Angststoornis en zenuwen

29-10-2018 17:47 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb al een tijd last van een angststoornis en ben hier ook in therapie voor geweest (cognitieve gedragstherapie en emdr). Nu gaat het steeds in Ups en downs. Soms heb ik er helemaal geen last van, dat het mijzelf verbaast hoe goed het gaat. En soms zijn er dagen dat ik mijn bed niet eens uit kan komen.
En dat laatste heb ik de laatste tijd weer steeds meer.

Ik heb aankomend weekend een belangrijke grote wedstrijd met mijn hobby. Hiervoor heb ik het afgelopen weekend veel geoefend, wel 10 uur over zaterdag en zondag verdeelt. Nu heb ik het al vaker gedaan, en zenuwen kwamen altijd pas de dat zelf. Alleen had ik toen nog geen last van angsten en paniek.

Nu heb ik vannacht weer heel veel last van paniek gehad en ben nu al heel gespannen voor de wedstrijd.
Het was zelfs zo erg dat ik vandaag niet naar mijn studie ben gegaan omdat ik de hele nacht wakker heb gelegen en niet kon stoppen met huilen.
Ik baal zo van mezelf, hoezo is dit nou weer terug.
Nu heb ik vooral angst over het feit dat ik ziek kan worden voor zaterdag en dan mijn team in de steek zou laten als ik ziek zou worden, of ik flauw zou kunnen vallen bij de wedstrijd, of dat ik iets fout doe waardoor we verliezen. Ik weet dat dit irrieele gedachten zijn en ik niet in de toekomst kan kijken. Maar het voelt zo echt.

Iemand tips voor iemand met een angststoornis om met zenuwen om te gaan ?
Hé Aqualinz. ..Zelf heb ik ook last van angst en paniek dus ik begrijp je gevoel. Je wil presteren. Je voelt druk om t goed te doen (misschien vooral van jezelf).
Je hebt angst voor wat er mis kan gaan en om je team in de steek te laten.
En dat maakt weer angstig. Wat heeft je vooral geholpen toen je therapie had? Welke zaken hielpen je? Erover praten met iemand uit je team zodat die op de hoogte is? Een G schema maken?

Ik wilde dat ik meer of betere tips had die echt werken en je in 1 klap van je zenuwen af helpen. Maar die heb ik niet. Wie weet helpt t om eens op te schrijven wat je zo leuk vindt aan je wedstrijd. Of wat je altijd leuk vond. En je daar op proberen te focussen.
Veel succes en plezier
Alle reacties Link kopieren
[...]

Herkenbaar! Ik ben wel heel benieuwd hoe het gegaan is?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-11-2018 00:11
Reden: quote OP verwijderd
92.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beter laat dan nooit.

Bedankt voor de reacties, het is redelijk goed gegaan. Heb met trillende handen en knieën op het veld gestaan maar we hebben een goede prestatie neergezet.
Ik kan er goed op terug kijken alleen vind ik het nog wel jammer dat ik op het moment zelf niet heb kunnen genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven