Miskraam, geen kinderwens maar toch verdrietig

24-10-2018 01:10 42 berichten
Hoi allemaal,

Ik heb vanmorgen te horen gekregen dat ik momenteel een miskraam aan het hebben ben.
Het was nog erg pril, ongeveer 6 weken ver. Ik had niet door dat ik zwanger was omdat ik een spiraaltje heb en geen klachten zoals misselijkheid of pijnlijke borsten had. Ook ben ik 2 weken geleden nog gewoon ongesteld geweest, hoewel dit lichter was dan normaal. Afgelopen zondag kreeg ik ineens krampen en begon ik hevig te bloeden, gelukkig kon ik vanmorgen bij de HA terecht. Zij vertelde me dus dat ik een miskraam heb. Ik kan vrijdag bij het ziekenhuis terecht voor een echo om te kijken of alles leeg is.

Mijn vriend en ik willen absoluut geen kinderen, maar ik voel me toch erg verdrietig. Ik voel me rot, mislukt als vrouw terwijl ik (wanneer ik het had geweten) wel een abortus zou hebben gedaan. Alsof het erger aankomt emotioneel nu bij een miskraam dan wanneer ik er zelf voor zou hebben gekozen. Vriend is superlief voor me en zit me de hele tijd te troosten. Ik voel me gewoon heel dubbel, ik wist het niet, ik wilde het niet maar toch erom huilen.

Ik wilde het gewoon even van me afschrijven en hoop op wijze woorden :shame:
Je gevoel en verstand zijn soms 2 verschillende dingen. En je gevoel mag er gewoon zijn ookal is deze onlogisch. Ik wens je veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
ik kan me voorstellen dat je behoorlijk geschokt bent.
Deze is voor jou :hug:
Miskramen komen veel meer voor dan je denkt. Het kan ook nog juist dóór je spiraal komen dat de zwangerschap niet goed is gegaan. Mislukt als vrouw ben je sowieso niet.

Ik hoop voor je dat opluchting langzaam de overhand krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat je geen kinderwens hebt? Je bent zwanger geraakt, als je dat echt niet wil overkomt het je ook niet.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
24-10-2018 03:12
Weet je zeker dat je geen kinderwens hebt? Je bent zwanger geraakt, als je dat echt niet wil overkomt het je ook niet.
Wat een onzin.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
24-10-2018 03:12
Weet je zeker dat je geen kinderwens hebt? Je bent zwanger geraakt, als je dat echt niet wil overkomt het je ook niet.
Echt???
Dus alle anticonceptie kan het raam uit, het enige wat je hoeft te doen is het niet te willen???
To is de pil niet vergeten, ze heeft een spiraaltje, dat werkt namelijk beter dan gewoon niet willen.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
24-10-2018 03:12
Weet je zeker dat je geen kinderwens hebt? Je bent zwanger geraakt, als je dat echt niet wil overkomt het je ook niet.
Ze wil het echt heel graag, vandaar die spiraal. :sarcastic:
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
TO: dat je emotioneel reageert kan ook gewoon door de miskraam komen, je hormonen zijn misschien gewoon een beetje in de war. Ik zou gewoon even rustig uithuilen en er verder geen conclusies aan verbinden.
lucky82 schreef:
24-10-2018 03:12
Weet je zeker dat je geen kinderwens hebt? Je bent zwanger geraakt, als je dat echt niet wil overkomt het je ook niet.

:woa:
Als vrouw ben je geboren om kinderen te krijgen. Dat is een oerkracht waar het wel of niet willen niets aan verandert. Bij jou is die cyclus onderbroken maar jouw instinct aanvaardt dat niet. Er is voor jouw gevoel iets mislukt waar jij geen zeggenschap over hebt. Je bent even moeder geweest, koester dat gevoel en laat het los. Het is goed zo.
Sterkte. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dit kunnen de hormonen zijn. Ik wist wel dat ik zwanger was en toen het stopte met groeien werd ik de dagen erna heel depressief en verdrietig. Ik wist dus nog helemaal niet dat ik een miskraam zou krijgen. Dus door de hormoondaling voelde ik mij zo zonder dat ik de reden wist. Was heel gek achteraf gezien.
Alle reacties Link kopieren
Als je het toch had weggehaald dan is het logischer om opgelucht te zijn, dus nee ik snap er niets van (als ik heel eerlijk ben)
Maar logica en gevoel gaan niet altijd hand in hand blijkt wel weer, en, het kan inderdaad door de hormonen komen.
In ieder geval sterkte!
kikker92 schreef:
24-10-2018 06:54
Als je het toch had weggehaald dan is het logischer om opgelucht te zijn, dus nee ik snap er niets van (als ik heel eerlijk ben)
Maar logica en gevoel gaan niet altijd hand in hand blijkt wel weer, en, het kan inderdaad door de hormonen komen.
In ieder geval sterkte!


Ik snap het ook niet. De spiraal heeft z’n werk gedaan, zij het wat laat. Ik heb geen kinderwens en vermoedelijk ook wel eens een miskraam gehad. Ik voelde daar niks bij, behalve een ‘WTF!?’ momentje. Ik vermoed dat het de horrormonen zijn, TO. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Hormonen inderdaad. Geen het tijd, eet een bak slagroom, het ebt vanzelf weer weg.

Het ligt echt niet aan jou! Succes
Kan best dat het misging door het spiraal. Dat het zijn werk wel deed. Maar een beetje laat.
Hormonen en oerdrift doen soms gekken dingen. Geef het even tijd. De schrik zit er ook even goed in.
"terwijl ik (wanneer ik het had geweten) wel een abortus zou hebben gedaan. "

Je hebt het dus vooral heel erg met jezelf te doen, hoe jij nu overkomt op jezelf en anderen. Goh.
Toch sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Hormonen zijn een bitch. Probeer het niet te overdenken. Over een aantal dagen voel je je weer normaal.
Alle reacties Link kopieren
dat is gewoon ook een fysiologische reactie, die leuke zwangerschapshormonen waar je emotioneel van kan worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wees blij, een abortus is ook geen pretje hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel eens overtijd geweest, terwijl ik echt nog geen kinderwens had.
En toch deed dat toen iets met me, ineens ga je op een andere manier over je toekomst denken. Kan ook een soort make or break-moment zijn.
Dat je ineens beseft, dat je best kinderen wil. Of wel kinderen, maar niet met deze man.
En helemaal als jouw hormonen nu opspelen, is dat extra confronterend
groef schreef:
24-10-2018 05:37
Als vrouw ben je geboren om kinderen te krijgen. Dat is een oerkracht waar het wel of niet willen niets aan verandert. Bij jou is die cyclus onderbroken maar jouw instinct aanvaardt dat niet. Er is voor jouw gevoel iets mislukt waar jij geen zeggenschap over hebt. Je bent even moeder geweest, koester dat gevoel en laat het los. Het is goed zo.
Sterkte. :hug:
Whut? :facepalm:

Sterkte TO.
Gatekeeper* schreef:
24-10-2018 08:49
Whut? :facepalm:


Sowieso de rest van die post ook: “Als vrouw ben je geboren om kinderen te krijgen. Dat is een oerkracht waar het wel of niet willen niets aan verandert.”

:pukey:
Ik snap heel goed hoe je je voelt. Ik heb in dezelfde situatie gezeten ( soort van ). Ik wilde ook geen kinderen ( nog steeds niet ) maar raakte door de pil heen zwanger van mijn ex.
Allereerst wilde ik het toen nog niet maar bij de eerste echo ( ik was al negen weken toen ik erachter kwam, bleef gewoon ongesteld dus kwam er laat achter ) zag ik het hartje kloppen en namen de hormonen mijn verstand over. Ineens wilde ik het wel. Dit was ons kind, het moest blijkbaar zo zijn. Pure hormonen.
Als ik die echo niet gezien had was ik zo naar de abortuskliniek gegaan. Maar goed uiteindelijk een echo later bleek het vruchtje niet meer gegroeid te zijn na de eerste echo en het hartje niet meer te kloppen.
Ik was er kapot van, vooral omdat ik me al had ingesteld dat het er zou komen en de knop al omgezet had.
Dat verdriet en de mini bevalling die erop volgden zijn best wel traumatisch geweest voor me en ik ben er nu zeven jaar later nog wel eens verdrietig om. Maar vooral toch opgelucht, want ik wil geen kind. Ik had er geen zin in om nu met een 6 jarige te zitten.

Ik ben zo blij dat het niet geboren is achteraf.
Ik was er niet klaar voor, onze relatie zou sowieso niet gewerkt hebben en ik zou single moeder geweest zijn nu. Ook ben ik emotioneel totaal niet stabiel genoeg voor een kind en ben ik er net achter gekomen dat ik ASS heb.
En bovenal wilde ik mijn vrijheid houden, een leven zonder een kind. Het is goed zo maar daarom mag je er heus nog wel even verdrietig om zijn hoor.
Wees niet te hard voor jezelf! Sterkte ermee. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven