Tandarts

11-10-2018 13:20 37 berichten
Ik heb last van gebitsslijtage. Mijn tandarts wil facings plaatsen van porcelein. Voor de mooiigheid gaat het om meer facings dan nodig. Ik dacht zelf aan 3 facings en hij zegt dat 8 facings mooier zijn, omdat de facings dan minder opvallen of iets in die trant.

Mijn tandarts zei dat hij alles wil plaatsen tegen kostprijs. Ik heb mijn verzekering gebeld om te vragen wat er vergoed werd en als ik de rekening spreid over 2 jaar dan hoef ik nauwelijks bij te betalen. Ik heb het met de verzekering ook gehad over de kostprijs en dat klopte. Het bedrag is gewoon heel laag. Een vriendelijke tandarts dus.

Er zijn alleen 2 dingen die mij dwars zitten: ten eerste is hij vrij persoonlijk. Hij maakt opmerkingen over mijn uiterlijk en stelt vragen over een eventuele partner en ten tweede wil hij mij alleen inplannen vlak voor sluitingstijd.

Ik ben op dit gebied tamelijk naïef. Of blind is een beter woord. Maar zo alles bij elkaar krijg ik het gevoel dat hij meer van plan is dan alleen mijn tanden te zitten.

Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Vragen over een partner dat doen meer zorgverlenders. Het kan helpen om te weten hoe je woonsituatie is. Kan er iemand voor je zorgen na een behandeling.

Bepaalde behandelingen worden vaak als laatste ingeboekt, omdat je soms uitloopt en dit geen effect heeft op de rest van je agenda.

Niet alle tandartsen zijn alleen maar uit op geld, ze willen mensen soms ook gewoon helpen.

Of hij meer wil? Geen idee, ik was er niet bij, dat kan alleen jij beoordelen. Neem de volgende keer gewoon iemand mee. De tandarts kan ook gewoon vriendelijk zijn. Of je gaat niet meer terug naar deze tandarts.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
dan neem je een vriendin mee
of
je zoekt een andere tandarts
Alle reacties Link kopieren
Of je neemt verkering met de tandarts.
karin6789 schreef:
11-10-2018 13:46
Of je neemt verkering met de tandarts.
:rofl:

Dat kan, hij is vrijgezel, niet eens lelijk en best aardig.
Meer moet je ook niet willen. :P
Hij is bovendien heel goed in het vullen van gaatjes. :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Heey safrat,

Is dit echt serieus?
Jij weet altijd zo goed een ander aan advies te geven.
Wat zou jij je nichtje in dit geval adviseren?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
er is een reden dat je hier uberhaupt over na bent gaan denken (ik denk nooit na over op het eind van de dag ingepland zijn). En tenzij je normaal een paranoia persoon bent (wat je volgens mij niet bent) zou ik je gevoel serieus nemen. Ik wil die tandarts niet meteen wegzetten als een engerd, maar jij voelt je onprettig en dat moet je dat niet willen. Dus ga voor een andere tandarts, of neem iemand mee naar de afspraak.
Eslarealidad schreef:
11-10-2018 14:07
Heey safrat,

Is dit echt serieus?
Jij weet altijd zo goed een ander aan advies te geven.
Wat zou jij je nichtje in dit geval adviseren?
Ja Esla, ik weet het in dit geval niet.
Het is niet mijn eigen tandarts. Ik kan hem niet zo goed inschatten.
Het is een combinatie van veel dingen.

Ik zou tegen mijn nichtje zeggen dat ze moet gaan en maar gewoon moet afwachten. Die vriendelijkheid vind ik op zich niet heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Opmerkingen over uiterlijk doet zelfs mijn 60-jarige tandarts. Toen er door een ongelukje een tand uit was en het duur ging worden:
‘U ziet er verder goed uit, dan is zo’n ontbrekende tand wel erg jammer.’

En ik ben er vrij zeker van dat ie geen verkering met mij wil.

:rofl:

TO, anders gewoon even benoemen/vragen als je iets niet begrijpt, zoals het laat plannen.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Werkt jouw tandarts alleen trouwens? Bij mij is er altijd minimaal één assistente bij of in de buurt.
Mijn eigen tandarts werkt alleen. Van de andere tandarts weet ik dat niet. De assistente zit alleen maar achter de balie.
Alle reacties Link kopieren
Overigens begrijp ik het ‘tegen kostprijs plaatsen’ ook niet helemaal. Ik betaal me altijd alleszins scheel bij de tandarts. Maar goed, dat zou ik hem dus vragen.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
florence13 schreef:
11-10-2018 14:11
er is een reden dat je hier uberhaupt over na bent gaan denken (ik denk nooit na over op het eind van de dag ingepland zijn). En tenzij je normaal een paranoia persoon bent (wat je volgens mij niet bent) zou ik je gevoel serieus nemen. Ik wil die tandarts niet meteen wegzetten als een engerd, maar jij voelt je onprettig en dat moet je dat niet willen. Dus ga voor een andere tandarts, of neem iemand mee naar de afspraak.
Ik zet die man ook niet weg als een engerd.

Dat op het einde van de dag is echt vlak voor sluitingstijd. En dat vond ik juist raar. Ik had zelf niet gedacht aan wat Hamerhaai schreef.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
11-10-2018 14:13
Ja Esla, ik weet het in dit geval niet.
Het is niet mijn eigen tandarts. Ik kan hem niet zo goed inschatten.
Het is een combinatie van veel dingen.

Ik zou tegen mijn nichtje zeggen dat ze moet gaan en maar gewoon moet afwachten. Die vriendelijkheid vind ik op zich niet heel raar.
Ik kan dat ook wel snappen hoor.
Ik herken wel iets.
Tegen sluitingstijd?
Neem je moeder in de wachtkamer?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
_CarmiggelT_ schreef:
11-10-2018 14:27
Overigens begrijp ik het ‘tegen kostprijs plaatsen’ ook niet helemaal. Ik betaal me altijd alleszins scheel bij de tandarts. Maar goed, dat zou ik hem dus vragen.
Dat heb ik dan wel weer gevraagd. Hij zei dat ik leuk lachte en dat hij graag zijn best wilde doen om dat optimaal te maken ofzo. Het was een heel verhaal. Iets over dat hij altijd zijn best deed om het mensen naar hun zin te maken.
Eslarealidad schreef:
11-10-2018 14:30
Ik kan dat ook wel snappen hoor.
Ik herken wel iets.
Tegen sluitingstijd?
Neem je moeder in de wachtkamer?
De tandarts zei tegen de assistente - die dus receptioniste is - om 17.30 en dat is de sluitingstijd zelf. De assistente heeft daar 17.20 van gemaakt. 10 minuten dus voor zandstralen. Wat op zich natuurlijk wel kan.

Mijn moeder is geen optie.
Ik kan een vriend vragen, maar ik denk dat hij mij dit sowieso afraadt.
Alle reacties Link kopieren
Je zou, om geen valse verwachtingen te wekken, kunnen zeggen dat je de normale prijs wilt betalen en dan maar 3 ipv 8 facings mocht het dan te duur worden.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ie iets zou proberen, want hij zet wel zijn carrière op spel. Zeker met #metoo tegenwoordig.

Heb je overigens geen opbeetplaat?
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
11-10-2018 14:43
De tandarts zei tegen de assistente - die dus receptioniste is - om 17.30 en dat is de sluitingstijd zelf. De assistente heeft daar 17.20 van gemaakt. 10 minuten dus voor zandstralen. Wat op zich natuurlijk wel kan.

Mijn moeder is geen optie.
Ik kan een vriend vragen, maar ik denk dat hij mij dit sowieso afraadt.
Ja, denk je dat?
Ga dan maar niet.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
spell68 schreef:
11-10-2018 15:26
Je zou, om geen valse verwachtingen te wekken, kunnen zeggen dat je de normale prijs wilt betalen en dan maar 3 ipv 8 facings mocht het dan te duur worden.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ie iets zou proberen, want hij zet wel zijn carrière op spel. Zeker met #metoo tegenwoordig.

Heb je overigens geen opbeetplaat?
Ik vind dat gezien mijn voordeel niet echt een oplossing. :P

Ik denk dat ik zijn aanbod best kan accepteren. Ik vroeg me alleen af of hij er dan iets voor terug verwacht en mocht dat zo zijn dan is mijn nee heus wel genoeg.

Ik ga proberen de afspraak te verzetten naar een ander tijdstip, want dat zit mij het meeste dwars.

Ik heb geen overbeetplaat. Ik denk dat het aan teveel water met citroen heeft gelegen en niet aan tandenknarsen.
Ik denk dat tandarts onbedoeld heel bot is en eigenlijk bedoeld dat een eventuele volgende partner liever frisse facings ziet dan een stel afgesleten gele stompies (bij wijze van).

Dat hij je vlak voor sluitingstijd inplant vind ik helemaal niet raar, ingrepen als deze kunnen maar zo wat uitlopen en dan zit er in elk geval geen groen-geel geërgerde volgende patiënt te wachten omdat het zolang duurt .
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
11-10-2018 20:00
Ik vind dat gezien mijn voordeel niet echt een oplossing. :P

Ik denk dat ik zijn aanbod best kan accepteren. Ik vroeg me alleen af of hij er dan iets voor terug verwacht en mocht dat zo zijn dan is mijn nee heus wel genoeg.

Ik ga proberen de afspraak te verzetten naar een ander tijdstip, want dat zit mij het meeste dwars.

Ik heb geen overbeetplaat. Ik denk dat het aan teveel water met citroen heeft gelegen en niet aan tandenknarsen.
Ja, gelijk heb je natuurlijk, hij biedt het tenslotte zelf aan. Als het je vaste tandarts niet is dan maakt het natuurlijk niet zoveel uit, maar als je vaker met hem te maken krijgt dan is je nee misschien wel voldoende, maar je weet niet wat voor weerslag dat heeft op de toekomstige verhoudingen.

Ik weet het niet, ik zou me bij heel dit verhaal niet zo prettig voelen.

Ik heb zelf wel een opbeetplaat, ik heb ook forse slijtage, abrasie. maar het is echt van het tandenknarsen.

Als je dat ook hebt dan vraag ik me af of het aan citroensap ligt. Ik drink altijd van die flesjes citroensap met water en dat is meer dan een halve liter citroensap per week, maar deze week zij mijn mondhygiëniste dat mijn gebit steeds gezonder wordt. Maar, ik ben natuurlijk maar een individu, dus dat zegt ook niet alles.
Ik weet niet hoe ingewikkeld dat zandstralen is. Het lijkt mij niet eens nodig omdat ik niet die composiet facings neem. De echte behandeling ga ik pas in december doen.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
11-10-2018 14:32
Dat heb ik dan wel weer gevraagd. Hij zei dat ik leuk lachte en dat hij graag zijn best wilde doen om dat optimaal te maken ofzo. Het was een heel verhaal. Iets over dat hij altijd zijn best deed om het mensen naar hun zin te maken.
Hij ziet dat gelijk natuurlijk als tandarts. Hoe hij dat in zijn enthousiasme gaat maken. Lijkt me wel fijn dat hij behoorlijk zijn best gaat doen. Niet dat routinegedoe.
Die leuke lach met mooie tanden is toch ook je visitekaartje.
Ik hou daar dan ook wel weer van.
Goed idee van een ander tijdstip.
Wat ga je dan precies wel laten doen?
Omdat je in december ook gaat?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Eslarealidad schreef:
11-10-2018 22:22
Hij ziet dat gelijk natuurlijk als tandarts. Hoe hij dat in zijn enthousiasme gaat maken. Lijkt me wel fijn dat hij behoorlijk zijn best gaat doen. Niet dat routinegedoe.
Die leuke lach met mooie tanden is toch ook je visitekaartje.
Ik hou daar dan ook wel weer van.
Goed idee van een ander tijdstip.
Wat ga je dan precies wel laten doen?
Omdat je in december ook gaat?
Enthousiast was hij wel. Hij zei ook dingen die mij nog niet waren opgevallen. Mijn voortanden staan iets naar binnen. Dat zal wel. En daarom heb ik er 4 boven nodig want dat is mooier. In de voortanden zit ook die verkleuring of slijtage. Onder heb ik 1 tand die net een beetje afwijkt van kleur. Ik weet niet of dat ook slijtage is.

Ik ga eerst zandstralen, dan bleken vervolgens een mal maken en daarna de facings laten zetten.

Het kan ook in november, maar ik wil een deel in januari doen. Dat is tenminste de tip die ik kreeg van mijn verzekering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven