Uit balans

14-02-2019 10:41 12 berichten
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-02-2019 20:53
Reden: Maatregelen genomen ivm OP verwijderd
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sport je?
Kom je genoeg buiten, met name overdag?
Gebruik je je slaapkamer alleen om te slapen?
Ben je gestopt met cafeïne (koffie, zwarte/groene/witte thee, ijsthee, koffie-ijs) na 16 uur?
Is je slaapkamer koel en donker?
Ben je gestopt met alcohol?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt heel goed aangeven waardoor het slechte slapen is ontstaan: (nog) niet op je plek voelen in je nieuwe huis/woonplaats en geen voldoening over je nieuwe werk. Je schrijft dat je leven 'in rustiger vaarwater kwam', maar dat haal ik verder niet uit je beschrijving van de situatie. Je leven is toch niet rustiger geworden?

Ik denk dat het slechte slapen je functioneren niet per se belemmert, maar andersom: omdat je zowel qua werk als privé niet lekker in je vel zit, slaap je niet goed.

Je legt de focus op het slapen, terwijl ik denk dat je focus op die andere zaken zou kunnen liggen. Het slapen - of de verbetering daarvan - volgt daarna.
Case-je schreef:
14-02-2019 11:13
Je kunt heel goed aangeven waardoor het slechte slapen is ontstaan: (nog) niet op je plek voelen in je nieuwe huis/woonplaats en geen voldoening over je nieuwe werk. Je schrijft dat je leven 'in rustiger vaarwater kwam', maar dat haal ik verder niet uit je beschrijving van de situatie. Je leven is toch niet rustiger geworden?

Ik denk dat het slechte slapen je functioneren niet per se belemmert, maar andersom: omdat je zowel qua werk als privé niet lekker in je vel zit, slaap je niet goed.

Je legt de focus op het slapen, terwijl ik denk dat je focus op die andere zaken zou kunnen liggen. Het slapen - of de verbetering daarvan - volgt daarna.
Ligt er maar aan hoe het leven ervoor eruit zag.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof je oververmoeid of overspannen bent. Een baan waarbij je niet op je plek zit en maar doorgaat, kost heel veel (negatieve) energie.
Ik zou wel aanraden op zoek te gaan naar een andere baan die wel (meer) bij je past.

Heb ooit eens een workshop bijgewoond, waarbij werd gesproken over een aantal fases. Werd toen wel duidelijk gemaakt dat hoe langer de fase duurt, waarbij het doorduwen is hoe groter de kans op een burn-out en hoe langer een fase van herstel (‘startfase’) nodig is.

Daarom heel goed denk ik om pas op de plaats te maken en te kijken waar je positieve energie uit haalt, om zo weer te herstellen. Denk dat dit ook zal gaan helpen bij het weer beter kunnen slapen.

Ook zou je kunnen proberen (als dat kan) eens op een andere plek in huis te gaan slapen. Ik heb ook heel lang slecht geslapen in het nieuwe huis. Nu van plek gewisseld met vriend en ander matras, en slaap weer hele nachten door.
-
anoniem_645e4d6a94e09 wijzigde dit bericht op 15-02-2019 11:19
0.00% gewijzigd
Leg voor jezelf de lat niet zo hoog.

Wat maakt het uit hoe anderen over je denken?
Zorg dat je regelmatig contact hebt met een hele goede vriend of vriendin.

Probeer niet alleen voldoening te halen uit je werk, maar ook uit een of andere hobby.
Als je blij wordt van het kijken naar een bepaalde serie op tv is dat ook goed.
Alles wat jou uit de piekerstand haalt is goed.
Bijvoorbeeld een puzzel oplossen of kleuren voor volwassenen of muziek maken/luisteren of naar de sauna of wandelen in de wind.

Zelf slik ik altijd een tabletje met magnesium als ik niet kan in- of doorslapen; of het een placebo-effect is of niet dat weet ik niet, maar ik slaap daarna altijd binnen het uur als een roosje.

Het klinkt alsof je erg streng bent voor jezelf, probeer jezelf wat meer complimentjes te geven en wees wat toegeeflijker naar jezelf.
Je kunt niet altijd alles controleren en dat moet je ook niet proberen.
Go with the flow.
Laat de dingen maar gebeuren.

Je kunt niet meer doen dan je best en uiteindelijk gaat deze periode weer voorbij en kom je weer in beter vaarwater.

Goed dat je naar de psycholoog gaat, ik hoop dat je er veel aan hebt.
Wat ik je vooral wil meegeven is dat je vertrouwen in jezelf moet hebben! Je lichaam en geest zijn hartstikke sterk en veerkrachtig, ook zo’n periode kunnen ze aan. Sporten kan je hierbij helpen weet ik uit eigen ervaring, zo krijg je weer positieve ervaringen met je lichaam en dat geeft rust én kracht :)
-
anoniem_645e4d6a94e09 wijzigde dit bericht op 15-02-2019 11:20
0.00% gewijzigd
Misschien is een cursus mindfulness wat voor jou; je kunt dat in groepsverband doen, dan ontmoet je meteen gelijkgestemden.

Het is oké als je serieus bent van aard, omring je met mensen die jou waarderen zoals je bent.
anoniem_638f50d8e8247 wijzigde dit bericht op 14-02-2019 13:37
0.23% gewijzigd
Goede tip, ik overweeg een cursus Mindfulness. Denk dat het me veel kan brengen.
Monika23 schreef:
14-02-2019 13:28
Goede tip, ik overweeg een cursus Mindfulness. Denk dat het me veel kan brengen.
Mindful al je posts wissen is ook handig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven