Ouders, wat moet je d'r nou mee...

17-12-2018 20:35 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help ik heb echt jullie advies nodig.
Want wat mn ouders me vertellen is echt raar.

Heb zn jeuk aan mn kut. Krap me helemaal kapot.
Nu vroeg ik me af of ik er beter tijgerbalsem, pindakaas, of zonnebrand op kon smeren.

Of wat voor wondermiddeltje zou jij op je kut smeren.

#help me
#raad nodig
#krabbenaandiekut
#medischadvies_please.
anoniem_373103 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 23:27
92.53% gewijzigd
Als ze iets te zeggen hebben bellen ze zelf maar.
Drama-telefoons van vrienden negeer je.


Je hoeft ze niet dood te zwijgen.
Maar je maakt gewoon op dit moment de keuze om ze niet te zien en er zo min mogelijk contact mee te hebben.


Ik gok er overigens op dat je ouders niets weten van de stunt van die vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs de term ' flying monkeys' geleerd.
Dat is nu dus de goede vriendin van je ouwelui.

Zij wordt ingezet om je op het gevoel te werken. En dat mag je dus rustig naast je neer leggen. Wat zij is geen partij in dit probleem.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Hoe aannemelijk acht jij het dat je ouders excuses gaan aanbieden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niks aantrekken wat die vriendin zegt.

Lekker negeren.

Contact met hun pas weer als ze zich naar jou toe gedragen.
En op die spijtbetuiging zou ik al helemaal niet wachten.
Pas als jij kunt ophouden met iets van hen te verwachten zul je geen probleem meer hebben.Zo te lezen ben je daar nog een eind vanaf.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-12-2018 00:54
Reden: aanval op moderatiebeleid
98.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Optie 3: tegen die vriendin zeggen dat jouw ouders jou erg gekwetst hebben, dat je daar verder niet met haar over in gesprek wil, en dat het jouw ouders vrij staat om met oprechte en welgemeende excuses weer contact met jou op te nemen.

Verder niet meer ingaan op de telefoontjes van vriendin. En als anderen bellen, dan precies hetzelfde als hierboven blijven herhalen.

Als jouw ouders daadwerkelijk zoveel verdriet van de situatie hebben, dan zet hen dat mogelijk aan het denken. En zo niet, dan denk ik dat je meer rust ervaart als ze geen deel uitmaken van jouw leven.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
17-12-2018 20:46
Als ze iets te zeggen hebben bellen ze zelf maar.
Drama-telefoons van vrienden negeer je.


Je hoeft ze niet dood te zwijgen.
Maar je maakt gewoon op dit moment de keuze om ze niet te zien en er zo min mogelijk contact mee te hebben.


Ik gok er overigens op dat je ouders niets weten van de stunt van die vriendin.
Dit, die vriendin is inderdaad geen partij.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 17-12-2018 20:57
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-12-2018 00:54
Reden: aanval op moderatiebeleid
99.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt helemaal aan de situatie en op basis van je OP vind ik het lastig daar iets over te zeggen.

Waar is het precies misgegaan in de relatie met je ouders? ‘Niet mezelf kunnen zijn’ klinkt nogal vaag.
En je zegt eerst dat je ouders je therapie opdrongen en even later dat je hebt moeten vechten om therapie te krijgen. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat je ouders gelijk hebben, maar zoals je het schrijft, klinkt het nogal tegenstrijdig.

Voor je een beslissing neemt, kan het helpen om een antwoord te krijgen op de volgende vragen:
- wat verwacht jij voor concreet gedrag van je ouders? En is die verwachting realistisch?
- wat kun jij zelf doen om de relatie met je ouders te verbeteren en ben je daartoe bereid?

Verder nog, waarom zijn in jouw ogen de enige opties om of nooit meer contact te hebben met je ouders óf wekelijks contact (waarom elke week??) met die vriendin? Zou je niet kunnen beginnen met af en toe eens bellen met je ouders ofzo?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-12-2018 00:54
Reden: aanval op moderatiebeleid
99.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je mist zo te lezen niets aan die familie van je.
En als je schoonfamilie wel leuk en lief is, dan mag je hen als je nieuwe familie adopteren.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Wat zou punt 2, wekelijks contact met die vriendin inhouden? En waarom wekelijks, en waarom met haar?
Tante_Ans schreef:
17-12-2018 20:58
Dit heb ik tijdens het gesprek (ook al overviel het mij extreem) wel duidelijk proberen te maken. Het werd alleen niet opgepakt, en kreeg een halve preek, ja je bent gelovig opgevoed, en in de bijbel staat dat je moet kunnen vergeven en een hoop gelovige bladiebla waar ik niets mee kan.
Dus ze probeert nog zedenpreken te geven, ook.

Daar zou ik helemaal niet happy van worden.
En dan zou ik helemaal niet elke week met haar aan de lijn gaan hangen, want dan ben je elke week uber-gestresst.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-12-2018 00:54
Reden: aanval op moderatiebeleid
99.64% gewijzigd
Dus volgende week belt ze weer? Gelukkig ben je dan al voorbereid.
Wat je natuurlijk ook kan doen is 2 keer per jaar een kaartje sturen, zodanig dat je ouders weten dat je nog leeft.

Maar het daar dus bij houden qua contact.


Opdringerige vriendinnen en andere familie heeft zich niet te moeien en gaat zijn eigen familie / gezin maar schoonvegen.
Alle reacties Link kopieren
Dat bellen wekelijks doe je natuurlijk niet.

Je ouders stoppen alle therapie, waarom dan via een telefoontje met een vriendin zou het dan wel lukken?

Je ziet wel dat dit een strijd om de macht is? Jij hebt nu de touwtjes in handen en dat kunnen ze niet verkroppen. Dus moet je weer binnen gehengeld in hun macht. Om weer aan de lijn te gaan lopen zoals zij dat willen.

En dat ga je natuurlijk niet doen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-12-2018 00:53
Reden: aanval op moderatiebeleid
99.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-12-2018 00:53
Reden: aanval op moderatiebeleid
99.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tante_Ans schreef:
17-12-2018 21:03
Ze gaven aan na systeemgesprekken, dat mijn ouders niet in staat waren enig inlevingsvermogen te tonen in mij.
Ik denk dat hier de kern van het probleem zit. Jij verwacht iets van hen waar zij dus kennelijk echt niet toe in staat zijn. Hoe graag je dat ook anders zou willen zien, als zij echt niet over inlevingsvermogen beschikken, dan kunnen zij jou dat ook echt niet geven.

Voor wat betreft de vriendin; vandaag overviel ze jou maar volgende week niet. Bereid je goed voor, zeg wat je wil zeggen, en herhaal dat zodra zij er weer van alles bij gaat halen. Bijv iets als:

“Tante X, fijn dat u nog even belt. Ik heb er over nagedacht en ik heb geen behoefte aan wekelijkse telefoontjes. Als mijn ouders hun oprechte en welgemeende excuses aan willen bieden omdat zij mij zo gekwetst hebben, dan weten ze mij te vinden. En verder wil ik dit niet meer met u bespreken. Ik begrijp dat u het goed bedoelt, maar ik doe hier niet aan mee”.

En als ze dan begint over geloof en vergeven en bladiebla, dan herhaal je bovenstaande als een vastgelopen lp, net zolang tot ze het opgeeft.
Alle reacties Link kopieren
Tante_Ans schreef:
17-12-2018 21:10
Als ik maar vaak genoeg deze virtuele schup krijg, dan krijg ik een soort besef in mn hoofd dat mn keuze niet gek is.

Dus bedankt voor je advies :)

(ook van alle andere)
Kies voor jezelf.
Kies voor je verloofde.
Kies voor je schoonfamilie.
Kies voor je echte vrienden.
Kies voor je toekomstige kinderen, doe deze opa en oma kunnen missen als kiespijn. En niet hoeven te worden gehersenspoeld.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-12-2018 00:53
Reden: aanval op moderatiebeleid
99.63% gewijzigd
Nog niet alles gelezen

2. Wekelijks contact met die vriendin van mn ouders, en alle stress die daar wekelijks bij komt kijken.
Dit is sowieso geen optie. Daar komt alleen maar gedonder van. Als de boodschap uit jouw mond al niet aankomt, hoe moet een tussenpersoon die jou ook niet 100% begrijpt het dan overbrengen?

Overigens, weet je zeker dat ze niet met een verzonnen verhaal namens jou naar je ouders is gestapt? Dus het bericht naar je ouders dat jij het graag goed wil maken? Dat zou ik wel nog even heel zeker willen weten.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 21:25
3.59% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven