Burn out enzv

08-01-2019 05:11 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds eind september in de ziektewet met een burn out..
Helaas al jaren overbelast maar toch maar doorgaan.
Heb 3 kinderen van 10,14,15 en alle 3 autisme,alle 3 adhd en 2 hebben ook nog odd.
Ik werkte 17,5 uur als huishoudelijke hulp.
Ook heb ik al een jaar of 20 fibromyalgie en daar steeds meer last van.Heb nu ook nog een golfelleboog en artrose in mijn duim.
Alle 3 de jongens hebben pgb maar helaas is er weinig zorg voor ze.Ze hebben alle 3 normaal tot hoog begaafd nivo...
Dus doe ik alles overdag,gesprekken,onderzoeken,enzv,enzv
Nu dus burn out en depressief, slaapproblemen enzv
Ga elke 2 weken naar huisarts en elke 2 weken gesprek met praktijkondersteuner..
Maar heb het idee dat ik alleen maar dieper zak
Alle reacties Link kopieren
Vraag een doorverwijzing bij je huisarts of poh.
Heel veel sterkte. Klinkt erg zwaar allemaal. Hoop dat de vader ook helpt en nu misschien nog wel wat meer.
Alle reacties Link kopieren
Bij burn out helpt alleen rusten rusten rusten. Dus zorg daarvoor. Je bent ziek. Je kan niet alles blijven doen zoals je deed, dan wordt je nooit beter.

En laat je doorverwijzen naar een psycholoog, die kan ook helpen bij burn out.

Is er een vader of familie die zorg taken kan overnemen?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
hoe is je netwerk? de vader van de kinderen, familie, vriendinnen?
Hoe goed ben jij in hulp vragen en accepteren?
Alle reacties Link kopieren
Geef de zorg van je jongens uit handen. Ze kunnen elk een ambulante begeleider krijgen via pgb.

Ik denk eerder dat jij het moeilijk vind de zorg los te laten, dan dat er geen zorg is.

Er zijn tal van zorg organisaties gericht op het begeleiden van kinderen/ jong volwassenen en volwassenen met adhd. Met een normale begaafdheid.

Geef het uit handen.
Alle reacties Link kopieren
Contact zoeken met je wmo contact persoon en de zorg uit handen geven. Geef aan hoe het nu gaat met jou. Ze kunnen dan de zorg op zich nemen en waar nodig het budget groter maken.

Echt uit handen geven!

Is ook beter voor je jongens, die uiteindelijk een leven los en zelfstandig van mama willen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is er ondanks PGB geen hulp? Kennis heeft 2 kinderen die extra zorg nodig hebben. Door de PGB is er een groepje van "hulpjes" die dingen met de kinderen ondernemen. En ook nog om de week weekend zorgboerderij.
Volgens mij wordt een psycholoog voor burn out niet vergoed
Maar je noemt ook depressie
Mogelijk op grond daarvan wel

En kun je niet meer zorg inkopen voor je kinderen?
Of jezelf betalen uit het pgb en je baan opzeggen?

Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
We staan sinds september aangemeld bij een fact team...maar helaas wachtlijsten..
Natuurlijk zijn er volop zorg instanties maar veel zijn er gericht op kinderen met laag iq en vaak weten ze geen raad met odd.Heb een contact persoon bij basis team jeugd en gezin van de gemeente maar die zit ondertussen ziek thuis nadat ze er een enorme puinhoop van heeft gemaakt.
Mijn man doet wat hij kan! Ook mijn moeder hielp volop maar is in december terwijl ze me hielp gevallen en heeft haar rug gebroken.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt met een PGB natuurlijk ook andere hulp inkopen dan van een zorginstantie. Kennis heeft 2 kinderen met beide behoorlijke gedragsproblematiek. Via de nationale hulpgids is hij aan mensen gekomen die activiteiten met de kinderen ondernemen, ze begeleiden als ze alleen thuis zijn etc. Het zijn mensen die werken of hebben gewerkt in dit vakgebied, dus geen mensen die van toeten nog blazen weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven