Wat moet ik hiermee

16-03-2019 18:38 31 berichten
Hallo allemaal,

Ik vind het lastig om voor mezelf op te komen. Helaas kwam ik net ook in een situatie terecht waarin ik het gevoel had voor mezelf op te moeten komen. Ik vond het moeilijk, maar ben wel blij met hoe ik het heb gedaan. Het ging om een opmerking. Mijn vriend zijn haar zat warrig en hij zette daarom zijn muts op. We hadden het daar even over. Hij zei iets in de trant van: maar ik heb natuurlijke charme. Het was als grap bedoeld (hij had een puist op zijn neus, oude kleren aan etc.) Dus toen vroeg ik: en ik dan (doelend op natuurlijke charme hebben)? En toen zei hij terug, ook als grap bedoeld iets in de trant van "jij moet het compenseren met make up". Hij lachte er ook een beetje bij. Het deed me heel veel pijn en ik vond het echt geen leuke grap. Ik ben daarin ook voor mezelf opgekomen. Hoe zouden jullie deze grap opvatten? 

Overdrijf ik? Of heb ik juist een punt?

Hij weet dat ik onzeker ben mbt tot mijn uiterlijk en ook over andere onderwerpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou NU nog het Blijf-van-mijn-Lijf huis bellen of ze een kamer hebben, dit soort geestelijke mishandeling gaat te ver!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Je vraagt om een compliment/reactie. Dan kun je ook een grapje verwachten. Ik zou het ook als grapje zien maar als je dit zo bezig houdt dan zou ik daar wel aan gaan werken.
Ik zou 'm als grap opvatten en ik vind dat je overdrijft, maar goed, ik ben jou niet.
Ja je overdrijft
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je dan gezegd?

Je oordeelt toch ook over zijn uiterlijk: warrig haar, slechte huid en stomme oude kleren aan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Maar even serieus. Je vriend maakte een grap over zichzelf. Hij wist heus wel dat hij er in zijn oude kleding, verwarde kop haar met een muts erop, enz. niet op zijn voordeligst uitzag, maar als grap zei hij iets over "ik heb natuurlijke charme". In feite dreef hij de spot met zichzelf.

Waarom kan jij daar niet gewoon om lachen, maar integendeel, jij grijpt dat moment dan aan om naar een complimentje voor jezelf te vissen. En logisch dat je vriend dan een antwoord geeft dat in het verlengde ligt van de spot die hij met zichzelf dreef.

Maar dat jij daar dan een heel punt van moet maken, snap ik echt niet, dan zit er toch iets niet goed tussen je oren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Het is je eigen onzekerheid die je parten speelt.
Alle reacties Link kopieren
Dat had mijn man ook kunnen zeggen, we hebben vaak dit soort plagerijen naar elkaar. Ik zou er iets op zeggen in de trant van 'gelukkig heb ik tóch Gods gift to women veroverd'. Of juist iets beledigends, maar voor de grap. Ik hou wel van dat soort stootjes naar elkaar.

Maar goed, jij dus niet. Is dat aanstellen? Neuh, dat niet, maar wellicht wel onzekerheid? Voel jij je ergens onzeker over dat je dit zo hoog opneemt?
Hoe dan ook kun je hem dat best laten weten, maar let op je toon. Niet te beschuldigend gaan doen, want het was duidelijk een geintje en het zegt iets over hem, maar vooral over jou.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-03-2019 18:48
Maar even serieus. Je vriend maakte een grap over zichzelf. Hij wist heus wel dat hij er in zijn oude kleding, verwarde kop haar met een muts erop, enz. niet op zijn voordeligst uitzag, maar als grap zei hij iets over "ik heb natuurlijke charme". In feite dreef hij de spot met zichzelf.

Waarom kan jij daar niet gewoon om lachen, maar integendeel, jij grijpt dat moment dan aan om naar een complimentje voor jezelf te vissen. En logisch dat je vriend dan een antwoord geeft dat in het verlengde ligt van de spot die hij met zichzelf dreef.

Maar dat jij daar dan een heel punt van moet maken, snap ik echt niet, dan zit er toch iets niet goed tussen je oren.
Ja nou ja, ik bedoelde dus ook dit, maar drukte me iets minder eloquent uit.
Mijn man heeft trouwens een hekel aan naar complimentjes vissen en doet daar dus per definitie niet aan mee.
Het klinkt heel makkelijk, maar probeer te stoppen met hengelen. Het is niet leuk voor anderen en ook niet leuk voor jezelf. In een ideale wereld vind je jezelf gewoon leuk, dat is veel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Jamaar, jamaar, jamaar, ik wil LEUK gevonden worden, en dat wil ik ELKE MINUUT horen, want anders raak ik onzeker, en dat komt door mijn jeugd, want mijn moeder zei nóóit dat ik leuk was, of mooi, en dat moet mijn vriend snappen, want hij is mijn vriend en boehoehoe...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Jullie waren toch samen grappig bezig? Dan zou ik het als een grap opvatten en niks anders. Het is dan ook niet eens aan de orde om voor jezelf op te hoeven komen.

Ik zou het onwijs irritant vinden, ben ik gewoon grappige opmerkingen aan het maken met mijn vriendin heb ik opeens iets verkeerd gezegd wat ze ineens juist serieus nam en is ze beledigd. Je kan het ook nooit goed doen zou ik dan denken.
pejeka schreef:
16-03-2019 19:05
Jamaar, jamaar, jamaar, ik wil LEUK gevonden worden, en dat wil ik ELKE MINUUT horen, want anders raak ik onzeker, en dat komt door mijn jeugd, want mijn moeder zei nóóit dat ik leuk was, of mooi, en dat moet mijn vriend snappen, want hij is mijn vriend en boehoehoe...
Minder is meer. Je moet het weer even wat kleiner houden.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
16-03-2019 19:21
Minder is meer. Je moet het weer even wat kleiner houden.
Dank voor de goede raad, en zal het ter harte nemen. Het is alleen dat dit soort topics die ik al over the top vind, me drijven tot soortgelijke reacties.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-03-2019 19:23
Dank voor de goede raad, en zal het ter harte nemen. Het is alleen dat dit soort topics die ik al over the top vind, me drijven tot soortgelijke reacties.
Huilie
wij slapen nooit.
Je bent een zeur als je niets kan hebben over je uiterlijk en je voor zo'n opmerking al voor jezelf gaat opkomen.
Voorlopig even geen make-up.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je blij met hoe je het gedaan hebt en vraag je vervolgens hier of je overdrijft of een punt hebt? (Oprechte vraag)
Persoonlijk zou ik er niet van gecharmeerd zijn als ik met iemand ‘grappig’ aan het doen ben en dat de sfeer omslaat omdat tijdens het grappig doen alles letterlijk wordt genomen.
Het is gezond als je met jezelf de spot kunt drijven over je eigen zwakke plekken.
Het is gezond omdat je jezelf dan niet te serieus neemt, het zware lichter maakt.

Het is wat moeilijker om het van een ander te horen. Als je vriend wist dat je erg onzeker was had hij de veilige weg kunnen kiezen en je sowieso per direct met allerlei complimentjes kunnen overladen, maar in die romantische sfeer waren jullie niet: het was een ironische sfeer met zelfspot en hilariteit.

De volgende keer kun je beter zelf de spot drijven met jezelf, zoals je vriend dat ook deed.
Voordat een ander een grapje maakt over jezelf doe je dat zelf als eerste, dat is veel beter te verdragen.

Vissen naar complimentjes kun je beter sowieso niet doen als je onzeker bent; want het geeft nooit echt voldoening als je een compliment niet gewoon spontaan en gul krijg en als je het met veel moeite uit iemands tenen moet trekken.
anoniem_638f50d8e8247 wijzigde dit bericht op 16-03-2019 21:34
0.77% gewijzigd
Foutje
Je zegt zelf dat het als grap bedoeld was en vervolgens vat je het serieus op. Ik denk dat je zelf al weet dat je niet helemaal realistisch hebt gereageerd...
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik ben me er zelf van bewust dat ik overdreven kan reageren. Ik heb een angststoornis waar ik voor word behandeld dus ik werk er wel aan.

Het klopt dat het met name mijn eigen onzekerheid is waar ik aan wil werken / al aan werk. Op sommige momenten reageer ik overgevoelig.

Ik plaatste het topic met name omdat ik ergens hoopte te horen dat ik overdreef. Soms kan ik die dingen niet altijd goed inschatten helaas.
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
17-03-2019 10:18
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik ben me er zelf van bewust dat ik overdreven kan reageren. Ik heb een angststoornis waar ik voor word behandeld dus ik werk er wel aan.

Het klopt dat het met name mijn eigen onzekerheid is waar ik aan wil werken / al aan werk. Op sommige momenten reageer ik overgevoelig.

Ik plaatste het topic met name omdat ik ergens hoopte te horen dat ik overdreef. Soms kan ik die dingen niet altijd goed inschatten helaas.
Ga voortaan éérst eens werken aan je stoornissen, en ga daarna een relatie beginnen. Scheelt een heel stuk voor jou, en ook een heel stuk voor je partner. Mijn hemel, elke dag te moeten samenleven met iemand die om niks in de stress schiet, ik zou er zo klaar mee zijn...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Je denkt best wel onaardig over je vriend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Stop met het vissen naar complimenten. Dat is heel irritant. De reactie van je vriend was dan ook te verwachten. Nog irritanter dat jij daar dan een punt van maakt, je beledigd voelt en denkt dat 'je voor jezelf moet opkomen'. Heel vermoeiend voor je vriend. Ik zou net als pjk snel klaar zijn met zulk gedrag.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven