Pluk de dag (deel 3)

09-02-2019 11:18 3906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor degenen die mij nog niet kennen: ik ben AnnA, 38 en moeder van 2 kinderen van 8 en 9.
3 jaar geleden waren ik en mijn kinderen 3 jaar jonger :), was ik druk bezig met het opbouwen van een carrière en hadden man en ik net ons eerste huis gekocht. En toen... was ik die vrouw die naar de dokter ging. Meteen 'voor de zekerheid' doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar het gezicht van de echomeneer genoeg verried om mijn man te bellen (die voor werk in het buitenland zat) om terug naar Nederland te komen. En inderdaad. Binnen een week sloot de diagnose zich: ik had uitgezaaide darmkanker, het grootste probleem was een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en als ik niets zou doen zou ik binnen 6 maanden letterlijk dood neervallen. Oef. Als ik wel iets zou doen zou ik misschien nog 2 jaar leven. nogmaals oef.
Inmiddels zijn we een aantal chemo's, ruim 2 jaar ( :yes: ) en 2 topics verder. En ik ben er nog!
Afgelopen week is duidelijk geworden dat 'dit het is'. Ik moet niet wachten tot ik me weer beter voel, ik moet niet wachten tot de chemokuur is afgelopen en dan wat leuks gaan doen. Ik moet het nu doen.
Aangezien de titel van het vorige topic (op naar 2019) inmiddels achterhaald en gehaald is, leek dit me een mooi moment voor een nieuw topic. Een topic waarin ik iedereen die het wil lezen ga vervelen over kwaaltjes en huilbuien, maar ook 1 die een stok achter de deur is om elke dag op te schrijven wat ik die dag voor leuks heb gedaan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooie titel Anna! Op nog veel mooie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel ok geslapen, niet super. Net even op de bank in slaap gevallen, ik ben wel moe en ‘daar’ nog een beetje gevoelig :$.
Even kijken hoe de dag verder loopt, maar anders telt niet meegaan naar een verjaardag maar thuis op de bank in slaap vallen ook wel als leuke activiteit!
Dus die kan ik vast afstrepen :)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat je zo'n lieve (en handige ;-) ) zus hebt, Anna!
Alle reacties Link kopieren Quote
Happy new topic... wat fijn dat je zus zo wilde helpen..
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Je topic gevonden! Ik hoop op nog een heleboel plukmomentjes, maar ook dat je vooral geen schroom voelt om je mindere momenten te delen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren Quote
♥️ je zus
Alle reacties Link kopieren Quote
gevonden :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees weer mee en wens je alle goeds toe Anna.
Poeh, ik vind spijsverteringszaken al ingewikkeld genoeg zonder ziektes en medicijnen. Kind heeft hier ook wel eens voorgesteld om het er dan maar met de hand uit te trekken. Mijn hand, uiteraard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht dat de kinderen er niet zo veel van hadden meegekregen totdat ik ze vanochtend hoorde spelen: “Helllluuuuup!!!! Mijn poep zit vaaaaast!!!! Trekken!”
:O
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Happy New topic :daisy:
Alles komt goed, het kan alleen even duren
AnnA_C schreef:
10-02-2019 13:33
Ik dacht dat de kinderen er niet zo veel van hadden meegekregen totdat ik ze vanochtend hoorde spelen: “Helllluuuuup!!!! Mijn poep zit vaaaaast!!!! Trekken!”
:O
Oh ik moet hier heel stiekem om gniffelen. Het blijven kinderen hè. :rofl: Wel mooi dat ze het zo oppakken en dat het hen niet angstig heeft gemaakt dat het jou pijn deed.
AnnA_C schreef:
10-02-2019 13:33
Ik dacht dat de kinderen er niet zo veel van hadden meegekregen totdat ik ze vanochtend hoorde spelen: “Helllluuuuup!!!! Mijn poep zit vaaaaast!!!! Trekken!”
:O
Pluk de poep dag. :proud:
Lillybit schreef:
10-02-2019 14:16
Pluk de poep dag. :proud:
:rofl:
Wat een ontzettend lieve zus heb je toch.

Ik lees ook weer mee in je nieuwe topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi topic en knap dat je zo positief bent :daisy:
wat een lieve zus :hug:
AnnA_C schreef:
10-02-2019 13:33
Ik dacht dat de kinderen er niet zo veel van hadden meegekregen totdat ik ze vanochtend hoorde spelen: “Helllluuuuup!!!! Mijn poep zit vaaaaast!!!! Trekken!”
:O
:biggrin: owjee! Nou met die kinderen van jou kom je vanzelf over je gene heen hoor!
Happy new topic Anna. Ik hoop dat jullie als gezin nog veel mooie momenten mogen beleven samen.

En wat ontzettend lief van je zus. Volgens mij hebben jullie een hele fijne warme band samen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar het oude topic zat nog niet vol. :hyper:
Maar deze titel is een stuk vrolijker inderdaad.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnnA_C schreef:
10-02-2019 13:33
Ik dacht dat de kinderen er niet zo veel van hadden meegekregen totdat ik ze vanochtend hoorde spelen: “Helllluuuuup!!!! Mijn poep zit vaaaaast!!!! Trekken!”
:O
:rofl:
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik blijf je volgen Anna, en ik hoop nog ontzettend lang. Leuke topictitel
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahahaha ik ben echt aan het gieren maar ik hou ook wel van poep humor :rofl:

Ga je morgen iets leuks doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moon-Alisa schreef:
09-02-2019 12:07
Ik heb in het begin meegelezen. Je tweede topic is een beetje aan mijn aandacht ontsnapt, maar nu werd ik getriggerd door je leuke topictitel.

Je schrijft nog steeds even leuk! Hoop dat je nog een tijdje kunt genieten van de dagelijkse dingen en je man en kids. En wij van jou natuurlijk ;-)
sluit ik mij bij aan! pluk de dag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit verhaal kan ik zo om lachen tot tranen aan toe :rofl:

https://annalindthomas.com/the-fart-tha ... y-destiny/

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven