Verlatingsangst

05-11-2018 20:45 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn nu 9 maanden samen en zijn super gelukkig met elkaar. Wel ben ik bang dat ik last heb van verlatingsangst. Ik heb zo vaak bevestiging nodig of hij me nog steeds wel leuk vindt en nog steeds wel van me houdt. Ook als mijn vriend een middagje bij mij geweest is kan mijn mood direct omslaan op het moment dat hij gaat. Het moment dat hij de deur uit loopt zorgt ervoor dat ik me een hele poos compleet down kan voelen, zelfs als we de volgende dat gewoon weer afgesproken hebben. Ook heb ik vaak erg veel moeite om hem niet te claimen als wij bijvoorbeeld een avondje met vrienden zijn. Ik kan me al snel ingeruild voelen als hij een poos met een ander staat te kletsen en ben dan bang dat hij diegene leuker en gezelliger vindt dan mij. Ook als ik thuis zit en hij zit 's avonds bij zijn vrienden, kan ik al snel denken dat hij hen leuker vindt dan mij. Ik vroeg mij af of dit misschien verlatingsangst zou kunnen zijn. Weten jullie hier misschien meer over?
Alle reacties Link kopieren
We mogen geen diagnoses stellen op het forum. En jij mag er niet om vragen. Afgezien daarvan: doe er iets aan. Niets zo onaantrekkelijk als een claimende, jaloerse, onzelfstandige partner.
We hebben allemaal verlatingsangst, maar de meesten van ons hebben geaccepteerd dat het leven, relaties en mensen niet maakbaar zijn. We kunnen verlaten worden, daar doe je niets aan, behalve zorgen dat je genoeg hebt aan jezelf ipv je identiteit en geluk op te hangen aan je partner of relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven