Eenzaam

01-12-2018 23:12 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva,

Ik wil dit even van me afschrijven.. misschien dat iemand het herkend of tips heeft.

Ik heb behoefte aan gezelligheid en geborgenheid. Ik heb dit nooit echt gehad maar de laatste tijd helemaal niet meer. Vroeger veel gepest en thuis ging het ook niet goed. En nu de decembermaand is aangebroken merk ik dat nog meer. Ik lijk niet sociaal maar ben dat wel. Ik heb contact nodig maar ik vind het moeilijk om nieuwe vrienden te maken. Ik voel me ook heel erg buitengesloten en het is moeilijk hier uit te breken.

Ik ben een twintiger maar ik ben ontzettend eenzaam. Vriendinnen zijn de laatste jaren verhuisd, samen gaan wonen en hebben geen tijd meer of hebben andere interesses gekregen. Ik merk dat ik hierdoor alleen maar de dingen die zij willen doen ga doen. En dingen die ik leuk vind doen we niet meer, dat wil niemand. Ik hou bijvoorbeeld van uit eten gaan maar in mijn eentje doe ik dat niet, of uitgaan, koffie drinken in de stad enz. De keren dat ik dat doe moet ik het betalen en na een tijdje voelt dat ook heel fout.
Mijn studie is bijna klaar, ik ben bezig met mijn scriptie en daarom zie ik klasgenoten niet meer en ben ik overdag vrijwel altijd alleen. Ik heb een bijbaan maar zie mijn collega’s maar een paar minuten per dag.
Mijn ouders zie ik weinig sinds ik niet meer thuis woon. De band was nooit heel goed maar nu zie ik ze maar af en toe nog eens. Ik probeer het echt wel, maar afspreken met ze is heel lastig. Ik probeer toenadering te zoeken maar ik heb het gevoel dat ik op afstand gehouden wordt. Als ik mijn moeder bijv. app krijg ik een kort antwoord dat ze gaat slapen of moet werken ofzo. Een hechte familie hebben we niet dus andere familieleden zie ik nooit.
Mijn vriend heeft ook weinig aandacht voor me. Knuffelen of samen tv kijken gebeurt bijna nooit meer. Alles wat ik wil is lastig en kan niet, terwijl hij met anderen alles leuk vindt. Hij is nu bijvoorbeeld Sinterklaas aan het vieren met zijn vrienden en ik zit alleen thuis. Als we wel eens iets doen komen vaak zijn vrienden of familie er op een gegeven moment bij maar ik mag nooit mee. Ik heb hem al vaak genoeg gevraagd of hij nog wel met me verder wil. Hij zegt van wel maar ik merk er niets van.
Ik zit dus vooral altijd thuis. Soms doe ik wel eens iets alleen, maar dat helpt niet tegen het gevoel van eenzaamheid.
En het frustrerende is dat ik heel erg mijn best doe. Ik ruim overdag het huis op, kook voor mijn vriend en dek de tafel. Dan kunnen we samen lekker eten. Maar hij eet het in vijf minuten op en heeft het dan wel gezien. Samen iets leuks doen is ook niet zo leuk meer, hij zit vaak op zijn telefoon en wil altijd vroeg naar huis terwijl hij met anderen hele nachten uit gaat. Vriendinnen appen om af te spreken is ook niet leuk meer, meestal kunnen ze over een maandje wel en dan hebben ze allemaal eisen. Ik weet van mezelf dat ik ontzettend veel liefde te geven heb maar ik word telkens afgewezen….. Op mijn verjaardag heeft nooit iemand tijd, als ik me slecht voel ook niet, ik heb hier nog een paar verjaardagscadeautjes liggen voor mensen die ik na hun verjaardag niet eens meer heb gezien. Als ik een tijd niets van me laat horen, hoor ik ook niets van hun. Ik voel me heel hopeloos en ik heb geen basis aan mensen waar ik terecht kan en ik weet echt niet hoe ik hieruit kom…..
Eey, ja dat is herkenbaar en je bent hierin zeker niet alleen.

Ooit over nagedacht om je aan te melden bij een (team)sportvereniging of gezelligheidsvereniging?

Je moet je overigens wel realiseren dat iedereen een leven heeft en dat iedereen.. Ja... een beetje z’n eigen ding zal blijven doen..
Alle reacties Link kopieren
Wat naar om te lezen. Je klinkt heel leuk en lief!

Wil jij nog wel verder met je vriend? Er is vast iemand die jou ook veel te bieden heeft.

Ik hoop dat je de moed niet opgeeft.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Team-eenzaam...

Nee even serieus ik snap je gevoel helemaal! Ik voel me ook vaker eenzaam maar ik weet wel hoe dan ook dat ik altijd kan rekenen op mijn familie (moeder) (vader) woon dan ook nog thuis.

Het is jammer dat het contact met je moeder zo verloopt. Want dat is iemand waar je normaal gesproken op kan terug vallen en mee kan praten.

Ik heb ook niet zoveel vriendinnen en doe dus ook vaker dingen alleen maar voel me dan ook vaker zo´n zwevend type alsof ik dan dingen niet bewust meemaak en dus maar wat rond huppel met mijn ´verloren´ ziel.

Een vriend waarbij je je eenzaam voelt klinkt niet goed. Als ik je verhaal zo lees verdien je dat ook niet. Ik heb gemerkt dat als ik me eenzaam/leeg voelde in relaties dat het dan niet de juiste partner is.

Dus ik zou sowieso gewoon een gesprek aan gaan met je vriend over dat je de laatste tijd eenzaam voelt en misschien ook met je moeder als je daar behoefte aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
1. Maak het uit met die vriend van je.
2. Bel je ouders en doe een voorstel om samen iets te gaan ondernemen.
3. Zoek een leuke hobby.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Catlady,
Het is moeilijk als je je zo eenzaam voelt.
Kan het zijn dat je wat sterker moet leren worden in de communicatie naar de ander?
Je bent een mooi persoon met veel warmte voor een ander. Je moet alleen wat meer voor jezelf gaan staan en meer leren jezelf uit te spreken.
Zoals in de situatie met je vriend en dat hij sinterklaas viert zonder jou zou jij kunnen zeggen: maar ik vind het helemaal niet leuk als je het zonder mij viert.
Of als je uitgebreid hebt gekookt voor jou en je vriend en jullie zitten samen: zeg dit dan ook tegen je vriend. Zeg: zo, ik heb lekker uitgebreid gekookt voor ons samen vanavond. Lekker een avondje samen.
Mocht je merken dat hij snel opstapt van tafel spreek jezelf dan uit en zeg hem: ik zou het leuk vinden als je nog even bij me bleef.
Jij bent ook in de relatie en je moet jezelf laten horen.
Wees niet afwachtend!!!
Word assertief.
Word minder afwachtend. Spreek jezelf vaker uit. Ook over leuke spontane dingen. Vooral dat laatste is erg belangrijk. Zodat er ook veel positieve dingen aan bod komen en het niet alleen moeilijke dingen zijn.

Mocht je er toch erg veel moeite mee hebben om het te veranderen zou je eens een gesprek kunnen aanvragen bij een psycholoog verbonden aan je studie..
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen leuke hobby die je kunt oppakken? Een taal leren bijv of een knutselhobby?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het schrijven van mijn scriptie ook een rottijd, omdat je inderdaad nauwelijks mensen ziet. Dus hard aan de slag en daarna een baan zoeken, met hopelijk leuke collega's. Ik zie veel vriendschappen ontstaan bij jonge collega's.
Daarnaast heel hard nadenken over je relatie, want ik vind het niet normaal dat jij thuis zit en hij Sinterklaas viert met zijn vrienden. Het gaat er niet om of hij met jou verder wil, wil jij wel met hem verder?
Je hoort altijd over eenzame bejaarden, maar voor twintigers is het ook lastig. Veel oude vrienden verhuizen voor hun studie, je gaat uit huis, soms zelf naar een andere stad. Je moet bijna helemaal opnieuw beginnen met de vriendschappen en dat is hard werken. Echt, het gaat niet vanzelf en dat is geen leuke tijd. Troost: veel leeftijdgenoten zitten in hetzelfde schuitje. Wat ik je (uit ervaring) kan aanraden is nieuwe contacten zoeken. Dat is in het begin ongemakkelijk en niet altijd leuk, maar er blijven altijd wel een of meer mensen over en op den duur krijg je weer vrienden.

Ik vind het zelf het makkelijkst mensen te leren kennen via een cursus, dan heb je in elk geval al een gedeelde belangstelling en zie je ze wat vaker.
Wat je ook zou kunnen doen is een eetclub beginnen, of een spelletjesclub als je van spelletjes houdt. Voor eten of spelletjes kun je online heel goed deelnemers vinden, heb ik ook wel eens gedaan. Mislukt een paar keer maar op het laatst hou je mensen over. Leesclub vond ikzelf lastiger, moeilijk om mensen te vinden die dezelfde boeken willen lezen, maar misschien is dat alleen bij mij.

Ik weet niet hoe je woont, maar je kunt ook nog overwegen om in een studentenhuis of zelfs in een woongroep te gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wel wat jij zou willen? Wat is jouw grootste wens bijvoorbeeld, je klinkt ook erg leeg..

Wat straal je uit? Verzorg je jezelf goed?
Heel belangrijk in contact en hebben en houden.

Ben je geïnteresseerd in anderen, doe je vrolijk als ze wel contact zoeken of krijgen ze dan een klagende catlady?
Mensen zijn ook een beetje huiverig voor eenzame mensen, alsof het afgeeft, iedereen wil in de buurt zijn van blije mensen en positiviteit ik zou ook van binnenuit werken en niet alleen maar ik zeg maar wat aansluiten bij een handbalteam om de hoek.
Alle reacties Link kopieren
Mij valt op dat iemand die zegt dat hij eenzaam is, meestal alleen maar kieskeurig is. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
02-12-2018 09:03
Mij valt op dat iemand die zegt dat hij eenzaam is, meestal alleen maar kieskeurig is. :)
Benieuwd waar die observatie op gebaseerd is. Kom jij veel eenzame mensen tegen? En waar blijkt die kieskeurigheid uit?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een PB gestuurd en hoop dat je dat leest.
Ik herken jouw verhaal precies.
Zou graag met je in contact komen.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
02-12-2018 09:08
Benieuwd waar die observatie op gebaseerd is. Kom jij veel eenzame mensen tegen? En waar blijkt die kieskeurigheid uit?
Er zijn zeven miljard mensen, alleen iemand die zijn zinnen heeft gezet op bepaalde ontmoetingen kan zich eenzaam voelen. Die mist iets. Hij heeft zich dus een voorstelling gemaakt van wat hij mist anders was dit niet mogelijk geweest.

Was daar niet een oud liedje over? :proud:

So how can you tell me you're lonely
And say for you that the sun don't shine
Let me take you by the hand and lead you through the streets of London
I'll show you something to make you change your mind

Succes en sterkte TO.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
02-12-2018 09:19
Er zijn zeven miljard mensen, alleen iemand die zijn zinnen heeft gezet op bepaalde ontmoetingen kan zich eenzaam voelen. Die mist iets. Hij heeft zich dus een voorstelling gemaakt van wat hij mist anders was dit niet mogelijk geweest.
Daar denk ik toch anders over. Alleen zijn is niet hetzelfde als eenzaam zijn (ook daarover is een liedje. :) ) Verbinding met anderen voelen is iets anders als in dezelfde ruimte verkeren met anderen. Er is een zekere openheid voor nodig en een bepaalde herkenning.

En dan heeft TO het ook nog over ‘gezelligheid’. Dat vraagt helemaal om een speciale verbinding, om wat ze in zweverige kringen ‘hartcontact’ noemen.
Alle reacties Link kopieren
December is de kutste maand van het jaar als je je eenzaam voelt.

Je vriend is geen leuke man als ik dat zo lees.

Woon je in (omgeving) Breda? Ik hou 23 dec een pre kerstdiner voor wat mensen die elkaar niet kennen en wat eenzaam zijn. Schuif je aan?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met je? Je hebt een Topic geplaatst maar je laat je jammer genoeg niet meer zien.
Zou graag met je in contact willen komen, ik zit zelf ook in deze situatie en denk dat het zeker kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
. Ik voel me heel hopeloos en ik heb geen basis aan mensen waar ik terecht kan en ik weet echt niet hoe ik hieruit kom…..
[/quote]

Weet jij dan niet dat er 1 God bestaat die dit allemaal heeft gemaakt . Ben jij dan niet bewust dat jij geen controle hebt over je eigen hart maar Hij . Het is Hij die jouw hart controleert en goed of vernauwd laat voelen. Meesten die niet geloven denken ja vast wel . Maar denk er is over na . Wij mensen hebben geen controle over onze harten en kunnen ons zo slecht voelen en afkeer krijgen tegen over andere mensen of andere tegen ons zelf . Maar die controle zit niet bij ons . Die controle zit niet bij jouw . Als God het wil haalt hij de afkeer van jouw vrienden en ouders weg uit hun harten en dan zul je zien dat jij opeens heel belangrijk voor ze wordt . Dus geloof in God en vraag het hem en je zult het krijgen . Kleine moeite ipv je dag vol te plannen met sportverenigingen enz, dat heeft geen invloed op jouw hart !

Weet jij dan niet dat er 1 God bestaat die dit allemaal heeft gemaakt . Ben jij dan niet bewust dat jij geen controle hebt over je eigen hart maar Hij . Het is Hij die jouw hart controleert en goed of vernauwd laat voelen. Meesten die niet geloven denken ja vast wel . Maar denk er is over na . Wij mensen hebben geen controle over onze harten en kunnen ons zo slecht voelen en afkeer krijgen tegen over andere mensen of andere tegen ons zelf . Maar die controle zit niet bij ons . Die controle zit niet bij jouw . Als God het wil haalt hij de afkeer van jouw vrienden en ouders weg uit hun harten en dan zul je zien dat jij opeens heel belangrijk voor ze wordt . Dus geloof in God en vraag het hem en je zult het krijgen . Kleine moeite ipv je dag vol te plannen met sportverenigingen enz, dat heeft geen invloed op jouw hart !
Wat zeg je nou? Ze is eenzaam omdat ouders en vrienden afkeer voor haar voelen? En als ze het vraagt dan haalt god die afkeer weg? :sarcastic:
anoniem_368225 wijzigde dit bericht op 05-12-2018 21:43
8.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
04-12-2018 14:40
Weet jij dan niet dat er 1 God bestaat die dit allemaal heeft gemaakt . Ben jij dan niet bewust dat jij geen controle hebt over je eigen hart maar Hij . Het is Hij die jouw hart controleert en goed of vernauwd laat voelen. Meesten die niet geloven denken ja vast wel . Maar denk er is over na . Wij mensen hebben geen controle over onze harten en kunnen ons zo slecht voelen en afkeer krijgen tegen over andere mensen of andere tegen ons zelf . Maar die controle zit niet bij ons . Die controle zit niet bij jouw . Als God het wil haalt hij de afkeer van jouw vrienden en ouders weg uit hun harten en dan zul je zien dat jij opeens heel belangrijk voor ze wordt . Dus geloof in God en vraag het hem en je zult het krijgen . Kleine moeite ipv je dag vol te plannen met sportverenigingen enz, dat heeft geen invloed op jouw hart !
Wat zeg je nou? Ze is eenzaam omdat ouders en vrienden afkeer voor haar voelen? En als ze het vraagt dan haalt god die afkeer weg? :sarcastic:
[/quote]

Stroman, dankjewel voor jouw aanvulling. Ik ben het heel erg met je eens. 👌
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor de reacties, doet me heel erg goed! Fijn om te lezen dat ik niet alleen ben hierin.
Alle reacties Link kopieren
Hej!

Wat verschrikkelijk dat jij je zo onbegrepen en alleen voelt. Wat je schrijft voelt heel herkenbaar. Alleen is mijn vriend mijn man geworden. Maar wat je schrijft over je familie en vriendinnen heb ik precies hetzelfde.
Ik moet altijd naar hun toe. De meeste hebben kinderen dus kan dan alleen overdag komen en moet dan wel bij hun. Ik woon sinds twee jaar ruim 16 km verder dus de meeste zeggen ja kom jij maar naar mij toe want jij hebt een auto! En dan word er ook verwacht dat ik overal naar toe rijd alsof ik een taxi ben. Ik heb gebroken met mijn ouders. Die band is nooit goed geweest en mijn moeder heeft mij nooit gewild (ja dat heeft ze ooit gezegd)

Ik heb een hele lieve buuf en we doen geregeld een rondje wandelen en dan lekker ff kletsen en roddelen en alles wat we kwijt willen in een half uur tot uur dat we wandelen met onze honden.

Ik ben graag alleen en heb het geaccepteerd dat ik niet veel vriendinnen heb denk dat ik er twee/drie heb die ik niet vaak zie maar die er wel zijn als ik ze nodig heb. Ik begrijp het echt en kan je alleen maar vertellen dat je echt niet de enige bent die zich eenzaam voelt. Bespreek het des noods met je vriendinnen en hoe je je erbij voelt. Wie weet beseffen ze het niet en zijn ze “te druk” met hun zelf bezig. En als je het bespreekbaar maakt is het misschien niet eens bewust geweest?

Als je wilt mag je altijd een berichtje sturen. 🙂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven