Angst dat mijn leven nu voorbij is

13-12-2018 19:42 985 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat ik vastzit. Dat ik elke mogelijkheid heb benut en er geen uitweg is. Ik faal op het werk. Ik faal zelfs met het zoeken naar nieuw werk. Ik smeek het uwv om een jobcoach, die hebben zij niet. Ik smeek mijn therapeut om mee te denken, mij te begeleiden in het zoeken naar nieuwe zingeving, een ander soort baan.

Geen tijd.

Ik heb recht op ww, spaargeld en dan maar minimale bijstand waar ik niet van rondkom want ik woon thuis.

Ik denk soms echt dat dit het einde is, heb alles opgebruikt en ik kan het niet meer oplossen. Help mij aub...
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, wat is jouw leeftijd als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, wat is jouw leeftijd als ik vragen mag?
Je hebt ww èn bijstand en woont nog thuis maar kan niet rondkomen?
Als je thuiswoont kun je toch wat tijd nemen om een passende baan te zoeken of zelf een jobcoach in te schakelen?
Ik snap het niet helemaal denk ik, sorry.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt erg wanhopig, wat naar voor je. Wat voor hulp zoek je precies? Je geeft nu weinig informatie en weinig tools om je van advies te kunnen voorzien.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso moet je van het UWV én zo een jobcoach niks verwachten net als van veel andere mensen al dan niet bij instanties werkend.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg geen jobcoach. Niet van het uwv en niet van het werk. Ik kan geen 100 euro per consult betalen. Ik weet niet waar ik het moet zoeken want door mijn autisme lukt het me niet alleen.

Ik ben 29 en uitgestudeerd. Ik heb nergens meer recht op.

Ik heb nog geen ww of bijstand. Dat komt zodra ik morgen hoor dat ik mijn baan kwijt ben.

Ik ben erg angstig en moedeloos en er is niemand die mij even zegt: bel die en die, hij zal je helpen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zouden mensen hier je kunnen helpen, ik begrijp je vraag niet goed.
Waarom kan je niet rondkomen terwijl je spaargeld hebt en nog thuis woont.
Je ouders zullen je niet laten verhongeren.

En blijven solliciteren, soms moet je je suf solliciteren voor het raak is.
Vraag eens na bij een bedrijf waar je niet aangenomen bent wat de reden is waarom de keuze niet op jou is gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Pusswithoutboots schreef:
13-12-2018 19:47
Sowieso moet je van het UWV én zo een jobcoach niks verwachten net als van veel andere mensen al dan niet bij instanties werkend.
Maar hoe vind ik dan uit welke functies geschikt zijn voor mij. Waar ik kans maak? Of ik ergens kans maak uberhaupt.
Alle reacties Link kopieren
Lavacakelover schreef:
13-12-2018 19:48
Hoe zouden mensen hier je kunnen helpen, ik begrijp je vraag niet goed.
Waarom kan je niet rondkomen terwijl je spaargeld hebt en nog thuis woont.
Je ouders zullen je niet laten verhongeren.

En blijven solliciteren, soms moet je je suf solliciteren voor het raak is.
Vraag eens na bij een bedrijf waar je niet aangenomen bent wat de reden is waarom de keuze niet op jou is gevallen.
Dat is het niet! Ik heb altijd in mijn vakgebied gewerkt maar heb nu een burnout omdat ik al jaren zwaar ongelukkig ben. Ik heb alleen geen ander diploma om iets anders te doen.
Alle reacties Link kopieren
Waar zou jij nou echt gelukkig van worden als je dat als werk of hobby zou doen?
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 19:47
Ik ben erg angstig en moedeloos en er is niemand die mij even zegt: bel die en die, hij zal je helpen.
Je geeft weinig concrete informatie over je situatie waardoor dat ook niet zo makkelijk is helaas. Maar ik weet wel vanuit mijn omgeving hoeveel paniek het je kan geven als je ASS hebt en je het gevoel hebt geen grip meer te hebben. Echt heel naar voor je. Ik denk graag met je mee.

Allereerst: hoe is het contact met je ouders en met je therapeut? Waarom vind je daar geen hulp? En waarom kun je niet rondkomen als je nog gewoon thuis woont?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor werk deed je?
Hoe ben je aan deze baan gekomen?

Wat heb je gestudeerd?
Heb je een diploma?

Je krijgt van je werk ook een transitievergoeding. Hoe lang heb je daar gewerkt? Misschien kun je van je transitievergoeding hulp betalen.

Ga er vanuit dat jijzelf moet solliciteren. Dus maak alsvast een CV. Kijk alvast rond op vacaturesites en/of maak afspraken bij bureau's.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik herken die paniek om het gevoel van uitzichtloosheid. Dat je oprecht geen opties meer ziet. Dat voelt ontzettend naar en beklemmend.

Ik weet te weinig van je situatie om je nu praktisch advies te geven, maar weet wel dat je niet alleen staat hierin en dat het echt goed kan komen. Dit gevoel blijft niet, er komen weer betere tijden. :hug:
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
13-12-2018 19:51
Wat voor werk deed je?
Hoe ben je aan deze baan gekomen?

Onderwijs, via Meesterbaan solliciteren

Wat heb je gestudeerd?
Heb je een diploma?


Twee masters

Je krijgt van je werk ook een transitievergoeding. Hoe lang heb je daar gewerkt? Misschien kun je van je transitievergoeding hulp betalen.

Huh, niks gehoord daarover. Alleen dat ik niet functioneer en morgen een gesprek met de rector heb.

Ga er vanuit dat jijzelf moet solliciteren. Dus maak alsvast een CV. Kijk alvast rond op vacaturesites en/of maak afspraken bij bureau's.

Welke bureaus? Uitzendbureaus? Ik heb een cv maar dat is allemaal gericht op onderwijs. Maar ik ben doodongelukkig en wil er weg. Ik ben zwaar overspannen op het moment.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
13-12-2018 19:50
Je geeft weinig concrete informatie over je situatie waardoor dat ook niet zo makkelijk is helaas. Maar ik weet wel vanuit mijn omgeving hoeveel paniek het je kan geven als je ASS hebt en je het gevoel hebt geen grip meer te hebben. Echt heel naar voor je. Ik denk graag met je mee.

Allereerst: hoe is het contact met je ouders en met je therapeut? Waarom vind je daar geen hulp? En waarom kun je niet rondkomen als je nog gewoon thuis woont?
Ik kom nu nog rond maar dat kan niet maanden zo duren... en ik wil werken! Ik haat thuiszitten.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 19:56
Ik kom nu nog rond maar dat kan niet maanden zo duren... en ik wil werken! Ik haat thuiszitten.
Geef eens antwoord op de vragen. Dit is geen reactie op mijn reactie namelijk. Niemand kan je helpen als je niet concreet wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap, zeker met ASS, dat nu alles 1 onoverkomelijke bol problemen lijkt en dat je heel graag NU een duidelijk en afgekaderde oplossing zoekt. Maar zo werkt het niet. Een bol problemen los je niet in 1 keer op, je trekt de bol uit elkaar, analyseert hem en gaat dan klein stapje voor klein stapje aan de slag om het aan te pakken. Ik snap je paniekreacties hier, maar je bent jezelf (en ons) nu niet aan het helpen. Stap voor stap... Dus: hoe is het contact met je ouders en therapeut en waarom kunnen zij je niet helpen? En hoe kun je in de geldproblemen komen als je gewoon thuis woont?
Alle reacties Link kopieren
In jou situatie kun je terecht voor hulp in het 'maatschappelijk voorveld'.

Je kunt hier voor naar het wmo wijkteam in jou wijk gaan.

Er zijn vaak in elke gemeente meerdere plekken waar je hulp kunt krijgen, bij het vinden en onderhouden van dag invulling. Welke plekken dit zijn, weet het wijkteam.

Dit is allemaal gratis. Je krijgt begeleiding en een coach. Wel zelf contact opnemen met het wijkteam.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 13-12-2018 20:06
6.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is die burnout/zware overspannenheid je eigen diagnose of van een professional? Heb je je ziek gemeld?
Als je ziek bent krijg je ziektewet en ga je naar de arts van uwv, mogelijk kan die je ook verder op weg helpen.
Is het mogelijk dat de rector met je in gesprek wil om je te helpen? Misschien kun je het gesprek voorbereiden?
Alle reacties Link kopieren
Bel het wijkteam in jou woonplaats. Ze hebben zelfs een crisis nummer. Echt doen!

Als je zelf niet durf te bellen, ga dan naar je huisarts! Die kan deze hulp samen met jou op starten.
Alle reacties Link kopieren
Wijkteam? Wat is dat?

Contact met ouders en therapeut is goed. Ze gaan me helpen maar ouders weten niet hoe ik werk kan vinden buiten mijn vakgebied en therapeut heeft pas donderdag tijd.
Alle reacties Link kopieren
Pusswithoutboots schreef:
13-12-2018 19:50
Waar zou jij nou echt gelukkig van worden als je dat als werk of hobby zou doen?
Iets als ervaringsdeskundige, docenten helpen in te leven in autisme. Of iets met taal, vertalen, schrijven, maar dat vakgebied zit al jarenlang vol.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
13-12-2018 19:47
Ik krijg geen jobcoach. Niet van het uwv en niet van het werk. Ik kan geen 100 euro per consult betalen. Ik weet niet waar ik het moet zoeken want door mijn autisme lukt het me niet alleen.

Ik ben 29 en uitgestudeerd. Ik heb nergens meer recht op.

Ik heb nog geen ww of bijstand. Dat komt zodra ik morgen hoor dat ik mijn baan kwijt ben.

Ik ben erg angstig en moedeloos en er is niemand die mij even zegt: bel die en die, hij zal je helpen.
Stichting MEE.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven