Pluk de dag (deel 3)

09-02-2019 11:18 3906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor degenen die mij nog niet kennen: ik ben AnnA, 38 en moeder van 2 kinderen van 8 en 9.
3 jaar geleden waren ik en mijn kinderen 3 jaar jonger :), was ik druk bezig met het opbouwen van een carrière en hadden man en ik net ons eerste huis gekocht. En toen... was ik die vrouw die naar de dokter ging. Meteen 'voor de zekerheid' doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar het gezicht van de echomeneer genoeg verried om mijn man te bellen (die voor werk in het buitenland zat) om terug naar Nederland te komen. En inderdaad. Binnen een week sloot de diagnose zich: ik had uitgezaaide darmkanker, het grootste probleem was een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en als ik niets zou doen zou ik binnen 6 maanden letterlijk dood neervallen. Oef. Als ik wel iets zou doen zou ik misschien nog 2 jaar leven. nogmaals oef.
Inmiddels zijn we een aantal chemo's, ruim 2 jaar ( :yes: ) en 2 topics verder. En ik ben er nog!
Afgelopen week is duidelijk geworden dat 'dit het is'. Ik moet niet wachten tot ik me weer beter voel, ik moet niet wachten tot de chemokuur is afgelopen en dan wat leuks gaan doen. Ik moet het nu doen.
Aangezien de titel van het vorige topic (op naar 2019) inmiddels achterhaald en gehaald is, leek dit me een mooi moment voor een nieuw topic. Een topic waarin ik iedereen die het wil lezen ga vervelen over kwaaltjes en huilbuien, maar ook 1 die een stok achter de deur is om elke dag op te schrijven wat ik die dag voor leuks heb gedaan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
het voelt zo fijn dat de dagen weer langer worden; de lente laat niet lang meer op zich wachten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat de lente maar komen inderdaad!
Succes met het plukken van elke dag, ik ga met je meedoen.
(wat een lieve zus heb je en wat stoer ook van jou dat dit zo samen kon)
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuwe topic gevonden!

Ik ga even de poepverhaaltjes lezen. Past wel bij mijn interesses ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb ook wel eens poep uit de kont van mijn peuter met verstopping zitten peuteren.... ook in bad.
Stoere zus heb je, heeft ze van geen vreemde!
Ik lees weer mee in je nieuwe topic met een prachtige naam!
Pluk de dag is een mooi motto, zou iedereen moeten doen.
Ik snap dat het poepverhaal voor jou niet zo grappig is maar de verhalen die erop volgen zijn wel redelijk hilarisch 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Gevonden je nieuwe topic! Niet zoveel te melden vandaag dus het is gewoon een tvp 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag geplukt:
In de zon gewandeld door het modderpad langs het water, daarna op een bankje gezeten en met leighton gebatteled. Niet de mensen die er net in stonden uit de gym gegooid -> goed gevoel over mezelf.
Met kinderen mee gelopen naar school (ik kreeg een handje!).
Geslapen in een net verschoond bed met het raam open en de zon die naar binnen scheen.
Nu met man een spelletje aan het doen (we zitten al in april, in dit tempo zijn we na een week klaar :O).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Mooie topic titel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve AnnA_c
Ik lees vanaf de dag vanaf je eerste post al met je mee...
Ik loop al flink wat jaren mee op Viva maar heb noodgedwongen mijn account moeten laten anonimiseren omdat ik door iemand werd herkend.
Dit gezegd hebbende;
Ik ben blij, ik heb mijn moeder moeten laten gaan op een te jonge leeftijd en begreep een heleboel gevoelens, fases en ervaringen niet, door wat je hebt geschreven in de afgelopen maanden is me zoveel duidelijk geworden.
Je mentaliteit, doet me denken aan de immense kracht van een leeuwin.

Ik hoop nog zo ontzettend veel van je te lezen en te leren, waardoor ik kan groeien en een minuscuul klein ding kan meegeven aan mijn kinderen...
Wat heb ik een respect voor je en wat vind ik je een geweldig mens...

Ik lees je, voel je en denk aan je, elke dag en ik hoop intens dat je dichterbij 2020 komt dan iemand ooit had kunnen vermoeden!
anoniem_353397 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 21:26
Reden: Typo
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Net dit nieuwe topic gevonden van je, ook hier weer een ‘ volg ‘. :redrose:
AnnA_C schreef:
12-02-2019 20:12
Vandaag geplukt:
In de zon gewandeld door het modderpad langs het water, daarna op een bankje gezeten en met leighton gebatteled. Niet de mensen die er net in stonden uit de gym gegooid -> goed gevoel over mezelf.
Met kinderen mee gelopen naar school (ik kreeg een handje!).
Geslapen in een net verschoond bed met het raam open en de zon die naar binnen scheen.
Nu met man een spelletje aan het doen (we zitten al in april, in dit tempo zijn we na een week klaar :O).
Klinkt als een fijne dag! :sun:
Ik heb vandaag ook een pluk moment mogen beleven. Na een zware periode komen er goede dingen op mijn pad. Ik heb daarbij aan je gedacht. Aan het plukken van geluksmomenten, het waarderen van lichtpuntjes en genieten van de kleine dingen.
:)
Alle reacties Link kopieren Quote
AnnA_C schreef:
12-02-2019 20:12
Vandaag geplukt:
In de zon gewandeld door het modderpad langs het water, daarna op een bankje gezeten en met leighton gebatteled. Niet de mensen die er net in stonden uit de gym gegooid -> goed gevoel over mezelf.
Met kinderen mee gelopen naar school (ik kreeg een handje!).
Geslapen in een net verschoond bed met het raam open en de zon die naar binnen scheen.
Nu met man een spelletje aan het doen (we zitten al in april, in dit tempo zijn we na een week klaar :O).
Wat een heerlijke dingen dit! :couple:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren Quote
En nu lig ik in bed, naast mijn jongste die niet kon slapen, 'maar vast wel als ik in jouw bed lig'. En toen hoorde hij ook nog eens dat hij in het midden tegen me aan mocht liggen omdat ik nu geen chemo heb, ipv op het randje 2 meter verderop. Helemaal blij :heart:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
AnnA_C schreef:
12-02-2019 21:41
En nu lig ik in bed, naast mijn jongste die niet kon slapen, 'maar vast wel als ik in jouw bed lig'. En toen hoorde hij ook nog eens dat hij in het midden tegen me aan mocht liggen omdat ik nu geen chemo heb, ipv op het randje 2 meter verderop. Helemaal blij :heart:
Slaap lekker samen :heart:
Groot geluk! :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een mooie momenten zijn dat. Lekker tegen elkaar aan. :loveys:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat had ik helemaal niet bedacht, dat dat niet mag als je chemo krijgt... :hug:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren Quote
AnnA_C schreef:
12-02-2019 21:41
En nu lig ik in bed, naast mijn jongste die niet kon slapen, 'maar vast wel als ik in jouw bed lig'. En toen hoorde hij ook nog eens dat hij in het midden tegen me aan mocht liggen omdat ik nu geen chemo heb, ipv op het randje 2 meter verderop. Helemaal blij :heart:
Ultiem geluksmomentje :love:
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerst al hand in hand lopen en vervolgens lekker samen slapen. Heerlijk. Dat zijn de fijne momenten.
Hoop wel dat je dan goed geslapen hebt. Want kids zijn vaak nogal beweeglijk in hun slaap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach dat mannetje :heart:
AnnA_C schreef:
12-02-2019 21:41
En nu lig ik in bed, naast mijn jongste die niet kon slapen, 'maar vast wel als ik in jouw bed lig'. En toen hoorde hij ook nog eens dat hij in het midden tegen me aan mocht liggen omdat ik nu geen chemo heb, ipv op het randje 2 meter verderop. Helemaal blij :heart:
:heart: Ahww, wat lief Anna!! en wat een genietmoment!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dinsdag waren eindelijk de jassen binnen!
Jongste helemaal blij, dus kaartje er af geknipt. Gisteren: de jas is saai en te warm dus hij wil hem niet aan. Hij is nu in zijn zomerjas (en handschoenen, 2 verschillende) naar school. En zijn trui achterstevoren.
Argggghhhhhh!!!!!!
Ik doe echt mijn best om hem gewoon geschikte leuke kleren aan te laten doen. Echt waar.....

Jas die ik voor oudste voor volgend jaar had gekocht ziet er klein uit, dus ik vraag zo wel of jongste die wel leuk vindt en anders stuur ik hem terug. Even kijken of ze nog een leuke in een maat groter hebben.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja, ik ging hier positieve dingen opschrijven :$

Het pakketje is binnen!
De zon schijnt!
Ik heb voor het eerst in mijn leven antirimpelcreme gekocht en gebruikt! Ik ben oud :yes:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit zonder jas in de tuin op m'n loungebankje in de zon!
Deze dag is vast geplukt.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
AnnA_C schreef:
14-02-2019 10:50
Oh ja, ik ging hier positieve dingen opschrijven :$

Het pakketje is binnen!
De zon schijnt!
Ik heb voor het eerst in mijn leven antirimpelcreme gekocht en gebruikt! Ik ben oud :yes:
Ik gebruik ook anti aging dag en nachtcreme en ik ben 26 jaar. :-$ Het idee vond ik best een dingetje. Maar het is wel heel fijn spul en mijn huid ziet er beter uit.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven