alcohol en me kut voelen

04-11-2018 20:46 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
In hoeverre is het erg (volgens jullie) dat ik de laatste tijd veel alcohol nodig heb om me 'oke' te voelen?

Ik heb de laatste tijd heel veel vrienden verloren en de man waarmee ik aan t daten was, heeft laten weten niks voor me te voelen. Ik voel me zo belabberd en slecht. Ik voel de hele tijd m'n hart gewoon letterlijk pijn doen. Ik kan niet zo leven met deze pijn.

Dus, wat doe ik? Ik trek een fles wijn open. Ik drink 'm helemaal leeg en ik voel me oke. Hoe erg is dit, denken jullie? Ik doe dit de laatste tijd wel vaker omdat deze man en ook gewoon mijn hele situatie op het moment me ongelukkig maakt. Ik voel me eenzaam en drank zorgt ervoor dat de scherpe randjes er vanaf gaan en ik die letterlijke hartepijn niet zo sterk voel.

Hoewel, ik weet wel dat ik niet eenzaam heb. Ik heb een batterij aan vriendinnen die echt voor me klaar staan, luisteren naar m'n problemen en me helpen, maar hij zorgt voor zo'n enorme deuk in m'n zelfvertrouwen..

Dit weekend ben ik verhuisd. Van huisgenoten naar een plekje helemaal in m'n eentje en ik heb daardoor al m'n plannen gecanceld, vanwege de verhuizing. Maar nu zit ik, op een onbekende plek, zonder liefde, in m'n eentje in een kamertje. Dus daarom die fles wijn, om me even oke te voelen.

is dit oke?
nee dat weet je zelf ook wel
Nee. Stop met drinken. Als dat je niet alleen lukt, zoek dan hulp. Neem iemand in vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Je weet zelf heel goed dat het niet oke is en daarom open je hier een topic met je excuses in de hoop dat mensen je gaan vertellen ‘dat het oke is’.

Het is niet oke. Zoek hulp.
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk is dat niet ok.
De reden dat je drinkt is meteen de valkuil.
Kun je nog stoppen? Zeker als je beseft dat het hele hartezeer niet verandert door het drinken, maar dat je alleen je hersenen vergiftigt zodat ze even niet werken?
Je weet het antwoord zelf al toch? Dus waarom hier vragen?
Of wil je aandacht? Bij deze :)
Alle reacties Link kopieren
misschien wel, maar als dit het enige is wat me op het moment 'oke' kan laten voelen, wat is er dan zo erg aan? k trek het echt niet meer :( soms denk ik echt; wat heeft mn leven voor zin en wat is het toch fucking moeilijk om gewoon gelukkig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nope. Heel niet goed.

Wel klote allemaal. De beste manier om het te verwerken is je rot voelen. Je moet er doorheen. Praat, schreeuw, schrijf, wandel, ren.

Alcohol verdooft de pijn. Dat is fijn, maar alleen voor de korte termijn. Het verdriet gaat er niet door weg. Niet echt. En als je niet oppast, ben je straks wel verslaafd.

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
04-11-2018 20:53
Je weet het antwoord zelf al toch? Dus waarom hier vragen?
Of wil je aandacht? Bij deze :)
nee, ik hoef geen aandacht. want mensen van internet weten niet 'echt' wie ik ben, dus dit is lege aandacht. maar meer een soort van: het is oke om in klote tijden af en toe wat vaker naar een fles wijn te grijpen, gaat wel weer over.
Stephje123 schreef:
04-11-2018 20:54
nee, ik hoef geen aandacht. want mensen van internet weten niet 'echt' wie ik ben, dus dit is lege aandacht. maar meer een soort van: het is oke om in klote tijden af en toe wat vaker naar een fles wijn te grijpen, gaat wel weer over.
lege aandacht ja
een fles wijn is zeker oprechte en diepgaande aandacht
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-11-2018 20:55
lege aandacht ja
een fles wijn is zeker oprechte en diepgaande aandacht
Zoals iemand hier mooi zegt: 'het verdooft de pijn'. En dat doet het zeker. En ik vraag me af hoe erg het is om een tijdje even afhankelijk te zijn van alcohol. Qua gemoedstoestand.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is niet oké!
Ga naar je huisarts om hulp te vragen. Niet alleen voor de drank, maar ook voor je psychische gesteldheid.
voor vrouwen is 1 consumptie en dan zeker niet elke dag de “veilige” marge en daar wordt flink aan getwijfeld. er zijn steeds meer artsen die zeggen dat er geen veilige marge is.alcholh is gif, je vernietigt je organen en je hersenen
Alle reacties Link kopieren
Schop die fles de deur uit en ga sporten.
Ga naar de locale fitness en doe mee met een groepsles.
Beter voor je kop, voor je lijf en voor je zelfvertrouwen.

Ow en die vent is een eikel, hij weet niet wat hij mist. :rose:
Been there, done that, got the T-shirt.
Stephje123 schreef:
04-11-2018 20:57
Zoals iemand hier mooi zegt: 'het verdooft de pijn'. En dat doet het zeker. En ik vraag me af hoe erg het is om een tijdje even afhankelijk te zijn van alcohol. Qua gemoedstoestand.
je bent al verslaafd en dat is erg. ga zo door en je hebt over 10 jaar een onomkeerbare leverziekte
Alle reacties Link kopieren
Stephje123 schreef:
04-11-2018 20:57
Zoals iemand hier mooi zegt: 'het verdooft de pijn'. En dat doet het zeker. En ik vraag me af hoe erg het is om een tijdje even afhankelijk te zijn van alcohol. Qua gemoedstoestand.
Ehm. Als dat de enige zin is die je uit mijn betoog haalt, maak ik me ernstig zorgen om je.

:O
Stephje123 schreef:
04-11-2018 20:54
nee, ik hoef geen aandacht. want mensen van internet weten niet 'echt' wie ik ben, dus dit is lege aandacht. maar meer een soort van: het is oke om in klote tijden af en toe wat vaker naar een fles wijn te grijpen, gaat wel weer over.
Daar kan je zelf geen antwoord op verzinnen?
S-Meds schreef:
04-11-2018 20:58
je bent al verslaafd en dat is erg. ga zo door en je hebt over 10 jaar een onomkeerbare leverziekte
En echt alleen nog maar je kut ipv vrienden.
Stephje123 schreef:
04-11-2018 20:57
Zoals iemand hier mooi zegt: 'het verdooft de pijn'. En dat doet het zeker. En ik vraag me af hoe erg het is om een tijdje even afhankelijk te zijn van alcohol. Qua gemoedstoestand.
Heel erg. Maar als je lang genoeg wacht, komt er wellicht een forummer die het allemaal wél prima vindt en dan kun jij jezelf gewoon gelegitimeerd de verdoemenis in zuipen.
Alle reacties Link kopieren
Omdat het niet meer afhankelijk zijn van alcohol bijna nooit vanzelf gaat.
Dan moet je vechten om ervan af te komen. En je leven gaat ook naar de haaien als je wel blijft drinken. Je normale functioneren zal een verre herinnering worden.
Mocht je dat niet erg vinden, dan kun je nog uitkijken naar je pijnlijke laatste maanden waarin organen gaan uitvallen door langdurige vergiftiging.
Zoek liever nu al hulp, via de praktijkondersteuner van je huisarts. Nu gaat het waarschijnlijk nog tamelijk gemakkelijk om van je afhankelijkheid af te komen.
Beetje sneu om aan de drank te gaan voor een blauwtje. We hebben allemaal wel eens een blauwtje gelopen en wij hangen toch ook niet allemaal in de glasbak. Shit happens, get over it.
Alle reacties Link kopieren
Als je alcohol of drugs nodig hebt om je emoties aan te kunnen/niet te voelen, is er natuurlijk al een afhankelijkheid. Zoek een andere manier om met je emoties om te gaan (sport, meditatie, huilen, sociale steun) en als dat niet lukt ga je naar de huisarts.
Veel sterkte gewenst
Gatekeeper* schreef:
04-11-2018 21:03
Beetje sneu om aan de drank te gaan voor een blauwtje. We hebben allemaal wel eens een blauwtje gelopen en wij hangen toch ook niet allemaal in de glasbak. Shit happens, get over it.
Echt. Zo kansloos dit.
En dan net doen alsof je dat niet weet.
Nog sneuer.
Alle reacties Link kopieren
af en toe in klote tijden naar de fles grijpen is niet zo erg. gaat wel weer over.
Alle reacties Link kopieren
Stephje123 schreef:
04-11-2018 20:57
Zoals iemand hier mooi zegt: 'het verdooft de pijn'. En dat doet het zeker. En ik vraag me af hoe erg het is om een tijdje even afhankelijk te zijn van alcohol. Qua gemoedstoestand.

Dat is dus precies het probleem, dat het de pijn verdooft. Daarom zou je het ook zelfmedicatie kunnen noemen. Dat lijkt heel goed te werken op de korte termijn, maar je raakt verslaafd en je dekt de pijn alleen maar af. Dit soort zielepijn gaat meestal niet vanzelf weg. Dat je het niet voelt na een fles wijn betekent niet dat het weg is.
Zoek hulp voor je dieper in de moeilijkheden komt !
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven