Enge nare gedachtes

06-02-2019 01:17 59 berichten
Heb momenteel veel last van angst en paniek maar ook soms nare gedachtes die eng vind en van schrik, kent iemand dit?

Ik slik al jaren antidepressiva voor de angst. Maar door het overlijden van Mn moeder terugval ......

Maar die gedachtes zo raar en naar heb ook therapie maar vraag me af of mensen het kennen en weer weg is gegaan ?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan een jointje wonderen voor je doen...helpt mijnde gedachten altijd te verzetten en lekker te slapen
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het wel een beetje. Wat bij mij erg hielp waren meditatie en ontspan oefeningen. Onder het motto: "als je niks leuks kan denken denk dan maar niks".

Dus op bed liggen en doelbewust elke spier in je lichaam ontspannen, begin bij je tenen en eindig bij je hoofd. Ademhalingstechniek: vier seconden in ademen, vier seconden vasthouden, acht seconden uitademen. Let dus vooral op je spieren en je adem, dan kom je al een heel eind.

Van blowen word ik knalparanoïde, dat zou voor mij in elk geval een slechte tip zijn... :@@:
For whom the bell tolls
Tutjebelletje schreef:
06-02-2019 01:54
Ik ken het wel een beetje. Wat bij mij erg hielp waren meditatie en ontspan oefeningen. Onder het motto: "als je niks leuks kan denken denk dan maar niks".

Dus op bed liggen en doelbewust elke spier in je lichaam ontspannen, begin bij je tenen en eindig bij je hoofd. Ademhalingstechniek: vier seconden in ademen, vier seconden vasthouden, acht seconden uitademen. Let dus vooral op je spieren en je adem, dan kom je al een heel eind.

Van blowen word ik knalparanoïde, dat zou voor mij in elk geval een slechte tip zijn... :@@:
Blowen nee joh ga ik echt niet doen

Had jij ook last angst?
Blowen zou ik in jouw geval zeker niet doen.
Even vanuit mijn eigen ervaring gesproken, als ik verder wel een heel goede/fijne dag heb, maar niet in slaap kan komen, ja dan kan een joint wel helpen met net dat stukje diepere ontspanning en in slaap komen.
Wanneer ik me heel slecht/gestesst/angstig voel, dan word dat gevoel alleen maar sterker, en kom ik terecht in wat ze noemen een "slechte trip" .. Wat eigenlijk alleen nog maar meer dat gevoel van angst/stress versterkt.
Probeer inderdaad meer ontspanningsoefeningen, doe eens gek anders en probeer yoga voor zover je dat niet eerder gedaan hebt. Ga sporten voor die endorfine kick (die is wel lekker namelijk) en daarna een hete douche en je bed in.. Of als dat misschien te actief is, gewoon simpelweg ademhalings oefeningen en melatonine thee met een relaxt muziekje...
Moonchild82 schreef:
06-02-2019 02:38
Blowen zou ik in jouw geval zeker niet doen.
Even vanuit mijn eigen ervaring gesproken, als ik verder wel een heel goede/fijne dag heb, maar niet in slaap kan komen, ja dan kan een joint wel helpen met net dat stukje diepere ontspanning en in slaap komen.
Wanneer ik me heel slecht/gestesst/angstig voel, dan word dat gevoel alleen maar sterker, en kom ik terecht in wat ze noemen een "slechte trip" .. Wat eigenlijk alleen nog maar meer dat gevoel van angst/stress versterkt.
Probeer inderdaad meer ontspanningsoefeningen, doe eens gek anders en probeer yoga voor zover je dat niet eerder gedaan hebt. Ga sporten voor die endorfine kick (die is wel lekker namelijk) en daarna een hete douche en je bed in.. Of als dat misschien te actief is, gewoon simpelweg ademhalings oefeningen en melatonine thee met een relaxt muziekje...
Ook last gehad van die nare gedachtes?
Engelsdropspikkels schreef:
06-02-2019 02:47
Ook last gehad van die nare gedachtes?
Zeker. Tot nu toe 3 depressieve episodes, zoals m'n arts het noemt.
Zelf altijd antidepressiva tegen gehouden omdat ik een verslavings gevoelige persoonlijkheid heb.
Slechts 1x zonder te beseffen dat ik in zo'n periode zat, geblowed, en een slechte trip meegemaakt.
Liever niet nog eens.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn maar gedachten. Geen aandacht aan schenken.
rascalles schreef:
06-02-2019 03:04
Het zijn maar gedachten. Geen aandacht aan schenken.
Racalles ik heb ooit van jou daar over gelezen., !

Maar kan het niet meer vinden

Wil me meer vertellen? Jij had ook periode van angst en paniek?

Ik ben zo bang dat het zo blijft.....
Moonchild82 schreef:
06-02-2019 02:56
Zeker. Tot nu toe 3 depressieve episodes, zoals m'n arts het noemt.
Zelf altijd antidepressiva tegen gehouden omdat ik een verslavings gevoelige persoonlijkheid heb.
Slechts 1x zonder te beseffen dat ik in zo'n periode zat, geblowed, en een slechte trip meegemaakt.
Liever niet nog eens.
Had je last van angst? Lag je ook het liefst in bed
Alle reacties Link kopieren
Spikkels... dit kan toch niet langer? Ik lees al meer dan een jaar dat je verlamd bent door angst en paniek. Hoe lang blijf je nog zo aanmodderen? Dit is toch geen leven zo, laat staan een leuke. Maak ajb een afspraak met de HA voor een andere/betere behandeling :hug:
Lady_Day schreef:
06-02-2019 07:41
Spikkels... dit kan toch niet langer? Ik lees al meer dan een jaar dat je verlamd bent door angst en paniek. Hoe lang blijf je nog zo aanmodderen? Dit is toch geen leven zo, laat staan een leuke. Maak ajb een afspraak met de HA voor een andere/betere behandeling :hug:
Hey lady! Nou dat is niet waar gelukkig pfff ik heb het net na het overlijden gehad een tjdje en nu rond half december weer een terugval ....
Alle reacties Link kopieren
Spikkels, ik snap de terugval hoor. Ik krabbel zelf ook net weer overeind. Veel herinnering die weer boven kwamen van 'een jaar geleden'. Maar ik maak me toch echt wel zorgen over jou hoor. Het is niet alleen dikke paniek na het overlijden geweest en in december. Volgens mij ging het in de tussentijd ook niet altijd zo lekker. Ik snap die angst en paniek ook wel... heb ik zelf ook wel gehad (niet meer trouwens) maar ik vind de frequentie en de hevigheid bij jou echt zorgwekkend. Sorry dat ik het zo benoem.
Lady_Day schreef:
06-02-2019 07:53
Spikkels, ik snap de terugval hoor. Ik krabbel zelf ook net weer overeind. Veel herinnering die weer boven kwamen van 'een jaar geleden'. Maar ik maak me toch echt wel zorgen over jou hoor. Het is niet alleen dikke paniek na het overlijden geweest en in december. Volgens mij ging het in de tussentijd ook niet altijd zo lekker. Ik snap die angst en paniek ook wel... heb ik zelf ook wel gehad (niet meer trouwens) maar ik vind de frequentie en de hevigheid bij jou echt zorgwekkend. Sorry dat ik het zo benoem.
Oh nee ik snap jou ook maar met een angststoornis is dit wel een heel moeilijk jaar idd ja en deze terugval had ik toch eigenljjk niet zien aankomen maar idd de spanning voor de feestdagen en verjaardag sterfdag blegh heeft me me denk erg geraakt.

Maar naruurlijk was het een kutjaar maar ik heb gelukkig wel ondanks de rouw ook hele goede maanden gehad
Zeker níet gaan blowen, daarmee vergroot je ten eerste de kans op een psychose. En je depressieve gevoelens kunnen er juist erger van worden. Dat is wel het allerlaatste dat je kunt gebruiken.

Bij mij werden mijn emoties (die ik al had op dat moment) vele malen heftiger als ik geblowed had. Ze werden enorm versterkt. Toen ik een keer helemaal naar werd, niet meer kon lopen, in paniek raakte en ging overgeven (van de emoties) ben ik definitief gestopt. Daarvoor was ik al een keer in elkaar gestort onder de douche na het blowen. En een paar keer eerder had ik rare hyperventilatie-achtige emotionele aanvallen. Ik was toen 18 en blowde al jarenlang. Zodra ik stopte had ik totaal geen last meer van dat soort vreemde ‘aanvallen’. Alcohol drink ik ook zelden en zeer matig. Harddrugs nog nooit geprobeerd en dat ga ik ook nooit doen. Mijn (mentale) gezondheid is me heilig.

Nare negatieve gedachten zou ik proberen te negeren. Afleiding zoeken, dagelijks genoeg frisse lucht, stukjes wandelen, ga sporten, leuke dingen doen, verwen jezelf. Af en toe onder de zonnebank (vitamine D). Eet gezond. Slaap voldoende. En ga iedere dag als een soort mantra positieve dingen tegen jezelf zeggen. In je hoofd. Dat heeft mij geholpen toen ik jong was en me heel erg depressief voelde.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de wereld in sneltreinvaart veranderen en soms denk ik dat meer angst best op zijn plaats zou zijn geweest.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Download de gratis meditatie app Pacifica. Het heeft bij enorm geholpen om tot rust te komen en negatieve gedachtes te leren loslaten.
Je moet trouwens wel een beetje engels kunnen omdat het een engelse app is, maar dat went snel.
Do you want to be right? Or happy?
Huisarts. Dwanggedachtes zijn naar en therapie kan je leren ermee omgaan
Engelsedropspikkels ik sluit me wel aan bij Lady-Day. Je paniek lijkt je echt over te nemen (ook wat ik lees in je andere topic). Ga naar je arts of psycholoog en probeer intensievere hulp te krijgen.

En wat je vraag betreft die nare gedachtes. Ik weet niet wat je bedoelt. Ben je bang dat je jezelf iets aandoet? Is dat wat je bedoelt? Als dat zo is, bel dan een hulplijn. Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je vorige topic ook meegelezen, en ik vind het ook moeilijk om te begrijpen wat jij bedoelt met angst, wat gebeurt er precies als je je angstig voelt, wat veroorzaakt dat gevoel? En kun je angst omschrijven? Is het een soort nerveusiteit, als voor een moeilijk examen of presentatie, of meer een schrik gevoel zoals als je ineens geconfronteerd wordt met iets engs of spannends, zoals bij agressie of zien van een spin (als je daar bang voor bent))
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
06-02-2019 07:41
Spikkels... dit kan toch niet langer? Ik lees al meer dan een jaar dat je verlamd bent door angst en paniek. Hoe lang blijf je nog zo aanmodderen? Dit is toch geen leven zo, laat staan een leuke. Maak ajb een afspraak met de HA voor een andere/betere behandeling :hug:
Eens met Lady_Day.
Spikkels, dit gaat niet goed zo. Je hele leven staat on-hold en je lijkt alleen maar op bed te liggen om je angsten te ontvluchten.
Uit je reacties zie ik dat je niet in staat bent om jezelf te activeren en met je angsten aan de slag te gaan. Je zit helemaal in de vermijding.
Hoog tijd om met de huisarts te bespreken dat je intensievere behandeling/begeleiding nodig hebt.
Dit lukt je niet meer alleen. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar de psychiater gaan. Dit kan ook een bijwerking zijn van de medicatie. En een psychiater heeft dat toch net beter in de vingers als een huisarts.
Hey allemaal,

Bedankt voor jullie reacties maar ik heb al 2 x per week therapie

En vanaf volgende week ontspanningstherapie.

Helaas is dit niet de eerste keer in Mn leven dat ik in zon angstperiode zit maar dat is weer jaren geleden en als je erin zit is het erg moeilijk te geloven dat het beter wordt .....

Dus ik zoek vooral herkenning en tips weet ik veel
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je dan wel iets aan die therapie?
Ik heb nl de indruk dat je er niets mee doet en niets opbouwt.
Tips heb je al zoveel gekregen, maar ook hier heb ik het idee dat je niet mee uit de voeten kan of er gewoon niet mee aan de slag wilt of kan.
Herkenning is fijn, maar iedereen moet uiteindelijk door zijn eigen proces om de angst de baas te worden. Daarvoor zal je toch een keer de eerste stap moeten zetten en dat zie ik je maar niet doen. En intussen staat je leven stil, wordt je wereld steeds kleiner, krijgt de angst steeds meer grip en loop je ook nog het risico dat je je vriend kwijtraakt.

Kortom: zo gaat het niet goedkomen meid. :-[
Kijk je eigen berichten geschiedenis even terug spikkels, dan snap je misschien wat ze bedoelen. Je blijft topics openen voor tips, maar het brengt je niet verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven