Vriend met ADHD en borderline

14-03-2019 12:29 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-03-2019 18:57
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
99.65% gewijzigd
lekker blijven latten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou doodmoe worden van dat kat en muis spel, dat trek en duw gedoe. Die diagnoses zouden me geen bal uitmaken, zijn gedrag daarentegen wél.
...
Je kunt de aandoening een naam geven, maar uiteindelijk gaat het erom dat jij de knoop niet door durft te hakken om te gaan.

Ik denk dat je daar wat mee moet. Wil je gaan, ga dan en kijk niet meer om. Wil je blijven, dan pas wordt die diagnose interessant. Hoe kunnen jullie samen jullie draai vinden en jullie relatie laten werken?

Zelf heb ik ook ADHD en na de diagnose (nu een goed jaar geleden) is er wel wat rust in mezelf en daarmee ook in ons gezin gekomen. Als je vriend zich inzet bij de coaching en ook veranderingen in zijn leven wilt aanbrengen, dan kan het zeker beter worden. Houdt er wel rekening mee dat als hij medicatie gaat nemen, die zoektocht ook wat tijd in beslag neemt (naar wat ik heb horen zeggen, ik slik zelf niets).
Alle reacties Link kopieren
Stel je kinderen daaraan niet bloot.
ik geef mn bek ook maar een douw
Heerlijk toch, zo'n dynamische en onvoorspelbare omgeving voor je kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie allerlei alarmbellen. Ik vind het bijvoorbeeld een enorme alarmbel dat je familie tegen je relatie is. Het leeftijdsverschil is een alarmbel. Zijn onvoorspelbare gedrag ook.

Word wakker. Waarom laat jij deze man toe in het leven van jou en je kinderen?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hoe zou je het vinden als de vader van je kinderen (als hij nog in beeld is dan) met een partner aan komt met zulke problemen? Daarmee gaat samenwonen en trouwen...

Waarom zou je trek hebben in zo een relatie? Je bent geen puber meer. Ga eens aan je kinderen denken zeg. Trouwen met een wispelturige man is niet aan je kinderen denken. Denk je als je getrouwd bent hij wel vol overgave voor jou gaat?
Ik snap de link tussen twijfelen aan je relatie vanwege het enorme leeftijdsverschil en borderline niet helemaal. Die twee hebben toch niets met elkaar te maken? :confused:
Alle reacties Link kopieren
Je gunt je kinderen toch vooral rust en stabiliteit denk ik dan.
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Hij is wie hij is dat was ook al zo voor de labels. Waarom verander een diagnose iets?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hij is als persoon niet verandert, hij heeft alleen een paar labeltjes gekregen.

Een jaar geleden heb je ja gezegd, toen zou hij ook wel getwijfeld hebben.

Ik snap je twijfel wel. Je familie en vrienden laten je zitten omdat je voor hem gekozen hebt. En is hij het dan wel waard? Die vraag zou je bij iedere andere man ook hebben.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik begrijp niets van die twijfel. Dit is toch helemaal het perfecte plaatje?!
Dat jij een relatie hebt met deze man moet je helemaal zelf weten natuurlijk. Maar dat jij 2 kinderen hebt die je blootstelt aan zo'n instabiele relatie met een enorm leeftijd verschil vind ik echt niet kunnen.
Over de kinderen heen gelezen... Dat zou ik dan toch niet doen joh...
Alle reacties Link kopieren
ohja, zeker mee trouwen... topidee
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Arme kinderen
Laat ze maar kletsen hoor TO, kinderen zijn hartstikke flexibel. En als ze later dan alsnog een stoornisje krijgen weet jij iig hoe het moet.
Moire schreef:
14-03-2019 14:58
Laat ze maar kletsen hoor TO, kinderen zijn hartstikke flexibel. En als ze later dan alsnog een stoornisje krijgen weet jij iig hoe het moet.
Eens, je moet GGZ toch aan het werk houden in de toekomst.
polydox schreef:
14-03-2019 15:03
Eens, je moet GGZ toch aan het werk houden in de toekomst.
Juist. En de jeugdzorg heeft dan over een paar jaar ook weer wat te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven