Afbouw venlaflaxine

22-01-2019 22:50 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een vrouw van 26 jaar. Ik ben momenteel ongeveer 2 maand en een half aan het afbouwen met Venlaflaxine. Ik heb Venlaflaxine ongeveer 1,5 jaar genomen. In het begin verliep alles redelijk vlot en goed. Ik doe het ook echt rustig aan met de afbouw. Momenteel zit ik op een dosis van 10 mg. Deze pilletjes heb ik bij de apotheek laten maken omdat de stap van 37,5 mg naar niks te groot was.

Naast het feit dat ik vaak duizelig ben, voel ik me eerlijk gezegd wat neerslachtig. Ik heb ook het gevoel dat ik niet zo aangenaam ben voor mijn omgeving. Mijn huisarts raadt me aan om door te bijten, maar ik had graag eens geweten om er hier nog iemand ervaring mee heeft? Hoe verliep de afbouw bij jou? Bleven alle bijwerkingen duren? Hoelang?

Ik wil echt doorzetten omdat ik nu toch al ver gekomen ben, maar soms zou ik toch gewoon voor de gemakkelijke weg willen kiezen...

Alvast bedankt om jullie ervaringen met me te delen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lautje, Ik nam al jaren venlaflaxine in het begin in depressie in hoge dosissen en door de jaren langzaam afgebouwd. Mijn arts liet mij voor de rest op de 37,5 staan waar ik mij goed bij voelde en ook geen nare bijwerkingen had.
Ik probeerde nog om verder af te bouwen maar dat lukte niet.
Onlangs was ik bij de neuroloog wegens aanhoudende hoofdpijnklachten en zij verhoogde de dosis terug wat echter geen resultaat gaf. Ik ben nu sinds 2 weken terug naar 37,5 overgestapt en dat ging niet vanzelf maar het lukt al. Verder afbouwen? ik weet het niet of ik de last die ik daarvan krijg terug door wil.
Ik ben chronisch pijn patient en daarom blijf ik het toch nemen in die lage dosis.
Ik ben ook aan het afkicken op het moment en ik heb het ook al eerder eens gedaan. Wat voor klachten je hebt en hoelang het duurt verschilt natuurlijk per persoon en ook hoe lang je het hebt gebruikt, maar uiteindelijk gaat het over. Je moet 'gewoon' geduld hebben. Maar het is echt vervelend. Venlafaxine schijnt een van de lastigste te zijn om van af te raken. Veel mensen beginnen weer omdat het lijkt alsof de depressie weer terug is, terwijl dat dan dus nog afkickverschijnselen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven