Geen moederliefde kennen

29-01-2019 18:13 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is iets waar ik me voor schaam en waar ik boos om ben. Niet dat ik me er continu van bewust ben, maar het is een brandende pijn vanbinnen, vooral als ik een moment alleen ben zonder sterke afleiding heb ik er last van.

Denken jullie dat een psycholoog daar iets mee kan?
Alle reacties Link kopieren
Was je moederloos?
Of kreeg je geen liefde van je moeder?
En hoe zag er dat dan uit?
Wat miste je precies?
moeder- en vaderliefde.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 11-03-2019 21:21
95.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
29-01-2019 18:16
Was je moederloos?
Of kreeg je geen liefde van je moeder?
En hoe zag er dat dan uit?
Wat miste je precies?
Ik was niet moederloos, maar ze was geen normale moeder.
Ze gaf geen warmte, geen knuffels, ze kon geen moeder zijn.
Ze heeft chronisch psychische problemen, die had ze al voordat ik werd geboren.
Ja. En je er bij neerleggen dat als iemand ziek is dat niet dus niet aan jou ligt. En dus geen invloed op hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer jij een probleem ervaart wat je weerhoudt om 'normaal te functioneren", dan is dit een goede reden om eens een afspraak te maken bij een psycholoog.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
een psycholoog hoeft niks met jouw woede en schaamte. je moet er zelf iets mee. Een psycholoog kan je daar wel bij begeleiden
Alle reacties Link kopieren
Ach, een moeder met psychische issues kan zwaar zijn om bij op te moeten groeien.
Wat deed je vader?
Ik heb geen moederliefde gekend, integendeel, mijn moeder was een draak van een mens, maar ik heb haar al vroeg in mijn leven gezien voor wat zij was en toen ik dat onder de knie had, kon zij m ij niet meer raken.
Moet wel zeggen dat ik vreselijk heb gehuild van opluchting toen ze eenmaal was overleden. Eindelijk was ik echt helemaal vrij van haar.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
29-01-2019 19:49
Ik heb geen moederliefde gekend, integendeel, mijn moeder was een draak van een mens, maar ik heb haar al vroeg in mijn leven gezien voor wat zij was en toen ik dat onder de knie had, kon zij m ij niet meer raken.
Moet wel zeggen dat ik vreselijk heb gehuild van opluchting toen ze eenmaal was overleden. Eindelijk was ik echt helemaal vrij van haar.
Je spreekt jezelf hier tegen.
Als jij zegt dat zij je niet meer kon raken, waarom zou je dan huilen van opluchting bij haar dood?
karin6789 schreef:
29-01-2019 19:52
Je spreekt jezelf hier tegen.
Als jij zegt dat zij je niet meer kon raken, waarom zou je dan huilen van opluchting bij haar dood?
Ik spreek mezelf niet tegen. Mijn moeder was een mens dat mij niet met rust kon laten en me dagelijks lastig viel met haar gedoe, daarin kon zij mij niet meer raken, maar ik was wel opgelucht dat ik er van af was.
Het is moeilijk uit te leggen, maar laten we het erop houden dat ik haar als zeer onprettig heb ervaren en ondanks het feit dat het me niet meer raakte, was het wel uitputtend, zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Jij hoeft je niet te schamen voor iets waar jij geen invloed op hebt. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je boos bent.

Mijn moeder was een hele negatieve vrouw, die ongetwijfeld, op haar manier, van mij hield. Maar dat heeft ze nooit getoond. Het heeft heel erg lang geduurd voordat ik de juiste hulp kreeg, na veel omwegen.
Ik heb therapie gehad om te leren omgaan met de gevolgen van mijn opvoeding. Er zijn nog steeds momenten dat het niet goed gaat. Maar ik kan nu omgaan met die momenten. Ik zal moeten leven met wat er in mijn hoofd omgaat, daar is niets meer aan te veranderen. Maar de therapie heeft mij wel geholpen in te zien wie ik ben en hoe ik kan omgaan met mijn gevoel.

Ik schrijf in de verleden tijd over mijn moeder. Niet omdat ze is overleden, maar omdat ik geen contact meer heb met mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een psycholoog je daarbij kan helpen. Misschien kun je eens googlen op kopp kinderen. Misschien vindt je daar herkenning
Alle reacties Link kopieren
Ontvangt de TS geen moederliefde van haar moeder, of geeft ze die niet aan haar kinderen?
Alle reacties Link kopieren
rosin schreef:
29-01-2019 18:33
Ik was niet moederloos, maar ze was geen normale moeder.
Ze gaf geen warmte, geen knuffels, ze kon geen moeder zijn.
Ze heeft chronisch psychische problemen, die had ze al voordat ik werd geboren.
Ja, zeker weten dat een psycholoog kan helpen.
Misschien kun je zelf ook al eens zoeken naar liefdevolle ouderboodschappen die jij zelf aan het gekwetste kind in je kunt geven.
Alle reacties Link kopieren
Een KOPP-groep zou uitermate geschikt zijn voor jou. In je bericht van 18.33 u. beschrijf je mijn moeder.
Ik heb ook in zo'n groep gezeten en ondanks dat de pijn niet weg is zijn de scherpe randjes er wel af en kan ik er beter mee omgaan, het heeft mij dus zeker geholpen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
30-01-2019 00:20
Ontvangt de TS geen moederliefde van haar moeder, of geeft ze die niet aan haar kinderen?

De OP is misschien niet helemaal duidelijk, maar de TO heeft daarna nog gereageerd dat het over haar moeder gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven