In therapie gaan

03-01-2019 21:32 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!


Als allereerst, ik wil volgende week (morgen lukt niet) contact opnemen met de huisarts over deze dingen, maar het is wel prettig om het hier even van mij te kunnen afschrijven.

Vanaf mijn jeugd zit ik al niet erg goed in mijn vel. Door scheiding ouders, gepest worden en vele andere omstandigheden heb ik nooit echt zelfvertrouwen kunnen opbouwen. Destijds wel therapie gehad, maar dat kon ik zo gemakkelijk afwimpelen door te zeggen dat ik mij prima voelde (terwijl het niet zo was). Een aantal jaar lang een flinke depressie gehad. Vorig jaar nog een burn-out gehad door een opstapeling van activiteiten. Die burn-out ben ik vrijwel geheel van hersteld door (tijdelijk) een heel ander levenspatroon aan te nemen.

Nu een flink aantal jaar verder lijkt het alsof ik mijn leven goed op orde heb; ik ben goed in wat ik studeer, ik kan redelijk goed rondkomen, kan op vakantie, ik heb een paar goede vaste vrienden, woon leuk en heb redelijk wat dingen waarmee ik de tijd kan doorkomen.

De keerzijde zit hem wel dat contact met familie eigenlijk zeer stroef verloopt en/of eigenlijk niet aanwezig. Doordat ik een heel ander pad heb ingeslagen dan de rest van mijn familie, ben ik al snel het zwarte schaap geworden. De ene kant van de familie die leeft in een wereld die totaal niet aansluit aan mijn eigen wereld, er zijn vrijwel geen gemeenschappelijke vlakken waar we nog over kunnen praten. Daarbij voel ik mij altijd overbodig als ik er ben. Ik doe er gewoonweg niet toe. Andere kant van de familie is het contact vele jaren terug al mee gestopt vanwege ruzies. Het voelt voor mij echt alsof ik totaal geen familie heb, en de paar keer dat ik er langs ga, dan voelt het echt als een verplichting. Zeker na de feestdagen voelt het gewoon naar om zo door te brengen.