slechtste moeder ever

19-01-2019 13:13 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Altans zo voel ik me.
Ik voel me de slechtste moeder ooit.
Ik kan het gevoel dat ik weg wil rennen en ergens rustig in een hoekje gaan zitten niet langer onder drukken .
Ik wil niet meer ......
Ik wil niet meer alles alleen regelen....
Ik wil niet meer altijd voor iedereen klaar staan....
Ik wil niet meer alle verantwoordelijkheid nemen voor alles en iedereen .....
Ik wil gewoon niet meer....
Het is niet eerlijk tegenover mijn man en kindere die kunnen er niets aan doen dat ik me zo voel maar ze zijn weg degene die het meeste te voorduren hebben.

wat moet ik toch met mezelf aan ........
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat je je zo voelt.

Kun je specifieker omschrijven waarom "je niet meer wilt"? Heeft het te maken met het feit dat je de opvoeding zwaar vindt, of staat dat er los van?
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Ik weet niet waarom je zo hard over jezelf oordeelt maar ik vermoed dat je dat niet verdiend. De meeste mensen die zich zorgen maken over of ze wel goed genoeg zijn zijn dat zonder meer. De echte ondermaatse niet functionerende types hebben zo'n bord voor hun kop dat ze het zich niet eens afvragen.
Vergeef jezelf en maak het beter. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo kan je man er niets aan doen? Kan hij niet meer in jullie gezin doen? Ik zie je dingen schrijven over verantwoordelijkheid en dingen regelen. Delen jullie dat niet?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit gevoel ook wel eens gehad. Dat betekent dat je te weinig voor jezelf zorgt, waardoor de emmer nu overloopt.
Kan je man en/of je (schoon)moeder niet iets overnemen? Trek aan de bel, niemand heeft er iets aan dat je een burn out krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ben je overspannen? Kan je ergens een week heen? Even afstand nemen, even tot rust komen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat Foeksia zegt!

Leer ook bepaalde dingen die moeten aan anderen (je man!) over te laten. Als hij dingen overneemt, is dat niet meer jouw verantwoording. Leg dit bij hem neer. Vertel dat je het allemaal niet meer trekt en dat de verdeling (tijdelijk?) anders moet.
Misschien kun je zelfs even een paar dagen weg? Dat je écht niets hoeft?

En daarna regelmatig even een dag voor jezelf. Dagje vriendin of sauna (of combi)
Zorg voor jezelf, zodat je de energie en kracht overhoudt om voor anderen te zorgen.

Zorg ook voor plezier in het leven.
Later is nu
Vraag hulp. Je emmer loopt over.
Je bent geen slechte moeder anders zou je deze gevoelens niet hebben.

Als je geen mensen hebt die je kunnen helpen vraag dan raad bij jeugdzorg. Zij kunnen met jou een oplossing hiervoor vinden en het feit dat je hulp vraagt voor jezelf en je kinderen is een teken dat je juist een goede moeder bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedere moeder zichzelf wel ooit deze vraag stelt.

In dit geval lijkt het nogal lang na te slepen en blijf je zitten met je problemen.
Maak een lijst misschien met de dingen die moeten gebeuren thuis en bekijk welke taken iedereen in huis moet doen.

Vraag ook hulp als het echt niet goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Zoek hulp.

Maatschappelijk Werk of Humanitas bieden steun aan moeders/gezinnen bij wie het (even) moeilijk gaat.
Vraag hulp! Bel de huisarts en maak een afspraak met de POH. Ik herken mezelf in je verhaal. Ik begon zelf paniek-aanvallen te ontwikkelen en in een depressie te raken.
Ook hier komt alles op mij neer, en lig ik een uur nadat de kinderen slapen zelf met de luiken dicht, dus wat nou lekker een filmpje kijken of een boek lezen...
Ik boek nu zo nu en dan een nachtje weg met een vriendin als we naar een concert gaan, brengen de kinderen dan eventueel uit logeren zodat manlief ook een avond/ nacht rust heeft. Ook gaan we samen vaker een avondje weg (wel op mijn initiatief, dan dan wel weer...)
Verder neem ik af en toe een dagje vrij van mijn werk om lekker te gaan shoppen. En wat hier ook hielp was duidelijker aangeven bij man hoe ik me voelde, en wat ik van hem verwacht. En ook andersom. Het moet groeien, maar het gaat hier nu steeds beter.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet jij alles alleen regelen? En waarom ben jij alleen verantwoordelijk voor alles en iedereen? Je hebt een man, waarom delen jullie dit niet?
Alle reacties Link kopieren
Waarom neem je de verantwoordelijkheid voor alles en iedereen op je?
Alle reacties Link kopieren
Ophouden met drama en naar de huisarts gaan.
Toen ik dit las dacht ik dat je alleenstaande moeder was.

Ik wil niet meer ......
Ik wil niet meer alles alleen regelen....
Ik wil niet meer altijd voor iedereen klaar staan....
Ik wil niet meer alle verantwoordelijkheid nemen voor alles en iedereen .....
Ik wil gewoon niet meer....


Maar je hebt een man. Waarom moet jij alles alleen doen dan? Zijn t niet ook zijn kinderen?
Alle reacties Link kopieren
hallo dames,

soms word het me allemaal te veel en word ik boos voor al eten is dan een punt mijn kinderen eten namelijk amper.
hier maak ik me zorgen over maar heb al zo veel geprobeerd dat ik het niet meer weet en dan word het gewoon teveel. ik regel alles van rekeningen tot aan school. dus als er een keer iets fout gaat voelt het meteen als mijn fout en ben dan heel streng op mezelf.

ik doe ook alles de boodschappen huishouden huiswerk enz enz.

ook werk ik 3 dagen in de week van 9 uur.

soms word het te veel en voel ik me alleen in deze verantwoordelijk.
mijn man trekt voornamelijk zijn eigen plan want hij werkt 5 dagen in de week.

soms ben ik gewoon op.

jullie maken goede punten bedankt
ik ga met mijn man in gesprek en morgen naar de huisarts.......
anoniem_381699 wijzigde dit bericht op 20-01-2019 20:09
Reden: fout in de zin
4.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gevecht om eten ga je niet winnen...waarschijnlijk eten ze toch meer dan je denkt ( hapje hier, slokje daar...) . Neem het eventueel mee in je gesprek net de huisarts.
En vooral: zorgen doe je samen, zolang je een echtgenoot hebt.
Alle reacties Link kopieren
Als jij de enige bent die dingen regelt, niet boos op jezelf zijn en als je man boos op je wordt, aangeven dat hij ook wel wat kan overnemen. Dat je minder werkt betekent niet dat je dus thuis overal verantwoordelijk voor moet zijn. Zeker niet op de dagen dat jullie allebei werken.

Succes
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Taken verdelen en vooral de verantwoordelijkheid samen dragen. Dat hoeft echt niet allemaal op jouw schouders te liggen. En beter voor jezelf gaan zorgen! Dat ben je echt waard!
Alle reacties Link kopieren
ja indd beter verdelen alleen is zijn antwoord altijd ja ik weet toch helemaal niet wat ik moet doen.....zelfde met boodschappen enz ja ik weet toch niet wat ik moet halen enz enz

ga zaterdag met een vriendin weg eens kijken hoe vaak hij belt.
Alle reacties Link kopieren
emflo schreef:
20-01-2019 23:15
ja indd beter verdelen alleen is zijn antwoord altijd ja ik weet toch helemaal niet wat ik moet doen.....zelfde met boodschappen enz ja ik weet toch niet wat ik moet halen enz enz

ga zaterdag met een vriendin weg eens kijken hoe vaak hij belt.
Das ook lekker makkelijk van je man. Gedacht aan een boodschappenbriefje?
Alle reacties Link kopieren
In alles mis ik je man en de vader van de kinderen in dit verhaal.

Waarom doe jij alles en waarom vind je jezelf slecht als er een keer iets fout gaat?

Dat hij het allemaal niet weet is een rot smoes en hoog tijd dat hij het gaat leren.

Wat het eten van de kinderen betreft, is het echt zo erg of voelt het zo voor jou? Wat heb je er al aan gedaan? Laat eens een professioneel meekijken.

Figuurlijk gesproken, zien man en jij elkaar nog wel staan? Jij lijkt er helemaal doorheen te zitten. Heeft hij dat wel door of weet hij niet hoe hij ermee om moet gaan?

Bel morgen je huisarts en maak een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
emflo schreef:
20-01-2019 23:15
ja indd beter verdelen alleen is zijn antwoord altijd ja ik weet toch helemaal niet wat ik moet doen.....zelfde met boodschappen enz ja ik weet toch niet wat ik moet halen enz enz

ga zaterdag met een vriendin weg eens kijken hoe vaak hij belt.

Uitleggen, overdragen en loslaten.
Hem ook vooral laten doen als je thuis bent. Jij hebt het ook allemaal moeten leren, dat kan hij ook. Hij zal ze ánders behandelen als jij doet. Hij zal qua boodschappen eens wat vergeten, niet weten of wat dan ook, maar hij leert het vanzelf. Net als jij.
Wat je moet loslaten is dat het niet direct zo gaat als jij het gewend bent. En dat is niet slecht. Dat is anders. Hem regelmatig een dag alleen met de kinderen laten is dé perfecte manier. Ga naar een sauna ofzo, mag je geen telefoon opnemen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
emflo schreef:
20-01-2019 23:15
ja indd beter verdelen alleen is zijn antwoord altijd ja ik weet toch helemaal niet wat ik moet doen.....zelfde met boodschappen enz ja ik weet toch niet wat ik moet halen enz enz

ga zaterdag met een vriendin weg eens kijken hoe vaak hij belt.
Dan leert hij het maar.
Ga eens kijken wat je uit handen kunt geven? Bijvoorbeeld boodschappen kun jij online doen en laten bezorgen als hij thuis is. Dan kan hij ze mooi opruimen en jij kan vanachter de computer aan het werk. Je kunt ook samen een boodschappenlijst maken en zorgen dat hij de verantwoordelijkheid heeft voor het bestellen en opruimen van de boodschappen.

Wij hebben de zaken voor school verdeeld. Ik doe alles voor de basisschool en mijn partner voor de middelbare school. Als het hele belangrijke gesprekken zijn dan gaan we met z'n 2en en anders alleen.

Hiermee kun je verantwoordelijkheid ook verdelen.
Ik heb geen idee hoe oud je kinderen zijn? Anders kun je daar ook kleine taken/verantwoordelijkheden neerleggen.

Maar bovenal ga in gesprek met je man!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven