Doordringen tot iemand die niet wil luisteren

11-01-2019 10:21 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, misschien een beetje een tendentieuze topic titel.
Maar misschien is er toch nog een manier om gehoord te worden door mijn moeder.
Het is een heel ingewikkelde situatie met veel tentakels. De korte samenvatting is dat mijn moeder wil scheiden en denkt dat ikpartij trekt voor mijn vader
ze hoort het niet als ik zeg dat dat niet waar is ik weet niet hoe en of ik hier nu op moet reageren.
Tips van ervaringsdeskundigen zijn welkom :)
poloppie wijzigde dit bericht op 14-01-2019 20:24
Reden: Herkenbaarheid
45.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
naar haar toe gaan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Oh ze wil niet meer op je kinderen passen....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Geen ervaring mee, maar vind het vreemd dat een moeder haar kinderen van vooringenomenheid beticht.
Mag ik vragen waarom ze wil scheiden?
anoniem_63a88641e32f1 wijzigde dit bericht op 11-01-2019 10:29
Reden: Typfout
1.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jemig wat naar. Is ze echt van het padje af? Als je je zorgen maakt zou ik de huisarts bellen en zeggen dat je je zorgen maakt.

Als ze "het gewoon niet wil accepteren" dat dingen veranderen is het een ander verhaal. Ik zou er snel klaar mee zijn. Brief oid sturen dat wanneer ze weer bij zinne is gekomen je deur open staat ofzo. Dan geen contact zoeken of reageren op idioterie.

Mijn vader heeft er een handje van, de "gewoon idioot doen" variant, tijdje negeren en dan kalmeerde hij wel weer.

Sterkte, lastig hoor.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
het in haar hoofd heeft gestopt dat mijn broer, mijn vader en ik 'onder 1 hoedje spelen'.

Waardoor denkt ze dat volgens jou?
Alle reacties Link kopieren
Gewist
poloppie wijzigde dit bericht op 14-01-2019 20:26
Reden: Herkenbaarheid
98.47% gewijzigd
Maar wát als ze echt wil scheiden?
Alle reacties Link kopieren
Gewist
poloppie wijzigde dit bericht op 14-01-2019 20:28
Reden: Herkenbaarheid
98.61% gewijzigd
Nemen jullie je moeder en haar scheidingswens wel serieus?
Stuur een mailtje naar je moeder en zeg dat je haar wens om te scheiden niet alleen respecteert, maar dat je haar ook graag helpt, met raad en daad, om deze wens te helpen realiseren. Dat je verder niet de ins en outs van haar beslissing hoeft te weten, maar dat je er wel voor haar wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
11-01-2019 10:28
Jemig wat naar. Is ze echt van het padje af? Als je je zorgen maakt zou ik de huisarts bellen en zeggen dat je je zorgen maakt.

Als ze "het gewoon niet wil accepteren" dat dingen veranderen is het een ander verhaal. Ik zou er snel klaar mee zijn. Brief oid sturen dat wanneer ze weer bij zinne is gekomen je deur open staat ofzo. Dan geen contact zoeken of reageren op idioterie.

Mijn vader heeft er een handje van, de "gewoon idioot doen" variant, tijdje negeren en dan kalmeerde hij wel weer.

Sterkte, lastig hoor.
poloppie wijzigde dit bericht op 14-01-2019 20:30
31.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
11-01-2019 10:30
het in haar hoofd heeft gestopt dat mijn broer, mijn vader en ik 'onder 1 hoedje spelen'.

Waardoor denkt ze dat volgens jou?
poloppie wijzigde dit bericht op 14-01-2019 20:32
66.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
11-01-2019 10:36
Nemen jullie je moeder en haar scheidingswens wel serieus?
poloppie wijzigde dit bericht op 14-01-2019 20:29
51.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat je moeder altijd onder een juk heeft geleefd en niet zoals ze zelf graag wilt.

Misschien komt ze nu tot de conclusie dat ze dat niet meer wilt. Geen echtgenote meer zijn, geen oppas meer zijn, een eigen huisje willen, zichzelf willen zijn.

Kan dat het zijn?

Steun haar daarin.
Alle reacties Link kopieren
Poloppie schreef:
11-01-2019 10:45
Ik weet waardoor ze dat denkt. Ze heeft mijn vader een mail gestuurd met veel van haar gedachten in en dat ze haar trouwring heeft uitgedaan. Daar staat ook een expliciete vraag in om de kinderen (dus mijn broer en ik) niet te betrekken in hun dispuut.
Mijn vader heeft die mail naar mij en mijn broer gestuurd. Mijn vader is op zijn minst onhandig te noemen, zeg maar. Ik heb inhoudelijk niet op dat bericht gereageerd. Wat ik las, maakte zelfs dat ik mijn moeder wat beter begreep, want daar had/heb ik wat moeite mee de afgelopen 2 weken.
Ik heb dit niet gedeeld met mijn moeder. Mijn broer ook niet. Dat zou de gemoederen alleen nog meer verhitten.

Voor mijn moeder is dit een mes in haar rug en ziet ze de scheiding van mijn vader nu als een scheiding van ons 3 (en dus ook van haar kleinkinderen).

Ik begrijp deze tekst niet zo goed. Wat is een mes in je moeders rug? Ze weet toch helemaal niet dat je vader die mail heeft doorgestuurd? Dan kan het toch niet de oorzaak van haar idee zijn dat jullie drie samenspannen?
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
11-01-2019 10:36
Nemen jullie je moeder en haar scheidingswens wel serieus?
En haar wens om even niet te zorgen....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het overigens heel kwalijk dat je vader privécommunicatie met jullie deelt. Dat is niet alleen maar onhandig, dat is mensen in een conflict betrekken die daar absoluut geen onderdeel van zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heeft je moeder niet gewoon een beetje gelijk?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
11-01-2019 10:48
Het lijkt erop dat je moeder altijd onder een juk heeft geleefd en niet zoals ze zelf graag wilt.

Misschien komt ze nu tot de conclusie dat ze dat niet meer wilt. Geen echtgenote meer zijn, geen oppas meer zijn, een eigen huisje willen, zichzelf willen zijn.

Kan dat het zijn?

Steun haar daarin.
poloppie wijzigde dit bericht op 14-01-2019 20:34
56.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Poloppie schreef:
11-01-2019 10:45

Voor mijn moeder is dit (dus dat ik haar niet verteld heb dat mijn vader haar mail had geforward) een mes in haar rug en ziet ze de scheiding van mijn vader nu als een scheiding van ons 3 (en dus ook van haar kleinkinderen).

Dit maakt het niet duidelijker. Jij hebt het niet verteld, je broer heeft het niet verteld, hoe weet je moeder het dan? Heeft je vader het haar dan verteld? ‘Oh, die ene mail waarin je onze huwelijksissues bespreekt, die heb ik ook aan de kinderen gestuurd.’ Dat?

En dat noem je onhandig? Ik kan me voorstellen dat je moeder boos is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het toch schrijnend, ik lees vooral een moeder die vooral veel heeft gezorgd voor iedereen en dat nog doet. Voor haar is de maat vol. Wat ik nog schrijnender vindt, is dat jullie haar wegzetten als ‘gek’ en dat er wat ‘mis’ is met haar. Nee, ze is klaar met zorgen en wil rust aan haar hoofd, proef ik uit jou OP. Zorg maar eerst dat je opvang zoekt voor de kinderen, want oma die wil het niet meer doen.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 11-01-2019 11:02
0.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
11-01-2019 10:56
Heeft je moeder niet gewoon een beetje gelijk?
poloppie wijzigde dit bericht op 14-01-2019 20:35
49.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
11-01-2019 10:50
Ik begrijp deze tekst niet zo goed. Wat is een mes in je moeders rug? Ze weet toch helemaal niet dat je vader die mail heeft doorgestuurd? Dan kan het toch niet de oorzaak van haar idee zijn dat jullie drie samenspannen?
poloppie wijzigde dit bericht op 14-01-2019 20:36
19.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wat tijd geven. Je moeder is heel boos, je vader is onhandig (om het vriendelijk te zeggen), iedereen is verdrietig. Laat het een beetje betijen, want dit speelt dus de afgelopen twee weken en als er zoveel gebeurt lijkt dat een hele tijd, maar het is dus maar twee weken. Laat de gemoederen (en je moeder) maar wat bedaren.
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven