Mijn vader wil mijn zoontjes niet zien

20-09-2018 20:15 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren is de relatie met mijn vader moeizaam. Helemaal sinds de geboorte van mijn zoontjes mijn vader wat onhandige dingen deed.
Wat achtergronden: Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 was en mijn zus en ik zijn bij mijn moeder blijven wonen. Hij is hierover nog steeds boos heb ik het idee.
1 jaar geleden hebben we heel veel gesprekken gevoerd ook met mijn stiefmoeder en man erbij. Mijn man en ik hebben toen voor veel dingen excuus gemaakt die we inderdaad niet handig hadden gedaan. Maar het is nooit opgelost en zijn vrouwen hij hebben vooral heel boos tegen mijn man en mij gedaan. Op een gegeven moment trok mijn man het niet meer en ikzelf ook niet.... de gesprekken zijn gestopt en we hebben elkaar niet meer gezien. Ik heb ze een paar keer uitgenodigd maar ze willen ons niet zien. Ook de kinderen niet....
Ik snap dit echt niet en weet niet wat te doen... iemand ook zoiets mee gemaakt? Tips/suggesties?
Hem laten.
Alle reacties Link kopieren
Je verhaal is echt te vaag om hier antwoord op te kunnen geven. Wat is er gebeurd dan?
Alle reacties Link kopieren
Ja niet echt iets heel groots eigenlijk. Hij heeft toen de jongens geboren zijn dit aan niemand in de familie willen vertellen. Ik vond dat heel naar en heb dat gezegd (heel emotioneel en boos). Sindsdien is het mis.
Laat alle verwachtingen die je had, hebt en zal hebben los.
Alle reacties Link kopieren
Stel je vewrachtingn bij, hij was geen goede vadeer en wordt nooit een goede opa
Alle reacties Link kopieren
Tsja, wat vind jij belangrijk; wil je hem een rol geven in het leven van je kinderen? Die dan wel van toegevoegde waarde moet zijn. Alleen negativiteit werkt niet; die jongens hebben niets met jullie problematiek te maken. Of kies je er voor om de bal bij hem te laten met het risico dat er nooit een band komt?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
enere schreef:
20-09-2018 20:19
Ja niet echt iets heel groots eigenlijk. Hij heeft toen de jongens geboren zijn dit aan niemand in de familie willen vertellen. Ik vond dat heel naar en heb dat gezegd (heel emotioneel en boos). Sindsdien is het mis.
Hij wilde dus al niks met je zoontjes te maken hebben voordat er boze woorden van jouw kant waren gevallen. Laat het idee los dat dit aan jou ligt, of aan "onhandig gedrag" van jullie kant. Een man die rancuneus is naar zijn dochters omdat ze op kleuterleeftijd bij hun moeder bleven, is zelf totaal niet redelijk. Het ligt echt niet aan jou. Pijnlijk is het wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ze willen niet. Laat het los en concentreer je op leuke mensen. Deze mensen moet je je kinderen niet aandoen om verplicht te ontmoeten en een geforceerde band mee op te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen kunnen alleen zelf hun wrok loslaten. Daarin kun jij niets betekenen behalve loslaten, doorleven en de tijd (al dan niet) zijn werk laten doen.
enn wijzigde dit bericht op 20-09-2018 20:27
2.00% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Er zal wel meer achter liggen


Hoe dan ook er zit niks anders op dan zijn keuze te accepteren
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Redballoon schreef:
20-09-2018 20:17
Je verhaal is echt te vaag om hier antwoord op te kunnen geven. Wat is er gebeurd dan?
En onduidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja het liefst zou ik een goede relatie hebben... Hij heeft ook leuke kanten en is in het begin ook wel eens leuk met de kinderen gedaan...
Ach ja... ik snap het gewoon niet...
[...]

Je schrijft dat je het idee hebt dat je vader nog steeds boos is dat je zus en jij bij je moeder zijn blijven wonen na de scheiding en ik kan mij dat eerlijk gezegd best voorstellen. Of boos misschien niet maar verdrietig/verbitterd wel. Het is niet alsof hij nog steeds boos is om een klein akkefietje, het is nogal wat als je kinderen uit je leven verdwijnen. Er is vroeger vast meer voorgevallen dan jij als vijfjarige hebt meegekregen. Misschien had hij niks liever gewild dan een gezinsleven met zijn kinderen en heeft hij jullie noodgedwongen bij je moeder moeten achterlaten. Ik kan me best voorstellen dat hij daardoor zo'n knauw heeft gekregen dat hij nu veel afstand houdt, het gevolg van de scheiding, en waarschijnlijk is hij als vader ook nog als de kwade peer afgeschilderd vroeger.

Verder geef je nogal weinig concrete dingen aan waardoor je vader jullie nu niet meer wil zien en waar die gesprekken dan over gingen. Er zullen vast heel veel mensen van wie de ouders geen contact willen met hen of hun kinderen maar ik denk dat je weinig hebt aan tips van hen als je niet wat beter uitlegt wat er nu echt tussen jullie aan de hand is.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-09-2018 00:25
Reden: OP quote verwijderd.
29.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Accepteren en loslaten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
enere schreef:
20-09-2018 20:19
Ja niet echt iets heel groots eigenlijk. Hij heeft toen de jongens geboren zijn dit aan niemand in de familie willen vertellen. Ik vond dat heel naar en heb dat gezegd (heel emotioneel en boos). Sindsdien is het mis.
En waar hebben jullie allemaal excuses voor aangeboden dan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
enere schreef:
20-09-2018 20:19
Ja niet echt iets heel groots eigenlijk. Hij heeft toen de jongens geboren zijn dit aan niemand in de familie willen vertellen. Ik vond dat heel naar en heb dat gezegd (heel emotioneel en boos). Sindsdien is het mis.
Euhm.... dit is toch ook vrij vreemd gedrag? Waarom wilde hij niets zeggen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
1 keer is voldoende
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het gekke is eigenlijk dat is het niet goed weet! Het is uit de hand gelopen toen ik dus heb gezegd dat ik zijn gedrag rond de geboorte van mijn zoons niet fijn vond. Daarna zijn er incidenten geweest maar eigenlijk kwam het er steeds op neer dat hij daarom nog steeds boos was.
Ik denk dat hij boos is dat hij inderdaad geen deel van ons gezinsleven heeft uitgemaakt. Maar wat kan ik daar aan doen...
Misschien vond hij wel dat jij dat aan de familie moest vertellen? Jij was toch moeder geworden? Even kaartje sturen of bellen naar de familie? En dan word je boos en emotioneel dat hij dat niet even voor je geregeld heeft. Dat vind ik ook raar gedrag. Maar er speelt vast meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gevraagd of hij het mensen wilde vertellen en zou dit doen :-(
Alle reacties Link kopieren
Het is een boze man, die overal boos om wordt en steeds boos is....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Soms kunnen mensen zich niet over iets heenzetten. Dat komt vaak omdat die ander een heel gevoelige plek heeft geraakt. Misschien een pijn uit zijn heel prille jeugd, nog voordat jij geboren was.

Wat ik wil zeggen is dat niet alles op te lossen valt, ook al wil je nog zo graag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
enere schreef:
20-09-2018 20:37
Het gekke is eigenlijk dat is het niet goed weet! Het is uit de hand gelopen toen ik dus heb gezegd dat ik zijn gedrag rond de geboorte van mijn zoons niet fijn vond. Daarna zijn er incidenten geweest maar eigenlijk kwam het er steeds op neer dat hij daarom nog steeds boos was.
Ik denk dat hij boos is dat hij inderdaad geen deel van ons gezinsleven heeft uitgemaakt. Maar wat kan ik daar aan doen...
Jij kan daar niks aan doen en het is ook jouw schuld niet, maar je kunt ook niet van hem verwachten dat hij dat allemaal opzij zet en nu ineens een super leuke en vrolijke vader/opa is. Als jullie een goede relatie hadden zou een aanvaring als die rond de geboorte van je zoons niet zo'n lange nasleep gehad hebben. Dan ben je even boos en praat je het uit of niet en daarna is het ook wel weer goed. Als je hem graag in je leven wilt, zou ik mijn best doen de relatie te herstellen en daarbij veel begrip te tonen (hoef je niet uit te spreken) voor zijn gevoelens. Langzaam opbouwen, misschien binnenkort eens kort bij hem langs gaan op de koffie, daarna misschien een keer kort met de kinderen, enz.
Alle reacties Link kopieren
enere schreef:
20-09-2018 20:40
Ik had gevraagd of hij het mensen wilde vertellen en zou dit doen :-(
En dan ga jij excuses aanbieden? Ik vind het tot nu toe maar een vreemde bozige rancuneuze man.
Boos omdat jullie als kleine kinderen bij moeders bleven wonen, boos omdat hij iets beloofd heeft dit niet gedaan en als jij hier( terecht) emotioneel van wordt moet jij je excuses maken, die hij niet accepteert en die hij wel ziet als moment om zelf los te gaan.

Ik zou het denk ik prima vinden dat hij buiten mijn leven zou blijven.
enn wijzigde dit bericht op 20-09-2018 20:45
41.55% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven