Ik zie door de bomen het bos niet meer

28-01-2019 10:28 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag..

Ik heb een hele lange tijd een relatie met een jongen waar ik zeer zeker mee oud wil worden.
Nou is hij buiten dat hij super lief is en ik niet zonder hem kan, heel erg agressief.

Hij wilt hulp zoeken maar ik zou niet weten wat hem goed zou moeten doen.

Als ik verdrietig of boos ben op hem, kan hij super erg overslaan in zijn reactie. HIJ word dan boos en gaat me uitschelden. Hij scheld op manieren waarop je iemand echt mentaal kapot kan maken. Nou heb ik zelf bij een psycholoog gelopen (door eigen problemen) maar ben ik gewoon niet meer in staat om de klappen op te vangen (mentaal).
Hij heeft mij een keer pijn gedaan, fysiek waardoor ik bang ben dat hij zichzelf niet onder controle krijgt. Hij kan met spullen gooien maar heeft zichzelf nu vooral woordelijk niet meer onder controle.

Ik doe zelf een opleiding wat pedagogish gericht is en probeer hem vaak te helpen. Hij staat alleen niet open voor enig psychiatrie. Niet voor mij of een ander. Hij denkt gewoon dat hem dat niet kan helpen.

We zijn heel gelukkig samen, maar de laatste tijd lopen de ruzies zo hoog dat ik hem maar weg moet sturen omdat hij geen rem meer heeft en mij woordelijk helemaal de grond in stampt.

Nou is mijn vraag, wat ik moeilijk te zeggen vind.. waar heeft hij last van? Enig autisme waar ik me op kan inlezen, hoe ga ik er mee om. Hoe kan ik hem zo goed mogeijk helpen. Ik kan hem natuurlijk niet een bordje ODD / CD om ze nek hangen.. maar er moet echt wat gebeuren.
Jullie zijn niet gelukkig samen. Lees maar terug wat je geschreven hebt.
Wat er moet gebeuren is dat jij het uitmaakt en voor jezelf gaat zorgen. Hij wil niet voor zichzelf zorgen dus verbeteren gaat het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe zelf een opleiding wat pedagogish gericht is en probeer hem vaak te helpen. Hij staat alleen niet open voor enig psychiatrie. Niet voor mij of een ander. Hij denkt gewoon dat hem dat niet kan helpen.


Nou is mijn vraag, wat ik moeilijk te zeggen vind.. waar heeft hij last van? Enig autisme waar ik me op kan inlezen, hoe ga ik er mee om. Hoe kan ik hem zo goed mogeijk helpen. Ik kan hem natuurlijk niet een bordje ODD / CD om ze nek hangen.. maar er moet echt wat gebeuren.

Probeer nooit de psycholoog of hulpverlener te spelen voor je relatie.
Bordjes om zijn nek hangen helpt ook niet. De enige raad , die ik kan geven, en wat meer zullen gaan zeggen: Stuur hem naar huis, of waar dan ook, om zijn problemen op te lossen. Die relatie is niet zo leuk als jij jezelf aanpraat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele lange tijd een relatie met een jongen waar ik zeer zeker mee oud wil worden.
Nou is hij buiten dat hij super lief is en ik niet zonder hem kan, heel erg agressief.
Ik heb niet verder gelezen dan dit. Alles wat je hierna schrijft maakt namelijk helemaal niks uit. Stel jezelf eens wat vragen...

WAAROMMM wil je oud worden met iemand die heel erg agressief is?
WAAROMMM vind jij dat je niet meer waard bent dan dit?
WAAROMMM accepteer je dit gedrag?
WAAROMMM kun je niet zonder hem?
WAAROMMM noem je iemand superlief, terwijl deze ook heel agressief is?
Dat lijkt me toch heel duidelijk, het pad het bis uit zonder hem.
Alle reacties Link kopieren
Nou is mijn vraag, wat ik moeilijk te zeggen vind.. waar heeft hij last van? Enig autisme waar ik me op kan inlezen, hoe ga ik er mee om. Hoe kan ik hem zo goed mogeijk helpen. Ik kan hem natuurlijk niet een bordje ODD / CD om ze nek hangen.. maar er moet echt wat gebeuren.
Deze vragen zijn helemaal niet relevant. Je bent niet zijn therapeut en als iemand zelf het probleem niet ziet, kan een ander dat niet veranderen.

Enige relevante wat er moet gebeuren, is hem verlaten als het zijn huis is/ er uit schoppen als het jouw huis is.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Dan nog een oprechte vraag: wie heeft jou zo beschadigd dat je dit normaal vindt?
Ik snap dat je de kennis van je opleiding wil inzetten om je naaste te helpen.....

Maar een slechter idee in deze situatie bestaat niet. Je kunt zijn therapeut niet zijn! Zeker niet als je zelf ook nog klappen door hem moet opvangen. En zeker geen bordjes gaan hangen. Daar ben jij simpelweg niet objectief genoeg voor.

Neem afstand, stel je grenzen en ben daar consequent in, bescherm jezelf.

Nog beter: verbreek al het contact en vind een man die jou aanvult ipv afbreekt. Moeilijk maar deze situatie gaat jou niet helpen, ook niet met je studie.
Alle reacties Link kopieren
waar heb jij last van?

geen eigenwaarde/vertekend beeld van wat romantisch is/geen goed voorbeeld gehad van de liefde

en ga je daar eens in verdiepen in plaats van nog meer tijd besteden aan een knul die zichzelf niet eens wil helpen
Lorem Ipsum
Al was het de laatste man op aarde, ik zou hem bevrijden uit deze relatie en hem zijn vleugels uit laten slaan en ik? Ik zou een zucht van verlichting slaken. :)
Alle reacties Link kopieren
Hij is inderdaad superlief. Hij scheldt je uit, hij slaat je, hij sloopt je mentaal. Zo lief deze jongen.

Meid toch, het is geen projectje, jij kunt hem niet veranderen. Waar is je eigenwaarde?
De vraag zou niet moeten zijn hoe jij hem het beste kunt helpen maar wat hij er aan wil doen. De realiteit is dat het een paar jaar kan duren, misschien 5 misschien 10 jaar en dan klapt het alsnog omdat jij het niet gaat volhouden. Jij kunt hem niet " redden". De vraag is hoe jij de komende jaren voor je ziet voor jezelf. Wil je deze spanningen nog in je leven, voel je je niet vreselijk onveilig? Richt de focus op jezelf ipv op deze man. Wat wil jij?
Alle reacties Link kopieren
Het is maar goed dat hij superlief is en jullie supergelukkig zijn, want anders zou ik zeggen dat iemand die je letterlijk en figuurlijk de grond instampt niet heel goed voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Eerst en vooral, zoek niet te veel schuld bij jezelf als dit soort problemen zich stelt! Slaan of mentaal iemand de grond in boren is nooit goed te praten.

Denk niet dat dit soort dingen enkel met zwakkelingen of kwetsbaren gebeurd EN denk dus niet zo over jezelf.
Ik ben een beer van een vent (lullig om over jezelf te zeggen, maar ik wil de zaken even scherp stellen ) van 1m90 met een succesvolle job in een leidinggevende positie ( +50 man personeel ). Ondanks dat alles wordt ik uitgescholden, gepest en geslagen door mijn vrouw ...

Ik kan je zonder nadenken 50 redenen geven, nu nog steeds trouwens, waarom ik bij mijn partner zou moeten blijven. En uiteindelijk is die ene reden om te vertrekken belangrijker: Ze maakt mij en mijn dierbaren ( kinderen, ouders, broer, zus ) kapot!

Hoeveel redenen kan jij geven om te blijven? Zijn die belangrijker dan die ene reden? Niemand kan die vraag voor je beantwoorden, maar ik wens je heel veel sterkte in het zoeken naar je eigen antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Je hoopt op reacties die tips aanreiken zodat je toch nog een mooie relatie met je vriend kan hebben, want je hebt het niet altijd slecht met hem - maar dit is toch geen leven zo? Wat jullie hebben, lijkt mij heel ongezond.

Je bent samen met iemand die jou verbaal en fysiek heeft mishandeld en toch is hij het hulpbehoevende slachtoffer in jouw ogen? Denk ook aan je eigen geluk, want ik vind jou toch echt wel de grootste dupe van het verhaal. Jij bent degene op wie hij zich lekker afreageert. Waarom zou je je eigen veiligheid en welbevinden op het spel zetten voor een partner die ten eerste agressief is en ten tweede niet eens openstaat voor psychiatrisch onderzoek? Dan is verbetering toch ook gewoon niet mogelijk met zulke uitbarstingen? En wie weet, misschien is hij gewoon manipulatief.

Ik denk niet dat jij hem kan genezen. Hij moet zelf ook actief aan zijn zelfbeheersing willen werken, dat kan je niet in zijn plaats doen. Zelfs als hij dit met de beste wil van de wereld probeert: wil jij naast hem blijven staan en steeds een shitstorm over je heen krijgen als hij weer een terugval heeft?
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Dank dank en nogmaals dank voor jullie reactie.

Nou moet ik aangeven dat ik zelf bij de pshycoloog heb gelopen voor een persoonlijkheids ontwikkelingsstoornis. En depressie.

Ik weet dat t moeilijk te geloven is maar hij is toch wel echt een van de redenen dat hij mij ook gelukkig maakt. Het gelukkigste hoe ik me in jaren heb gevoeld. En tergelijkertijd in welke ruzie dan ook ook echt het slechtste voor mij is.

Zou uitmaken dan toch echt het beste zijn? Ik wil er juist voor hem zijn omdat hij dat ook voor mij is geweest.
Zoals ik zelf ervaar is voor alles een oplossing want ondanks dat ik nu een half jaar vast ben gesteld met borderline gaat het mij goed. En trouwens ben heel erg jong 22 jaar. Dus ja wat kan ik er anders van zeggen dat ik toch echt graag naar een oplossing zoek buiten het uitmaken...
Wat heb ik nou weer gelezen? :bonk: Heel erg agressief? Wat vindt jouw moeder hiervan?
Alle reacties Link kopieren
AAjoanna schreef:
29-01-2019 08:19
Zou uitmaken dan toch echt het beste zijn? Ik wil er juist voor hem zijn omdat hij dat ook voor mij is geweest.
Zoals ik zelf ervaar is voor alles een oplossing want ondanks dat ik nu een half jaar vast ben gesteld met borderline gaat het mij goed. En trouwens ben heel erg jong 22 jaar. Dus ja wat kan ik er anders van zeggen dat ik toch echt graag naar een oplossing zoek buiten het uitmaken...
Jij kan zijn gedrag niet oplossen. Je vriend is dan ook degene die een oplossing zou moeten zoeken, in plaats van jou te gebruiken als boksbal.
Beste TO, jullie vormen met jullie, al dan niet tijdelijke, problematiek een explosieve combinatie. Wees voorzichtig als je besluit te blijven, meestal gaat het van kwaad tot erger.
Alle reacties Link kopieren
nope uitmaken, geef een leukere jongen de kans
Lorem Ipsum
Dahlia74 schreef:
28-01-2019 11:31
Hij is inderdaad superlief. Hij scheldt je uit, hij slaat je, hij sloopt je mentaal. Zo lief deze jongen.

Meid toch, het is geen projectje, jij kunt hem niet veranderen. Waar is je eigenwaarde?
Dit. En we zijn hier allemaal gek, wijze woorden van Cheshire Cat. Maar je hebt leuke gekken en gevaarlijke gekken, jouw vriendje lijkt tot de laatste categorie te behoren, doe jezelf dit niet aan, gun jezelf een leuke gek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven