Vlak

09-11-2018 22:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zijn er alleen maar positieve ontwikkelingen gaande in zowel mijn persoonlijke leven als mijn "carrière" maar ik voel mij sinds een week of drie opeens vlak qua emoties of ik voel mij erg emotioneel, soms krijg ik ook ineens gedachtes over zelfmoord als ik bijvoorbeeld sta af te wassen en eigenlijk niet eens specifiek ergens over nadenk.

Het is zeker niet zo dat ik overweeg eruit te stappen, integendeel, ik vraag mij alleen in alle ernst af wat dit nou moet voorstellen, iemand ervaring mee of een idee?
Wat is er vlak aan emotioneel?

Intrusies heeft iedereen (ik spring van het perron af voor de trein als je op de trein staat te wachten) en is ook heel normaal.
Als je je zorgen maakt zou je het met je huisarts kunnen bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel óf ik voel niks, dus vlak of ik krijg het gevoel te kunnen huilen.

Ook voel ik mij niet echt depressief of zo.
Pusswithoutboots schreef:
09-11-2018 23:01
Ik bedoel óf ik voel niks, dus vlak of ik krijg het gevoel te kunnen huilen.

Ook voel ik mij niet echt depressief of zo.
Wat bedoel je met ik voe niets?
Je voelt toch ook niet de hele dag van alles? Lijkt me doodvermoeiend als dat wel zo was.

Emotioneel kan met je hormonen of de herfst te maken hebben. Zoveel mogelijk daglicht pakken.
Alle reacties Link kopieren
Normaal voel ik over het algemeen dus wel best veel als blijheid, zin om de dingen te doen waar ik blij van word zoals sport, mijn werk, mensen om mij heen en nu wil ik niks en voel ik dus bijna niks, net een robot :|

Misschien inderdaad de verandering in het weer.
Hoe lang dan al?
Alle reacties Link kopieren
Wat is je leeftijd (als ik vragen mag). Snap best dat het best haftig kan zijn...de vraag die je stelt is totaal niet vreemd, uitgaande van je post: ga voor wat je wil! Er is zovéél mogelijk.
Haal je wel plezier uit de dingen die je doet voordat je afgestompt raakte dan. Ook mensen met alles wat hun hartje begeerd kunnen in een depressie vallen hé.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn de dingen waar je emotionele gevoelens over krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Heb je dit vroeger wel eens gehad?
Ben je over het algemeen altijd wel een vrolijk persoon geweest? Of heb je meer momenten zoals dit gehad?

Als je het echt niet herkend van jezelf zou het kunnen dat er nu dingen naar voren komen (naar de oppervlakte komen) omdat het nu gewoon kan.
Als een uitwerking.
Misschien heb je in het verleden gefunktioneerd op een manier waarvan je dacht dat het goed gebalanceerd was maar die toch iets gecontroleerd was.
Misschien heb je je groter gehouden dan je was. Of heb je jezelf best wel moeten pushen, ook al kan je daar niet direkt een voorstelling van maken. Of heb je jezelf staande moeten houden.
En hetzelfde met het verdriet, misschien ben je op een bepaalde manier toch aan jezelf voorbij gegaan.

Het feit dat die vlakheid en ook emoties naar voren komen is (lijkt mij) een expressie van dingen die bij jou op een diepere laag plaatsvinden.
Als het aan blijft houden zou je kunnen overwegen naar een hypnotherapeut te gaan. De therapeut kan met jou naar die diepere lagen in jezelf gaan zodat jij meer kunt gaan begrijpen van het geheel.
Alle reacties Link kopieren
Last van een heftige herstdip? Drie weken geleden is de klok terug gegaan.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik een mooi nummer luister op youtube bijvoorbeeld.

Ik heb inderdaad al zo lang ik leef last gehad van depressies maar dat was dan op het niveau van heel diep en voelde anders.

Het ging eigenlijk nu al een hele tijd prima, opgewekt en vrolijk en nu op het 'hoogtepunt' van alles gaat voorspoedig voel ik mij ineens zo.
Misschien vind je het onbewust 'eng' dat alles goed gaat?

Ik heb dat zelf tenminste wel s.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is het ook niet, ik kan er echt mijn vinger niet opleggen.

Wellicht ben ik helemaal niet zo gelukkig als ik mij voordoe, denk dat ik daar eens over moet nadenken. Het is wel vreemd dat toen mijn leven een puinbak was ik wel in staat was positief en opgewekt te zijn omdat alles anders helemaal zo zwaar was en nu alles loopt zoals ik altijd wilde ik deze gevoelens heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven