Angst dat mijn leven nu voorbij is

13-12-2018 19:42 985 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat ik vastzit. Dat ik elke mogelijkheid heb benut en er geen uitweg is. Ik faal op het werk. Ik faal zelfs met het zoeken naar nieuw werk. Ik smeek het uwv om een jobcoach, die hebben zij niet. Ik smeek mijn therapeut om mee te denken, mij te begeleiden in het zoeken naar nieuwe zingeving, een ander soort baan.

Geen tijd.

Ik heb recht op ww, spaargeld en dan maar minimale bijstand waar ik niet van rondkom want ik woon thuis.

Ik denk soms echt dat dit het einde is, heb alles opgebruikt en ik kan het niet meer oplossen. Help mij aub...
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
13-12-2018 20:03
Is die burnout/zware overspannenheid je eigen diagnose of van een professional? Heb je je ziek gemeld?
Van mijn HA en psycholoog. Beiden onafhankelijke diagnoses.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
13-12-2018 20:04
Bel het wijkteam in jou woonplaats. Ze hebben zelfs een crisis nummer. Echt doen!

Als je zelf niet durf te bellen, ga dan naar je huisarts! Die kan deze hulp samen met jou op starten.
HA had geen contacten met job coaches.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 20:04
Wijkteam? Wat is dat?
Google eens op wijkteam en jou woonplaats, dan vind je meer informatie.

Een wijkteam is een plek waar je met al jou hulp vragen terecht kan. En die jou kunnen helpen bij dag invulling.

De hulp is gratis.

Vraag je ouders anders een afspraak te plannen.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
13-12-2018 20:06
Stichting MEE.
is dat niet voor arbeidsgehandicapten?
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 19:55
Wat voor werk deed je?
Hoe ben je aan deze baan gekomen?

Onderwijs, via Meesterbaan solliciteren

Wat heb je gestudeerd?
Heb je een diploma?


Twee masters

Je krijgt van je werk ook een transitievergoeding. Hoe lang heb je daar gewerkt? Misschien kun je van je transitievergoeding hulp betalen.

Huh, niks gehoord daarover. Alleen dat ik niet functioneer en morgen een gesprek met de rector heb.

Ga er vanuit dat jijzelf moet solliciteren. Dus maak alsvast een CV. Kijk alvast rond op vacaturesites en/of maak afspraken bij bureau's.

Welke bureaus? Uitzendbureaus? Ik heb een cv maar dat is allemaal gericht op onderwijs. Maar ik ben doodongelukkig en wil er weg. Ik ben zwaar overspannen op het moment.
Een rector? Is het echt werk of een soort stage via school/dagbesteding.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 20:07
HA had geen contacten met job coaches.
Dan heb je de verkeerde vraag gesteld ;)

Je moet hulp vragen van het sociaal wijkteam bij de huisarts, die helpen je dan met het vinden van dag invulling.

Maar dit kun je ook zonder de huisarts doen.

Het is logisch dat je huisarts geen jobcoach weet.

Als je je woonplaats wil zeggen, zoek ik het voor je. Anders zelf even googlen.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 20:08
is dat niet voor arbeidsgehandicapten?
Die is er voor iedereen die er niet uitkomt En als ze de expertise niet hebben weten ze waar ze je naar toe moeten sturen.
Alle reacties Link kopieren
In mijn stad, is stichting MEE, nu over gegaan/te vinden bij het wijkteam.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
13-12-2018 20:09
Een rector? Is het echt werk of een soort stage via school/dagbesteding.
Echt werk. Ik werk als docent in het VO. Ik kon tot gisteren nog goed volhouden, maar nu ben ik.ingestort en zit ik in een full on paniekmodus zoals dat vaak bij autisten is. Ik heb altijd normaal werk op hoog niveau gedaan. Ik kan dat. Maar het vinden van iets buiten mijn vakgebied is verwarrend en eng.

Ik heb geen MEE nodig voor een aangepaste baan maar een begeleider die voor mij uitzoekt wat ik zou kunnen doen, vacatures met mij doorneemt en tips geeft.
Alle reacties Link kopieren
Je ouders en therapeut gaan je dus helpen, dat is fijn.

Nogmaals: waarom kom je nou in de geldproblemen als je gewoon thuis woont?? Waarom geef je daar geen antwoord op? Dan snappen we de eventuele urgentie van het snel vinden van werk, óf kunnen we je geruststellen dat het probleem kleiner is dan je denkt.
Dollop schreef:
13-12-2018 20:04
Wijkteam? Wat is dat?

Contact met ouders en therapeut is goed. Ze gaan me helpen maar ouders weten niet hoe ik werk kan vinden buiten mijn vakgebied en therapeut heeft pas donderdag tijd.
Lieve TO, je bent nu in een soort paniek toestand.
Als je een goede relatie hebt met je ouders zetten ze je niet op straat.

Probeer reëel te denken voor nu, je hebt een dak boven je hoofd, kleding en eten. Er zijn mensen die om je geven en die je willen helpen.

Probeer tot rust te komen, want vanuit deze paniek overzie je helemaal niks meer.
Ga naar je ouders, Praat erover en zoek iets waarmee je kunt ontspannen en uit je paniek situatie komt en als je weer rust hebt in je hoofd kun je verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Probeer wat rustiger te worden, ik krijg het gevoel dat je echt in paniek bent nu.
Stel dat je niet meteen werk vind kan je ook vrijwilligerswerk gaan doen zodat je onder de mensen blijft.
Het lijkt me belangrijker om nu aan je herstel te werken. Gun jezelf even rust tot na de feestdagen.

Is het een idee om dit ook met je huisarts te bespreken? Het kan zijn dat je een lichamelijke klacht hebt waardoor je je zo enorm paniekerig voelt.
Ik weet niets van gezondheidszorg maar mijn vriendin voelde zich ook heel nerveus en naar, bleek een lichamelijke oorzaak te hebben.
Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 20:08
is dat niet voor arbeidsgehandicapten?
Als je Ass hebt en burn-out bent, ben je toch arbeidsgehandicapt ;-)

Je hebt voldoende issues om hulp te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
13-12-2018 20:11
In mijn stad, is stichting MEE, nu over gegaan/te vinden bij het wijkteam.
Ik zal mee dan morgen bellen. Heb de vestiging in mijn woonplaats gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
13-12-2018 20:12
Je ouders en therapeut gaan je dus helpen, dat is fijn.

Nogmaals: waarom kom je nou in de geldproblemen als je gewoon thuis woont?? Waarom geef je daar geen antwoord op? Dan snappen we de eventuele urgentie van het snel vinden van werk, óf kunnen we je geruststellen dat het probleem kleiner is dan je denkt.
Ik wil niet thuis blijven wonen. Ik wil weer op mezelf. Ik woon tijdelijk thuis na een verbroken relatie.
Alle reacties Link kopieren
Je denkt dat je paniek alleen maar minder wordt als je weet waar je aan toe bent qua werk/welke richting je op moet dus? Dat is niet zo. Eerst rust vinden, dan pas hierover nadenken. Zo door stressen en een oplossing MOETEN vinden helpt je echt niet.

Los daarvan: een jobcoach is duur, maar je woont thuis en hebt spaargeld, dus zou je toch moeten kunnen betalen? En anders de maatschappelijk werker van het GGZ, misschien kan hij/zij je de juiste richting in wijzen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, in de tijd dat ik mijn reactie schreef zijn er veel reacties geplaatst van dezelfde strekking. Helpt het je om hier te schrijven, geeft het wat rust dat veel mensen met je meedenken?
Alle reacties Link kopieren
Heb je het nummer van het swt, sociaal wijkteam, in jou gemeente, ook gevonden?

Echt een aanrader. Ze kunnen jou goed helpen met de vraag, om begeleiding naar ander werk.

Een andere tip is, om je ziek te melden op je werk.

Veel sterkte!
Dollop schreef:
13-12-2018 20:14
Ik wil niet thuis blijven wonen. Ik wil weer op mezelf. Ik woon tijdelijk thuis na een verbroken relatie.
Dus zit je in een situatie waar je weer kan gaan opbouwen. De wens om op jezelf te gaan is logisch, maar daar heb je een basis voor nodig.
Creeer de basis nu je bij je ouders woont, werk is NU dus geen absolute must.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 20:14
Ik wil niet thuis blijven wonen. Ik wil weer op mezelf. Ik woon tijdelijk thuis na een verbroken relatie.
Dat snap ik, dat je dat wilt. Maar wat even niet kan kan niet, en er is dus geen dreiging van geen dak meer boven je hoofd hebben. Feitelijk gezien is het probleem dus niet zo groot, alleen je paniek. Kortom; richt je niet krampachtig op het moeten oplossen van dit probleem, maar zet vaardigheden in om rustiger te worden. Dát heb je nu nodig.
Alle reacties Link kopieren
Het wijkteam kan je ook helpen bij, weer op jezelf wonen.

Niet met een huis. Wel met de stappen.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
13-12-2018 20:13
Als je Ass hebt en burn-out bent, ben je toch arbeidsgehandicapt ;-)

Je hebt voldoende issues om hulp te krijgen.
Ik zal het navragen...

Ik heb niks lichamelijks. Angsklachten horen bij mijn aandoening.
Alle reacties Link kopieren
Schrijf de punten waar je hulp bij zou willen op, en lees die voor aan de telefoon.

Weer op mezelf kunnen wonen
Een andere baan
Ik heb een burnout
Ik heb ASS
En heb bij dit alles hulp nodig.

Dit zoals boven moet je zeggen.

Dan is het duidelijk voor de ander.

Dit kun je ook zo tegen je huisarts zeggen. Is een betere en duidelijke vraag als wat je eerder vroeg aan je huisarts.
Schrijf je hier ook onder een andere nick TO?

Als ik jouw twee topics lees dan vraag ik me af of je bij de juiste psycholoog bent voor jou.

Je leven is niet voorbij, maar je hebt hulp nodig om dingen weer op de rit te krijgen. Je loopt vast in je eigen gedachtenpatronen en die leveren je veel angst en stress op waardoor je alleen nog kan doemdenken.

Probeer stap voor stap te gaan en niet alles in één keer te overzien, want dat is niet te doen en dan word je overweldigd door je angst. Alleen naar vandaag kijken en als dat al te veel is, alleen naar het komende uur. Je richten op (nieuw) werk is wellicht niet haalbaar op dit moment, ook als je in de WW zit kan je je ziek melden. Maar het is misschien ook een optie om te kijken of je veel simpeler werk kan doen voor een tijdje tot je meer rust in je hoofd hebt en de juiste therapie om aan dingen te werken. Een nieuwe baan op niveau zal nu veel van je vragen, ik vraag me af of je dat nu aan kan. Soms is pas op de plaats of een stapje terug nodig.

Veel sterkte :hug:
Heb je je niet ziekgemeld? Dat zou namelijk voor de hand liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven