24/7 alleenstaande mama met burn-out/depressie

13-01-2019 20:40 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic is gesloten
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2019 22:30
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
98.69% gewijzigd
Stop met voortdurend huilen bij je kinderen.
Ga naar je huisarts en vraag om hulp.
Of bij je GGZ behandelaar.

En anders de kinderen naar vader?
Alle reacties Link kopieren
Hoe loopt het met je werk?
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende. Kun je idd de zorg vd kinderen meer overlaten aan hun vader zodat jij op adem kunt komen? En dus ook de wereld wat meer aan kunt.
Alle reacties Link kopieren
Zitten allebei je kinderen op school? Werk je? Kunnen ze anders overblijven of af en toe naar de bso/met een vriendje mee? Dan heb je wat extra tijd voor jezelf.
iedereen inschakelen die jou kan helpen
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
13-01-2019 20:42
Stop met voortdurend huilen bij je kinderen.
Ga naar je huisarts en vraag om hulp.
Of bij je GGZ behandelaar.

En anders de kinderen naar vader?
Ik huil niet 'voortdurend' bij ze, maar ze zien me wel af en toe verdrietig. En ze merken natuurlijk wel aan me dat ik down ben. Vader is niet in beeld. En zoals ik al zei schiet GGZ niet op.
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet gewoon liefdesverdriet?
Maar inderdaad stoppen met huilen bij je kinderen en wel gewoon je wekker zetten. Je kinderen hoeven er niks van mee te krijgen. Lukt dat niet zal je oppas moeten regelen.

Het is kut maar het is niet anders
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
13-01-2019 20:48
Hoe loopt het met je werk?
Ik werk 50% momenteel.
Alle reacties Link kopieren
hlizzy schreef:
13-01-2019 20:53
Ik huil niet 'voortdurend' bij ze, maar ze zien me wel af en toe verdrietig. En ze merken natuurlijk wel aan me dat ik down ben. Vader is niet in beeld. En zoals ik al zei schiet GGZ niet op.
Als je er niet heen gaat schiet het niet op nee met het GGZ.
Wat wil je dan? Wachten tot het overgaat
hlizzy schreef:
13-01-2019 20:53
Ik huil niet 'voortdurend' bij ze, maar ze zien me wel af en toe verdrietig. En ze merken natuurlijk wel aan me dat ik down ben. Vader is niet in beeld. En zoals ik al zei schiet GGZ niet op.
Dan ga je jezelf leren om te zorgen dat je kinderen niets merken. Zeer onwenselijk om ze met jouw ellende te belasten.
Als je niet naar de ggz wil en niet naar de huisarts houdt het wat hulp betreft wel op lijkt me. Het is jouw shit, waarom zou een ander dat voor jou moeten oplossen?

Misschien eens naar een auraheler ofzo.
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 13-01-2019 20:55
6.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
binkie schreef:
13-01-2019 20:49
Wat een ellende. Kun je idd de zorg vd kinderen meer overlaten aan hun vader zodat jij op adem kunt komen? En dus ook de wereld wat meer aan kunt.
Vader is niet in beeld helaas.
hlizzy schreef:
13-01-2019 20:53
Ik huil niet 'voortdurend' bij ze, maar ze zien me wel af en toe verdrietig. En ze merken natuurlijk wel aan me dat ik down ben. Vader is niet in beeld. En zoals ik al zei schiet GGZ niet op.
Nou, dat moet wel, want zo schiet niemand er iets mee op. Je bent het aan jezelf en je kinderen verplicht hulp te zoeken. Leg daar ook uit wat je hier schrijft.
Alle reacties Link kopieren
https://www.buurtgezinnen.nl

Ik snap dat het zwaar is. Ik ben overspannen geweest toen mijn dochter 1,5 was maar gelukkig had ik wel mijn vriend en ouders/schoonouders om mij te ontlasten. Ik ben, toen het weer wat beter ging, een teamsport gaan doen. Een avond voor mezelf, andere gesprekken, andere omgeving. En een vaat tijdstip zodat ik in ieder geval gíng.
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
13-01-2019 20:50
Zitten allebei je kinderen op school? Werk je? Kunnen ze anders overblijven of af en toe naar de bso/met een vriendje mee? Dan heb je wat extra tijd voor jezelf.
Ja, ze zitten allebei op school. Doordeweeks trek ik het nog wel, maar de weekenden vind ik heel zwaar. Werken doe ik momenteel 50%.
school inlichten
huisarts
duidelijker zijn naar gzz
vriendinnen
buren
werk , evt bedrijfsarts
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
13-01-2019 20:54
Heb je niet gewoon liefdesverdriet?
Maar inderdaad stoppen met huilen bij je kinderen en wel gewoon je wekker zetten. Je kinderen hoeven er niks van mee te krijgen. Lukt dat niet zal je oppas moeten regelen.

Het is kut maar het is niet anders
Ben ik niet met je eens. Kinderen mogen een ouder af en toe best verdrietig zien, dat hoort bij het leven. Er is al veel te veel nep in de wereld. En ik kan moeilijk 24 uur per dag oppas regelen als ik depressief ben.
Alle reacties Link kopieren
Nou GGZ heeft mij echt wel goed geholpen om uit depressie en burn out te komen. Ik zou daar dus weer starten.
En proberen wat meer opvang voor kids te regelen.
hlizzy schreef:
13-01-2019 20:59
Ben ik niet met je eens. Kinderen mogen een ouder af en toe best verdrietig zien, dat hoort bij het leven. Er is al veel te veel nep in de wereld. En ik kan moeilijk 24 uur per dag oppas regelen als ik depressief ben.
Af en toe is wat anders dan de kinderen te laat naar school brengen omdat jij je bed niet uit kunt komen en herhaaldelijk huilen waar je kinderen bij zijn. Dat is niet goed voor kinderen.
Het is zwaar dat je alleenstaande moeder bent, helemaal nu je je zo slecht voelt, dus moet je er voor zorgen dat je mensen gaat benaderen die je kunnen helpen zodat het minder zwaar wordt.
hlizzy schreef:
13-01-2019 20:59
Ben ik niet met je eens. Kinderen mogen een ouder af en toe best verdrietig zien, dat hoort bij het leven. Er is al veel te veel nep in de wereld. En ik kan moeilijk 24 uur per dag oppas regelen als ik depressief ben.
Een keer verdrietig, omdat er iemand dood is is natuurlijk heel wat anders dan een moeder die de hele tijd met een grafstemming en huilend rondloopt. Dat is gewoon enorm belastend voor je kinderen.
Als je depressief bent vraag je om pillen. En ga je naar de GGZ. En zorg je dat je meer dan je best doet om jezelf weer op orde te krijgen, omdat jouw kinderen geen enkele andere keuze hebben dan bij jou moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
13-01-2019 20:55
Als je er niet heen gaat schiet het niet op nee met het GGZ.
Wat wil je dan? Wachten tot het overgaat
Heb niet gezegd dat ik niet heen ga
Alle reacties Link kopieren
Als alleenstaande ouder is het eigenlijk een luxe die je je niet kunt veroorloven, depressief zijn.
Probeer op de weinig momenten dat je wat energie hebt, lightplannen voor het weekend te maken. Hoe is het een leuke tijd voor de kinderen, en kost het jou zo min mogelijk moeite? Weekendje logeren, dagje naar .. oma, tante.. Noem maar op. Niet zoveel netwerk?
Hier helaas bekend mee, probleem ligt gelukkig niet in een depressie maar andere redenen. Dan een weekend plannen met picknicken in de woonkamer, dan een film voor de kinderen waarbij jij kan slapen, daarna samen een half uurtje het huishouden doen enz. Zoveel mogelijk de kinderen bezig houden op een leuke manier met zo min mogelijk inspanning voor jou.
Tv en schermpjes zijn geoorloofd.
Alle reacties Link kopieren
hlizzy schreef:
13-01-2019 20:59
Ben ik niet met je eens. Kinderen mogen een ouder af en toe best verdrietig zien, dat hoort bij het leven. Er is al veel te veel nep in de wereld. En ik kan moeilijk 24 uur per dag oppas regelen als ik depressief ben.
Ze zien je regelmatig huilen en je snauwt veel.
Je schiet regelmatig uit je slof vooral naar een van je kinderen.
Gaat toch even wat verder dan af en toe eens verdrietig zijn. Die kinderen zijn 100% van jou afhankelijk, dus grow up!
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
13-01-2019 20:55
Dan ga je jezelf leren om te zorgen dat je kinderen niets merken. Zeer onwenselijk om ze met jouw ellende te belasten.
Als je niet naar de ggz wil en niet naar de huisarts houdt het wat hulp betreft wel op lijkt me. Het is jouw shit, waarom zou een ander dat voor jou moeten oplossen?

Misschien eens naar een auraheler ofzo.
Ik zeg ook niet dat een ander het voor me op moet lossen. Je kan wel hulp krijgen en liefde en steun.
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Zorg je verder wel goed voor jezelf? Goed eten en slapen bedoel ik daarmee.

Je werkt 50% zei je. In overleg met je werkgever of op advies van de bedrijfsarts?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven