Ontwenningsverschijnselen oxazepam

13-02-2019 10:03 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Wie heeft er hier ervaring met het ontwennen na oxazepam?Ik merk dat ik aardig wat klachten ervaar, en na het lezen op internet ben ik volledig in paniek; Dit kan jaren duren????? Dus positieve verhalen zijn ook zeer welkom!
Ik stop af en toe cold turkey als de werking niet meer optimaal is. Als je een maandje niet meer gebruikt hebt dan werkt het weer als 'n tiet.
Enige vervelende is dat ik een poosje niet tot nauwelijks slaap.
redbulletje schreef:
13-02-2019 10:06
Ik stop af en toe cold turkey als de werking niet meer optimaal is. Als je een maandje niet meer gebruikt hebt dan werkt het weer als 'n tiet.
Enige vervelende is dat ik een poosje niet tot nauwelijks slaap.
Ik doe ongeveer hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie na het stoppen dan geen klachten?
Je moet ook niet ineens stoppen maar langzaam afbouwen, anders krijg je inderdaad ontwenningsverschijnselen. En nee, dat duurt echt geen jaren.

Bonustip: stop met lezen over medische dingen op internet. Daar lees je vooral de horrorverhalen.
RikM schreef:
13-02-2019 10:10
Je moet ook niet ineens stoppen maar langzaam afbouwen, anders krijg je inderdaad ontwenningsverschijnselen. En nee, dat duurt echt geen jaren.

Bonustip: stop met lezen over medische dingen op internet. Daar lees je vooral de horrorverhalen.
Mee eens.

Ik gebruik een hele lage dosis en hoef niet af te bouwen. Kan gewoon stoppen. Nadeel is dat ik dan weer slechter slaap en teveel blijf malen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ervaar nu de volgende klachten;hartkloppingen,onrust,slecht slapen en ik voel me niet mezelf.Ook druk op mijn oren en hoofd.Heel eng! Vooral in de ochtend voel ik me zo, gisteravond voelde ik me een paar uur echt goed! Ik ben nu bijna 4 weken gestopt, niks afgebouwd ofzo,nam de eerste 2 weken 10 mg per dag ,daarna nog een aantal weken waar nodig een halfje.Toen ik merkte dat dat halfje niks meer deed ben ik er inderdaad mee gestopt, wilde absoluut niet meer gaan slikken.Maar ik ervaar dus echt wel ontwenningsklachten, heel eng!
Alle reacties Link kopieren
Voor afbouwen is het nu te laat....En als ik dat halfje had willen afbouwen had ik dat met taperingstrips moeten doen lees ik nu....Maar ik had geen idee...
Alle reacties Link kopieren
En ik heb in die periode ook wel eens valeriaan geslikt of Kamille thee gedronken; schijnt ook echt niet goed te zijn omdat dat op dezelfde gaba receptoren werkt?? Mijn hemel, ik ben echt bang voor wat ik mijn zenuwstelsel heb aangedaan!
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je huisarts ervan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Na 4 weken krijg je niet ineens ontwenningsverschijnselen, dat gebeurt vrijwel meteen. Bovendien kun je met een halve oxazepam zo stoppen, daar zul je weinig last van krijgen.

Wat je nu ervaart is dus iets anders. Ik denk dat je gewoon een paniekaanval hebt. Ben je al naar de huisarts geweest?
viva-amber schreef:
13-02-2019 10:19
Wat zegt je huisarts ervan?
Dit. Lijkt me beter om die even te bellen.
Als je maanden oxa's slikt dan is de werking zodanig afgenomen dat een halve ook geen effect meer heeft. Gewoon een paar nachten doorbijten tot je weer iets aan slaap krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 4 weken ontwenningsverschijnselen; de eerste dagen waren nog veel erger!! Pure paniek, huilen barstende hoofdpijn.Na die paar dagen dacht ik het ergste gehad te hebben, maar het blijft dus hangen.
Huisarts begint steeds over AD , maar ik wil echt niet nog meer in mijn lijf, Ik ben ook niet depressief. Ik ben nu gewoon bang dat ik nog maanden in de ontwenning zit.En ja, dat komt ook omdat ik vreselijke verhalen op benzobuddies en benzosdebaas heb gelezen; mensen die na kort gebruik echt heel lang ziek zijn geweest.
Hoeveel slikte je per dag?
Maar je schrijft dat je een aantal weken waar nodig een halfje gebruikte; daar krijg je echt niet zulke ontwenningsverschijnselen van, hoor. Dat lijkt me heel sterk.
Ik denk dat je je vooral heel druk zit te maken waardoor je klachten erger worden.
Alle reacties Link kopieren
De eerste 2 weken 1 per dag 10 mg.Daarna nog wel ruim 2 maanden een halfje per keer, maar niet elke dag, 2 a 3 x per week.
Lijkt me sterk dat je daar zo'n klachten van krijgt. Maar zeker weten doe ik het niet.
Maak je je niet veel te druk, zoals RikM zegt?
RikM schreef:
13-02-2019 10:21
Na 4 weken krijg je niet ineens ontwenningsverschijnselen, dat gebeurt vrijwel meteen. Bovendien kun je met een halve oxazepam zo stoppen, daar zul je weinig last van krijgen.

Wat je nu ervaart is dus iets anders. Ik denk dat je gewoon een paniekaanval hebt. Ben je al naar de huisarts geweest?
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan zo cold turkie stoppen met oxazepam, niks geen ontwenningsverschijnselen. Met mijn anti-depressiva stoppen is andere koek
jaren???
Ik zou naar de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me oom te druk daar hebben jullie zeker gelijk in, maar het schijnt echt zo te zijn dat die rotzooi je gaan receptors beschadigd en dat dat soms heel lang kan duren voordat dit weer goed komt.Als ik nu zou weten dat het niet erger gaat worden dan dit, en dat het bv volgende maand over is, dan zou ik denken; prima.Maar nu heb ik allerlei verhalen gelezen en ben ik heel bang geworden.Maar de lichamelijke klachten ervaar ik echt!
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt meer alsof je jezelf een beetje gek hebt lopen maken door op internet horror verhalen te lezen/zoeken en daardoor paniek hebt.

Ga gewoon nog een keer met je huisarts hierover praten.

Weet wel dat AD's niet alleen maar voor depressie gebruikt worden, om zeg niet dat je die dan moet gaan gebruiken maar gewoon FYI.

Waarom wilt stelt de huisarts eigenlijk AD's voor?
Alle reacties Link kopieren
De huisarts vind mij vrij angstig ( ben ik ook maar dat heeft zijn redenen,je kunt me even lopen, maar in Sept. Heb ik heel plotseling een infectie aan mijn evenwichtsorgaan gehad.Ik dacht dat ik een tumor had of een beroerte kreeg,was doodeng.In het ziekenhuis werd ik onderzocht en daar werd doodleuk gezegd;u heeftveen meniere aanval gehad,tot ziens.Ik heb geen meniere,ondertussen meerdere onderzoeken gehad,maar ik was heel bang geworden).
Het is niet zo dat ik nu als een piet paniek door het huis loop.hoor, sta gewoon de was te strijken,maar had graag wat ervaringen gehoord.Maar de meeste mensen schijnen er dus zonder problemen mee te kunnen stoppen,ik dus blijkbaar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven