overbrugging

18-01-2019 14:07 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Na een hele drama (had er een topic over geschreven maar OP verwijdert) ben ik op op de wachtlijst gezet voor de GGZ. De gemiddelde wachttijd is dus 3 maanden, maar hoe kan ik dit het beste overbruggen? De crisisdienst heeft mij niet veel info gegeven daarover en ik zit nu zelf te kijken wat ik het beste kan doen.

liefs
Heyhallojijdaar

P.S. als je een negatieve opmerking hebt hoef je die hier niet te plaatsen.
anoniem_381280 wijzigde dit bericht op 28-01-2019 16:57
0.81% gewijzigd
POH?
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
18-01-2019 14:08
POH?
Heb ik ook mee gesproken, maar die kan mij helaas niet verder helpen omdat mijn problemen best wel complex zijn :(
Alle reacties Link kopieren
1. Als je je OP verwijdert (heb je als het goed is een sanctie voor gekregen want mag niet) houd je weinig goodwill over bij de forummers hier.
2. 'Negatieve opmerkingen hoeven niet' is meestal olie op het vuur hier. Jij bepaalt niet wat anderen schrijven.

Los van deze 2 punten; ga naar je huisarts en zoek overbrugging bij je POH. Sterkte met de wachttijd!
Alle reacties Link kopieren
heyhallojijdaaar123 schreef:
18-01-2019 14:11
Heb ik ook mee gesproken, maar die kan mij helaas niet verder helpen omdat mijn problemen best wel complex zijn :(
Het gaat ook enkel om steun voor nu toch?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt prima gesprekken voeren met de POH. En anders ga je naar een psycholoog. :)
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
18-01-2019 14:15
1. Als je je OP verwijdert (heb je als het goed is een sanctie voor gekregen want mag niet) houd je weinig goodwill over bij de forummers hier.
2. 'Negatieve opmerkingen hoeven niet' is meestal olie op het vuur hier. Jij bepaalt niet wat anderen schrijven.

Los van deze 2 punten; ga naar je huisarts en zoek overbrugging bij je POH. Sterkte met de wachttijd!
Wat je beschrijft bij punt 2 heb je gelijk in, ik kan indd niet bepalen wat mensen zeggen. Sommige forummers hebben flauwe/negatieve opmerkingen en dat kan ik er nu niet bij hebben.

Bedankt voor je tip, ik ga het proberen!
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
18-01-2019 14:25
Je kunt prima gesprekken voeren met de POH. En anders ga je naar een psycholoog. :)
POH heeft mij verteld dat ze niet veel voor me kan doen. Als ik een psych wil, wil ik het liefst 1 die vergoedt wordt maar die hebben meestal een wachtlijst :(

Maar ik ga de HA wel bellen en vragen hoe ik het beste dit kan overbruggen.
POH zal jou niet kunnen behandelen maar daar kun je wel je verhaal kwijt, daar word je gezien. Beter iets dan niets, in dit geval.
Sterkte.

Edit: lees nu dat de POH niets kan doen voor jou maar ik laat m'n reactie evengoed staan.
Alle reacties Link kopieren
Je huisarts is gewoon verantwoordelijk de overbrugging te verzorgen.

De huisarts zal dus de gesprekken op zich moeten nemen of de poh. En als de poh dat niet kan moet die ontslagen worden.

De poh is juist mede ter overbrugging.

Top dus dat je de huisarts belt :thumbsup:
POH/huisarts, daar loop ik nu ook ter overbrugging. Ze kunnen me niet helpen zoals instelling na de wachtlijst, maar het is beter dan niets.
heyhallojijdaaar123 schreef:
18-01-2019 14:11
Heb ik ook mee gesproken, maar die kan mij helaas niet verder helpen omdat mijn problemen best wel complex zijn :(
POH is niet altijd om de problemen op te lossen, maar te zorgen dat je in elk geval iets van professional contact hebt tijdens de overbrugging.
Alle reacties Link kopieren
Klote hè, zo'n lange wachttijd....
Soms kunnen ze ook alvast gesprekken inplannen met een psychiatrisch verpleegkundige bij de GGZ. Zou je na kunnen vragen.
Je kon toch half februari terecht bij maatschappelijk werk/buurtteam/sociaal team (hoe het ook heet daar)?
Alle reacties Link kopieren
Had je je zorgverzekering al gebeld? Die doen aan wachtlijstbemiddeling en kunnen evt. helpen met een psych die snel plek heeft.
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
19-01-2019 17:06
Je kon toch half februari terecht bij maatschappelijk werk/buurtteam/sociaal team (hoe het ook heet daar)?
Dat is meer voor werk, schulden ect. Maar heb dinsdag afspraak bij de HA om te kijken hoe ik dit het beste kan overbruggen.
Alle reacties Link kopieren
hanke321 schreef:
19-01-2019 18:06
Had je je zorgverzekering al gebeld? Die doen aan wachtlijstbemiddeling en kunnen evt. helpen met een psych die snel plek heeft.
Oh dat wist ik niet, bedankt voor de tip!!!! Ik weet niet of ze in het weekend open zijn anders bel ik morgen of maandag :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Gesprek gehad met POH maar liep helemaal vast, niks geholpen en ze zei dat ze niks voor mij kan doen en ik moet afwachten (nog steeds geen bericht van ggz)

Zorgverzekering ook gebeld maar gemiddelde wachtijd is meer dan 1,5 maand dus dat is geen optie.

Ik ben op dit moment radeloos en weet niet meer wat ik kan doen, zijn er tips?
Alle reacties Link kopieren
Hmm lastig ...

Als ik jou was zou ik de HA nog eens bellen en zeggen dat de POH niet helpt ...
Verder geen tips voor je maar veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
heyhallojijdaaar123 schreef:
25-01-2019 12:33
Hallo dames,

Gesprek gehad met POH maar liep helemaal vast, niks geholpen en ze zei dat ze niks voor mij kan doen en ik moet afwachten (nog steeds geen bericht van ggz)

Zorgverzekering ook gebeld maar gemiddelde wachtijd is meer dan 1,5 maand dus dat is geen optie.

Ik ben op dit moment radeloos en weet niet meer wat ik kan doen, zijn er tips?
To, heb je al gebeld met de GGZ voor een tijdelijke oplossing? Bijv gesprekken met de psychiatrisch verpleegkundige.

En ik snap niet helemaal, als je nu 6 maanden moet wachten bij de GGZ, dan is 1,5 maand toch wel een verbetering?

Balen dat je geen klik hebt met de POH. Misschien straks wel met de maatschappelijk werker
martje55 wijzigde dit bericht op 26-01-2019 11:58
Reden: Te vroeg geplaatst
27.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
martje55 schreef:
26-01-2019 11:55
To, heb je al gebeld met de GGZ voor een tijdelijke oplossing? Bijv gesprekken met de psychiatrisch verpleegkundige.

En ik snap niet helemaal, als je nu 6 maanden moet wachten bij de GGZ, dan is 1,5 maand toch wel een verbetering?

Balen dat je geen klik hebt met de POH. Misschien straks wel met de maatschappelijk werker
Ja maar die zeiden dat ik het moest afwachten tot het gesprek (25 feb). Maatschappelijk werker ook gesproken maar die gaat mij alleen helpen met financiën en eventuele huisvesting ( maar ik wil niet hier in de buurt wonen waar ik woon dus dat wordt het niet). Dus ik kan helaas niks :(. Ik wil graag hulp voor in de tussentijd want ik ben bang dat mijn emoties weer hoog gaan opspelen ( weekend was echt ruk, weer geprobeerd ts te doen maar niet gelukt)
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
heyhallojijdaaar123 schreef:
28-01-2019 16:55
Ja maar die zeiden dat ik het moest afwachten tot het gesprek (25 feb). Maatschappelijk werker ook gesproken maar die gaat mij alleen helpen met financiën en eventuele huisvesting ( maar ik wil niet hier in de buurt wonen waar ik woon dus dat wordt het niet). Dus ik kan helaas niks :(. Ik wil graag hulp voor in de tussentijd want ik ben bang dat mijn emoties weer hoog gaan opspelen ( weekend was echt ruk, weer geprobeerd ts te doen maar niet gelukt)
Wat maakt toch dat jij denkt dat een ts jou gaat helpen...? Wat lost het op?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
31-01-2019 10:45
Wat maakt toch dat jij denkt dat een ts jou gaat helpen...? Wat lost het op?
Dan verlos ik mezelf van mijn leiden ...
anoniem_381280 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 14:39
Reden: geen goede zin
6.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
heyhallojijdaaar123 schreef:
31-01-2019 11:39
Dan verlos ik mezelf van mijn leiden ...
Schat ik weet dat het lastig is, maar dat is niet de oplossing. Heb je niemand in je omgeving die je kan helpen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven