Traject levenseindekliniek

03-10-2018 18:18 220 berichten
Om herkenning te voorkomen heb ik even een nieuw account aangemaakt maar ik blijf gewoon strontvlieg hoor ;).

Ik ben in maart een traject gestart bij de levenseindekliniek. Er is ondertussen contact geweest met mijn behandelend psychiater en ik mag op gesprek komen. Blij dat ik mag komen maar ook veel spanning, wat als ze me afwijzen?
Ik heb een overzicht gemaakt van welke behandelingen ik de afgelopen 10 jaar heb gehad en dat zijn er best veel maar er zijn ook behandeling waar ik niet aan kon beginnen omdat ik weer in crisis raakte. De behandelingen die ik wel heb gedaan hebben niet of weinig geholpen omdat ik de vertaalslag naar het thuis doen niet kon maken of doordat het zoveel opriep dat ik mezelf op slot moest gooien tijdens de sessies waardoor het niet geholpen heeft.

Het gesprek is volgende week. Ik kijk ernaar uit en ik zie er tegenop.
Mijn omgeving weet het niet, op 1 vriendin na maar die wil ik er niet steeds mee belasten dus ik hoop dat ik mijn verhaal hier anoniem kwijt kan zonder mensen ermee te belasten.

Ik weet dat er al een topic over is maar ik wilde het topic van Fayana niet vervuilen met mijn verhaal.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend spannend voor je!

Ga je het wel meer mensen vertellen als ze het goedkeuren?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
wiezel schreef:
03-10-2018 18:24
Wat ontzettend spannend voor je!

Ga je het wel meer mensen vertellen als ze het goedkeuren?
Ja dan moet het wel maar ik zeg niks tot ik het zeker weet want ik ben bang dat veel mensen er niet mee om kunnen gaan. ( kom uit een christelijk milieu en daar is euthanasie not-done)
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heel eng en spannend, maar toch ook wel een rustgevende gedachte dat je op zo'n manier zelf kan kiezen.
Ik hoop voor je dat het gaat zoals je graag wil!

Ik wil je veel sterkte wensen! :hug:
kohaku wijzigde dit bericht op 03-10-2018 18:34
14.29% gewijzigd
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Vooral even een hele dikke knuffel :hug:
Ik snap dat je ernaar uitkijkt en dat je er ook tegenop ziet. Ik hoop dat er goed naar je geluisterd wordt. Heel veel sterkte!
Pfoeh, heftig Strontvlieg. Ik hoop dat dit traject je brengt waar je wezen wilt. Klinkt luguber wellicht, maar ik weet het even niet beter te verwoorden.
Ik hoop dat het gaat zoals jij dat graag wil. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
strontvliegje schreef:
03-10-2018 18:28
Ja dan moet het wel maar ik zeg niks tot ik het zeker weet want ik ben bang dat veel mensen er niet mee om kunnen gaan. ( kom uit een christelijk milieu en daar is euthanasie not-done)
Oh jee, dat is extra lastig dan.
Is wel "iedereen" op de hoogte van je lijden?

:hug:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Lady*Voldemort schreef:
03-10-2018 18:35
Pfoeh, heftig Strontvlieg. Ik hoop dat dit traject je brengt waar je wezen wilt. Klinkt luguber wellicht, maar ik weet het even niet beter te verwoorden.
.
Het zegt het wel exact, ik sluit me hier graag bij aan. Succes voor een heftig gesprek en je verdere traject (ongeacht de uitkomst).
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Hopelijk heb je er iets aan om hier te schrijven.
Denk je dat je later meer kunt vertellen aan de mensen om je heen, al is het maar met een half woord ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig en spannend. :hug: Ik heb het zelf ooit ook overwogen, maar godzijdank kwam het licht aan het eind van de tunnel voor mij net op tijd.

Een meisje dat ik kende, heeft in januari na een lang traject euthanasie gekregen via de levenseindekliniek. Ze is veel in het nieuws geweest, misschien vind je het fijn om wat over haar traject te lezen. Er is ook een korte docu over gemaakt: https://www.rtl.nl/gemist/de-laatste-da ... -brouwers/
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig dat je hier zo alleen in staat. En ook dat je straks, als je het deelt met je omgeving, weinig support verwacht. Ik wens je heel veel sterkte met het gesprek en met alles wat daar op volgt, en hoop dat wij je hier in elk geval wat virtuele steun kunnen bieden :hug:
Bedankt allemaal voor de lieve woorden :hug:
Drackie schreef:
03-10-2018 18:47
Wat heftig en spannend. :hug: Ik heb het zelf ooit ook overwogen, maar godzijdank kwam het licht aan het eind van de tunnel voor mij net op tijd.

Een meisje dat ik kende, heeft in januari na een lang traject euthanasie gekregen via de levenseindekliniek. Ze is veel in het nieuws geweest, misschien vind je het fijn om wat over haar traject te lezen. Er is ook een korte docu over gemaakt: https://www.rtl.nl/gemist/de-laatste-da ... -brouwers/

Die docu heb ik gezien inderdaad, heftig.

Zazamaenade schreef:
03-10-2018 18:45
:hug:
Hopelijk heb je er iets aan om hier te schrijven.
Denk je dat je later meer kunt vertellen aan de mensen om je heen, al is het maar met een half woord ?

Ja, ik vind dat ik aan ze verplicht ben om ze van te voren in te lichten, dat ik niet van de ene op de andere dag 'weg' ben.

wiezel schreef:
03-10-2018 18:36
Oh jee, dat is extra lastig dan.
Is wel "iedereen" op de hoogte van je lijden?

:hug:

Ja ongeveer wel, niet van alle details maar de grote lijnen kan ik niet meer verbergen. Ik heb bijvoorbeeld veel opnames gehad, dat valt wel op.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat dit topic je virtuele veilig plek kan zijn waar je je verhaal kwijt kan wanneer je daar behoefte aan hebt Strontvliegje.
Het gaat mij niet zo makkelijk af de juiste woorden te vinden om je een hart onder de riem te steken maar wat zou ik graag een arm om je heen willen slaan.
Heel veel sterkte met je gesprek. :hug:
...
Alle reacties Link kopieren
Ik ken je niet strontvlieg maar ik meen eruit op te maken dat het gaat om psychisch lijden?

Ik vind het ergens heel verdrietig om te lezen dat dit het dan is en er eigenlijk niks meer voor je is om voor te leven of dat het lijden zo groot is dat dit de verlossing is.
Maar wat fijn dat er dit dan mogelijk is. Het voelt tegennatuurlijk maar ik vind het ook goed dat je zelf kunt beslissen en zo ‘waardig’ kunt gaan, weet even niet hoe ik het moet verwoorden.

Hoe gaat dat dan? Je krijgt een gesprek en dan wordt beoordeeld door artsen of je in aanmerking komt? Wat zijn dan de criteria? En hoe gaat zoiets in zijn werk? Krijg je een drankje of een infuus ofzo? Zijn er dan dierbaren bij je? Val je in slaap?sorry voor al deze vragen, ik weet er eigenlijk niks van af maar je topic raakt me.

Ik kan me niets voorstellen bij hoe zoiets zou gaan en dat je dan eigenlijk weet wanneer het gaat gebeuren en dat je er niet meer bent. Maar dat zegt ook veel over dat ik me het lijden niet voor kan stellen. Wat moet dat zwaar zijn voor je.

Ik wens je heel veel ‘succes’ en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Mijn bericht komt misschien een beetje lomp over. Dat is niet zo bedoeld, ik weet niet zo goed hoe het te verwoorden.
:hug:
Heftig Strontvliegje,

Ik hoop dat alles loopt zoals jij zou willen dat het loopt. En misschien geeft het je net als bij Fayanne rust als je weet dat het "mag en kan".

Heel veel sterkte en ik hoop dat je hier kwijt kunt wat je nu nog niet in je omgeving kunt delen :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig, TO. Heel veel sterkte. Als nabestaande van een ouder die zelfmoord heeft gepleegd kan ik alleen maar zeggen dat ik had gewild dat die eenzelfde route had gekozen. Niemand zou alleen moeten sterven en had voor mij gescheeld als ik vooraf had geweten dat het zou gebeuren.
Bloemetjefresia schreef:
03-10-2018 19:15
Ik ken je niet strontvlieg maar ik meen eruit op te maken dat het gaat om psychisch lijden?

Ik vind het ergens heel verdrietig om te lezen dat dit het dan is en er eigenlijk niks meer voor je is om voor te leven of dat het lijden zo groot is dat dit de verlossing is.
Maar wat fijn dat er dit dan mogelijk is. Het voelt tegennatuurlijk maar ik vind het ook goed dat je zelf kunt beslissen en zo ‘waardig’ kunt gaan, weet even niet hoe ik het moet verwoorden.

Hoe gaat dat dan? Je krijgt een gesprek en dan wordt beoordeeld door artsen of je in aanmerking komt? Wat zijn dan de criteria? En hoe gaat zoiets in zijn werk? Krijg je een drankje of een infuus ofzo? Zijn er dan dierbaren bij je? Val je in slaap?sorry voor al deze vragen, ik weet er eigenlijk niks van af maar je topic raakt me.

Ik kan me niets voorstellen bij hoe zoiets zou gaan en dat je dan eigenlijk weet wanneer het gaat gebeuren en dat je er niet meer bent. Maar dat zegt ook veel over dat ik me het lijden niet voor kan stellen. Wat moet dat zwaar zijn voor je.

Ik wens je heel veel ‘succes’ en sterkte!
Nee hoor, helemaal niet lomp.
Je meldt je aan, dan gaan ze je dossier opvragen en contact opnemen met je behandelend arts ( psychiater in mijn geval). Als je door die screening heen komt plannen ze een gesprek met je in. Dat gesprek heb ik dus volgende week. Ik hoop dan ook te horen hoe het verder gaat als ik door mag. Als mijn dierbaren dat willen kunnen ze erbij zijn maar ik ben nog niet zover dat ik helemaal heb uitgedacht hoe dat eruit moet zien, eerst maar eens door de screening. Op je andere vragen kan ik ( nog) geen antwoord geven.
spuit_111 schreef:
03-10-2018 19:32
Wat heftig, TO. Heel veel sterkte. Als nabestaande van een ouder die zelfmoord heeft gepleegd kan ik alleen maar zeggen dat ik had gewild dat die eenzelfde route had gekozen. Niemand zou alleen moeten sterven en had voor mij gescheeld als ik vooraf had geweten dat het zou gebeuren.
:hug:
Wat verdrietig om te lezen dat je je zo alleen voelt. En ook alleen zult zijn in het hele traject. Ik vind het ook verdrietig om te lezen dat het lijden zo groot is, dat dit de enige mogelijkheid is voor je om het lijden te laten stoppen. Ik kan me niet inleven hoe het is om elke dag wakker te worden zonder dat het licht is om je heen. Het lijkt me heel erg zwaar.
Ik hoop dat je eerste gesprek goed voelt en de uitkomst heeft waar je op hoopt. Ik wens je veel sterkte.
:hug:

Ik hoop dat de uitkomst voor jou goed zal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven