Angst dat mijn leven nu voorbij is

13-12-2018 19:42 985 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat ik vastzit. Dat ik elke mogelijkheid heb benut en er geen uitweg is. Ik faal op het werk. Ik faal zelfs met het zoeken naar nieuw werk. Ik smeek het uwv om een jobcoach, die hebben zij niet. Ik smeek mijn therapeut om mee te denken, mij te begeleiden in het zoeken naar nieuwe zingeving, een ander soort baan.

Geen tijd.

Ik heb recht op ww, spaargeld en dan maar minimale bijstand waar ik niet van rondkom want ik woon thuis.

Ik denk soms echt dat dit het einde is, heb alles opgebruikt en ik kan het niet meer oplossen. Help mij aub...
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor van mijn vrienden met autisme dat ze via het uwv een jobcoach hebben gekregen. Maar ik hoorde daar niks over.

Ik HEB echt geen 500 euro voor een jobcoach. Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 20:18
Ik zal het navragen...

Ik heb niks lichamelijks. Angsklachten horen bij mijn aandoening.
Ook Ass, adhd, bordeline zijn arbeidsgehandicapt. Omdat ze 9 van de 10 x hulp nodig hebben bij het vinden en behoud van werk.

Arbeidsgehandicapten kunnen ook alleen psychisch of onzichtbaar beperkt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou jezelf morgen meteen ziekmelden.

En vragen om een gesprek bij de bedrijfsarts.

Vertel ook eerlijk aan je ouders, wat er allemaal in je hoofd om gaat.

Je kunt het ook opschrijven en op de keuken tafel neer leggen of geven.

Je ouders helpen je vast graag!

Je ouders kunnen jou ook ziekmelden en om een gesprek met de bedrijfsarts vragen.

Neem ook 1 van je ouders mee naar de bedrijfsarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ziekgemeld en ga morgen bij het gesprek met de bedrijfsarts praten. Daar hoeven mijn ouders niet bij te zijn. Mijn moeder heeft wel contact met mijn therapeut.

En misschien moet ik inderdaad even simpeler werk doen. Ik krijg die vriend ook niet te pakken.
Goed dat je je ziek hebt gemeld. Dan is je eerste prioriteit dat je beter moet worden. De rest is nu even niet belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Super goed dat je je ziek hebt gemeld!

Veel succes bij de bedrijfsarts morgen. Wees eerlijk.

Je kunt ook daar de punten die je op schrijft mee nemen en aan de arts geven.

Het is vaak wel goed, om iemand mee te nemen naar de bedrijfsarts. Dit kan ook een tante zijn, buurvrouw, vriend, je vader. Iemand die jij vertrouwd.

Maar ik snap ook als je alleen wilt.

Sommige klachten zijn niet leuk om te vertellen waar je ouders bij zijn.

De bedrijfsarts heeft geheimhouding.

Alles blijft binnen zijn kamer.

De bedrijfsarts mag geen medische informatie door vertellen aan je werkgever.

Dus je kunt alles zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Oké. Stap voor stap.

Vanavond:
Stap 1: Google het telefoonnummer en het adres van het Sociaal Team/Wijkteam/Buurtteam in jouw woonplaats. Dat is een team van mensen die jou kunnen helpen, of kunnen verwijzen naar de juiste hulp. Niet alleen met het zoeken naar werk, maar ook bijvoorbeeld een wegwijzer door instantie-land of hulp om weer uit huis te gaan.

Stap 2: Zoek uit waar jij recht op hebt. WW bijvoorbeeld, of toeslagen. Je zegt dat je er geen recht op hebt, maar heb je dat al eens echt uitgezocht?

Stap 3: Ga naar de keuken en zet een kop (kruiden)thee. Kijk wat kattenfilmpjes op YouTube of een simpel tv-programma. Dit ter afleiding.

Stap 4: Maak een wandeling, neem daarna een warme douche en ga slapen.

Morgen:
Stap 1: Bel de telefoonnummers die je gevonden hebt. Leg je situatie uit en vraag om een afspraak.

Stap 2: Ga het gesprek met de rector aan. Erken de problemen en geef aan dat je hulp hebt gezocht. Misschien is er nog een kans mogelijk. Zo niet, dan kun je eerlijk aangeven dat je tot de conclusie bent gekomen dat het onderwijs niet bij je past. Op die manier toon je zelfinzicht en kun je een positieve indruk achterlaten.

Stap 3: gun jezelf de rest van de dag vrij. Kruip met een boek op de bank, kijk een serie onder een dekentje, blader een stapel tijdschriften door.

Zaterdag:
Stap 1: Update je CV, en je LinkedIn-account.

Stap 2: Ga naar de kantoorboekhandel en koop een groot vel papier/karton. Schrijf hierop je masters, je interessegebieden en je kwaliteiten.

Stap 3: Maak een wandeling of een fietstocht.

Op deze manier heb je a) een plan en b) al wat dingen gedaan die de hulp bespoedigen. Daarbij zitten er wat dingen in om weer rustig te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen een gesprek met TL en rector, waarbij ik ga vragen om een gesprek met bedrijfsarts en om een loopbaancoach.
Dollop schreef:
13-12-2018 20:12
Echt werk. Ik werk als docent in het VO. Ik kon tot gisteren nog goed volhouden, maar nu ben ik.ingestort en zit ik in een full on paniekmodus zoals dat vaak bij autisten is. Ik heb altijd normaal werk op hoog niveau gedaan. Ik kan dat. Maar het vinden van iets buiten mijn vakgebied is verwarrend en eng.

Ik heb geen MEE nodig voor een aangepaste baan maar een begeleider die voor mij uitzoekt wat ik zou kunnen doen, vacatures met mij doorneemt en tips geeft.
Waarom denk je dan dat je morgen ontslagen gaat worden?
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 20:45
Ik heb morgen een gesprek met TL en rector, waarbij ik ga vragen om een gesprek met bedrijfsarts en om een loopbaancoach.
Je bent super goed bezig!

Alles stap voor stap. Nu lekker even warm douchen of een leuke film kijken. Goed bezig ben je :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
13-12-2018 20:44
Oké. Stap voor stap.

Vanavond:
Stap 1: Google het telefoonnummer en het adres van het Sociaal Team/Wijkteam/Buurtteam in jouw woonplaats. Dat is een team van mensen die jou kunnen helpen, of kunnen verwijzen naar de juiste hulp. Niet alleen met het zoeken naar werk, maar ook bijvoorbeeld een wegwijzer door instantie-land of hulp om weer uit huis te gaan.

Stap 2: Zoek uit waar jij recht op hebt. WW bijvoorbeeld, of toeslagen. Je zegt dat je er geen recht op hebt, maar heb je dat al eens echt uitgezocht?

Stap 3: Ga naar de keuken en zet een kop (kruiden)thee. Kijk wat kattenfilmpjes op YouTube of een simpel tv-programma. Dit ter afleiding.

Stap 4: Maak een wandeling, neem daarna een warme douche en ga slapen.

Morgen:
Stap 1: Bel de telefoonnummers die je gevonden hebt. Leg je situatie uit en vraag om een afspraak.

Stap 2: Ga het gesprek met de rector aan. Erken de problemen en geef aan dat je hulp hebt gezocht. Misschien is er nog een kans mogelijk. Zo niet, dan kun je eerlijk aangeven dat je tot de conclusie bent gekomen dat het onderwijs niet bij je past. Op die manier toon je zelfinzicht en kun je een positieve indruk achterlaten.

Stap 3: gun jezelf de rest van de dag vrij. Kruip met een boek op de bank, kijk een serie onder een dekentje, blader een stapel tijdschriften door.

Zaterdag:
Stap 1: Update je CV, en je LinkedIn-account.

Stap 2: Ga naar de kantoorboekhandel en koop een groot vel papier/karton. Schrijf hierop je masters, je interessegebieden en je kwaliteiten.

Stap 3: Maak een wandeling of een fietstocht.

Op deze manier heb je a) een plan en b) al wat dingen gedaan die de hulp bespoedigen. Daarbij zitten er wat dingen in om weer rustig te worden.
Fijn, dank je wel. Ik zal in elk geval de dingen doen die je mij aanraadt op instantie gebied, ik probeer nu al te kalmeren.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
13-12-2018 20:48
Je bent super goed bezig!

Alles stap voor stap. Nu lekker even warm douchen of een leuke film kijken. Goed bezig ben je :thumbsup:
:heart:
Helpt het je misschien ook om te bedenken dat je niet de eerste en niet de enige bent die vastloopt in het onderwijs? Dit gebeurt om de haverklap, en al die mensen weten zichzelf ook opnieuw uit te vinden. Maar dat doen ze natuurlijk niet van de 1 op de andere dag.
Lieve Dollop,
je hebt toch al een topic geopend over je struggles op het werk?

O, wat kunnen forummers toch lief, meedenkend en praktisch zijn.
@Celaena_Aelin, je bent een held.

TO, je weet zelf wat het beste voor je helpt in een paniekmodus. Heb je ergens een lijstje op papier: 'wat te doen bij paniek?'
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 20:51
Fijn, dank je wel. Ik zal in elk geval de dingen doen die je mij aanraadt op instantie gebied, ik probeer nu al te kalmeren.
Fijn dat je rustiger wordt!
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
13-12-2018 20:54
Helpt het je misschien ook om te bedenken dat je niet de eerste en niet de enige bent die vastloopt in het onderwijs? Dit gebeurt om de haverklap, en al die mensen weten zichzelf ook opnieuw uit te vinden. Maar dat doen ze natuurlijk niet van de 1 op de andere dag.
Dat ook inderdaad. ASS of niet, het onderwijs is zwáár.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
13-12-2018 20:56
Dat ook inderdaad. ASS of niet, het onderwijs is zwáár.
Dat ik het zo lang heb volgehouden vergt ook kwaliteiten die ik heb, hopelijk geven werkgevers mij een kans...

Ik ben nu aan het gamen.
Dollop schreef:
13-12-2018 21:02
Dat ik het zo lang heb volgehouden vergt ook kwaliteiten die ik heb, hopelijk geven werkgevers mij een kans...

Ik ben nu aan het gamen.
Gamen terwijl je overspannen bent? Wat bijzonder!
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 21:02
Dat ik het zo lang heb volgehouden vergt ook kwaliteiten die ik heb, hopelijk geven werkgevers mij een kans...

Ik ben nu aan het gamen.
Tuurlijk wel, vrijwel niemand is hopeloos voor de arbeidsmarkt hoor. Niet teveel doemdenken, nergens voor nodig.

Fijn, als gamen je helpt ontspannen.
Theamuts schreef:
13-12-2018 21:06
Gamen terwijl je overspannen bent? Wat bijzonder!
Wat een bijzondere opmerking. Er zijn games in alle soorten en maten, ook bedoeld om juist te kalmeren.

TO, ik wil alleen even zeggen dat ik echt met je te doen heb. Ik herken de paniek en de hoop dat er iets iemand is die je eruit helpt. En daar kom je echt wel weer uit, zelf, maar waarschijnlijk zie je achteraf pas hoe!
Alle reacties Link kopieren
Je leven eindigt niet zomaar hoor. Misschien moet je wat stappen terugdoen en je verwachtingen bijstellen, maar dat hebben talloze mensen vóór jou al eerder gedaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder zegt dat ik nooit iets ga vinden buiten mijn diploma om, want er zijn tig mensen die dat diploma wel hebben. Ik kan dus fluiten naar adminstratief werk. En ik had net een vacature op de administratie van een school gevonden...
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-12-2018 21:53
Reden: schelden
97.73% gewijzigd
Dollop schreef:
13-12-2018 21:40
Mijn moeder zegt dat ik nooit iets ga vinden buiten mijn diploma om, want er zijn tig mensen die dat diploma wel hebben. Ik kan dus fluiten naar adminstratief werk. En ik had net een vacature op de administratie van een school gevonden...
Daar heeft je moeder dus gewoon geen gelijk in.
Probeer het even te laten rusten. Je bent nu aan het gamen toch?

Zo te horen heb je genoeg kwaliteiten.
Als je er aan toe bent (dus niet op dit moment) kun je ook veel tips etc. op internet vinden, of je gaat sparren met mensen hier op het forum.

Neem wel gewoon 1 dag tegelijk.
Anders is het niet te overzien.
Het komt echt wel goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven