Hb en geen energie

12-10-2018 16:46 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je hebt een iq van 125. Je hebt hbo afgerond en geen moeite voor gedaan. Je hebt nooit ergens moeite voor gedaan. Je kon makkelijk de uni doen maar 1 was het hbo demotiverend en 2 er kwam privé wat tussen waardoor het niet kon. Stel je hebt een kantoorbaan maar je verveelt je stierlijk. Stel je komt doodmoe thuis en moet gelijk rusten, want tja, het is een lange werkdag geweest en je hebt een lage ijzerwaarde erbij. Terwijl je nog zoveel wil gaan doen. Je wil het liefst een jaar vrij nemen van je werk want het is niet uitdagend en je hebt tenminste tijd en energie om de dingen te doen die jij zo graag wil doen. Hobby's, cursussen en geestelijke uitdaging.

Maar stel dat je je hele leven geen moeite hebt gedaan voor school en dingen leren, bestaat er zo iets als luie hersenen. En kan je dan wel hb zijn, ook al geeft de test aan van wel.

En waarom moet iemand met hb zich zovaak zo dom voor doen op de werkvloer of bij niet gelijke vrienden en kennisen. Want tja, anders ben je de wijsneus en wordt je zelfs uitgelachen of juist boos aangekeken.

Hebben jullie tips hoe je met hb om moet gaan in combinatie met geen energie hebben om dingen te ondernemen. Puur door werk wat je opzuigt en ijzertekort. En geloven jullie dat als je weer energie hebt je dan weer vanzelf behoefte hebt om een boek te pakken en te gaan lezen, of een nieuwe taal te gaan leren of wat dan ook.

Ps ben weer niet lekker....heb enorme migraine en heb me vandaag ziek gemeld.
.
Neem staaltabletten plus medicatie tegen je migraine en solliciteer bij de NASA als je weer boven Jan bent.
Alle reacties Link kopieren
Waarom schrijf je over jezelf in de tweede persoon (je ipv ik)? Het gaat toch over jou? Dan schrijf je toch ik.

Ik weet niet waarom jij lui bent...misschien is lui zijn gewoon onderdeel van je karakter.
viva-amber wijzigde dit bericht op 12-10-2018 16:52
62.20% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Met een iq van 125 ben je niet hoogbegaafd. Verder; geef jezelf een schop onder je kont en ga na je werk toch iets doen, daar krijg je uiteindelijk toch energie van.
Iemand met een IQ van 125 is toch niet HB???
of is dit iets nieuws?

Waar heb je die test gedaan?

Ik zou even naar de ha gaan voor je migraine..
Alle reacties Link kopieren
Teveel info
anoniem_376897 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 16:57
95.95% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook stom werk maar ik doe er leuke hobby;s naast en ik heb twee deeltijd studies afgerond naast voltijd werk...maar goed ik ben dan ook niet lui. Ik heb wel migraine dat dan weer wel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Indien mogelijk minder werken, zodat je meer quality time overhoudt. Dan maar wat minder geld.
Alle reacties Link kopieren
IQ van 125 is inderdaad niet hoogbegaafd. Als je te weinig uitdaging hebt, zou ik een studie naast je werk gaan volgen.

Je hoeft je trouwens niet dommer voor te doen, zolang je maar niet uit de hoogte doet.
Je bent niet HB en zorg dat je een zinvolle dagbesteding hebt. Liefst ergens zonder WiFi.
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 16:55
3.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
12-10-2018 16:52
Met een iq van 125 ben je niet hoogbegaafd. Verder; geef jezelf een schop onder je kont en ga na je werk toch iets doen, daar krijg je uiteindelijk toch energie van.
Makkelijke praat..
.
-vanille- schreef:
12-10-2018 16:53
Het is niet erg om "dom" te zijn. Helemaal niet. Maar als je een x vrij bent en een x niet ziek en je barst van de energie dan ga je huilen. Want je hersenen verlangen dan naar voer maar die kun je ze niet geven. In ieder geval merk je op die dagen de drang naar voer voor je hersenen.

Hoe doe je dat met ijzertekort?
Wat zijn de scores op de verschillende onderdelen van de test?
Alle reacties Link kopieren
Wat een vaag topic. Ten eerste ben je niet hoogbegaafd met een iq van 125. Ten tweede hoe weet je dat dat je iq is?

De meeste mensen die ik ken zijn wel eens moe na hun werk en ik ken zat mensen die intelligent genoeg waren om nog een stapje hoger te gaan qua opleiding maar ervoor kozen om fluitend een hbo opleiding te doen. En zij gaan niet huilen als ze een keertje vrij zijn omdat hun hersenen behoefte hebben aan voeding. Die kiezen gewoon voor een zinvolle opvulling van hun vrije tijd, of zitten gewoon een beetje te netflixen als ze niets te doen hebben.

Wat is precies je vraag?
Ga een sport doen die je kop leegmaakt. Je krijgt er energie van en voelt je voldaan en fris.
madamecannibale schreef:
12-10-2018 16:58

Wat is precies je vraag?
Aandacht.
Lees een boek of zo.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens deze opmerking “En waarom moet iemand met hb zich zovaak zo dom voor doen op de werkvloer of bij niet gelijke vrienden en kennisen. Want tja, anders ben je de wijsneus en wordt je zelfs uitgelachen of juist boos aangekeken. “ vind ik ook heel vreemd. Ik ken meerdere mensen die hoogbegaafd zijn. Die gaan zich echt niet express dom voor doen maar ze hangen ook niet de betweter uit. Daar maak je jezelf inderdaad niet populair mee.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig staat dit op de pijler psyche.

ontopic: stap eens uit die slachtofferrol en neem eens verantwoordelijkheid voor je eigen leven. Jij bent de enige die dingen kunt veranderen.

Ga sporten, dan krijg je energie.
Ga verder met opleiden, zodat je wel een interessante baan krijgt. Stop met zelfmedelijden, misschien willen mensen die jij wel interessant vind, dan bevriend met je zijn.

Er zijn miljoenen mensen die meer uren werken als jij en toch een heel leuk leven ernaast hebben. Dat kan het dus niet zijn.
Nemaìn’ schreef:
12-10-2018 16:55
Je bent niet HB en zorg dat je een zinvolle dagbesteding hebt. Liefst ergens zonder WiFi.

:HA:
Alle reacties Link kopieren
Makkelijke praat met ga sporten want dan krijg je energie...integendeel, het maakt mij uitgeput. Sportte mijn hele leven... oa turnen... Maar moest er juist mee stoppen.

Wbt hb en iq van 125. Dat klopt wel dat je geen hb bent, niet over nagedacht, moest zijn bovengemiddeld intelligent.

Ook dat boeit mij niet wat ik ben. Sterker nog, ik wou dat ik een normaal iq had dan was alles makkelijker geweest, en dan vooral in het verleden. en had ik er ook geen problemen mee ondervonden in dagelijks leven.

Ik moet mij zeker weten wel inhouden vaak en wil geen aandacht maar tips.

Niet omdat ik in een mood van energie ben, maar omdat ik mijn tijd nuttiger wil besteden. Gewoon omdat ik het kan qua geestelijk vermogen en omdat als ik me goed voel ik me realiseer waar ik sta en hoeveel ik kan, dat hoor ik trouwens te vaak in mijn omgeving, komt echt niet alleen uit mijn mond.
.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
12-10-2018 17:00
Aandacht.
Ja klopt vooral van jou 👊
.
Alle reacties Link kopieren
“Gewoon omdat ik het kan qua geestelijk vermogen en omdat als ik me goed voel ik me realiseer waar ik sta en hoeveel ik kan, dat hoor ik trouwens te vaak in mijn omgeving, komt echt niet alleen uit mijn mond.”

Weet je dit wel zeker? Je voelt je goed maar vervolgens barst je in huilen uit als je even een dag niets te doen hebt. Dat noem ik niet echt in balans zijn.

Er zijn al best veel tips gegeven, ga sporten, zoek een zinvolle hobby/vrijwilligerswerk. En als je niet tevreden bent met je baan dan zoek je wat anders of ga je een opleiding erbij doen. Ga naar een jobcoach als je niet weet waar te beginnen.

Hoe denk je zelf dat je dit kan veranderen?
madamecannibale wijzigde dit bericht op 12-10-2018 17:32
4.42% gewijzigd
Hoe kwam het dat je moest stoppen met turnen?

Als je chronisch vermoeid bent, zou ik dit met de huisarts bespreken, want daar moet een fysieke of mentale oorzaak achter zitten.

Start met wandelen of fietsen, al start je maar met tien minuten en bouw je van daaruit op.
Alle reacties Link kopieren
"Ook dat boeit mij niet wat ik ben. Sterker nog, ik wou dat ik een normaal iq had dan was alles makkelijker geweest, en dan vooral in het verleden. en had ik er ook geen problemen mee ondervonden in dagelijks leven."

Wat is er niet normaal aan jouw IQ dan? Zo schokkend hoog is het toch niet? Vanaf 115 zou je Havo-VWO-advies krijgen, vanaf 130 VWO-gymnasium zie ik op een schooladviessite staan. Lijkt mij bijzonder dat er alleen HBers op het gym zitten, maar goed, dat is nu niet de vraag.

Ik heb door hoe en wat je schrijft sterk het idee dat jouw problemen helemaal niet voortkomen uit jouw IQ, maar voornamelijk uit je karakter en mogelijk wat lichamelijke kwalen. Ga daar eens wat mee doen.

Een HBO-baan is met een IQ van 125 toch ook weer niet zó geestdodend, dat zou echt moeten kunnen hoor. En als je je hersenen graag wat uitdaging wilt geven, dan doe je er een cursus Russisch, een WO-opleiding of kunstgeschiedenis naast.
Of gewoon iets dat je leuk vindt. Dat zijn vaak de dingen die je het meest energie geven.
Maar kom eerst uit die zielige slachtofferrol. Dat je daar niet beter van wordt weet iedereen. En je zult het toch echt zelf allemaal moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven