Werken aan zelfvertrouwen

11-12-2018 21:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zelfvertrouwen is zowat tot onder het nulpunt gedaald. Nu zoek ik een boek of een werkboek zodat ik hieraan kan werken. Ik heb al op het net gekeken maar ik vind het lastig om een geschikt boek te kiezen. Via de bieb heb ik wat boeken gereserveerd. Ik weet alleen niet wanneer ik ze op kan halen daar

Heeft iemand misschien een tip voor een goed boek waar ik iets aan heb?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen vraag om een verwijzing naar de psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is dit gebeurd?
Een psycholoog lijkt me een goed begin.
Beter dan boeken want als het niet zelf lukt zak je nog dieper.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
11-12-2018 22:25
Waarom is dit gebeurd?
Een psycholoog lijkt me een goed begin.
Beter dan boeken want als het niet zelf lukt zak je nog dieper.
Ik loop tegen problemen aan op mijn werk. Ik moet beslissingen nemen en dat kan ik niet. Ik ben altijd bang dat ik de verkeerde keuze maak.
Ook thuis kan ik slecht keuzes maken, doe ik het wel, doe ik het niet. En zo maal ik maar door. Ik heb al vaker therapie gehad hiervoor. Maar helpt me niet om daadwerkelijk voor mezelf op te komen en geen last te hebben van de keuze die ik gemaakt heb.

Of ik links, rechts of rechtdoor ga het maakt niet uit, ik blijf er maar mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je geen boekentips geven.
Ben meer van t schop onder de kont principe.
Je maakt een keus, er gebeurt iets en klaar. Je bent een mens dus soms kan iets anders uitpakken als gepland.
En dan... je kan ook niet kiezen. De knoop in je maag wordt groter dan de hele keuze is.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik keek even op internet.
Dit boek lijkt goed te zijn:
Vergroot je zelfvertrouwen geschreven door Robert Haringsma
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat het probleem is met zelfhulpboeken... het beklijft niet. Je houdt er jezelf mee voor de gek... het líjkt alsof je goed bezig bent, maar je bent de oplossing voor het probleem alleen maar aan het uitstellen. Zo lang je leest hoef je de koe niet bij de horens te pakken. Je hebt mensen die van zelfhulpboek naar zelfhulpboek hoppen, maar dat verandert verder niet zoveel.

Je schrijft dat je in therapie bent geweest en dat dat niet heeft geholpen... Waarom denk je dat het met een boek (waarbij je alles alleen moet toepassen) dan wel lukt? Ik zou voor de psycholoog kiezen en erop hameren dat je vooral veel opdrachten en toepassingen wilt. Het is hartstikke moeilijk om verandering in denken en handelen in te zetten, dus dan is het wel fijn dat er iemand is die met je 'mee loopt'.
Alle reacties Link kopieren
vivinnetje schreef:
12-12-2018 11:30
Het is hartstikke moeilijk om verandering in denken en handelen in te zetten, dus dan is het wel fijn dat er iemand is die met je 'mee loopt'.
Ik was gisteren bij de huisarts en zij wilde me doorsturen naar een psycholoog. Ik heb af gesproken dat ik er over na denk.

Nu ik je berichtje lees denk ik dat je gelijk hebt. Toch maar een verwijzing vragen, want ik heb hier echt te veel last van. Mijn gezonde verstand weet prima hoe het moet maar het uit mijn gedachten verbannen is een heel ander verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven