Dromen over exen

19-10-2018 06:48 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit al jaren, ik droom over mijn ex vriendjes van soms wel 20 jaar geleden! Ik heb z’on vier relaties gehad voor ik met mijn huidige man een relatie kreeg, en tot de dag van vandaag droom ik over ze, en bijna altijd hetzelfde , ik moet kiezen tussen twee van hun. En dan kies ik en denk ik, ‘ en mijn eigen man dan? ‘ dan raak ik in paniek dat ik de verkeerde heb gekozen en wil mijn man terug. Wat is dit toch? Waarom zitten ze nog steeds zo in mijn hoofd na al die jaren?
Alle reacties Link kopieren
Ha Beetjegek,

Ik heb dat dat ook, speciaal met mijn vorige ex van zeven jaar geleden. Ik ben die relatie gewoon uit gerend anders was ik voor altijd bij hem gebleven. Ik vond het heel moeilijk om van hem los te komen. Ik droom ook om de zoveel tijd over hem. Ik moet zeggen dat na zeven jaar de dromen over hem minder emotie hebben, dus blijkbaar gaat het de goede kant op.

Ik weet niet of je erin gelooft, maar soms zeggen ze dat als je over je ex droomt, dat je dan dezelfde fouten aan het maken bent in je huidige relatie als die je toen maakte. Helaas klopt dat in mijn geval wel, want bij mij heeft het te maken met disfunctionele schema's, maar sinds ik in therapie ben geweest, gaat het beter.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, het zou zo maar kunnen. Ik maak geen fouten , maar stel me wel weer te afhankelijk op. Dat is wel een valkuil voor me. Dat is het enige wat die relaties met elkaar gemeen hebben.
Alle reacties Link kopieren
ik zie mijn schema's ook niet als fouten, het is iets wat bij me is gaan horen gedurende mij leven, je schijnt je partners ook te kiezen op basis van je schema's volgens de psycholoog. Afhankelijkheid is er trouwens één van en dat geeft helemaal niks, zolang je er jezelf maar niet teveel onder laat lijden.
Wat bizar! Altijd gedacht dat dit heel vreemd is/was.

12 jaar met mijn huidige vriend en nog steeds droom ik over de ex van daarvoor.
Ook uit die relatie gevlucht, bepaalde karaktertrekken icm verschil van inzicht, geen seconde spijt gehad!
Maar die dromen... dat ik of idd moet kiezen of “gewoon” weer bij ex ben en steeds beseffen dat ik dat helemaal niet wil.

Ik had altijd het idee dat ik te lang gevangen zat in die relatie en dat dit terug kwam in dromen.
Herken niet dat ik weer dezelfde fout maak maar wie weet over een aantal jaar :huh:
Ik heb dit ook.
Ik ben nu vrijgezel en mijn ex heeft echt mijn hart gebroken. Ik ben over hem heen, maar in mijn dromen zijn we altijd heel gelukkig. Als ik dan eenmaal ontwaak, is de echte situatie soms wel 'n domper.. :facepalm:

Ook droom ik af en aan over een BN'er die me heel erg aan hem doet denken. De manier van praten, doen en laten.. Raar hoe dat werkt in je hoofd. :$
Alle reacties Link kopieren
Ik droom af en toe over een oude liefde, is meer dan 15 jaar geleden. Hij woont in het buitenland en soms droom ik dat ik daar ben. In het verleden droomde ik altijd dat we elkaar net mis liepen. Nu droom ik meestal dat ik daar ben en dat ik besef dat ik even op bezoek moet gaan bij hem. In real life hebben we overigens af en toe nog contact.
Ik vind het wel prettige dromen eigenlijk. Zo zie ik 'm af en toe nog eens, scheelt weer een ticket :lol:
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik droom ook nu en dan over een speciale ex, mijn allereerste grote liefde... ik ben al 10jr met mijn huidige vriend maar heb nog steeds een zwak voor hem, dus ik vind dat wel fijn om hem nu en dan in mijn dromen te zien.
Nee, hooguit op de momenten dat het net spaak liep met de persoon in kwestie omdat het me dan zo bezig houdt dat ik 's nachts verder maal ofzo.

Ik heb wel vaak dat ik over iemand droom uit 'n tv-programma wat ik die avond heb gezien. Onlangs over Marnix uit BZV gedroomd en over House MD ;-D
Alle reacties Link kopieren
spoekeltje schreef:
19-10-2018 07:10
Ha Beetjegek,

Ik heb dat dat ook, speciaal met mijn vorige ex van zeven jaar geleden. Ik ben die relatie gewoon uit gerend anders was ik voor altijd bij hem gebleven. Ik vond het heel moeilijk om van hem los te komen. Ik droom ook om de zoveel tijd over hem. Ik moet zeggen dat na zeven jaar de dromen over hem minder emotie hebben, dus blijkbaar gaat het de goede kant op.

Ik weet niet of je erin gelooft, maar soms zeggen ze dat als je over je ex droomt, dat je dan dezelfde fouten aan het maken bent in je huidige relatie als die je toen maakte. Helaas klopt dat in mijn geval wel, want bij mij heeft het te maken met disfunctionele schema's, maar sinds ik in therapie ben geweest, gaat het beter.
Mooie post
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus niet de enige! Zouden zij ook over ons dromen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Miedo!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk ook helemaal niet gek dat we over exen dromen, je geeft zoveel van jezelf in een relatie, je kan zo verweven zijn met een persoon, ik heb een ex waar ik tijdens mijn studie mee heb gehad, samengewoond, daarna lange vriendschap gehad, pas sinds vorig jaar kom ik los van hem.
De ex waar ik over droom was ik eigenlijk ook een beetje verslaafd aan, hij rook zo lekker, ik rook zijn geur laatst weer in mijn droom en toen besefte ik dat ik echt verslaafd was aan die geur, ik vond hem ondanks alle problemen ook altijd heel erg knap, type Travis Fimmel in zijn jonge jaren.
Ik droom echt heel vaak over mijn ex man. Of liever gezegd: hij loopt rond in mijn dromen. Niet zo gek, we waren meer dan 25 jaar getrouwd.
Wel gek is dat ik droom dat we weer samen zijn, ik ben dan in die droom een beetje verdwaasd. Zo van: hè, wil ik dit wel? Maar soms heb ik ook een gevoel van: wel fijn dat alles weer gewoon is. Vaak zijn in die dromen de kinderen nog klein.
Het is echt, echt niet zo ik weer met hem getrouwd zou willen zijn. Waarom heb ik dsn deze droom?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het ook echt niet! Ik wil mijn exen ook helemaal niet terug, niet eens een zwak voor 1.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven