Impulsieve acties

20-09-2018 06:38 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna 4 weken vrijgezel. We zijn als vrienden uit elkaar gegaan en het was meer mijn beslissing dan die van hem. Ik heb daar ook weinig verdriet om gehad en voelde mij opgelucht.

Op dat moment dacht ik, mijn leven gaat ook door en ik moet genieten. Ik ben nog jong. Het heeft geen zin om overal op te wachten. Met als gevolg, ik heb mij ingeschreven op een datingsite. Daar heb ik een jongen leren. We haden leuk contact. Hebben elkaar 1 keer gezien en de klik was er. Onze 2e date stond ook al gepland. Dat zou aankomende zaterdag zijn. Maar steeds meer begon ik te twijfelen van, wil ik dit wil? Gaat het niet te snel? Dat benauwde mij.

Gelukkig heb ik daar met mijn ex over gehad en zijn we tot conclusies gekomen, dat ik daar nog niet aan toe was. Ook omdat steeds meer twijfde of het wel een goed was om met die date af te spreken. Ook omdat ik nog maar kort vrijgezel ben. Het voelde niet goed. Date afgezegd en hij begreep er niks van.

Meerdere mensen uit mijn omgeving zeiden ook dat het te snel ging en dat ik misschien eerst een tijdje vrijgezel kon blijven om tot rust te komen en te genieten. Achteraf gezien hebben ze daar gelijk in.

Dit was weer een impulsieve actie van mij en echt niet de 1e keer. Op dat moment dacht ik alleen maar aan aandacht. Ik wou gewoon dat gevoel hebben dat anderen mij ook leuk vinden en dat ik er echt wel mag zijn. Mezelf bewijzen dat ik leuk genoeg ben. Te perfect willen zijn. Achteraf als het te laat is, denk ik waarom doe je jezelf dit aan? En dan is het vaak te laat.

Ik heb wel vaker van die impulsieve acties en het enige wat ik dan denk, ik wil mij bewijzen en achteraf heb ik spijt. Zoals ook met die date. Ontzettend spijt dat ik het zo heb gedaan, ook tegenover hem. En toch voel ik mij daar schuldig over.

Ik baal op dit soort momenten altijd van mijzelf en had graag gewoon beter willen nadenken. Ik denk vaak waarom doe je dit? En wil zo graag van mijn impulsief gedrag af.

Hoe kan ik hier van afkomen? Nog meer die ook wel impulsief zijn? Ik wil hier zo graag vanaf... want eerst ben ik zo enthousiast en later denk ik, dit is niet goed en ga ik twijfelen...
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het om bij elke aktie die je doet jezelf even halt toeroept.
Even hergroeperen en jezelf een aantal vragen stellen ( je kunt deze misschien opschrijven en aan de muur hangen ofzoiets):

- wat is mijn motivatie voor deze aktie?
- handel ik vanuit de juiste beweegredenen?
- wat wil ik bereiken hiermee?

Naarmate je dit vaker doet en jezelf dit afvraagt raak je meer en meer gewend zo te denken en herken je je eigen valkuil steeds sneller
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet, waarom je niet gewoon iets met die jongen bent gaan drinken.
Je vraagt hem niet ten huwelijk oid. Kom op zeg. D kans dat hij alleen maar aandacht zoekt, is heel groot. Geef elkaar lekker beetje aandacht, kom met een fijn gevoel thuis
Je maakt het veel te groot allemaal
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-09-2018 07:26
Ik snap niet, waarom je niet gewoon iets met die jongen bent gaan drinken.
Je vraagt hem niet ten huwelijk oid. Kom op zeg. D kans dat hij alleen maar aandacht zoekt, is heel groot. Geef elkaar lekker beetje aandacht, kom met een fijn gevoel thuis
Je maakt het veel te groot allemaal
Omdat ik nog maar net uit een relatie kom, en mij nog niet wil binden. Ik wil gewoon eerst genieten van het vrijgezel zijn. En hij wil wel een relatie. Ben er nog niet aan toe.
Waarom heb je dat 'gelukkig' met je ex besproken?


Onze 2e date stond ook al gepland. Dat zou aankomende zaterdag zijn. Maar steeds meer begon ik te twijfelen van, wil ik dit wil? Gaat het niet te snel? Dat benauwde mij.

Gelukkig heb ik daar met mijn ex over gehad en zijn we tot conclusies gekomen, dat ik daar nog niet aan toe was.


Echt wtf?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
20-09-2018 07:52
Waarom heb je dat 'gelukkig' met je ex besproken?


Onze 2e date stond ook al gepland. Dat zou aankomende zaterdag zijn. Maar steeds meer begon ik te twijfelen van, wil ik dit wil? Gaat het niet te snel? Dat benauwde mij.

Gelukkig heb ik daar met mijn ex over gehad en zijn we tot conclusies gekomen, dat ik daar nog niet aan toe was.


Echt wtf?
We zijn goede vrienden, en hij kent mij beter dan wie dan ook. Hij heeft gelijk. Het ging allemaal te snel en ik wil nog geen relatie. Wou alleen puur die aandacht en liefde. Maar merk dat ik er nog niet aan toe ben. Iedereen uit mijn omgeving, had het ook al gezegd, gaat het niet wat te snel? Maar ben soms eigenwijs
Alle reacties Link kopieren
my_little schreef:
20-09-2018 07:35
Omdat ik nog maar net uit een relatie kom, en mij nog niet wil binden. Ik wil gewoon eerst genieten van het vrijgezel zijn. En hij wil wel een relatie. Ben er nog niet aan toe.
deze jongen wil wel een relatie, maar ooit een keer, heus niet per direct met jou hoor
Probeer het idee van 'relaties' een los te laten en ga leuk mensen ontmoeten. Ga een beetje daten
Alle reacties Link kopieren
my_little schreef:
20-09-2018 08:00
We zijn goede vrienden, en hij kent mij beter dan wie dan ook. Hij heeft gelijk. Het ging allemaal te snel en ik wil nog geen relatie. Wou alleen puur die aandacht en liefde. Maar merk dat ik er nog niet aan toe ben. Iedereen uit mijn omgeving, had het ook al gezegd, gaat het niet wat te snel? Maar ben soms eigenwijs
en luister niet naar je ex, die is niet objectief
Laat die man nou eerst eens helemaal los, geen gedoetjes met 'beste vrienden' etc.
Gewoon Klaar, het is uit
Alle reacties Link kopieren
Het ernstigste "feit" vind ik dat je je zogenaamde issues met je ex gaat bespreken..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Maar steeds meer begon ik te twijfelen van, wil ik dit wil? Gaat het niet te snel? Dat benauwde mij.
Kennelijk heb je het idee dat anderen iets van je verwachten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog maar bijna 4 weken vrijgezel.... en wil best wat drinken met hem. Maar nog niet gelijk een relatie met hem. Ben bang dat hij op korte termijn een relatie wil, maar ik wil rustig aan doen. En dat benauwde mij.
Alle reacties Link kopieren
my_little schreef:
20-09-2018 08:14
Ik ben nog maar bijna 4 weken vrijgezel.... dacht misschien is het wel te snel wil best wat drinken met hem. Maar nog niet gelijk een relatie met hem. Ben bang dat hij op korte termijn een relatie wil, maar ik wil rustig aan doen. En dat benauwde mij.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan je tien of meer keer met iemand uitgaan en dan weer tien keer met iemand anders.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lulliger voor je ex dat je hem gebruikt om tegenaan te klagen over je nieuwe liefdesleven, hij moet het ook nog verwerken.

Zou je het andersom leuk vinden als hij jou om raad vraagt hoe hij zijn nieuwe vriendin het beste kan verrassen want jij kent hen zo goed..
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
20-09-2018 08:20
Ik vind het lulliger voor je ex dat je hem gebruikt om tegenaan te klagen over je nieuwe liefdesleven, hij moet het ook nog verwerken.

Zou je het andersom leuk vinden als hij jou om raad vraagt hoe hij zijn nieuwe vriendin het beste kan verrassen want jij kent hen zo goed..

Nee dat niet. Iedereen brengt mij nu aan het twijfelen. Ik denk gewoon dat ik wat met mijn date moet gaan drinken en niet gelijk een relatie
Alle reacties Link kopieren
my_little schreef:
20-09-2018 08:14
Ik ben nog maar bijna 4 weken vrijgezel.... en wil best wat drinken met hem. Maar nog niet gelijk een relatie met hem. Ben bang dat hij op korte termijn een relatie wil, maar ik wil rustig aan doen. En dat benauwde mij.
joh, dat zit dus alleen maar in jouw hoofd he?
die jongen is niet achterlijk.
Ga gewoon wat drinken met jongens, krijg je een goed gevoel van. Echt hoor, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem nogmaals gevraagd. Hopelijk wil hij nog
Zet in je profiel dat je in overleg met je ex eerst nog wat wil rondneuken, is het voor iedereen duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
my_little schreef:
20-09-2018 08:22
Nee dat niet. Iedereen brengt mij nu aan het twijfelen. Ik denk gewoon dat ik wat met mijn date moet gaan drinken en niet gelijk een relatie

Laat je niet beinvloeden! Jij kent jezelf het beste. En weet dus hoe je in elkaar zit.
Ga die tijd even voor jezelf nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel heel erg, of gewoon af en toe wat drinken of gewoon eerst even rust nemen... maar misschien wil ook wel niet ergens wat drinken, en gewoon eerst de tijd nemen
my_little wijzigde dit bericht op 20-09-2018 08:38
32.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
my_little schreef:
20-09-2018 08:26
Ik heb hem nogmaals gevraagd. Hopelijk wil hij nog
Misschien herken je dat deze aktie ook te impulsief was........achteraf gezien
Alle reacties Link kopieren
Verbinder schreef:
20-09-2018 08:37
Misschien herken je dat deze aktie ook te impulsief was........achteraf gezien
Ja klopt. Ik had hem een berichtje gestuurd, maar kon t gelukkig nog verwijderen via whatss app
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt heel helder in je openingspost waarin je het hebt over je omgeving en hoe ze reageerden naar jou nav de nieuwe date en dat ze achteraf gezien gelijk hadden.
Je klinkt heel sterk hierin
Alle reacties Link kopieren
my_little schreef:
20-09-2018 08:40
Ja klopt. Ik had hem een berichtje gestuurd, maar kon t gelukkig nog verwijderen via whatss app

Goed zo!
Alle reacties Link kopieren
Waarom neem je niet even wat rust, je klinkt best gespannen, lekker een tijdje jezelf worden weer zonder relaties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven