Beter slapen zonder AD

08-03-2019 14:59 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die beter slapen na het stoppen met antidepressiva.

Ik ben nu 3 weken gestopt na een half jaar Sertraline te hebben geslikt.
Had erg last van de bijwerking slapeloosheid en het lijkt alsof dat nooit helemaal meer is over gegaan.
Pas nu ik gestopt ben, slaap ik opeens weer een stuk beter en veel minder slaapmedicatie nodig (wat heel helpend is)
Iemand dit ook gehad?

Liefs,
Nienemunt
Alle reacties Link kopieren
Ik had precies hetzelfde, ik sliep ook slecht met sertraline en werd vaak wakker s'nachts. Uiteindelijk gestopt omdat het niet hielp en ik sliep meteen weer veel beter door. Nu gebruik ik fluoxetine, waar ik wel baat bij heb. Maar weer word ik een paar keer per nacht wakker helaas. Vooral de eerste weken sliep ik echt slecht.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik begrijp het niet helemaal.
Heb je ad én slaapmedicatie?

En wat is nu precies je doel met deze vraag? Wil je alleen je ervaring delen of loop je nog ergens tegen aan?
Niet per se beter (hoewel ...), wel anders. Nadat ik gestopt ben met fluoxetine slaap ik qua uren nog hetzelfde, en ik slaap net zo makkelijk in. Maar ik slaap ook dieper, en op de een of andere manier droom ik weer veel meer (of in ieder geval meer lucide). Ik heb het idee dat mijn rem-slaap toch echt nog beïnvloed werd door de ad, ook na de beginperiode.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
08-03-2019 15:27
Sorry, ik begrijp het niet helemaal.
Heb je ad én slaapmedicatie?

En wat is nu precies je doel met deze vraag? Wil je alleen je ervaring delen of loop je nog ergens tegen aan?
Ik heb een aantal maanden beide gehad ja, nu alleen nog slaapmedicatie, maar dan minder.

Gewoon ervaring horen, kijken of er meer mensen dat probleem met antidepressiva hebben of hadden. Is er een link tussen tussen of toeval.
Alle reacties Link kopieren
Lisa2010 schreef:
08-03-2019 15:21
Ik had precies hetzelfde, ik sliep ook slecht met sertraline en werd vaak wakker s'nachts. Uiteindelijk gestopt omdat het niet hielp en ik sliep meteen weer veel beter door. Nu gebruik ik fluoxetine, waar ik wel baat bij heb. Maar weer word ik een paar keer per nacht wakker helaas. Vooral de eerste weken sliep ik echt slecht.
Bedankt voor het delen van je ervaring.
Fijn dat je nu iets hebt wat wel helpt.
Mij hielp Sertraline ook niet goed, dus gestopt. Ik heb alleen weinig andere opties vanwege borstvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Nanny_Gytha_Ogg schreef:
08-03-2019 15:27
Niet per se beter (hoewel ...), wel anders. Nadat ik gestopt ben met fluoxetine slaap ik qua uren nog hetzelfde, en ik slaap net zo makkelijk in. Maar ik slaap ook dieper, en op de een of andere manier droom ik weer veel meer (of in ieder geval meer lucide). Ik heb het idee dat mijn rem-slaap toch echt nog beïnvloed werd door de ad, ook na de beginperiode.
Bedankt voor de ervaring! Dat gevoel heb ik zelf ook heel erg, dus ik vind het wel fijn om te horen dat ik niet de eindige ben.
Mijn psychiater wist het namelijk niet echt, omdat volgens hem die bijwerking over gaat..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven