Ervaring opname

18-03-2019 12:09 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik heb een vraag over ptss behandelingen. Ik ben een paar weken geleden voor het eerst naar een psychiater geweest vanwege cptss.

Ik heb hiervoor psychotherapie gehad voor een lange tijd maar ik had het gevoel niet verder te komen.

Nou eerste intake bij de psychiater was vrij heftig vrij pittige type man vuurde van alles op mij af en ook intensieve opname 9mnd enzz enzz nou dat was nogal wat... Het kwam wat over als ik weet wat je nodig hebt en dit is het beste na 15 min testen hoefde niet...

Ik werk en studeer gewoon loop wel wat vast maar er is voor mijn studie genoeg mogelijkheid voor herkansing of time out dat komt goed.

Maar opname 4 dagen intern maandenlang vindt ik nogal wat zeker omdat ik best goed functioneer. Ik stuitte op het trauma centrum Nederland geen idee of ik dit mag plaatsen hier worden korte en intensieve opnames gedaan met intensieve therapie gericht op ptss en c ptss.

Ik ben benieuwd naar mensen die ervaring hebben met opnames lange tijd en korte tijd en of je nu ptss vrij bent.
Ikheb optransit gezeten
4 maanden opname en 5 maanden deeltijd
Officieel ook voor cptss met dissociatie maar ik had ook andere dingen ernaast wat behandeling bemoeilijkte
Ik was al ziek van werk
Als jij nog gewoon studeert e.d. zou ik me verder orienteren op andere minder ingrijpende behandelingen
Alle reacties Link kopieren
Wauw, die denkt dus in 15 minuten te kunnen beoordelen dat jij een opname van 9 maanden nodig hebt?

Zoek een andere behandelaar.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is ieder oordeel van een psychiater onzeker, maar zeggen ze dat helaas niet vaak erbij.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
18-03-2019 13:03
Ikheb optransit gezeten
4 maanden opname en 5 maanden deeltijd
Officieel ook voor cptss met dissociatie maar ik had ook andere dingen ernaast wat behandeling bemoeilijkte
Ik was al ziek van werk
Als jij nog gewoon studeert e.d. zou ik me verder orienteren op andere minder ingrijpende behandelingen
Ohjee.... Wat vreselijk... Ik kan werken idd, ben wel veel en vaak moe concentratie problemen emotie reguleren en enorme faalangst wat wel een dooddoener is op mijn studie ik dissocieer ook bij dingen die ik te spannend vindt maar vermijd niet...
Ik ken iemand die een zeer intensieve 2 weekse opname heeft gedaan en daar veel baat bij heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
18-03-2019 13:27
Wauw, die denkt dus in 15 minuten te kunnen beoordelen dat jij een opname van 9 maanden nodig hebt?

Zoek een andere behandelaar.
Ik weet dat ik een complexe probleem heb maar idd 15 a 20 min al ja ik ga geen test af nemen zie en hoor aan je verhaal wat je hebt niets nieuws.idd..

Ik wil wel trauma therapie maar niet zo idd. Ik heb volgende week weer een afspraak en hij wil overleggen wat het beste is.
Trauma Centrum Nederland ken ik niet.

Kan wel uit eigen ervaring het Sinai centrum aanraden, een autoriteit op PTSS gebied, waar echt kennis en kunde zit.
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
18-03-2019 14:46
Trauma Centrum Nederland ken ik niet.

Kan wel uit eigen ervaring het Sinai centrum aanraden, een autoriteit op PTSS gebied, waar echt kennis en kunde zit.
Dank je wel! Die ga ik ook eens opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig wordt je echt niet zomaar opgenomen, ik vraag me dan ook af of je daar daadwerkelijk terecht kan met je huidige problematiek.

Bij mij werd jaren geleden ook een jaar intern geadviseerd dat heb ik niet gedaan. Achteraf heb ik daar spijt van. Jaren en jaren therapie, meermaals kortere opnames, 100% afgekeurd, blijvend meerdere medicatie, afstand genomen van kinderwens, instabiel. Vaak vraag ik me af hoe het nu met mij was gegaan als ik wel intern was gegaan maar dat is koffiedik kijken.

Oftewel blijf kritisch en ga goed na of er geen minder drastische mogelijkheden zijn voor jou maar kaats het niet direct af.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
18-03-2019 16:27
Tegenwoordig wordt je echt niet zomaar opgenomen, ik vraag me dan ook af of je daar daadwerkelijk terecht kan met je huidige problematiek.

Bij mij werd jaren geleden ook een jaar intern geadviseerd dat heb ik niet gedaan. Achteraf heb ik daar spijt van. Jaren en jaren therapie, meermaals kortere opnames, 100% afgekeurd, blijvend meerdere medicatie, afstand genomen van kinderwens, instabiel. Vaak vraag ik me af hoe het nu met mij was gegaan als ik wel intern was gegaan maar dat is koffiedik kijken.

Oftewel blijf kritisch en ga goed na of er geen minder drastische mogelijkheden zijn voor jou maar kaats het niet direct af.

Dank je voor je bericht, ik kaats het niet af ik sta open voor trauma therapie, ik weet dat sommige dingen mij in de weg zitten, ik wil zelf gewoon niet 9 mnd fulltime opgenomen worden ik ben niet extreem ik heb geen nachtmerries geen medicijnen ik ga de straat op doe alles werken enzz sporten alles. Ik heb 2 dominante problemen die me wat in de weg zitten ik kom bij een psychotherapeut vandaan die geen emdr deed geen cognitieve therapie terwijl ik dit wel wilde ik weet dat dit effectieve kan zijn bij angst en ptss.

Deze psychiater riep dit als advies na 20 min en ik was flabbergasted hij verplicht het mij niet. Ik heb vaak genoeg opgesloten gezeten in vrouwen opvanghuizen als meisje met fam op gesloten met lotgenoten en met agressie zie ik niet meer zitten geen goede ervaring mee.

Daarom leek een trauma centrum mij een goede opstap vandaar mijn bericht naar ervaringen hier mee. Heel vaak wordt ptss met bordeline verward of anders om.

Ik kan er niets mee van ja ik weet het al je bent dit dat en ga maar door in een intake gesprek eerste 20 min zonder te gaan testen. Vondt ik wat radicaal, en ik vermijd niet de hulp wil graag verder..
Alle reacties Link kopieren
Ow ik bedoelde niet dat ik de indruk had dat je geen hulp wilde hoor. Ik vind het ook een zeer zwaar middel om direct in te zetten.
Behandeling is natuurlijk nooit verplicht, ik deelde slechts mijn ervaring.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lavendel, ik heb je PB gestuurd. :)
.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
18-03-2019 17:00
Ow ik bedoelde niet dat ik de indruk had dat je geen hulp wilde hoor. Ik vind het ook een zeer zwaar middel om direct in te zetten.
Behandeling is natuurlijk nooit verplicht, ik deelde slechts mijn ervaring.
Ik begrijp je verhaal :-) was zeker niet lelijk naar jou maar een ervaring met opgesloten blijf van mij lijf huizen.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-03-2019 17:01
Hoi Lavendel, ik heb je PB gestuurd. :)
Hai je hebt een pb terug!
Transit is zon traumacentrum
Je krijgt allerlei therapieen zoals pmt ct en.psycho en socio en ook individuele gesprekstherapie
Het
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan rare psychiaters hoor...J Je weet maar noot waar ze aandele in hebben: https://www.ad.nl/rotterdam/psychiater- ... ~a64b160d/

Vraag ergens anders een second opinion. Wanneer dit het juiste advies is dan kan men op zijn minst de tijd nemen om het zo aan je uit te leggen dat het kwartje ook bij jou valt. Daarnaast hoeft dit niet de enige waarheid te zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-03-2019 18:30
Er bestaan rare psychiaters hoor...J Je weet maar noot waar ze aandele in hebben: https://www.ad.nl/rotterdam/psychiater- ... ~a64b160d/

Vraag ergens anders een second opinion. Wanneer dit het juiste advies is dan kan men op zijn minst de tijd nemen om het zo aan je uit te leggen dat het kwartje ook bij jou valt. Daarnaast hoeft dit niet de enige waarheid te zijn.


Dank je wel! Ik ging ook aardig verbouwereerd weg..

Dit was een eerste keer dat ik bij een psychiater kwam..
Wachttijden zijn overal lang helaas.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel2 schreef:
18-03-2019 18:36
Dank je wel! Ik ging ook aardig verbouwereerd weg..

Dit was een eerste keer dat ik bij een psychiater kwam..
Wachttijden zijn overal lang helaas.

Die psychiater kan eigenlijk zoveel adviseren, maar bij welke instelling hij je ook aan zou melden, je moet toch hoe dan ook een intake door. Dus de kans dat je zomaar op deze manier een lange opname inrolt lijkt me nihil.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-03-2019 18:39
Die psychiater kan eigenlijk zoveel adviseren, maar bij welke instelling hij je ook aan zou melden, je moet toch hoe dan ook een intake door. Dus de kans dat je zomaar op deze manier een lange opname inrolt lijkt me nihil.
Kom er eigenlijk achter dat de reviews niet zo best zijn over deze psychiater...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven