Gestopt met benzo’s, moeilijk...

11-03-2019 22:47 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst kort voorstellen, aangezien ik nieuw ben op dit forum. Lana, 38 jaar, goede baan, eigen woning, vrienden en sport, als ik niet afzeg... Alles voor elkaar denken buitenstaanders.
En ik.... ben doodongelukkig omdat het me niet lukt van de benzo’s af te blijven... Met alle gevolgen van dien. Vermoeid, altijd bezig of ik nog voldoende in huis heb, neiging om overdag te slikken, niet slapen zonder maar ook niet meer met. Steeds hogere dosering nodig hebben, trillen en zweten als ik minder neem dan anders. Vermijden, liefst niets afspreken in de avond.
Het kan zo niet langer, vorige week cold turkey gestopt. Een hele week volgehouden, super trots want ik heb ontwenningsverschijnselen gehad. Leek wel griep en daarbij een enorme kater. Op mijn werk met moeite kunnen functioneren. Niemand heeft iets gemerkt. En na 5 slapeloze nachten begon ik weer normaal en heel diep te slapen. Maar nog zo enorm moe overdag.
En nu drang om te nemen. Eergisteren ook al en toen gedaan. En het bracht me niks. Het klinkt zoooo simpel, doe het dan niet. En toch is de drang niet te weerstaan.
Waarom schrijf ik dit? Hopelijk helpt het me om eraf te blijven, misschien herkent iemand zich in mijn verhaal en kunnen we elkaar motiveren in deze eenzame strijd..

Lana2
Alle reacties Link kopieren
Als je het ergste hebt gehad, dan wordt het nu alleen maar beter! Volhouden dus!
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Ik weet het. Ik moet en ga volhouden. En zou ze door de wc moeten spoelen. Maar...
Alle reacties Link kopieren
Misschien gewoon doen, dat doorspoelen. Niet overnadenken. En naar de huisarts voor hulp?
Alle reacties Link kopieren
Of misschien beter in een openbare afvalcontainer. Beter dan doorspoelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een traject afgerond binnen verslavingszorg... Heb mijn cannabisverslaving overwonnen daar. Helaas verslavingsgevoelig en er een benzo verslaving aan overgehouden. Ik wil het zelf kunnen en het gaat me lukken. Helaas met vallen en opstaan...
cold turkey afkicken is nooit slim, ga naar je huisarts
Lana2 schreef:
11-03-2019 23:22
Ik heb al een traject afgerond binnen verslavingszorg... Heb mijn cannabisverslaving overwonnen daar. Helaas verslavingsgevoelig en er een benzo verslaving aan overgehouden. Ik wil het zelf kunnen en het gaat me lukken. Helaas met vallen en opstaan...
is echt niet slim, klinkt stoer “op eigen kracht” maar is enorm dom.
https://www.benzodebaas.nl/Stoppen,-min ... oit_ineens
Alle reacties Link kopieren
Op een foutje na, ga ik nu mijn 9e nacht in. Ik ga volhouden! Vind mezelf alles behalve stoer....
Lana2 schreef:
12-03-2019 00:28
Op een foutje na, ga ik nu mijn 9e nacht in. Ik ga volhouden! Vind mezelf alles behalve stoer....
Hopelijk houd je er geen ernstige dingen aan over. Dit soort experimenten moet je nooit zonder doktersadvies doen. De dokter zou je een keurig afbouwschema meegeven. Om te voorkomen dat je bijvoorbeeld ernstige klachten krijgt zoalls epilepsie
Lana2 schreef:
12-03-2019 00:28
Op een foutje na, ga ik nu mijn 9e nacht in. Ik ga volhouden! Vind mezelf alles behalve stoer....
:hug:
Allereerst: knap dat je van de cannabis bent afgekickt! Bewijst dat je het kan, een verslaving overwinnen.
Maar waarom niet nog een keer hulp vragen, waarom wil je het zo graag zonder medisch advies doen?

Dat snap ik niet, je kan toch vertellen hoeveel je al geminderd/gestopt bent en bespreken of het goed is hoe je het doet, waarom het jezelf moeilijker maken dan nodig?

Je hoeft het niet alleen te doen.
Ik neem aan dat diezelfde dokter ze ook voorschrijft? Dan moet hij toch recepten uitschrijven, bel hem en zeg dat je geen recept meer wil maar dat je ook hiermee wil stoppen. Hij zal je graag (verder) helpen.

Misschien denk je: ik heb het ergste wel gehad...
Maar zoals al gezegd: wees zuinig op jezelf en ga naar een dokter, al is het maar om te overleggen. Als je geen zin meer hebt in een behandelingstraject kan niemand je dwingen: wel kan je steun krijgen met stoppen net als met elke andere verslaving.
Hou je taai!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-03-2019 01:23
Hopelijk houd je er geen ernstige dingen aan over. Dit soort experimenten moet je nooit zonder doktersadvies doen. De dokter zou je een keurig afbouwschema meegeven. Om te voorkomen dat je bijvoorbeeld ernstige klachten krijgt zoalls epilepsie
Echt, neem dit ter harte TO!

Cold Turkey stoppen geeft veel risico's. Ook op langere termijn.
Het is mogelijk dat de echte 'ontwenningsklap' na een hele tijd komt, als jij denkt dat je 'het ergste al hebt gehad'.

Langzaam afbouwen onder begeleiding van een arts is echt de meest veilige manier.
Alle reacties Link kopieren
Helaas ben ik zo dom geweest om mijn medicatie zelf te regelen.... Mijn huisarts weet er dus niks van. Als het me niet lukt, ga ik alsnog hulp zoeken. Nacht 9 zonder nu. Wel vroeg wakker, toch wel wat uren goed geslapen. Ontwenningsverschijnselen worden met de dag minder.
Alle reacties Link kopieren
Hoe regel je dat zelf dan???
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Lana2 schreef:
12-03-2019 05:26
Helaas ben ik zo dom geweest om mijn medicatie zelf te regelen.... Mijn huisarts weet er dus niks van. Als het me niet lukt, ga ik alsnog hulp zoeken. Nacht 9 zonder nu. Wel vroeg wakker, toch wel wat uren goed geslapen. Ontwenningsverschijnselen worden met de dag minder.
Zover ik je verhaal begrijp heb je je cannabis gebruik “ ingeruild” voor een ander middel.
Dat je het niet via je huisarts verkrijgt is een voor mij een duidelijk signaal dat je aan zelfmedicatie doet en wat betreft overwinnen van verslaving in een terugval zit.
Drink je bijvoorbeeld ook alcohol ?

Ontzettend goed dat je bezig bent om te stoppen met het gebruik ervan en ik hoop echt voor je dat het lukt.
Ik zou wel, zo als andere ook adviseren, via je huisarts extra hulp vragen.
Verantwoord stoppen met het middel is basisvoorwaarden maar je verslavingsmechaniek onder controle krijgen is twee.
Ben al wel eens naar een zelfhulpgroep geweest?
Thats about all I got to say bout that.
Lana2 schreef:
12-03-2019 05:26
Helaas ben ik zo dom geweest om mijn medicatie zelf te regelen.... Mijn huisarts weet er dus niks van. Als het me niet lukt, ga ik alsnog hulp zoeken. Nacht 9 zonder nu. Wel vroeg wakker, toch wel wat uren goed geslapen. Ontwenningsverschijnselen worden met de dag minder.
Afkicken begint met toegeven dat je een probleem hebt, dus naar de huisarts en toegeven wat je hebt gedaan. Je bent dus helemaal niet afgekickt van de wiet je hebt gewoon een verslaving voor een ander ingeruild en het is maar een kwestie van tijd voor je een nieuwe verslaving hebt gevonden voor deze. En ondertussen hopen we maar dat je niks overhoudt aan dit idiote gedoe
Alle reacties Link kopieren
Na het afwennen van kalmerende middelen komen de problemen die je daarvóór had (waardoor je ze ging slikken) gewoon terug. De kans is niet groot dat je nu wél het licht ineens ziet en een antwoord daarop hebt. Dus daar dient meteen aan gewerkt te worden voordat je flipt. Vraag hulp.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Jouw antwoord nummer 1 op problemen is jezelf te verdoven. Deze "oplossing" leer je niet meteen af; ergens in je onderbewustzijn blijft het aanwezig dat je "iets" moet hebben want je weet immers geen andere oplossing.

Oplossingen zoeken voor problemen is iets wat geleerd en ontwikkeld moet worden en daar heb je hulp bij nodig. Je moet daar zelf op aandringen; ze gaan je niet bemoederen of bevaderen om jou toch vooral te helpen. Je moet zelf tot de conclusie komen dat het dat is wat je nodig hebt en stappen nemen. Hopelijk ben je dan snel aan de beurt en tref je een kundig persoon.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
11-03-2019 23:20
Of misschien beter in een openbare afvalcontainer. Beter dan doorspoelen.

Nooit medicijnen doorspoelen of in een openbare afvalcontainer gooien. Lever ze in bij de apotheek (en dat kan ook door ze in een plastic zakje te doen en ze na sluitingstijd in de brievenbus te gooien). Zij zorgen dan voor een adequate vernietiging.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allen voor jullie reacties! Ik heb een traject van 12 weken achter de rug. Opname dus. Daar alle handvatten gekregen mbt verslaving, oorzaken en hoe om te gaan met emoties. Theorie is me bekend en lees het nog regelmatig door. Ik ben al heel blij dat ik al zoveel heb overwonnen. Opname ivm psychose door cannabis en daarnaast een benzo probleem. In de kliniek werden de benzo’s niet afgebouwd maar gelijk gestopt. Heb het dus eerder doorstaan met ontwenningsverschijnselen. Ook daar ging het na 2 weken prima zonder. Helaas heb ik nu niemand die me controleert. Dat maakt het lastig vol te houden. Ik bestelde ze online. Heb mijn bitcoins verwijderd en niks meer besteld. Ga ik ook niet meer doen. Ik kan het en ik wil het. Het is alleen zo verrot moeilijk soms....
Lana2 schreef:
12-03-2019 21:30
Bedankt allen voor jullie reacties! Ik heb een traject van 12 weken achter de rug. Opname dus. Daar alle handvatten gekregen mbt verslaving, oorzaken en hoe om te gaan met emoties. Theorie is me bekend en lees het nog regelmatig door. Ik ben al heel blij dat ik al zoveel heb overwonnen. Opname ivm psychose door cannabis en daarnaast een benzo probleem. In de kliniek werden de benzo’s niet afgebouwd maar gelijk gestopt. Heb het dus eerder doorstaan met ontwenningsverschijnselen. Ook daar ging het na 2 weken prima zonder. Helaas heb ik nu niemand die me controleert. Dat maakt het lastig vol te houden. Ik bestelde ze online. Heb mijn bitcoins verwijderd en niks meer besteld. Ga ik ook niet meer doen. Ik kan het en ik wil het. Het is alleen zo verrot moeilijk soms....
in een opname kan je cold turkey stoppen want dan is er zorg in de buurt. als je nu in een psychose glijdt is er niemand die weet waarom. Ook kan je andere (ernstige) dingen krijgen die accuut medisch ingrijpen vragen. GA NAAR EEN ARTS!
Alle reacties Link kopieren
En teveel gezien binnen verslavingszorg dat ik weet dat je het uiteindelijk echt zelf moet doen en willen. Geen professionele hulp meer voor mij.
Lana2 schreef:
12-03-2019 21:36
En teveel gezien binnen verslavingszorg dat ik weet dat je het uiteindelijk echt zelf moet doen en willen. Geen professionele hulp meer voor mij.
kansloze missie dus
Alle reacties Link kopieren
En nee, ik drink geen druppel alcohol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven