Vreemde vraag, laten gaan of niet?

15-01-2019 22:04 16 berichten
Beetje lastig om een normale topic titel verzinnen. Ik zit met een gewetensvraag en wil het eigenlijk niet al te herkenbaar opschrijven maar snap dat ik wel iets moet zeggen om advies te krijgen :)

- te herkenbaar -
anoniem_334553 wijzigde dit bericht op 15-02-2019 14:57
71.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Denk je dat je leidinggevenden weten van zijn achtergrond? Zo ja, dan is het niet aan jou, zo nee, leg je het voor bij je leidinggevenden. In principe heeft iemand die zijn straf heeft uitgezeten het recht op een schone lei natuurlijk, maar als de situatie al zo ernstig uit de hand is gelopen dat er fysiek geweld aan te pas is gekomen? Poeh...
hasse88 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 22:12
Reden: foutje bedankt!
1.02% gewijzigd
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Fysieke aanvaring.
Dus beiden waren handtastelijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het uitmaakt wat voor conflict het is en hoe het handgemeen verliep. Als beide geïnitieerd zijn door de ex-crimineel dan zou ik het wel aangeven denk ik. (Maar is moeilijk te zeggen aangezien wij niet weten hoe de situatie precies is.)
Alle reacties Link kopieren
En je kent die andere persoon totaal niet ?
Weet je wel waar het over gaat dan en bij wie de schuld ligt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben er niet bijgewerkt dus heb het alleen van horen zeggen. Het schijnt wat duw en trekwerk te zijn geweest. De andere persoon ken ik niet, ik weet niet wat voor type het is verder. Mijn leidinggevende weet niet iets van zijn achtergrond, verder ook nooit problemen geweest voor zover ik weet.
blijfgewoonbianca schreef:
15-01-2019 22:24
En je kent die andere persoon totaal niet ?
Weet je wel waar het over gaat dan en bij wie de schuld ligt ?
Nee ik ken de andere persoon niet. Ik weet wel waar het conflict over gaat. Het is iets te herkenbaar om hier neer te zetten maar het is haast een rijdende rechter verhaal. Beiden denken in hun recht te staan, we waarheid ligt ongetwijfeld ergens in het midden.

Van de andere persoon weet ik alleen dat het een wat oudere mevrouw is. En van collega’s hoor ik dat het niet een erg gemakkelijk type is.
Ik zou niks zeggen
Alle reacties Link kopieren
anoniem1234a schreef:
15-01-2019 22:32
Nee ik ken de andere persoon niet. Ik weet wel waar het conflict over gaat. Het is iets te herkenbaar om hier neer te zetten maar het is haast een rijdende rechter verhaal. Beiden denken in hun recht te staan, we waarheid ligt ongetwijfeld ergens in het midden.

Van de andere persoon weet ik alleen dat het een wat oudere mevrouw is. En van collega’s hoor ik dat het niet een erg gemakkelijk type is.
Het conflict is niet werk- gerelateerd, maar eerder een burenruzie oid ?


Wat zou het effect zijn als jij die mevrouw mailt dat ze ruzie heeft met een “ engerd “ ; dat ze zich terugtrekt uit het conflict ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien jij niks van het conflict weet, vind ik het lastig of je je er mee moet bemoeien. Wel vind ik het niet normaal om fysiek te worden op het werk. Zeker niet een man tegen een al wat oudere vrouw.

Zelf zou ik denk wel erg nieuwsgierig zijn en misschien eens vissen bij collega's of die er meer van weten :biggrin:
Ik zou de leidinggevende vragen of ze wel weten dat ze een tbs-er in dienst hebben. Straks komt die andere collega nog in de problemen dankzij die crimineel.
Ook ex-criminelen zijn mensen en kunnen daardoor betrokken raken bij een conflict. Dat heeft niets met crimineel zijn te maken, wel met temperament, karaktertrekken of nog vaker: domme pech en/of samenloop van omstandigheden.
Als je je er al mee wilt bemoeien, denk ik niet dat het zozeer helpend is om het verleden van die persoon erbij te halen. Je kan wel bemiddelen door beide naar elkaar proberen te laten luisteren etc., net als bij gewone mensen. Dat zijn ze namelijk allebei.
Of je überhaupt in de positie bent om je ermee te moeten/willen bemoeien, vraag ik me af, gezien je alleen maar in dezelfde organisatie werkt.
chocolol schreef:
15-01-2019 22:38
Aangezien jij niks van het conflict weet, vind ik het lastig of je je er mee moet bemoeien. Wel vind ik het niet normaal om fysiek te worden op het werk. Zeker niet een man tegen een al wat oudere vrouw.

Zelf zou ik denk wel erg nieuwsgierig zijn en misschien eens vissen bij collega's of die er meer van weten :biggrin:
Niet normaal om fysiek te worden, klopt. Maar wat nou als die oudere vrouw degene is die hem aan zijn oor trekt of het een kleuter is.. Lach erom maar ooit was het op het werk bij mij een groot probleem dat een 'oudere vrouw' zich gedroeg als een schooljuf uit 1932.
Vond dat ze een 'snotneus' best hard aan de bovenarm mee kon trekken om een fout aan te wijzen.
En dan zo hard dat de volgende dag haar hand in het blauw op de arm was blijven staan. Ze bleek licht dementerend, was ook echt schooljuf geweest.
Ontslagen omdat je nou eenmaal geen kinderen meer mag slaan als juf, ook niet eind vorige eeuw...
Ze waren al hard bezig haar in een uitkering te krijgen zodat ze niet tot haar pensioen hoefde te blijven, moest wel: iemand had al gezegd dat ze de volgende keer echt een dreun terug kon verwachten.

Hou je erbuiten als je niet weet wat er aan de hand is: het enige dat je weet is dat hij VROEGER een misse daad heeft begaan, nu zijn leven gebeterd heeft en kennelijk gewoon een VOG heeft gekregen en gewoon op zijn werk verschijnt. Er zijn wel degelijk mensen bij wie een TBS behandeling aanslaat en men leert zijn agressie in bedwang te houden.
Wie weet wat die oudere vrouw heeft gedaan vroeger, mss heeft ze langer gezeten + TBS dan hem. Ja, dat kan hoor, vrouwen kunnen ook problemen hebben met zichzelf beheersen. De meeste langgestrafte vrouwen hebben iemand vermoord of dat geprobeerd.

Mond houden, niet gaan lopen stoken. Het zou wat anders zijn als hij een verwilderde buurman is die een oudere buurvrouw bedreigt en je maar 1 ding weet: hij heeft TBS gehad en zit sinds die tijd in de bijstand nieuwe moeilijkheden te maken.
Niet doen dus, stap liever zelf op hem af en vraag of je bang voor hem moet zijn. Dat zou wel stoer zijn, achter zijn rug om kletsen over zijn verleden lijkt me nergens goed voor.

Het kan ook ontploffen in je gezicht als blijkt dat niemand kan waarderen dat je even zijn levensverhaal op komt lepelen.
Je hebt zelf vast ook dingen die je collega's niet hoeven te weten.
anoniem1234a schreef:
15-01-2019 22:28
Ik ben er niet bijgewerkt dus heb het alleen van horen zeggen. Het schijnt wat duw en trekwerk te zijn geweest. De andere persoon ken ik niet, ik weet niet wat voor type het is verder. Mijn leidinggevende weet niet iets van zijn achtergrond, verder ook nooit problemen geweest voor zover ik weet.
Is het een optie om deze man gewoon persoonlijk aan te spreken op zijn gedrag? Zoiets als: joh, ik weet van je verleden en ik neem aan dat je hiervan geleerd hebt. Ik hoop dat je de adviezen en tips tijdens je behandeling nog voor de geest kunt halen, want je wil jezelf en de ander echt niet in de problemen storten. Dat is geen enkel conflict waard.

En voor mij zou het denk ik een beetje afhangen hoe deze man hierop zou reageren. Als er dan geen enkele zelfreflectie is, dan zou dat mij wel kracht bijzetten om leidinggevenden op de hoogte te brengen van het potentieel gevaar.
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
15-01-2019 23:12
Niet normaal om fysiek te worden, klopt. Maar wat nou als die oudere vrouw degene is die hem aan zijn oor trekt of het een kleuter is..

Ik reageer hier maar op omdat je mij quote, maar ik schreef dat ik fysiek geweld niet vind kunnen. Dus in jouw Maar wat nou als.. verhaal vind ik die oudere vrouw natuurlijk ook fout.
Bedankt voor jullie adviezen, het geeft mij weer wat om over na te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven