Altijd gestrest de deur uit, altijd wachten, nul geduld

13-01-2019 17:32 133 berichten
Of ik nou naar de winkel ga met iemand, of naar een museum, voorstelling, verjaardag, dagje stad of weet ik veel. Als ik met iemand ga, met name een of meerdere kinderen (en nee die zijn niet klein meer) moet ik altijd wachten en daar word ik super gestrest van. Ik wil gaan, trek mijn jas aan en kan de deur uitlopen. Letterlijk 2 tellen. Maar mijn man moet nog even zijn haar doen, plassen, handschoenen zoeken, schoenen verwisselen, kind moet kakken, kind houdt for ever de wc bezet, kind is jas, tas en schoenen kwijt, ander kind moet ondertussen ook naar de wc, die moet nog even haar portemonnee halen. Ondertussen word ik kwaad want sta en kwartier in de gang te duimen draaien. Kinderen worden kwaad omdat ik kwaad en ben en veel te laat zit iedereen pissed in de auto. Zo gaan we op vakantie, uit eten, de stad in, op visite. Altijd. We zitten altijd gestrest in de auto. Komen half te laat (het ligt niet aan mij) en al zeg ik dat we ergens om 4 uur moeten zijn terwijl het 5 is, dan nog hebben we er ruzie over. Het liefste ga ik dus alleen. Ik wil om 4 uur weg en ik GA dus om 4 uur weg. Ik heb er een graftakken hekel aan om te wachten. Op wie dan ook trouwens. Ik ben altijd overal op tijd maar als er een gezinslid meegaat is het standaard gezeik en stress. Wat zou nou een goede tip zijn en wie herkent dit? Want ik zit altijd met een kut gevoel op een verjaardag of ga met een klote gevoel de vakantie in en dat moet echt anders. En inmiddels heb ik de naam de stresskip te zijn terwijl ik echt nooit iemand op me laat wachten.
:rofl:
Roep een uur van tevoren dat het tijd is om te gaan en neem dan een kopje thee en ga er gezellig bij zitten, dan kan je je jas aantrekken tegen de tijd dat iedereen gedaan heeft wat zij dachten te moeten doen.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 17:36
0.24% gewijzigd
Morgen gaan we weer een paar dagen weg. Iedereen mee. Plus aanhang. Dus dat wordt weer een race tegen de klok. Temeer omdat we allemaal op tijd staan en heel vroeg de deur uit moeten. Ik heb iedereen al gesommeerd vanavond te gaan douchen en kleding klaar te leggen maar ik weet uit ervaring nu al dat het weer gedoe gaat worden. En daar heb ik zo geen zin in.
Gisteren ben ik dus in de auto gaan zitten wachten. Hell no dat ik me ga lopen opvreten in huis met allemaal opgeschoten jongelui die hun tijd nemen net op het moment dat ik echt weg wil.
Cateautje schreef:
13-01-2019 17:34
:rofl:
Ja lach er maar om! Het is een serieus wereldprobleem hoor!! :furious:
Cateautje schreef:
13-01-2019 17:35
Roep een uur van tevoren dat het tijd is om te gaan en neem dan een kopje thee en ga er gezellig bij zitten, dan kan je je jas aantrekken tegen de tijd dat iedereen gedaan heeft wat zij dachten te moeten doen.

Heb ik geprobeerd, krijgen ze het nog voor elkaar niet op tijd klaar te zijn.
Ook zeggen dat we om 15.45 vertrekken als ik eigenlijk om 16.00 wil vertrekken werkt niet.

Ik lees mee dus :proud:
Tegenwoordig blijf ik zitten en trek ik pas mijn jas en schoenen aan zodra iedereen klaar is en er daadwerkelijk door 1 van hen de deur open gedaan wordt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je twee auto's? Zelf met de ene gaan en de rest van het gezin met de andere.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerstvolgende gelegenheid die zich daarvoor leent zeggen “Om x uur rij ik weg, als je dan niet in de auto zit heb je pech” en dat vervolgens ook gewoon doen. En ook niet na 5 minuten keren en ze alsnog ophalen, maar gewoon een keer een hele duidelijke statement maken.
Alle reacties Link kopieren
PS Mijn oplossing werkt het beste bij uitjes waar de anderen echt zin in hebben.
Wat gebeurt er als je meldt dat het feestje een half uur eerder begint?
Er wordt dus niet om 4 uur, maar om half 4 vertrokken.

De oplossing van Nummer zou ik ook nog zien zitten.
En dan niet 1 keer, maar een keer of 3 à 4 tot iedereen het duidelijk door heeft dat er geen kwartier of half uur op iedereen gewacht wordt.
Je bent op tijd klaar of je blijft maar thuis.
(Waarbij er uiteraard op tijd verwittigd wordt wanneer de auto start. En een half uur voordien nog es "maak je klaar, want ik vertrek zodadelijk".)
Ik doe de levende klok, brul om de zoveel tijd hoe lang nog en wat iedereen nog moet doen
' nog drie kwartier! Jij moet nog eten, heb jij je schoenen al gevonden, bedenk wat the mee wil nemen!'
En dat om de zoveel tijd. En laat daarna iedereen op mij wachten 😁
In mijn hoofd trek ik altijd een kwartier af van de echte vertrektijd.
Ja, herkenning. En met treinreizen is dat bijzonder spannend, het gaat dan zo:
Ik: (Ruim) op tijd: "Jongens, we moeten zo weg!"
Man/kinderen:"Jahaaaaaa. Jij wil altijd zo vroeg weg, kan best nog even wachten!"
Ik, op tijd: "We moeten gaan!"
Kinderen: "Ja, zo" (Man begint zijn jas op te zoeken en schoenen aan te trekken.)
Aan de latige kant: "De trein wacht niet hoor!"
Kinderen: "We komen eraan!"
(Laat, we staan buiten en vertrekken)
Man: "Ga maar alvast met de kinderen, ik moet nog even...."
Ik haast me net kinderen naar het station. Nèt op tijd (hijg, hijg) staan we op het perron, de trein komt eraan. Maar waar is man nu? Op het laast komt hij aangehold. Ik sta in de deur, en mèt dat de conducteur fluit, springt mijn man in de trein. Wonderlijk genoeg heeft hij zelfs weten in te checken! Het eerste kwartier van de reis ben ik dan nog aan het uitpuffen.

Er zit progressie in, man en kinderen leren bij. Maar ik sta liever tien minuten te vroeg op het perron, soms zie ik nog een trein eerder vertrekken dan dat ik zo met hartkloppingen van inspanning in de trein zit.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
13-01-2019 17:46
Wat gebeurt er als je meldt dat het feestje een half uur eerder begint?
Er wordt dus niet om 4 uur, maar om half 4 vertrokken.

De oplossing van Nummer zou ik ook nog zien zitten.
En dan niet 1 keer, maar een keer of 3 à 4 tot iedereen het duidelijk door heeft dat er geen kwartier of half uur op iedereen gewacht wordt.
Je bent op tijd klaar of je blijft maar thuis.
(Waarbij er uiteraard op tijd verwittigd wordt wanneer de auto start. En een half uur voordien nog es "maak je klaar, want ik vertrek zodadelijk".)

Doet ze volgens al. Zegt dat ze om 4 uur ergens moeten zijn ipv 5. Nog altijd stress.
TO, als je dat zegt, sta je dan nog in de hal te wachten of ga je dan even rustig zitten lezen of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Het is echt drama en iedereen weet als ik zeg: we moeten om 9 uur ergens zijn, dat mama eigenlijk bedoelt: we moeten om 10 uur weg dus relax maar. Met als resultaat dat ik rijp ben voor een inrichting na elke activiteit. En zelfs even weekendboodschappen halen bij de appie met 1 kind is al reden tot zweet in de bilnaad. Ik ga echt tien keer liever alleen. Dan loop ik weg en trek de deur achter me dicht zonder gezeik.
Ik zit vaak zo gestrest in de auto dat het een wonder is dat ik nog niet tegen een lantaarnpaal ben geparkeerd.
Morgen staan we ook op tijd. Hoeveel ik ook tackel en hoewel alles al is ingepakt. Ik weet nu al dat er iemand op de valreep enorm moet kakken. Altijd zelfde verhaal.
Ik had dat met mijn vriend. Bij mij hielp het door heel duidelijk te maken dat ik mijn eigen planning maak en niet voor hem verantwoordelijk ben. Dus een paar keer te laat gekomen voor iets dat vriend belangrijk vond, omdat hij er wel vanuit ging dat ik regelde dat we op tijd in de auto zaten (en ik expres niet eens heb gevraagd hoe laat het eigenlijk begon). Ook een paar keer aangegeven dat ik dan bijvoorbeeld om 2 uur naar de stad wilde fietsen. Als hij niet klaar was ben ik zonder hem gegaan, of moest hij zich de pleuris rennen om me achterna te komen. Vond hij wat minder leuk. Nu snapt hij het en gaat het beter. Maar met kinderen lijkt het me moeilijker.
Als je een trein of vliegtuig moet halen snap ik de stress. Maar hoe erg is het om 10 minuten later op een verjaardag te komen? Moet je daar echt stress van hebben en ruzie om maken?
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft komisch, maar ik kan mij goed voorstellen dat jij er gek van wordt.
De volgende keer misschien aangeven hoe laat jullie weg moeten en dat jij in ieder geval op dat tijdstip gaat.
Dus ik zou met mijn eigen auto gaan en de rest komt maar met de auto van pap.
Isabellarose- schreef:
13-01-2019 17:58
Het is echt drama en iedereen weet als ik zeg: we moeten om 9 uur ergens zijn, dat mama eigenlijk bedoelt: we moeten om 10 uur weg dus relax maar. Met als resultaat dat ik rijp ben voor een inrichting na elke activiteit. En zelfs even weekendboodschappen halen bij de appie met 1 kind is al reden tot zweet in de bilnaad. Ik ga echt tien keer liever alleen. Dan loop ik weg en trek de deur achter me dicht zonder gezeik.
Ik zit vaak zo gestrest in de auto dat het een wonder is dat ik nog niet tegen een lantaarnpaal ben geparkeerd.
Morgen staan we ook op tijd. Hoeveel ik ook tackel en hoewel alles al is ingepakt. Ik weet nu al dat er iemand op de valreep enorm moet kakken. Altijd zelfde verhaal.
En waarom moet kind persé mee naar de winkel?

Als het niet die hard nodig is en alleen maar last oplevert ... zou ik in de toekomst toch echt alleen gaan.
Of kan kind op zijn fiets om die boodschappen.


Zelfde dus met afspraken.
Om 4 uur start de auto.
Wie er niet in zit heeft pech gehad.

Ik vertrek overigens standaard te vroeg, want gegarandeerd kom ik 7 wegomleggingen tegen, slaat de GPS tilt of is er nergens parkeerplaats te vinden. En zelfs dan nog sla ik er dus af en toe in te laat te komen.
Om 5 uur ergens moeten zijn en een half uur rijden is hier dus om 4 à kwart na 4 vertrekken.
Liever tijd over dan te laat.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 18:12
17.81% gewijzigd
Ik zou hier bijzonder slecht tegen kunnen. Vooral als het gaat om reizen, waar je echt op tijd moet zijn. Je hebt gelijk dat er iets moet gebeuren, want zóveel stress kan niet gezond zijn.

Hebben jullie 2 auto's? Spreek desnoods af dat je gaat, staan ze niet klaar, dan ga je in je eigen auto. Dan zorgen ze zelf maar dat ze de trein of het vliegtuig halen. Bijzonder ongezellig, maar dit lijkt me beter dan dat jij altijd zo'n stress hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat met het avondeten. Zóó irritant dat ik sta te koken en als ik klaar ben mijn vriend nog even gaat douchen (ja echt), omkleden naar huispak, de open haard aansteekt, drinken inschenkt... tegen de tijd dat hij zit is alles koud. Blóedchagerijnig word ik er van!

Ik ben dus een levende klok. “Nog een kwartier! Als je moet douchen moet je nu gaan”, “nog 10 minuten! Als je nog wil omkleden moet je nu gaan”, etc.

Het is sindsdien ietsje beter.
Alle reacties Link kopieren
Andere optie: te laat komen en je daar niet druk over maken. Het is wat het is.
Alle reacties Link kopieren
ik zou dan sowieso alleen boodschappen gaan doen.
Maarre, helpt het als je gaat lopen stressen en pushen? Worden ze daar sneller van? Zo ja, lekker mee doorgaan, zo nee, stop er mee, want jij hebt er last van
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Belg007 schreef:
13-01-2019 18:10
En waarom moet kind persé mee naar de winkel?

Als het niet die hard nodig is en alleen maar last oplevert ... zou ik in de toekomst toch echt alleen gaan.
Of kan kind op zijn fiets om die boodschappen.


Zelfde dus met afspraken.
Om 4 uur start de auto.
Wie er niet in zit heeft pech gehad.

Ik vertrek overigens standaard te vroeg, want gegarandeerd kom ik 7 wegomleggingen tegen, slaat de GPS tilt of is er nergens parkeerplaats te vinden. En zelfs dan nog sla ik er dus af en toe in te laat te komen.
Om 5 uur ergens moeten zijn en een half uur rijden is hier dus om 4 à kwart na 4 vertrekken.
Liever tijd over dan te laat.

En dit. Wil kind mee, prima, maar op jouw tijd. Staat hij niet klaar, dan ga je alleen.
Pergamon schreef:
13-01-2019 18:11
Ik heb dat met het avondeten. Zóó irritant dat ik sta te koken en als ik klaar ben mijn vriend nog even gaat douchen (ja echt), omkleden naar huispak, de open haard aansteekt, drinken inschenkt... tegen de tijd dat hij zit is alles koud. Blóedchagerijnig word ik er van!

Ik ben dus een levende klok. “Nog een kwartier! Als je moet douchen moet je nu gaan”, “nog 10 minuten! Als je nog wil omkleden moet je nu gaan”, etc.

Het is sindsdien ietsje beter.

En dan ga je 'gezellig' alleen eten. Is het koud dan is dat zijn pech. Na een paar keer zal hij dat wel zat zijn. Maar zolang je het steeds oplost, ziet hij geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven