focus iets minder te leggen op wat jouw vrije dag kan verpesten, maar alles op dat moment een beetje langs je heen laten gaan. Daar reageer je vrijdag wel weer op. En je telefoon op niet storen zetten.

En inderdaad gewoon nee blijven zeggen. Maakt niet uit als anderen het niet begrijpen, dit is nou eenmaal voor jou belangrijk en daar gaat het om.
Alle reacties Link kopieren
Dan zeg je tegen iedereen dat je meer gaat werken en je in het vervolg ook op donderdag werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het, vroeger was de vrijdag mijn PT dag, we hadden nog geen kinderen dus de vrijdag was mijn beauty-series-luier-bijbeppen dag , totdat mijn schoonmoeder wegens gezondheidsredenen vanuit Suriname hier kwam wonen, de ziekenhuisbezoeken van de vrijdag dat was geen probleem want miskotto was toch vrij, :sarcastic: dus alleen voor de andere dagen moest er gekeken worden wie er dan mee kon .
Het heeft mij heel veel strijd gekost ( en bijna mijn relatie) om onder die verplichting uit te komen, want ik deed toch verder niks zinnigs op die dag, dus hoezo wilde ik niet mee, zoveel jaar na dato word ik door sommigen nog steeds me de nek aangekeken.
Het menselijk brein werkt heel apart, mensen zien jij doet niks, dus meten ze zichzelf het recht aan om jou iets op te leggen, en ze snappen gewoon niet dat sommige mensen "niks doen nodig hebben om op te laden.
Ik word weer kwaad als ik eraan denk
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Wat is er gelopen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Op de dag dat je vrij bent, niet met je zieke ouder mee willen, zou mij ook in t verkeerde keelsgat schieten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk hoor een dag voor jezelf. Ik vind het wel bijzonder dat je dag verpest is als iemand je iets vraagt. Zelfs als dat de dag daarvoor is. Waarom blijf je daar zo in hangen? Zelfs als ik 's ochtends wat moet geniet ik nog van de rest van de dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel een beetje, maar ik heb dat meer met de weekenden. Ik vind die verpichtingen maar niks, al kan je er soms niet onder uit komen.

Bij mij is dinsdag mijn parttime dag, maar ik heb kinderen dus heb dan niet echt voor mezelf. Hoe laat ik ook klaar ben op maandag (ik werk in de middag en avond) ik moet er op dinsdag vroeg uit omdat zoon naar school moet. Dan boodschappen doen en schoonmaken en 's-middags een speelafspraak, daarna koken etc. Daarom vind ik het heerlijk om in de weekenden niets te hoeven (wat natuurlijk niet altijd kan)
Madeliefjees schreef:
18-09-2018 13:31
Op de dag dat je vrij bent, niet met je zieke ouder mee willen, zou mij ook in t verkeerde keelsgat schieten.

Schoonmoeder.
Fleuriefleur schreef:
18-09-2018 13:04
Ik zou niet aan kinderen beginnen als ik jou was ;-)

Ik herken het! Op het moment dat er een afspraak staat heeft de dag een invulling en is je vrijheidsgevoel aangetast.
Die heb ik al , zijn volwassenen en het huis uit.
Waarom ga je ervanuit dat ik er (nog) geen heb ?
Bee_Kind schreef:
18-09-2018 13:08
Hoe verpest als iemand de dag ervoor iets wil doen de dag zelf? Verder kan je natuurlijk gewoon nee zeggen of dat je al andere plannen hebt
Omdat ik er naar uit kijk , de Donderdag voor mijzelf te hebben.
Doreia schreef:
18-09-2018 13:08

Ik herken het verder ook. Als ik ergens op ene dag een afspraak heb, voelt het alsof ik de hele dag aan het wachten ben op die afspraak en is alles wat ik ervoor of erna doe tijdsinvulling of zo.
Precies dit..dat bedoel ik ja
Alle reacties Link kopieren
Emmerverf77 schreef:
18-09-2018 14:03
Omdat ik er naar uit kijk , de Donderdag voor mijzelf te hebben.
Ahh je bedoelt als ze de dag ervoor vragen om op donderdag iets te doen. Sorry ik las 'm zo dat ze dan op woensdag iets wilden doen!
Verbinder schreef:
18-09-2018 13:16
Ja, ik herken het.
Je moet bijtanken op die dag.
En het is helemaal prima dat je die dag nodig hebt. Want dat is belangrijk voor je.
Blijf dat ook zo zien. Een ander kan wel dit of dat zeggen maar jij weet dat je die dag nodig hebt om op te laden om zo weer beschikbaar te zijn op de andere dagen.
Dus blijf goed voor jezelf zorgen en leave thursday as you day ( me day :) )
Thanks :)
Benbits schreef:
18-09-2018 13:22
Dan zeg je tegen iedereen dat je meer gaat werken en je in het vervolg ook op donderdag werkt.
Hahaha..Nee
Dan zien ze mijn auto thuis staan.
Ik ga 'm echt niet 2 straten verder zetten :rofl:
Miskotto schreef:
18-09-2018 13:26

Het heeft mij heel veel strijd gekost ( en bijna mijn relatie) om onder die verplichting uit te komen, want ik deed toch verder niks zinnigs op die dag, dus hoezo wilde ik niet mee, zoveel jaar na dato word ik door sommigen nog steeds me de nek aangekeken.
Het menselijk brein werkt heel apart, mensen zien jij doet niks, dus meten ze zichzelf het recht aan om jou iets op te leggen, en ze snappen gewoon niet dat sommige mensen "niks doen nodig hebben om op te laden.
Ik word weer kwaad als ik eraan denk
Precies dit ook , waarom je jezelf zo moet verantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Emmerverf77 schreef:
18-09-2018 14:11
Hahaha..Nee
Dan zien ze mijn auto thuis staan.
Ik ga 'm echt niet 2 straten verder zetten :rofl:
Als jij zegt dat je niet kunt op donderdag, gaan ze dan echt in je straat checken of je auto wel weg is? Of zijn dit je buren of zoiets dergelijks?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven