Mijn 'selfcare' van de dag - wie schrijft er mee?

16-10-2018 10:08 63 berichten
Op de sociale media zag ik iemand voorbij komen die iedere dag laat zien wat haar 'selfcare of the day' is.
Dat zette mij aan het denken, wat zijn eigenlijk de dingen die ik doe om eens lief voor mijzelf te zijn?
Omdat ik een drukke/hectische periode tegemoet ga leek het mij leuk om daar eens dagelijks bij stil te staan.

Vandaar dit topic: om iedere dag even kort posten wat jouw 'selfcare of the day' was, om zo elkaar te motiveren en ideeën op te doen.

Als voorbeeld:
Gisteren heb ik een plantje verpot en bijgeknipt, waardoor hij er nu weer helemaal blij bij staat.
Vandaag laat ik de boodschappen bezorgen (ivm die drukke periode die eraan gaat komen).
En omdat ik morgenochtend een pittige vergadering heb zorg ik er voor dat ik vooraf al lunch en avondeten klaar heb staan, zodat ik daar niet meer over na hoef te denken.

Andere dingen zouden kunnen zijn: afspreken met een vriendin, een warme kop thee met een goed boek in een gestolen half uurtje of een avond gaan dansen.

Wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed idee!

Ik ga straks mijn huis opruimen omdat een vrij nieuwe vriendin komt. Ik heb de pest aan dat opruimen maar weet dat ik me beter voel als het is gebeurd.
En verheug me op komst vriendin.
Het is nog zulk mooi weer dus ik ga vanmiddag met een vriendin op een terras zitten. We hebben het hele weekend al op terrasjes gezeten maar we denken telkens van het is misschien de laatste keer dit jaar dat het kan.
herkenbaar solanger, ik heb hetzelfde altijd met stofzuigen. stel het altijd net te lang uit haha. visite is altijd een goede stok achter de deur :D

lekker blondie456. ik geloof dat het deze hele week nog lekker blijft? maar het is in ieder geval een goed excuus om vanmiddag nog even wat zon te pakken!
voor een fijne Nederlandse vertaling van 'selfcare' hou ik mij trouwens graag aanbevolen
Alle reacties Link kopieren
Geen selfcare maar wasmachine care.
Gisteravond besloten dat het wel weer eens tijd werd om de wasmachine schoon te maken (95 graden met twee vaatwasblokjes)
Kan nu erg genieten van het zwarte water in de machine. Iets schoonmaken zonder een vinger uit te steken geniet zeker mijn voorkeur :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
16-10-2018 10:29
voor een fijne Nederlandse vertaling van 'selfcare' hou ik mij trouwens graag aanbevolen
Lief voor jezelf zijn
Alle reacties Link kopieren
door de week, heb ik niet veel tijd voor selfcare, hoewel er dagelijks een gezonde maaltijd op tafel staat en ik kan genieten van een eind lopen en een hete douche in de avond

Ik begin wel op maandag al te bedenken, hoe mijn weekend lekker kan verlopen:
Biertje drinken met een vriend?
Boodschappen laten bezorgen
Lekkere fles gin in huis halen
wat zal ik eens koken??
etc
chirimoya schreef:
16-10-2018 10:29
voor een fijne Nederlandse vertaling van 'selfcare' hou ik mij trouwens graag aanbevolen

Zelfzorg
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
16-10-2018 10:30
Iets schoonmaken zonder een vinger uit te steken geniet zeker mijn voorkeur :biggrin:
herkenbaar!
ik maak ook graag vazen schoon met gebitsreiniger etc.
Alle reacties Link kopieren
Moment van self care gisteravond :
Samen met de fris gewassen kids in hun pyjama op de bank (voor de tv) broodje knakworst eten. Onder een deken. Heerlijk!
lilalinda schreef:
16-10-2018 10:33
door de week, heb ik niet veel tijd voor selfcare, hoewel er dagelijks een gezonde maaltijd op tafel staat en ik kan genieten van een eind lopen en een hete douche in de avond

Ik begin wel op maandag al te bedenken, hoe mijn weekend lekker kan verlopen:
Biertje drinken met een vriend?
Boodschappen laten bezorgen
Lekkere fles gin in huis halen
wat zal ik eens koken??
etc
voor mij vallen die kleine doordeweekse dingen ook onder selfcare. dat vind ik juist zo fijn aan het idee, dat het niet de grote dingen hoeven te zijn. maar dat je ook kan besluiten lief voor jezelf te zijn door een keer die lekkere losse thee te zetten die je eigenlijk teveel werk vindt ipv een zakje zeg maar :)
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
16-10-2018 10:50
voor mij vallen die kleine doordeweekse dingen ook onder selfcare. dat vind ik juist zo fijn aan het idee, dat het niet de grote dingen hoeven te zijn. maar dat je ook kan besluiten lief voor jezelf te zijn door een keer die lekkere losse thee te zetten die je eigenlijk teveel werk vindt ipv een zakje zeg maar :)
ik geloof dat ik dat gewoon niet heel erg bewust doe
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
16-10-2018 10:30
Geen selfcare maar wasmachine care.
Gisteravond besloten dat het wel weer eens tijd werd om de wasmachine schoon te maken (95 graden met twee vaatwasblokjes)
Kan nu erg genieten van het zwarte water in de machine. Iets schoonmaken zonder een vinger uit te steken geniet zeker mijn voorkeur :biggrin:
Doe je er verder nog iets in? Een oude handdoek of zo?
(sorry...ik zag ineens een goed idee om eens uit te voeren)

Ik heb mijn bonsai verpot. Schoot al weken door mijn hoofd "ik moet nu echt eens..." en nu eindelijk gedaan.
En dan geniet ik er van hoe hij in de nieuwe pot, met vers mos en een paar mooie stenen, onwijs mooi staat te zijn.
Nu kijk ik er iedere keer naar als ik er langs loop en ben daar dan blij mee.
Alle reacties Link kopieren
s-a-r-kast schreef:
16-10-2018 10:58
Doe je er verder nog iets in? Een oude handdoek of zo?
(sorry...ik zag ineens een goed idee om eens uit te voeren)
Nee, het enige wat ik erin doe zijn twee goedkope vaatwasblokjes (dus zonder oplosbaar plastic glansballen enz) en dan een kookwas programma aanzetten.
En dan kan het genieten beginnen.
Normaal doe ik dit ieder kwartaal maar helaas is het er al een tijdje bij ingeschoten (en dat is te zien)
Alle reacties Link kopieren
s-a-r-kast schreef:
16-10-2018 10:58

Nu kijk ik er iedere keer naar als ik er langs loop en ben daar dan blij mee.
Zo heb ik vorige week mijn balkonbakken voorzien van winterharde viooltjes,
Dit in combinatie met mijn schitterende uitzicht (zeker met dit weer) maakt dat ik een paar keer per dag op mijn balkon sta te genieten

Wat kunnen kleine dingen toch veel betekenen he.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanmiddag, einde van de middag, het gras maaien en mezelf daarna trakteren op een biertje terwijl ik de geur van het gras opsnuif.
Kan ik nu al naar uitkijken!

Veel van mijn 'selfcare' momenten hebben met planten/tuin/buiten te maken.

Als het zou kunnen zou ik het liefst dagelijks wandelingen maken over een verlaten strand...dat zou mijn ultieme ontspanning en oplaadmoment zijn.
Waar 'verlaten' het keyword is. Want op een druk strand wil ik niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik net begonnen ben met weight watchers om van die laatste zwangerschapskilo's af te komen, heb ik net een flink stuk speculaas bij mijn kop thee genomen. Ben nu ruim over mijn punten heen voor vandaag, maar was wel even genieten :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn zelfcare op het moment is als de kinderen lief zijn, goed eten en slapen :yes:
Vroeger was het nagels lakken ofzo. Dat is nu lang niet zo ontspannen meer voor mij.
Ik zou er eigenlijk meer tijd in moeten steken om echt lief te zijn voor mezelf, het komt er nu gewoon niet van.
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie dit boek? https://www.bol.com/nl/f/the-self-care- ... 079153440/
Het geeft echt handvatten voor een compleet selfcare-stappenplan, zodat je het ongemerkt in je dagelijkse routine kan smokkelen. Ik heb het van de zomer gelezen, maar ik moet natuurlijk nog aan het plan beginnen...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben elke dag lief voor mezelf. In soms heel kleine dingen. Iets lekkers eten, wandelingetje, sport, uitgaan, iets leuks aantrekken waar ik me top in voel, etc.
Ik was me er niet van bewust dat dit een heel ding (compleet met boeken en handleidingen) zou kunnen zijn.
Ik heb pas sinds een jaar geleerd dat het goed is om lief voor jezelf te zijn, ik ben altijd voor iedereen in de weer en vergeet mezelf nogal eens. Sinds een een tijdje gaat het best goed en kan ik er ook echt van genieten van iets.
Vanmorgen uitgebloeide bolchrysanten vervangen voor schattige viooltjes die nu in de potten zitten. Zometeen ga ik lekker de cavia's op het gras laten grazen, iedere keer denk ik dat het de laatste keer is dit jaar maar het is nog steeds warm genoeg om ze buiten te zetten. Ik ga daar lekker naar zitten kijken met een kop koffie :heart:
Fijne middag allemaal !
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo lekker naar de kapper en misschien vanavond bij de rivier naar de zonsondergang kijken :sun:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb allemaal kaarsjes in mijn badkamer staan. Tijdens het douchen steek ik die aan en doe ik de lampen uit. Lekkere douchegel en bodylotion erbij, fijne dikke handdoeken schoon uit de was en je hebt net een mini-spa.

Wat ik voor Kerst altijd gedurende het jaar door doe; ik haal allerlei kleine cadeautjes voor mijzelf die ik meteen in pak (meestal elke maand wel iets). Met Kerstavond leg ik die allemaal onder de boom (want dat staat zo gezellig) en met Kerst zelf pak ik die uit.
Ik mastrubeer elke dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven