Depressie en saai leven

09-01-2019 02:04 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een 3-tal maanden geleden kwam ik erachter dat mijn “vriendin” achter mijn rug met 2 andere mannen afsprak, met de één heeft ze gezoend zegt ze, met de andere seks gehad. Heb hier eerder een topic voor geopend toen. Samengevat, zij was een collega die uit een lange relatie kwam, ik was haar rebound en toen bedroog ze me 2x, waarvan 1x seks met een andere collega. Ondertussen werkt ze wel niet meer bij ons. Heb haar na de ontdekking niet meer gezien of gehoord, ze heeft me toen wel nog een emotionele brief geschreven maar heb alle contact verbroken.

Ik ben verdrietig, boos, gelaten geweest maar ik vind geen rust in mijn hoofd, soms gaat het goed en soms heb ik dagen dat ze uren door mijn hoofd spookt terwijl ik besef dat ze helemaal geen leuk persoon is en het achteraf enkel maar draaide om de seks, haar woorden kwamen nooit overeen met haar daden en nu besef ik dat het allemaal een beetje nep was terwijl ik duidelijk tegen haar ben geweest dat ik iets serieus zocht en als ze me als rebound zag me maar gerust moest laten gaan (voor alles begon tussen ons). Tja inschattingsfout van mij maar ze had het ook gewoon netjes kunnen afsluiten alvorens te gaan scharrelen met die 2 andere mannen.

Nu persoonlijk gaat het eigenlijk niet zo goed met mij, een paar jaar geleden kreeg ik last van paniekaanvallen en depressies, paar keer huisarts geraadpleegd en ook bij een psycholoog geweest maar heb gewoon zo weinig eigenwaarde dat ik helemaal vastloop in mijn leven. Ik heb me ook een beetje vastgeklampt in die relatie want ik voelde wel dat liefde de beste remedie is tegen die nare gedachten. Aandacht, liefde, seks, ik begon echt weer te stralen, maar straalde ook uit dat ik bang was om haar te verliezen denk ik, wat ook daadwerkelijk gebeurde... En nogmaals, zo leuk is ze niet, dat was ze op het werk niet en tijdens onze “relatie” was ze enkel leuk wanneer ze dronken was. En nu? Tja ik weet dat zij me nooit echt gelukkig ging maken maar genoot wel van die aandacht en dat is nu volledig weggevallen.

Bijgevolg zit ik nu weer vast in mijn grijs saai leventje, onzekerder door het bedrog, boos op mezelf dat ik niet naar mijn gevoel heb geluisterd, geen seks en depressieve gedachten. Ik heb helemaal niet te klagen, heb een eigen appartement gekocht, wat spaargeld, een job, lieve familie en vrienden maar verder vind ik het gewoon saai. Ik ga werken, kom thuis, ik eet en dan doe ik verder niets, in het weekend ga ik wel op stap met vrienden maar ben te onzeker om leuke dames aan te spreken waardoor ik bijgevolg weer alleen naar huis ga en mijn saaie week weer opnieuw begint.

Ik heb ook extreme prikkels nodig om me te amuseren, ik mis gewoon een leuke vrouw in mijn leven om leuke dingen mee te doen die me neemt zoals ik ben maar ben daar momenteel te onzeker voor. Ik weet dat ik moet gaan sporten of me ergens moet inschrijven waar ik leuke mensen ontmoet maar ik heb gewoon geen energie meer, ik moet me werkelijk overal naartoe sleuren en dit duurt al ongeveer 3à4 jaar. En dan was er iemand in mijn leven, gelukkig was ik achteraf niet maar het was wel een pak beter dan de situatie waar ik nu (terug) in zit. Mijn zus moet binnenkort bevallen en dat is het enige leuke vooruitzicht, terwijl ik ook nog met vrienden op vakantie ga maar het zegt me allemaal niets. Ik wil helemaal niet dood maar het “leven” stelt me wel zwaar op de proef terwijl ik de oplossingen zelf in handen heb en dat vind ik precies zo frustrerend en daar schaam ik me eigenlijk best wel voor want zoals ik zei, zoveel heb ik niet te klagen als ik erover nadenk.

Dé oplossing, terug een psycholoog benaderen, intensief sporten, eigenwaarde kweken en een leuke vrouw benaderen en daten maar momenteel heb ik hier geen energie voor, ik moet het gewoon even van me kunnen afschrijven zoals zovelen hier.

Herkent iemand dit en heeft er iemand andere tips om mijn leven terug kleur te geven? En hoe krijg ik haar uit mijn gedachten, het lijkt wel een trauma, het is zo vermoeiend.
Een jaar geleden was je ook depressief en ging je naar een psycholoog. Welke handvatten heb je toen gekregen en kun je daar weer mee starten?

Jouw welzijn en geluksmomenten moet je uit jezelf leren halen want dat is je basis. Leg die verantwoordelijkheid dus niet bij een nieuwe liefde neer want dat gaat hem niet worden.
Vanwaar die behoefte aan sterke prikkels?

Denk voor nu in kleine stappen. Schrijf bijv aan het eind van de dag positieve dingen en lichtpuntjes op. Die heerlijke maaltijd, dat je zowaar kon zitten in de trein, een compliment op je werk, dat kleine klusje dat je in huis eindelijk hebt gedaan, etc.

Intensief sporten hoeft niet maar loop in je lunchpauze een ommetje. Ontspannen beweging en daglicht zien, is al een prima begin.
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 09-01-2019 08:02
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een psycholoog benaderen en sporten een heel goed idee is en als je weet dat jij jouw energie haalt uit externe prikkels dan zul je die idd moeten gaan opzoeken.

Maar het benaderen en daten van een leuke vrouw zou ik echt nog even uitstellen, tenzij je de pijn en het wantrouwen van je laatste relatie mee wil brengen in een nieuwe relatie en je weer een relatie wil waarin jij je behoorlijk afhankelijk opstelt?

Die positieve energie die je kreeg van de “relatie” moet je leren uit jezelf te halen. En pas als dat lukt, dan ben je weer klaar voor een nieuwe relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je eerst van jezelf en het leven moet houden om weer gelukkig te worden. Een relatie gaat dit niet oplossen.
Ik heb een gelukkig huwelijk en vind het uiteraard fijn dat ik ‘s avonds niet alleen op de bank zit maar verder is het leven gewoon zoals jij beschrijft.
Hier is het ook gewoon opstaan, werken, eten, slapen... En dan af en toe in ‘t weekend vrienden zien. Hoeveel meer verwacht je?
Alle reacties Link kopieren
Sommige vrouwen kunnen nu eenmaal seks hebben met meerdere mannen tegelijk. Het gaat hen dus om lichamelijk plezier. Niet iedereen hoeft heel veel van je te houden voordat ze met je de koffer in willen duken.

Als jij denkt dat jij altijd op iedere vrouw waarmee je vrijen wil een onvergetelijke indruk moet maken dan zal je vaak teleurgesteld worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De vrouwen zijn de laatste halve eeuw veel zelfstandiger geworden en dus is ieder contact met een geschikte man voor haar niet de opstap naar een levenslange relatie. Zelfs als ze je helemaal zag zitten dan kan het zijn dat ze geleidelijk van gedachte is veranderd. Het verdient niet de schoonheidsprijs dat ze niet eerst de relatie met jou verbrak voordat ze viel voor een ander maar ja zo gaat dat in de praktijk vaak. Het zijn allemaal maar mensen.

Sterkte en maak plezier in je leven zonder meteen van alles te verwachten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je te hoge verwachtingen hebt. Het leven is nu eenmaal vaak saai, sleur, shit. Ook met een partner trouwens. Inderdaad je gaat naar je werk, je komt thuis, kookt wat en eet het op, de volgende dag weer precies eender. heel veel meer is het (soms) niet.
Maar probeer er desondanks wat van te maken! Ga sporten, naar buiten, zoek een hobby of passie, zoek het vooral in/bij jezelf en niet in een ander. Wat bedoel je trouwens met 'geen energie voor'? Je gaat toch ook gewoon naar je werk? Ik zal je vertellen; van goed voor jezelf zorgen, bewegen en leuke dingen doen krijg je júist energie!
En hoe je haar uit je gedachten krijgt: door afleiding te zoeken en de tijd z'n werk te laten doen. Dan komt dat vanzelf goed!
Alle reacties Link kopieren
Misschien loont het best om eens naar je huisarts te gaan voor medicijnen.
Je hebt hier namelijk al 3 of 4 jaar last van.
Dat is al een hele tijd en misschien kan je het gewoon even zelf niet.
Dan is er niks mis met wat hulp zodat je je beter gaat voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven