Hulp bij heimwee

21-09-2018 12:17 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,


Nu is het zo dat ik al mijn hele leven heimwee heb en dat was altijd naar huis tijdens vakanties of logeerpartijtjes. In mijn volwassen leven is het een beetje veranderd. Toen ik samen ging wonen, was er nog wel een beetje heimwee maar mijn vriend voelt als thuis. Nu kom ik bij het huidige probleem. Hij is een paar dagen weg (voor het eerst in 2,5 jaar) met zijn werk en ik ben doodongelukkig. Mijn hoofd weet dondersgoed dat 3 dagen bijna niks is en dat hij zo weer terug is, maar mijn lichaam gaat daar helemaal tegenin wat resulteert in slapeloosheid, geen eetlust een een benauwd gevoel. Ik heb wel eens een paniekaanval gehad en het heeft daar iets van weg, alleen dan sluimerende en langduriger. Ik leid mezelf wel af met leuke dingen doen en lekker series kijken, maar dat fysieke ongemak blijf maar.

Alvast een paar puntjes nog ter info:
- Ik vind dat je in een relatie gewoon lekker je eigen ding moet kunnen doen en hij heeft ook wel avonden met vrienden of dat hij andere dingen doet. Apart van elkaar slapen is alleen nieuw en dat vind ik verschrikkelijk. Voor mijn gevoel is hij ontzettend ver weg, terwijl dat hemelsbreed best meevalt (pak 'm beet 1,5 uur vliegen) .
- Er is ook niemand op deze wereld die ik meer vertrouw dan hem, dus ik maak me absoluut geen zorgen om vreemdgaan of whatever.
- Ik heb tussendoor gewoon appcontact met hem en ik zeg daarin niks over hoe ik me voel. Hij weet dat ik er moeite mee heb, maar ik ben naar hem toe gewoon enthousiast en wens hem bij iedere activiteit veel plezier. Ik gun het hem namelijk wel heel erg en vind het belangrijk dat hij het naar z'n zin heeft en zich niet druk hoeft te maken om mij.

Voordat ik reacties krijg dat dit geen gezonde situatie is: I know, en daarom wil ik er ook graag mee aan de slag want dit slaat nergens op. Alle tips op internet gaan over wanneer je zelf weg bent en je heimwee hebt. Misschien is heimwee ook niet helemaal de juiste benaming, maar het is exact hetzelfde gevoel dat ik vroeger altijd had.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die wel eens hulp gezocht hebben bij heimwee (naar iemand) of andere tips hebben over oorzaken en hoe er beter mee om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Drie dagen is ook bijna niets, dus je stelt je ongelofelijk aan.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
21-09-2018 17:02
Drie dagen is ook bijna niets, dus je stelt je ongelofelijk aan.

Hoe kun je dit nou zeggen terwijl ze aangeeft dat het iets weg heeft van een sluimerende paniekaanval!
Alle reacties Link kopieren
Iets lijkt flink in je te knagen.
Het lijkt of jouw vriend een ‘thuisgevoel’ voor jou representeert en dat het daarom zo moeilijk is voor je op het moment.
Het is dan ook echt even of je thuis is ‘weggerukt’.
Helpt het om dingen van hem om je heen te hebben?
Misschien zijn favoriete slaapshirt bij je in bed.
Laat hem een gesproken Whatsapp naar je sturen. Zo kun je meerdere keren zijn stem horen.
Kook zijn favoriete maaltje. Je weet hoe gek hij er op is. Misschien kun je er een aantal hapjes van op.

Misschien kun je een paar uurtjes naar een vriendin. Dat is toch even wat afleiding en vult wat uurtjes in.
Je zou ook even van je af kunnen schrijven. Heb je een dagboek?
Zo niet, koop er eentje. Begin bij het begin dat je vriend die ochtend vertrok. Schrijf alles op, elk detail. En vertel je gevoelens uitgebreid. Wat het met je deed.
Verder, ga wandelen. Elke dag een wandeling. Zo ben je fysiek toch bezig. Ondanks dat je veel fysieke ongemakken hebt is het goed om te bewegen.
Even met je haren in de wind, uitwaaien.
Veel sterkte.

Je herkent je probleem goed.
Ik hoop dat je er zelf goed mee aan de gang kan gaan.
Mocht het toch erg sterk blijven dan zou ik ermee naar een psycholoog gaan als ik jou was. Zodat je meer inzicht kan krijgen in hetgeen er gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier echt professionele hulp bij zoeken. Het gebeurt misschien wel nooit, maar wat als het ooit uitgaat en je er echt 'alleen' voor staat en alleen moet gaan wonen? Het lijkt me dan een prettig idee om te weten dat je dat aankan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven