Verschrikkelijk geheim

13-01-2019 17:50 83 berichten
Iemand waar ik iets mee ‘had’ (niet officieel) heeft mij gisteren een verschrikkelijk geheim vertelt.. wat niemand weet. Diegenes ouders weten het zelfs niet..

Ik heb niks meer met hem en we zijn ook niet echt goed uit elkaar gegaan, maar blijkbaar vertrouwt ie me nog wel. Het geheim is niks illegaals ofzo, het is gewoon verschrikkelijk erg.. voor hem.. Ik weet niet wat ik moet doen.. ik kan er met niemand over praten en dat sloopt me van binnen. Ik wil er graag voor hem zijn maar dat gaat ook niet werken.. Ik ben radeloos, wat moet ik doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat je kan doen hangt af van het ‘type’ geheim. Zonder het hier prijs te geven, in welke hoek moeten we het zoeken? Wil deze vriend zelf ook hulp? Wat is de reden dat hij jou in vertrouwen heeft genomen?
Hij wil geen hulp.. Het liefst wil die dat ik het vergeet.. maar dat kan ik niet. je moet het zoeken in de richting van levensverwachting..
anoniem_63aad73a05a44 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 17:59
90.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom sloopt het jou? Omdat je hem niet kan helpen? Je kan er met hem ook niet (meer) over praten?
Je verhaal is natuurlijk niet heel duidelijk, wat Pergamon al zegt, het hangt er vanaf waar het over gaat allemaal.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
IkBlijfGraagAnoniem1 schreef:
13-01-2019 17:58
Hij wil geen hulp.. Het liefst wil die dat ik het vergeet.. maar dat kan ik niet. je moet het zoeken in de richting van levensverwachting..
Wat naar dat hij je er op deze manier mee 'belast'. Natuurlijk kan je zoiets niet ineens weer vergeten.
Is er geen vriendin of familielid met wie je hier (zonder namen te noemen uiteraard) over kan praten, zodat je in ieder geval je verhaal even kwijt kan?
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Een verkorte levensverwachting dus? Kort als in <12 maanden? <5 jaar?

Als het medisch is kan je bijvoorbeeld aanbieden te rijden naar afspraken of bijv zorg aan huis op te zetten. Of koken, helpen in huis of anders praktisch.

Waarom heeft hij het je verteld? Een soort ‘oeps, er uit geflapt?’. Het is van hem niet eerlijk dat jij ‘het nu maar moet vergeten’. Dat kan je ook tegen hem zeggen. Hij heeft je een doos van 50 kilo gegeven, maar je mag hem niet teruggeven, niet op de grond zetten of hulp vragen om dit te tillen. Hij verwacht dat je die doos vasthoud en vergeet dat je hem vasthebt. Zo werkt het niet.
pergamon wijzigde dit bericht op 13-01-2019 18:05
5.88% gewijzigd
Beetje vreemd dat hij je zoiets toevertrouwd, gezien hoe jullie uit elkaar zijn gegaan.
Het kan niet zijn dat hij door het geheim aan jou toe te vertrouwen stiekem hoopt dat je wel contact met hem moet houden ( morele verplichting voelt) ?
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
13-01-2019 18:04
Een verkorte levensverwachting dus? Kort als in <12 maanden? <5 jaar?

Als het medisch is kan je bijvoorbeeld aanbieden te rijden naar afspraken of bijv zorg aan huis op te zetten. Of koken, helpen in huis of anders praktisch.

Waarom heeft hij het je verteld? Een soort ‘oeps, er uit geflapt?’. Het is van hem niet eerlijk dat jij ‘het nu maar moet vergeten’. Dat kan je ook tegen hem zeggen. Hij heeft je een doos van 50 kilo gegeven, maar je mag hem niet teruggeven, niet op de grond zetten of hulp vragen om dit te tillen. Hij verwacht dat je die doos vasthoud en vergeet dat je hem vasthebt. Zo werkt het niet.

Mooi!!
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
IkBlijfGraagAnoniem1 schreef:
13-01-2019 17:58
Hij wil geen hulp.. Het liefst wil die dat ik het vergeet.. maar dat kan ik niet. je moet het zoeken in de richting van levensverwachting..
Wilde gok: hij wil een einde aan zijn leven maken?

In dat geval: aangeven dat jij dit geheim niet kunt bewaren, en dat hij mag kiezen: samen naar zijn ouders of samen naar zijn huisarts.
Het heeft niet iets met zelfmoord te maken, de dokter weet ervanaf..
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt het uitgemaakt en nu heeft hij je verteld dat hij nog maar kort te leven heeft om op jouw schuldgevoel in te werken. In de hoop dat jij weer een relatie met hem wil.

Dat is geen verschrikkelijk geheim dat vreselijk voor hem is.

Hij is jou gewoon verschrikkelijk aan het manipuleren.
Alle reacties Link kopieren
Dus dan is hij zeer ernstig ziek neem ik aan? Als de dokter er vanaf weet. Is toch zijn keuze om dat niet aan zijn ouders te vertellen. En dat hij er jou mee opzadelt vind ik eigenlijk vrij egoïstisch. Het klinkt bijna als een soort chantage.
We hadden geen echte relatie en ik heb het ook niet ‘uitgemaakt’. Hij ging vreemd voordat we wat hadden.. en t werkte niet tussen ons. Dus dat is het niet..
Alle reacties Link kopieren
Manipulatie inderdaad. Trap er niet in. Hoe hard het ook klinkt, dit is niet oké. Praat er dus wel over met andere mensen.
sugarmiss schreef:
13-01-2019 18:22
Jij hebt het uitgemaakt en nu heeft hij je verteld dat hij nog maar kort te leven heeft om op jouw schuldgevoel in te werken. In de hoop dat jij weer een relatie met hem wil.

Dat is geen verschrikkelijk geheim dat vreselijk voor hem is.

Hij is jou gewoon verschrikkelijk aan het manipuleren.
Dit dus.
Sterker nog, gezien je andere topics zou het me niet verbazen dat hij het verzint om jou terug te krijgen / te manipuleren / of wat dan ook.
anoniem_381282 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 18:30
0.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is het geheim dan? Want hier ben je anoniem dus kun je het best delen.
Alle reacties Link kopieren
Hij ging vreemd voordat jullie wat hadden. Dat kan niet, want jullie hadden niets. Raar verhaal. Lekker laten gaan die gozer.
Alle reacties Link kopieren
En zijn ouders weten waarschijnlijk van niets omdat het niet waar is. Jij zit je gewoon keihard voor te liegen en te manipuleren.

En mocht het hoe onwaarschijnlijk ook toch waar zijn dan is het zijn keuze om niemand iets te vertellen. Dus ontzegt hij zich zelf de steun van anderen.

Daar hoef jij je dan niet rot over te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je het best vertellen, hier kent niemand jou. Heeft ie aids ofzo?
Ja we werden ‘serieus’ en toen ging ie stiekem met een ander en bleef ie doorgaan met mij en haar (dus ja noem t mar even vreemdgaan anders word het zo’n lange zin). Maarja dit maakt ook niet uit. Ik weet dat het zijn keuze is om aan niemand te vertellen.. maar het zit me zo diep
Alle reacties Link kopieren
mariekkk schreef:
13-01-2019 18:25
Hij ging vreemd voordat jullie wat hadden. Dat kan niet, want jullie hadden niets. Raar verhaal. Lekker laten gaan die gozer.
Dat kan wel. De man heeft een relatie en gaat vreemd met iemand anders.

Diegene met wie hij vreemd ging heeft hij ingeruild voor to. Of hij gaat nu met 2 vrouwen vreemd.

Daarom hebben ze geen echte relatie. De vrouw met wie hij wel echt een relatie heeft is ook nog in beeld.
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik heb even geloept en denk dat jij gewoon het beste alle contact met hem kunt verbreken want hij liegt dat hij barst. Uit je posts maak ik op dat jullie nog jong zijn (zitten op dezelfde opleiding) en dat hij voor geen meter te vertrouwen is. Die is echt niet ziek hoor, ja, in zijn hoofd. Ver weg van blijven en alles van hem verwijderen. Dan kan hij je ook niet meer bellen.
Alle reacties Link kopieren
Vertel waar het over gaat of hou je mond. Op deze manier heeft het geen zin....
.......
Castor1975 schreef:
13-01-2019 18:49
Vertel waar het over gaat of hou je mond. Op deze manier heeft het geen zin....
.......
Wat maakt het uit wat het geheim is?
mariekkk schreef:
13-01-2019 18:32
Oké, ik heb even geloept en denk dat jij gewoon het beste alle contact met hem kunt verbreken want hij liegt dat hij barst. Uit je posts maak ik op dat jullie nog jong zijn (zitten op dezelfde opleiding) en dat hij voor geen meter te vertrouwen is. Die is echt niet ziek hoor, ja, in zijn hoofd. Ver weg van blijven en alles van hem verwijderen. Dan kan hij je ook niet meer bellen.
Ik weet dat hij veel liegt en niet echt te vertrouwen is, maar ik neem toch aan dat iemand niet liegt over het feit dat ie dood gaat.. Hij barste ook in tranen uit.. zo erg kan je toch niet liegen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven