Puber 14 met adhd-ppd/nos en odd

18-02-2019 09:01 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 14 met 3 verschillende diagnoses die we ook echt herkennen in hem..Maar die odd...die breekt ons zo op!! Puberteit er nog bij nu..
Alles wat we zeggen,vragen is fout..
Hij scheld mij uit voor de vreselijkste dingen en ik mag dagelijks wel een paar keer dood neer vallen..
Ook op school..geschorst voor 2 dagen..al 6 keer verwijderd en 23 keer boeken/huiswerk vergeten..nou ja vergeten...hij wil het niet maken en het boeit hem niks..
Ik word er zo moe van..dat ik nu denk,ga maar..ga maar uit huis..
Iemand ervaring??
Wat voor hulp hebben jullie nu?
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Als je zover bent dat je ervoor open staat om hem uit huis te plaatsen, zou je in elk geval stappen kunnen ondernemen om eens uit te zoeken welke mogelijkheden er zijn.
De meeste pubers zijn pittig, maar de meesten hebben ook hun goede dagen en momenten. Als je die niet meer hebt, is het verstandig om in te grijpen voordat het écht uit de hand loopt.

En zoek ergens een praatgroepje. Misschien via een vereniging. Het kan helpen om van anderen te horen te krijgen dat je niet alleen bent. En anderen hebben misschien nog tips waar je wat mee kunt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Weet wel dat er hele lange wachtlijsten zijn voor woonplekken. Als het crisis wordt komt hij op een crisis plek en die zijn ook niet heel prettig vaak omdat de andere jongeren ook in crisis zijn. Probeer dit voor te zijn misschien is er nog behandelaanbod? Dagbehandeling of dagbesteding wat jou kan ontlasten. Afspraak met je huisarts?
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben jullie tot nu toe geprobeerd, wat zeggen de instanties waar je mee samenwerkt?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je gevoel. Mijn puber heeft de diagnose pdd-nos en adhd en dat vind ik ook soms zo pittig dat ik er helemaal klaar mee ben. De ODD maakt het voor jou helemaal zwaar. En als je een beetje op me lijkt: het schuldgevoel dat je zal hebben dat je zo over je kind kan denken ook... Ik heb me erbij neergelegd dat mijn rek er soms uit is. Ik heb mijn zoon ook heel duidelijk gemaakt dat ik bepaalde dingen wel verwacht en sommige dingen absoluut niet tolereer. En ook dat als hij daar niet naar wil leven, er voor hem geen plek is binnen ons huishouden. Gelukkig gaat het hier meestal wel ok, maar school blijft zo'n groot struikelblok.
Zit jouw zoon op een vso of op regulier?
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Vreselijk lijkt me dat. Ik weet wel dat ik te allen tijde zou voorkomen dat mijn kind naar een instelling moet. Daar is er nog nooit een van opgeknapt, en eigenlijk is hij dan reddeloos verloren.
Wat heb je nu aan begeleiding?
MinkeDeWit schreef:
18-02-2019 09:33
Vreselijk lijkt me dat. Ik weet wel dat ik te allen tijde zou voorkomen dat mijn kind naar een instelling moet. Daar is er nog nooit een van opgeknapt, en eigenlijk is hij dan reddeloos verloren.
Wat heb je nu aan begeleiding?
Ik heb gewerkt in zon instelling en zag wel degelijk.kinderen ervan opknappen hoor
vivajaline schreef:
18-02-2019 09:39
Ik heb gewerkt in zon instelling en zag wel degelijk.kinderen ervan opknappen hoor
Ik heb ooit een documentaire gezien over een meisje dat precies mijn dochter was qua gedrag. Als je daar de autonomie wegneemt en keiharde repressie toepast krijg je dus een verknipt kind met gedrag wat steeds erger wordt. Enorm verdrietige situatie. De laatste tijd was er ook weer veel over in het nieuws. Het is gewoon lastig op te lossen met alle personeelswisselingen. Hier hebben we ook steeds wisselende begeleiding, de een nog jonger dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou jij het vinden om eerst gedwongen te worden naar een school te moeten gaan waar je (zoals ik het lees) diepongelukkig bent dus uit alle macht, hoe onhandig ook, probeert te voorkomen erheen te moeten; wat niks helpt want je hebt niks te zeggen over je eigen leven.

En nu wordt je ook nog eens gedreigd uit huis geplaatst te worden naar een plek waar je - waarschijnlijk - letterlijk doodongelukkig wordt? En dat door je eigen moeder...

Luister je wel echt naar wat JOUW kind je vertellen wil? Of stuur je hem eigenhandig de afgrond in?

En waar is zijn vader in dit verhaal?
anoniem_376152 wijzigde dit bericht op 18-02-2019 09:57
3.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-02-2019 09:33
Vreselijk lijkt me dat. Ik weet wel dat ik te allen tijde zou voorkomen dat mijn kind naar een instelling moet. Daar is er nog nooit een van opgeknapt, en eigenlijk is hij dan reddeloos verloren.
Wat heb je nu aan begeleiding?
Wat een nare, generaliserende post.

Mijn jongste ging met 13 naar 'zo'n instelling' en is daar zeker van opgeknapt.

Er is bijv enorm verschil tussen instellingen van jeugdzorg of van kinderpsychiatrie, om maar eens wat te noemen.
En ook binnen die onderverdeling zitten nog gradaties en verschillen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
18-02-2019 09:49
Ik heb ooit een documentaire gezien over een meisje dat precies mijn dochter was qua gedrag. Als je daar de autonomie wegneemt en keiharde repressie toepast krijg je dus een verknipt kind met gedrag wat steeds erger wordt. Enorm verdrietige situatie. De laatste tijd was er ook weer veel over in het nieuws. Het is gewoon lastig op te lossen met alle personeelswisselingen. Hier hebben we ook steeds wisselende begeleiding, de een nog jonger dan de ander.
En juist die repressieve aanpak wordt steeds meer teruggedrongen, maar daar is wel meer en deskundiger personeel voor nodig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Deepfreeze schreef:
18-02-2019 09:51
En nu wordt je ook nog eens gedreigd uit huis geplaatst te worden naar een plek waar je - waarschijnlijk - letterlijk doodongelukkig wordt? En dat door je eigen moeder...

Luister je wel echt naar wat JOUW kind je vertellen wil? Of stuur je hem eigenhandig de afgrond in?
Zo dan... Dat gaat zeker helpen. Ervaring met het dagelijks omgaan met een kind met deze problematiek?
Wat een ongelooflijk kortzichtige post. In de afgrond sturen? Bescherm de rest van je gezin, want deze problematiek kan jou en eventuele andere kinderen compleet kapot maken. En moederliefde zal hem dan niet gaan redden helaas.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Gewoon stug doorgaan met een vierkant (kind) door een rondje proberen te drukken.

Ongeacht of het kind daar psychisch pijn door lijdt. Niet omdat hij vierkant is maar door dat gedruk.

En als dat doordrukken niet helpt, dan zijn er instellingen die er een rondje van proberen te gaan maken zodat hij toch nog een beetje in het ronde systeem past.

Ik wens je zoon - en alle andere kinderen als hij - alle sterkte met mensen die niks anders zien dan een rondje.
Alle reacties Link kopieren
Deepfreeze schreef:
18-02-2019 10:20
Gewoon stug doorgaan met een vierkant (kind) door een rondje proberen te drukken.

Ongeacht of het kind daar psychisch pijn door lijdt. Niet omdat hij vierkant is maar door dat gedruk.

En als dat doordrukken niet helpt, dan zijn er instellingen die er een rondje van proberen te gaan maken zodat hij toch nog een beetje in het ronde systeem past.

Ik wens je zoon - en alle andere kinderen als hij - alle sterkte met mensen die niks anders zien dan een rondje.

En opnieuw een post vol ongenuanceerde oordelen. Weet jij wat zij allemaal al heeft gedaan en meegemaakt met dit kind. Wie zegt dat ze wil dat hij anders wordt? Wat als zij psychisch pijn lijdt? Is dat wel prima? Wat als een kind gewoon niet past op de plek waar hij zit en er een plek is waar hij meer zichzelf kan zijn? Waar mensen zitten die na een topzware dag naar huis kunnen gaan en een dag bij kunnen komen? Dat kan namelijk niet met een dergelijk kind is huis. Dan ga je door, en door, omdat het je kind is. Omdat je voor hem wil zorgen. Omdat je zijn moeder bent. Wat als er niets meer is en thuisblijven afglijden betekent?
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Pauwenveer schreef:
18-02-2019 10:29
En opnieuw een post vol ongenuanceerde oordelen. Weet jij wat zij allemaal al heeft gedaan en meegemaakt met dit kind. Wie zegt dat ze wil dat hij anders wordt? Wat als zij psychisch pijn lijdt? Is dat wel prima? Wat als een kind gewoon niet past op de plek waar hij zit en er een plek is waar hij meer zichzelf kan zijn? Waar mensen zitten die na een topzware dag naar huis kunnen gaan en een dag bij kunnen komen? Dat kan namelijk niet met een dergelijk kind is huis. Dan ga je door, en door, omdat het je kind is. Omdat je voor hem wil zorgen. Omdat je zijn moeder bent. Wat als er niets meer is en thuisblijven afglijden betekent?
Misschien moeten ze jou als rondje eens door een vierkant drukken en kijken wat voor problematiek eruitkomt.

Je vertroebelt de boel hier met je zogenaamd goede bedoelingen ipv het te zien vanuit het kind. Je richt schade aan zonder dat je het beseft.

Uithuisplaatsing is voor een zeer hooggevoelig kind, zoals dit kind hoogstwaarschijnlijk ook is, inderdaad de afgrond.

Ik ga verder niet op je in. Ik hoop dat de moeder haar kind echt gaat horen ook al kan hij zich niet goed uiten. Dit kind heeft haar liefde en steun nodig. Niet een instelling.
Alle reacties Link kopieren
Deepfreeze schreef:
18-02-2019 10:54
Misschien moeten ze jou als rondje eens door een vierkant drukken en kijken wat voor problematiek eruitkomt.

Je vertroebelt de boel hier met je zogenaamd goede bedoelingen ipv het te zien vanuit het kind. Je richt schade aan zonder dat je het beseft.

Uithuisplaatsing is voor een zeer hooggevoelig kind, zoals dit kind hoogstwaarschijnlijk ook is, inderdaad de afgrond.

Ik ga verder niet op je in. Ik hoop dat de moeder haar kind echt gaat horen ook al kan hij zich niet goed uiten. Dit kind heeft haar liefde en steun nodig. Niet een instelling.
Wauw, echt, wauw.
Wat een onwetendheid spreekt er uit jouw posts, maar ook, wat een frustratie.

Leg alles maar bij de moeder neer, lekker makkelijk, maar ook zeer onterecht. Een kind krijgt niet zomaar die diagnoses, daar is duidelijk wat mee aan de hand. En dat is vaak meer dan 1 of 2 ouders kunnen begeleiden, daar is een team van begeleiders nodig, die elke 8 uur weer ververst worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Deepfreeze schreef:
18-02-2019 10:54
Misschien moeten ze jou als rondje eens door een vierkant drukken en kijken wat voor problematiek eruitkomt.

Je vertroebelt de boel hier met je zogenaamd goede bedoelingen ipv het te zien vanuit het kind. Je richt schade aan zonder dat je het beseft.

Uithuisplaatsing is voor een zeer hooggevoelig kind, zoals dit kind hoogstwaarschijnlijk ook is, inderdaad de afgrond.

Ik ga verder niet op je in. Ik hoop dat de moeder haar kind echt gaat horen ook al kan hij zich niet goed uiten. Dit kind heeft haar liefde en steun nodig. Niet een instelling.
Ik was zo'n rondje en heb zo'n rondje. En de conclusies die jij nu zomaar ergens uit het luchtledige grijpt raken kant noch wal. Wat dat betreft zou ik als ik jou was iedereen een plezier doen en helemaal wegblijven van dit topic.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Pauwenveer schreef:
18-02-2019 11:54
Ik was zo'n rondje en heb zo'n rondje. En de conclusies die jij nu zomaar ergens uit het luchtledige grijpt raken kant noch wal. Wat dat betreft zou ik als ik jou was iedereen een plezier doen en helemaal wegblijven van dit topic.
Nou dit!
Wat een goed idee om de moeder een nog groter schuldgevoel aan te praten, alsof het al niet moeilijk genoeg is zeg.
En alsof ze in iedere instelling een rondje door een vierkantje proberen te drukken. Echt schei toch uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven