Motivatie problemen.

22-01-2019 13:25 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik zit toch een beetje in de knoop of loop vast. Ik ben zelf bekend met c ptss en jaar lang bij een psychotherapeut gelopen die maar niet tot de kern kwam. Ze is heel even eruit geweest en heb ook niets meer vernomen en krijg ook geen mail.of telefoontje meer terug.

Ondertussen heb ik besloten met de huisarts om een andere therapeut/psychiater te zoeken. Wacht tijd is best lang in mijn geval maart aan de beurt.

Ik studeer deeltijd sinds een jaar, jaar 1 is bijna voorbij, maar hier komt het omdat ik blijkbaar toch een erge cognitieve faalangst heb heb ik wel een paar tentamens onvoldoende gehaald. En 2 net voldoendes. Ik merk dat ik steeds meer vastloopt en hier enorm onzeker van wordt juist omdat ik alles op tijd en goed voorbereid lijkt het toch mis te gaan...

Ik krijg nu steeds meer motivatie problemen en raak meer teleurgesteld zit enorm vast in een visuele cirkel wat me niet lukt te door breken. Ik wil graag door gaan met deze studie omdat dit me een kans geeft op een leukere baan.

Wie heeft hier ervaring mee wat heb jij gedaan?

Ik moet nog even wachten op hulp..
Alle reacties Link kopieren
Is die studie misschien te moeilijk voor je?
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben je te streng voor jezelf?
Wat zou het makkelijker maken voor je om door te zetten?
Meer tijd voor plezier maken?
Jezelf vaker complimentjes maken.?!
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
22-01-2019 13:39
Is die studie misschien te moeilijk voor je?
Nee dat is het niet het is faal angst
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
22-01-2019 13:39
Misschien ben je te streng voor jezelf?
Wat zou het makkelijker maken voor je om door te zetten?
Meer tijd voor plezier maken?
Jezelf vaker complimentjes maken.?!
Ik heb c ptss en daar loop ik in vast dat ik vindt dat het goed moet zijn. Ik zeg ook dat ik het kan doe ook wel dingen goed. Het is wel zwaar naast een baan ik heb werk wat best veel druk geeft ( gezondheidszorg) partner is arbeids ongeschikt. Mijn energie level is niet altijd goed ik weet niet wanneer ik streng ben voor mij zelf. Ook van net voldoende leer je maar ik raak gewoon teleurgesteld omdat hard werk en lijk toch dat ik dingen mis..

Ik sta op de wachtlijst voor een nieuwe therapeut waar emdr en cognitieve therapie wordt gegeven.

Waar ik vandaan kom was alleen maar praten verder niets ze stuurde me ook niet door voor emdr of cognitieve therapie. Ik voel me.stil staan en of er tijd verloren is.
Alle reacties Link kopieren
Mensen met een trauma hebben vaak moeite met hun motivatie, plannen, prioriteiten onderscheiden en doelen stellen. Misschien kun je op je opleiding hier hulp bij krijgen?
Je zou ook voor jezelf eens op kunnen schrijven wat je extrinsieke en intrinsieke motivaties zijn. Bijvoorbeeld; diploma halen, maar ook; meer leren over onderwerp x, ervaring opdoen met ij. Dan kun je daar op terugvallen tijdens een dip.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bij faalangst zou je je kunnen verdiepen in de cognitieve driehoek of de 5 G's (even Googlen).
Er is een gebeurtenis, bijvoorbeeld een tentamen, daar heb jij gedachten over. En die gedachten beïnvloeden je gevoel, gedrag en het gevolg. Je gevoelens zijn lastig te veranderen, maar je gedachten kun je wel zelf sturen. Dat is niet makkelijk, maar kun je wel oefenen. Bij een positieve gedachte wordt je gevoel ook beter en dat heeft effect op je gedrag en het gevolg. Je therapeut kan je daar tzt ook mee helpen.
Alle reacties Link kopieren
leg je de lat dan niet te hoog?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Door andere psychische stoornissen heb ik hetzelfde gehad. Bij mij heeft therapie het meest geholpen. Ik zou zelf op zoek gaan naar een behandelaar met een kortere wachttijd. Je kunt later de verwijsbrief door je huisarts laten opmaken. Ik heb dat gedaan en hoefde nog geen maand te wachten.

Daarnaast heb ik toentertijd mijn problemen kenbaar gemaakt bij de decaan op de hogeschool. Ik weet niet of jij ook naar een decaan kan gaan? Zij kunnen rekening houden met jouw problematiek als je het maar kenbaar maakt. Ik mocht bijvoorbeeld naar een psycholoog als het nodig was en kreeg extra kansen voor tentamens van de examencommissie.
Alle reacties Link kopieren
Unexist schreef:
22-01-2019 15:02
Door andere psychische stoornissen heb ik hetzelfde gehad. Bij mij heeft therapie het meest geholpen. Ik zou zelf op zoek gaan naar een behandelaar met een kortere wachttijd. Je kunt later de verwijsbrief door je huisarts laten opmaken. Ik heb dat gedaan en hoefde nog geen maand te wachten.

Daarnaast heb ik toentertijd mijn problemen kenbaar gemaakt bij de decaan op de hogeschool. Ik weet niet of jij ook naar een decaan kan gaan? Zij kunnen rekening houden met jouw problematiek als je het maar kenbaar maakt. Ik mocht bijvoorbeeld naar een psycholoog als het nodig was en kreeg extra kansen voor tentamens van de examencommissie.
Ik heb idd rond gekeken maar in omgeving was dit niet eerder aan de gang. Ik zit op een particuliere hogeschool heb wel een mentor hij weet van mijn dingetjes. Ze geven geen extra tijd je kan herkansingen doen dat wel.

Het is gewoon lastig als je uit een patroon wilt stappen maar het lukt niet daardoor raak ik me motivatie kwijt in me studie gevoel of je achterloopt of dingen niet gelijk snapt je een idioot voelen.
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
22-01-2019 14:34
Bij faalangst zou je je kunnen verdiepen in de cognitieve driehoek of de 5 G's (even Googlen).
Er is een gebeurtenis, bijvoorbeeld een tentamen, daar heb jij gedachten over. En die gedachten beïnvloeden je gevoel, gedrag en het gevolg. Je gevoelens zijn lastig te veranderen, maar je gedachten kun je wel zelf sturen. Dat is niet makkelijk, maar kun je wel oefenen. Bij een positieve gedachte wordt je gevoel ook beter en dat heeft effect op je gedrag en het gevolg. Je therapeut kan je daar tzt ook mee helpen.

Ik ken de 5 g s methode idd en het ABC model. Ik gebruik ze regelmatig maar toch loop ik enorm vast voel me teleurgesteld in me zelf leg misschien de lat ook hoog.
Alle reacties Link kopieren
maak een lijstje met haalbare doelen, kleine stapjes! en voeg aan dat lijstje ook toe dat je rust moet nemen en lief voor jezelf mag zijn
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
22-01-2019 16:25
maak een lijstje met haalbare doelen, kleine stapjes! en voeg aan dat lijstje ook toe dat je rust moet nemen en lief voor jezelf mag zijn
Dat is wel een idee ja :-)
Ik probeer al zoveel mogelijk vaste planning te maken wanneer ik wat doe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven