Mezelf gek maken in mijn hoofd over deze wereld.....

23-09-2018 13:46 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het begon zo'n 2,5 jaar geleden. Het ging niet goed met de wereld. Ik ging via google informatie inwinnen en kwam de meest nare info tegen over de wereld, er zou wel eens oorlog kunnen komen. Ik ging mij er helemaal in verdiepen. Mijn angst nam al wat toe en ik betrapte mij erop dat ik er veel te veel mee bezig was. Mijn hoofd werd negatief en ik ging me minder goed voelen. Nog steeds betrap ik mijzelf erop dat ik hier veel te veel info over opzoek. Dit resulteert erin dat ik mij niet meer goed kan ontspannen en in angst leef. Maar ik wil dit niet meer! Ik weet dat ik mij dit mezelf aan heb gedaan, maar ik wil zo graag weer handvaten vinden om hier niet meer mee bezig te zijn. Misschien moet ik ook helemaal geen nieuws meer gaan volgen omdat ik ook een erg gevoelig persoon ben. Het is misschien een beetje een raar verhaal geworden, maar hebben jullie ideeën hoe ik weer wat positiever kan worden? Ik wil zo graag weer een feestje van het leven maken en deze negativiteit kwijtraken. Veel liefs.
Klinkt voor mij dat het je niet meer lukt om het alleen te doen. Ik zou dus via de huisarts op zoek naar (goede) hulp.
Gewoon het nieuws niet meer volgen. Scheelt je 'n hoop ergernis. En dood ga je toch wel, dus ga gewoon genieten van dingen die je leuk/lekker vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er niet constant aan, maar ben er wel veel mee bezig. Ik slaap ook wel goed, maar ik denk er moet toch wel een manier zijn om hier zelf uit te komen. Het nieuws niet meer gaan volgen denk ik ten eerste. Ik vraag me wel af of meer mensen dat doen. Geen nieuws meer volgen?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-09-2018 13:51
Gewoon het nieuws niet meer volgen. Scheelt je 'n hoop ergernis. En dood ga je toch wel, dus ga gewoon genieten van dingen die je leuk/lekker vindt.
Volg jij ook geen nieuws? Maar dan denk ik, dan kun je helemaal nergens meer over meepraten in de wereld? Ja, dood ga je toch wel inderdaad. En wanneer weet je niet en wat er allemaal in deze wereld nog gebeurd, weet je ook niet. Ik moet gewoon de juiste spirit weer krijgen!
Alle reacties Link kopieren
2,5 jaar, dat is al best lang. Eens met Pavlovski, als het je niet zelf lukt kun je je probleem voorleggen aan de huisarts. Misschien kan de POH-GGZ iets voor je betekenen.

Stoppen met het nieuws lezen lijkt me wel een goed idee. En google eens 'happy news', er gebeuren ook leuke dingen.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
dropje1979 schreef:
23-09-2018 13:51
Ik denk er niet constant aan, maar ben er wel veel mee bezig. Ik slaap ook wel goed, maar ik denk er moet toch wel een manier zijn om hier zelf uit te komen. Het nieuws niet meer gaan volgen denk ik ten eerste. Ik vraag me wel af of meer mensen dat doen. Geen nieuws meer volgen?
Het zit hem niet in het nieuws. Het zit in hoe jij met nieuws/zorgen/angsten omgaat. In je denkpatroon moet iets gaan veranderen.
dropje1979 schreef:
23-09-2018 13:53
Volg jij ook geen nieuws? Maar dan denk ik, dan kun je helemaal nergens meer over meepraten in de wereld? Ja, dood ga je toch wel inderdaad. En wanneer weet je niet en wat er allemaal in deze wereld nog gebeurd, weet je ook niet. Ik moet gewoon de juiste spirit weer krijgen!
Die never ending oorlogen en klimaatshit boeien me niet. En als er ergens 'n aanslag of natuurramp in het westen is, komt dat op facebook wel voorbij. En door politieke berichten ga ik me alleen maar ergeren, dus die kun je ook missen als kiespijn.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 13:58
8.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
23-09-2018 13:53
Volg jij ook geen nieuws? Maar dan denk ik, dan kun je helemaal nergens meer over meepraten in de wereld? Ja, dood ga je toch wel inderdaad. En wanneer weet je niet en wat er allemaal in deze wereld nog gebeurd, weet je ook niet. Ik moet gewoon de juiste spirit weer krijgen!
Mee praten? Waarom? Over iets wat in Verweggistan gebeurd! Tegenwoordig moet je overal van op de hoogte zijn. Zelfs van het ergste nieuws. Heel veel gevoelige mensen kunnen dat moeilijk verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Het begon zo'n 2,5 jaar geleden. Het ging niet goed met de wereld.

Wat was er toen aan de hand? Niet met de wereld natuurlijk, maar met jou?
Alle reacties Link kopieren
1987mama1987 schreef:
23-09-2018 13:58
Mee praten? Waarom? Over iets wat in Verweggistan gebeurd! Tegenwoordig moet je overal van op de hoogte zijn. Zelfs van het ergste nieuws. Heel veel gevoelige mensen kunnen dat moeilijk verwerken.
Dat klopt. Ik weet nog dat ik vroeger toen al die sociale media nog niet bestond, ik een stuk gelukkiger was. Nu volg ik alles terwijl ik dat eigenlijk niet moet doen. En later denk ik weer, waarom deed ik dat nu weer. Dan krijg ik weer een rotgevoel. Ik leef in een plaats waar alles vredig is, maar doordat je dan al die troep leest, zie je de leuke dingen niet meer. Ik kan er wel mee naar de dokter gaan, maar ik moet het toch zelf doen. Alle nieuws apps van de mobiel gegooid en ga mij focussen op positief nieuws.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
23-09-2018 14:01
Wat was er toen aan de hand? Niet met de wereld natuurlijk, maar met jou?
Toen was ik net gestopt met anti depressiva en verlost van een ernstige slaapstoornis. Soms denk ik wel eens dat die anti depressiva ook veel met mijn geest heeft gedaan. Maar ik stopte toen juist dus kan het niet helemaal plaatsen
Waar het ook mee te maken heeft..... we begonnen aan kinderen te denken. toen dacht ik, heeft een kind een toekomst in deze alsmaar slecht wordende wereld????
anoniem_176540 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 14:09
17.34% gewijzigd
Ik heb ook nooit de krant gelezen. Bepaalde periodes snelle ik koppen bij nu.nl of telegraaf, maar dat doe ik ook al 'n paar jaar niet meer. Vind alleen het lokale nieuws wel leuk om op facebook te volgen; de wietplantages die opgerold zijn, de dorpsmaskotte die gejat is, die dingen.
Alle reacties Link kopieren
Pavlovski schreef:
23-09-2018 13:55
Het zit hem niet in het nieuws. Het zit in hoe jij met nieuws/zorgen/angsten omgaat. In je denkpatroon moet iets gaan veranderen.
dat ben ik met je eens. mijn geest is negatief geworden
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel invloed heb je er op? 0.
Maak je alleen druk over dingen waar je invloed op hebt.

Er zijn altijd al problemen geweest, vanaf het jaar 0 tot het eind der tijden zullen er problemen zijn. Wat heeft het voor zin dat jij er je er zorgen over maakt.

Geniet er van dat er weinig problemen zijn, en als er grote komen (oorlog) zien we het dan wel weer.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-09-2018 14:05
Ik heb ook nooit de krant gelezen. Bepaalde periodes snelle ik koppen bij nu.nl of telegraaf, maar dat doe ik ook al 'n paar jaar niet meer. Vind alleen het lokale nieuws wel leuk om op facebook te volgen; de wietplantages die opgerold zijn, de dorpsmaskotte die gejat is, die dingen.
Heel goed van je! Ik ga dat nu ook echt doen. Ik wil ook weer blij worden. Ik weet ook gewoon dat ik mijzelf dit heb aangedaan en dan ben ik ook wel eens boos op mezelf. Ja, dat is idd wel leuk nieuws. Dat zal ik ook gaan instellen via facebook. Als er iets ergs gebeurd, hoor je het vanzelf wel. En daarbij kun je er toch niks aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
23-09-2018 14:01
Wat was er toen aan de hand? Niet met de wereld natuurlijk, maar met jou?
de gedachte om aan kinderen te beginnen..... in deze slechter wordende wereld wat daar las ik over
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
23-09-2018 14:04
Toen was ik net gestopt met anti depressiva en verlost van een ernstige slaapstoornis. Soms denk ik wel eens dat die anti depressiva ook veel met mijn geest heeft gedaan. Maar ik stopte toen juist dus kan het niet helemaal plaatsen
Waar het ook mee te maken heeft..... we begonnen aan kinderen te denken. toen dacht ik, heeft een kind een toekomst in deze alsmaar slecht wordende wereld????

Kun je wel (al) zonder? Ik vind het verband wel opmerkelijk namelijk (stoppen met AD en vervolgens een obsessie ontwikkelen waarbij je steeds in angst leeft).
dropje1979 schreef:
23-09-2018 14:11
de gedachte om aan kinderen te beginnen..... in deze slechter wordende wereld wat daar las ik over
Als je geen kind neemt hoef je je niet meer druk te maken over volgende generaties. Na mij de zondvloed!
dropje1979 schreef:
23-09-2018 14:11
de gedachte om aan kinderen te beginnen..... in deze slechter wordende wereld wat daar las ik over
Hoe kom je erbij dat de wereld slechter wordt?
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
23-09-2018 14:18
Kun je wel (al) zonder? Ik vind het verband wel opmerkelijk namelijk (stoppen met AD en vervolgens een obsessie ontwikkelen waarbij je steeds in angst leeft).
daar heb je misschien wel een punt. ik heb er nog nooit zo bij stilgestaan. maar toen ik begon met al dat nieuws te vergaren heb ik mezelf natuurlijk wel gek gemaakt in mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-09-2018 14:20
Als je geen kind neemt hoef je je niet meer druk te maken over volgende generaties. Na mij de zondvloed!
Ja misschien is het dat wel. als je een kindje krijgt, hoe wordt de toekomst dan van dat kindje?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
23-09-2018 14:20
Hoe kom je erbij dat de wereld slechter wordt?
Omdat ik dat heb gelezen op het internet.
Door de aanslagen etc.
Ik vind jou erg dramatisch en romantiserend overkomen.
Kinderen opgroeien in deze slechte wereld blabla. Alsof het vroeger niet een stuk slechter was dan nu. Als ik moest kiezen tussen een tijdperk bij de romeinen, de middeleeuwen, 50 jaar geleden of nu dan ga ik wel voor dit tijdperk waar mensen 90 jaar kunnen worden, zich relatief veilig kunnen voelen met een volle koelkast in huis :wtf:

The real troubles in your life are apt to be things that never crossed your worried mind, the kind that blindside you on some idle Tuesday.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier zelf ook last van gehad. Dus het is herkenbaar voor mij. Het begon bij mij ook toen het wat slechter leek te gaan om ons heen met die aanslagen toen. Ik weet precies wanneer je bedoeld. Ik ging toen ook alles volgen. Ondanks dat ik er zo gestresst van werd. Uiteindelijk heeft mij man mij tot de orde geroepen. Het heeft idd geen zin. Je hebt er nul grip op. Alleen jezelf heb je ermee. Wat ik toen in eerste instantie deed is tijdelijk gestopt met het nieuws volgen. Daarvan werd ik rustiger. Mij meer focussen op het positieve. Mijn gezinnetje, mijn vriendinnen, een dak boven mijn hoofd etc. Ik heb mezelf echt gedwongen dat als ik wel een nieuwsbericht wilde zien, ik niet de reacties ging lezen van mensen. Die vond ik namelijk het meest interessant. Want wie weet zei iemand wel iets wat ik wilde horen en werd ik weer rustig.
Nu heb ik het volledig in de hand. Je doet het zelf. Krijg grip op je gedachten/denkpatronen en verleg je focus. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven