Hoe kan een moeder nou niet van haar kind(eren) houden ?

14-02-2019 19:18 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva´s

Mijn moeder heeft nooit interesse in mij getoond
ze deed nooit iets met mij samen toen ik een kind was en sprak niet met me
hier door voelde ik mij altijd eenzaam en ben ik meer naar binnen gekeerd

na de scheiding van mijn ouders heeft ze mij nooit gevraagd hoe het met mij ging
of wat ik later voor een beroep wilde uitoefenen
ze haalde mij 1 of 2 keer in het jaar op en ik hoopte altijd op een betere band

Toen ik mijn zoontje kreeg vroeg ze aan mijn echtgenoot of hij bij haar en haar toenmalige vriend
wilde wonen voor werk. Ze appte en belde hem , Maar liet mij niks hier over weten
ik dacht altijd dat mijn moeder druk was
Hoezo kon ze mijn echtgenoot wel de hele tijd bellen en appen? En hoezo word er niks met mij
besproken ?

Verder kocht ze wel baby spulletjes en huurde een kolfmachine
ze bleef hameren dat ik borstvoeding moest geven, En dat terwijl ik elke keer een borstontsteking kreeg
Waarom wilde ze nu wel ineens met mijn leven bemoeien ? En blijft ze maar hameren
terwijl ik me depressief begin te voelen

Na een akkefietje
was ik klaar met die vrouw ik heb mijn agressie van een rot pubertijd en rot jeugd op haar gebotvierd
misschien niet helemaal eerlijk,
Ik heb hele erge dingen gezegd die het daglicht niet kunnen verdragen
inmiddels mijn excuses via app en facebook bericht gemaakt en dat ik graag met haar zou willen
praten hier over . Maar ze zet er een profiel foto op
met de tekst ´ik heb werkelijk helemaal niets te vertellen´ En maanden daarna bleef dit zo

Ik weet van mij zelf dat ik een laag zelfbeeld heb ontwikkeld van uit mijn jeugd
Ik probeer met mijn codepentie te leven en ik heb daar therapie voor
inmiddels ben ik niet meer zo´n target voor narcisten
ik heb geen leuke pubertijd gehad met depressies en psychose
en school destijds niet kunnen af maken.

Ik las net verhalen van moeders op google die echt niet van hun kinderen houden
ze zien zich zelf als verzorgers en zijn blij en opgelucht als het kind weg is
sommige zijn gefrustreerd dat ze geen liefde kunnen voelen voor het kind

ik kan me hier zo weinig bij voorstellen mijn moeder heeft niet van mij gehouden
maar ik heb wel een zoon van bijna 4 jaar , Waar ik zo ontzettend veel van hou
als ik die ingredienten van de liefde niet in mij had
dan wist ik niet wat er van mijn zoontje terecht zou moeten komen .. het klinkt zo vreselijk een kind zonder liefde
maar ik ben zelf dat kind zonder die ingredienten en met behulp van therapie
leer ik mij gezonde grenzen aan en eigenliefde
Het is heel vreemd als je beetje bij beetje eigenwaarde krijgt
een gevoel die je nog nooit gekend hebt
ik wist niet dat ik zo´n laag zelfbeeld had en nog deels heb.

Maar ik ben er niet helemaal uit
hoe is het mogelijk dat een moeder geen liefde voelt voor haar kind?
houdt die persoon misschien niet van zich zelf ?
ik heb werkelijk geen idee
Misschien kunnen jullie me een eindje op weg helpen?
ik ben verder niet op zoek naar antwoordde van uit mijn moeder

ik zal mijn moeder nooit meer zien
en ik weet welk pad ik nu ga bewandelen

Bedankt voor het lezen :shame:
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-02-2019 09:38
Reden: Provocerend
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je man niet op dat aanbod is ingegaan. Wat een ontzettend vreemde actie om hem zo los te willen weken van zijn gezin.

Verder: goed dat je in therapie bent. DIt lijkt me zo'n zwaar probleem dat ik denk dat ze je daar verder kunnen helpen dan hier.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mooi dat je de moederliefde zélf wél voelt bij je zoontje. Je moeder heeft het je niet bijgebracht, maar tóch heb je het. Goed hoor!
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
14-02-2019 19:22
Jezus, communiceer jij met je moeder via de app en Facebook?
En jij weet precies wat iemand wel of niet moet doen in de omstandigheden waarin ze leven en zijn opgegroeid? Gezien jouw nick zou je een andere reactie verwachten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Kan me indenken dat je vragen hebt maar ik vermoed dat je hier geen antwoorden op zal gaan krijgen. Waarom niet stoppen met je afvragen zonder dat je antwoorden zult gaan krijgen? En de energie die je dan overhoudt in relatie met jouw zoon steken? Want daar kun jij wel alles betekenen.

Je gaat niets halen uit een voor jou eenzijdige relatie met een moeder die niet wil.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn you go girl.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
14-02-2019 19:41
Enn you go girl.
Hey... mijn favo fijenoorder! Jouw ava zij je vergeven, daar kun je niets aan doen. :biggrin:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn moeder is recent overleden en ik heb me hogelijk verbaasd over de warme herinneringen die haar andere kinderen hadden en met de aanwezigen deelden.
Sommige moeders zijn gewoon niet te begrijpen, helaas.
Ben je misschien depressief op dit moment?
Een depressie kan je herinneringen kleuren en je selectief dingen laten herinneren.

Ik heb dat helaas zelf ooit meegemaakt.

Als ik je op lees kom je heel zwart/wit op me over en misschien bekijk je de dingen nu op dit moment erg negatief en boos en verdrietig.

De meeste moeders houden van hun kinderen, maar overal zijn natuurlijk uitzonderingen op.
Sommige mensen voelen wel liefde maar kunnen dat niet uiten en anderen worden wél geliefd maar kunnen dat niet voelen.
En er zijn ook mensen die niet weten wat ze voelen omdat ze niet in contact staan met hun gevoel, misschien zichzelf bewust of onbewust afsluiten om niet gekwetst te worden.

We weten nooit echt zeker wat er in een ander omgaat, soms weten we niet eens wat er in onszelf omgaat.

Probeer te blijven geloven in het goede en vertrouwen te houden.
Heb geduld met jezelf en met anderen en vergeef, zodat je verder kunt zonder boosheid als ballast.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderwens en één van de redenen is dat ik denk dat ik er niet van kan houden, omdat ik mezelf erin terug zal zien. Ik had vroeger veel last van zelfhaat gevoelens en haat nog steeds het kind wie ik was. Ik weet niet of ik hier de enige in ben, of dat dit vaker een rol kan spelen bij het niet hebben van een kinderwens of het niet kunnen houden van je eigen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
toen je ouders gingen scheiden woonden je bij je vader?
Soms is het gewoon wat het is, hoe vervelend het ook is. Je kan je van alles afvragen, maar sommige dingen zijn niet goed te begrijpen. Ik heb wel gezien dat het vaak ook te maken heeft met de opvoeding die ze zelf hebben gehad of dingen die ze zelf gemist hebben. In ieder geval was dat bij mijn ouders wel zo. Alhoewel het niks veranderde aan de situatie, had ik er wel iets meer begrip voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je met behulp van een profi dit stukje kunt verwerken.

Overigens kan ik het mij ook niet voorstellen, maar ook mijn lieve buurvrouw houdt een nare bijsmaak aan haar relatie met haar moeder over.

En wat mooi dat jij wel die liefde kan voelen voor jullie kind!
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
14-02-2019 19:22
Jezus, communiceer jij met je moeder via de app en Facebook?

Uit dat hele verhaal is dat hetgene waar je op reageert? Je komt over als een akelig persoon.


TO, jammer om te lezen dat je zo'n vervelende band had met je moeder. Goed dat je het nu loslaat. En waarom er zulke moeders zijn... ik weet het niet, maar misschien houden ze niet opzettelijk niet van hun kind. Sterkte TO.
Alle reacties Link kopieren
Net vanavond begonnen in het boek “Dit is mijn stem” van Marte Stekelenburg.

Ontluisterend en schokkend om te lezen wat sommige ouders hun kind aandoen.

Zou het kunnen TO dat je moeder last had van een psychische stoornis?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Vera8 schreef:
14-02-2019 20:29
Net vanavond begonnen in het boek “Dit is mijn stem” van Marte Stekelenburg.

Ontluisterend en schokkend om te lezen wat sommige ouders hun kind aandoen.

Zou het kunnen TO dat je moeder last had van een psychische stoornis?
Dat zou heel goed kunnen
ze lag soms uren lang op bed
en verwaarloosde de boel , zoals bedden verschonen of de kinderen douchen.
ze keek wel heel vaak in de spiegel naar zich zelf ,En was goed in opmaken
er was vaak vraag naar en ze had het geluk om bekende mensen op te maken
helaas zei ze altijd af naar een keertje dus mijn vader was altijd hard aan het werk als fotograaf
dus ik vermoed dat er veel aan de hand was met haar
nu zijn er geruchten dat ze als prosituee werkt.
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
14-02-2019 20:00
Ik heb geen kinderwens en één van de redenen is dat ik denk dat ik er niet van kan houden, omdat ik mezelf erin terug zal zien. Ik had vroeger veel last van zelfhaat gevoelens en haat nog steeds het kind wie ik was. Ik weet niet of ik hier de enige in ben, of dat dit vaker een rol kan spelen bij het niet hebben van een kinderwens of het niet kunnen houden van je eigen kinderen.
ik vind het wel mooi dat je hier zo open over bent
het is complex maar ik begrijp het wel
fijn dat je bewust daar een keuze in maakt.
Denk dat ze beschadigd is, misschien doordat ze zelf een moeilijke jeugd heeft gehad, psychisch iets niet in orde is.
Of het is gewoon een harteloos mens.
Hoe dan ook je bent nu een volwassen vrouw, tijd om grenzen te stellen, jezelf lief te hebben en je kind te beschermen tegen deze vrouw.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de reacties
er staan echt hele lieve mooie berichten in
en ook zeker veel eye openers :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een narcistische moeder , en ik moet je zeggen het is verschrikkelijk
Als ik normaal met haar om zou kunnen gaan , moet je ja en amen zeggen, en over je heen laten lopen , en daar vind ik mezelf te goed voor , ik heb er wel veel last van moet ik zeggen , ik trok het allemaal niet meer en op mijn 26e geen contact meer gehad een jaartje , toen ik naar weer sprak vroeg ze ook niet hoe het met me ging, heeft ze nooit gevraagd ,
Het enige wat ze heeft gedaan tijdens het geen contact meer hebben is mij zwart maken, hoe fout mijn vriend wel niet was , dat ze het maar goed vond voor me dat ik was aangerand , hoorde ik achteraf van haar vriendin,

Dat ik meer geld had dan haar, en dat ze mij daarom niet meer wilde zien , want ze was in mij teleurgesteld,

Ze probeerde zich te verschuilen door te zeggen ja ik wilde je niet meer zien omdat ik een wijntje op had ,

Mijn moeder probeerde ook mijn vriendjes voor mij uit te zoeken , want ja die jonge heeft een vader met veel geld, of ga mee met ons , daar lopen oudere mannen 50plus met geld , gewoon zo ziek , ik wilde mijn eigen vriendjes uitzoeken

Mijn moederbepaalde alles , wat ik moest zeggen of doen , wat ik aan moest trekken
Ze zette mij ook voor schut waar andere mensen bij zijn ,

Ik heb hetzelfde als wat jij hebt codypendent
Dat je altijd goedkeuring wilt van een ander, omdat je niet anders weet

Gelukkig word het wel steeds minder , maar ik kan heel moeilijk zelf beslissingen maken,

En vaak ook negatieve stemmen in je hoofd die je neerhalen
En als het heel erg is met die stemmen dan denk ik hou je kop , en krijg ik rare gedachtes in mijn hoofd
En vooral eenzaam voelen

Oja, mijn moeder heeft ook contact met 2 exen van mij , en ook een ex van mijn zus , heb haar eens horen praten met die ex maar ze praat dan zo negatief over mijn zus net of ze de kant kiest van haar ex , ziekelijk gedrag
anoniem_294919 wijzigde dit bericht op 14-02-2019 20:58
6.28% gewijzigd
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat haar "bemoeizucht" een onhandige manier was om haar betrokkenheid te tonen. Misschien is zij vroeger door haar eigen pijnen heengegaan totdat ze afgestompt was en vond zij nu ook dat jij je ontstoken borsten gewoon moest kunnen verduren want dat moest voor die baby.

Toen jij daarna "op haar losging" was dit meer wat ze nog kon verdragen en nu sluit ze zich totaal af.

Wat je kan doen? Nu niets want je hebt je excuses al gemaakt maar wat je hebt gezegd kan niet meer ongedaan worden gemaakt. Stuur haar leuke films en foto's van het kind, misschien wil ze het kind af en toe op bezoek later, en dan heb je het maximale gedaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het beste wat je kunt doen is geen contact meer hebben , want dit sloopt je. Ik heb nu 2jaar geen contact meer , en mijn Hoofd is stukken rustiger, als je geen contact meer hebt , hou er dan rekening mee dat ze alles gaat proberen, je omkopen met spullen of geld , via via contact met je zoeken dus via een vriend van jou om informatie te krijgen , dat doet mijn moeder dus allemaal, ook via mijn exen , het is zelfs zo erg dat ze de belastingdienst belt en zich voordoet als mij ,mijn dokter belt en vertelde dat het niet zo goed met mij ging , terwijl ze mij een jaar niet had gezien gesproken, dus let goed op , dit heet flying monkeys, en kijk vooral veel youtube video's over narcisten zo begrijp je jezelf ook stukken beter, waarom bepaalde dingen zo gaan of waarom je ze doet , het opende mij mijn ogen Petra van deijl is een goeie om mee te beginnen
En voor de Nederlandse versie Petra joy van deijl
anoniem_294919 wijzigde dit bericht op 14-02-2019 21:09
13.36% gewijzigd
Wees jezelf
Alle reacties Link kopieren
Poezenmens290 schreef:
14-02-2019 20:53
Ik heb ook een narcistische moeder , en ik moet je zeggen het is verschrikkelijk
Als ik normaal met haar om zou kunnen gaan , moet je ja en amen zeggen, en over je heen laten lopen , en daar vind ik mezelf te goed voor , ik heb er wel veel last van moet ik zeggen , ik trok het allemaal niet meer en op mijn 26e geen contact meer gehad een jaartje , toen ik naar weer sprak vroeg ze ook niet hoe het met me ging, heeft ze nooit gevraagd ,
Het enige wat ze heeft gedaan tijdens het geen contact meer hebben is mij zwart maken, hoe fout mijn vriend wel niet was , dat ze het maar goed vond voor me dat ik was aangerand , hoorde ik achteraf van haar vriendin,

Dat ik meer geld had dan haar, en dat ze mij daarom niet meer wilde zien , want ze was in mij teleurgesteld,

Ze probeerde zich te verschuilen door te zeggen ja ik wilde je niet meer zien omdat ik een wijntje op had ,

Mijn moeder probeerde ook mijn vriendjes voor mij uit te zoeken , want ja die jonge heeft een vader met veel geld, of ga mee met ons , daar lopen oudere mannen 50plus met geld , gewoon zo ziek , ik wilde mijn eigen vriendjes uitzoeken

Mijn moederbepaalde alles , wat ik moest zeggen of doen , wat ik aan moest trekken
Ze zette mij ook voor schut waar andere mensen bij zijn ,

Ik heb hetzelfde als wat jij hebt codypendent
Dat je altijd goedkeuring wilt van een ander, omdat je niet anders weet

Gelukkig word het wel steeds minder , maar ik kan heel moeilijk zelf beslissingen maken,

En vaak ook negatieve stemmen in je hoofd die je neerhalen
En als het heel erg is met die stemmen dan denk ik hou je kop , en krijg ik rare gedachtes in mijn hoofd
En vooral eenzaam voelen

Oja, mijn moeder heeft ook contact met 2 exen van mij , en ook een ex van mijn zus , heb haar eens horen praten met die ex maar ze praat dan zo negatief over mijn zus net of ze de kant kiest van haar ex , ziekelijk gedrag

Jeetje ik kreeg gewoon een steek in mijn maag van het lezen
wat heb jij een pijn door staan
en wat ben je ontzettend sterk dat je jou moeder achter je hebt gelaten
ik ken meer mensen die zo doen tegen hun kinderen
het is zo moeilijk om je zelf te zijn bij deze personen
je moet elke keer op je hoede zijn voor verbaal geweld of fysiek geweld
ik heb ook van die radars die automatisch dit soort mensen wil pleasen maar ik rem mezelf af
om me zelf niet te verlagen en gewoon toch maar mijn stem te gebruiken of ze het nou leuk vinden of niet
wat jij zegt over die stemmen heb ik ook , eentje wil mij in het oude houden en elke keer behoeden voor de zelfde fouten
zoals (ga niet naar de kapper want de vorige keer had je spijt) of ik krijg savonds stemmen in mijn hoofd die overigens niet klinken
als mijn eigen stem zoals ´ik haat je´ dat soort dingen een beetje schrizofreen.

bedankt dat je jouw verhaal hier kwam doen veel Respect.
Niet alles gelezen maar ik hoop dat je ergens in de toekomst antwoorden op je vragen gaat krijgen. Ik heb zelf een gecompliceerde relatie met m'n moeder en ik herken wel dingen die je schrijft. Soms zijn dingen zo. Mensen zijn soms ingewikkeld. Ik heb na heel wat jaren therapie is uiteindelijk geaccepteerd dat ik nooit liefde en erkenning zal krijgen en dat ik vroeger emotioneel verwaarloosd ben was een eye-opener voor mij.
Liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven